2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

PRÁVO: Kauza Hotel Brioni aneb Máme svobodu souhlasit

Rozruch, který vzbudil Ústavní soud svým rozhodnutím v kauze Hotel Brioni, neutichá, naopak. Mnoho lidí, samozřejmě včetně majitele hotelu Brioni, si myslí, že rozšířili pole své svobody. Ve skutečnosti se stal pravý opak.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavel 12.5.2019 18:49

Re: Ve svobodné společnosti

No hlavě, když ze sebe nebudeš vypouštět srágory, jako doposud. Takže nezapomeň na tu plínu.

P. Harabaska 12.5.2019 18:27

Re: Ve svobodné společnosti

Netykej mi, juvenile. Možný bych mohl být tvým dědečkem.

P. Grigar 12.5.2019 18:30

Re: Ve svobodné společnosti

.. jen ho nechejte. Když necháte blbovi dostatek času a prostoru, znemožní se sám.

P. Harabaska 12.5.2019 18:33

Re: Ve svobodné společnosti

Máte pravdu. Četl jsem v jedněch německých novinách pěkné heslo: Idioten muss man nicht suchen. Die melden sich selbst an. Blbce není třeba hledat. Ti se přihlásí sami.

P. Pavel 12.5.2019 18:58

Re: Ve svobodné společnosti

Takovou míru sebekritiky jsem od tebe nečekal.

P. Harabaska 13.5.2019 7:23

Re: Ve svobodné společnosti

V reakci na můj koment ses přihlásil ty, schnoque.

P. Pavel 12.5.2019 18:56

Re: Ve svobodné společnosti

V tom máš přede mnou obrovský náskok.

P. Pavel 12.5.2019 18:55

Re: Ve svobodné společnosti

Zvykej si alzhaimre.

P. Harabaska 13.5.2019 7:39

Re: Ve svobodné společnosti

Na blbce si zvyknout nelze.

R. Lávička 12.5.2019 5:41

Re: Ve svobodné společnosti

Ačkoli jsem nekuřák ,přidám případ zákaz kouření v soukromých restauracích. Pokud stát nějakému soukromému subjektu něco zakazuje nezachází příliš daleko ve svých pravomocích?

P. Pavel 12.5.2019 12:49

Re: Ve svobodné společnosti

Jistě, zachází.

P. Grigar 12.5.2019 17:21

Re: Ve svobodné společnosti

.. stát zachází daleko, ale ve srovnání s případem Brioni jsou podmínky předem dány zákonem a pro všechny stejně, bez možnosti podmíněného vyjmutí z platnosti. I když podepíšte jakékoli prohlášení, zákaz kouření v rozsahu stanoveném zákonem tím nezrušíte. Podmínku poskytnutí něčeho, přistoupením na nějaký politický postoj, jsme tu měli naposledy v dobách budování socialismu.

Š. Hašek 11.5.2019 9:38

Ale já si fakt myslím,

že majitel hotelu je ve svém hotelu pánem (tedy pokud nevezme v recepci hned hosta železnou tyčí po hlavě).Stejně jako jsem já pánem svého majetku (tedy zatím, již mírně okleštěně a daňově fest zatíženém).

Přátelé,

Vy si fakt myslíte, že hosté budou mít právo na ubytování podle Šabatové, Ferjenčíka, či jiných lidskoprávníků bolševických? A kvůli každé hotelové posteli bude zasedat komouš Rychetský??? A hlavně zas o mravnosti! No nic.

Není až tak podstatné, že v hotelové síti se občas někde najdou nějací exoti. Ale možná ten hotelier už má/měl všeliké buzerace dost a hodil udičku! Byla sežrána i s navijákem!!! Potom mu blahopřeji, celkem fandím recesistům, kteří zamotají hlavu kvůli půčovině Rychetskému.

P. Lenc 11.5.2019 9:50

Re: Ale já si fakt myslím,

Jo, vidím to podobně.

Č. Berka 11.5.2019 12:43

Re: Ale já si fakt myslím,

Rychetský ale tohle nesoudil

P. Grigar 11.5.2019 15:59

Re: Ale já si fakt myslím,

.. navrhuji, aby např. TripAdvisor pro ČR(i jiní..) na svých stránkách poskytovali informace k omezením tohoto druhu. Dnes už je běžné upozornění "nemožnost ubytování s dětmi/domácími mazlíčky". Stejně jako "cyklisté vítáni". Která z těchto informací může poskytovateli uškodit a která prospět.. nechť posoudí každý sám za sebe.

Bývaly doby, kdy bylo možno spatřiti cedule "Judenrein".

P. Harabaska 11.5.2019 17:28

Re: Ale já si fakt myslím,

Jen aby seznam podmínek, jejichž splnění pak umožní ubytování v daném zařízení, nebylo delší než seznam ubytovacích zařízení.

I. Polák 11.5.2019 9:21

Nález ústavního soudu

... o kauze hotelu Briony by měl být zařazen do nějakého "Světového fondu zlatých blbostí". Sleduji všechny články o něm a všiml jsem si, že všechny věty z nálezu jsou postupně podrobovány kritice a pokaždé velmi úspěšně.

Každý článek si vybere jednu až několik vět, ale myslím, že už se zvolna dostalo na všechny :_)

F. Navrátil 11.5.2019 9:10

Jak se ztrácí autorita

Ukazuje se, že ústavní soud je pouhým odrazem stavu české justice. Šimíčkův výrok je důkazem toho, že ústavní soud není posvátná kráva, která zjevuje definitivní pravdu. Tuto instituci stvořili lidé, provozují lidé a proto se dopouští chyb. V některých případech produkuje ideologické zvratky.

P. Harabaska 11.5.2019 17:28

Re: Jak se ztrácí autorita

Máte pravdu. Posvátná není.

J. Kanioková 11.5.2019 18:42

Ano, ale o naší justici si už dávno nemyslím nic dobrého

K. Janyška 11.5.2019 9:09

Pokud to bude stanoviskou univerzální, pak s ním souhlasím.

Co má co kdo kecat majiteli hotelu za jakých podmínek si pustí do svého domu kohokoliv. Musí jen garantovat soukromé právo hostů... Dzp.

J. Sedlář 11.5.2019 9:17

Re: Pokud to bude stanoviskou univerzální, pak s ním souhlasím.

Tak a nijak jinak. Bohužel to tak není a nebude, to víme všichni. Není rus jako američan, izraelec jako plastelínec.

K. Janyška 11.5.2019 10:26

Re: Pokud to bude stanoviskou univerzální, pak s ním souhlasím.

O tom můj příspěvek není. Mám však také podezření, že rozhodnutí Ústavního soudu ano... Dzp.

P. Grigar 12.5.2019 0:38

Re: Pokud to bude stanoviskou univerzální, pak s ním souhlasím.

.. tak mě napadá, pane Janyško, jaká by asi byla vaše reakce, kdyby redakce NP podmiňovala možnost vaší účasti v diskusním fóru písemným prohlášením, že kopozitivní teorie je nesmysl od A do Z.

P. Jirkovský 11.5.2019 8:50

Další,

kterýmu ušlo, že ÚS rozhodoval o něčem jiným, než je shoda se stanoviskem vlády ČR. Proč se ale redakci zdá bejt potřebný publikovat nesmysly - to je asi na jinou debatu.

J. Sedlář 11.5.2019 9:01

Re: Další,

Vovovočem teda vlastně rozhodl ? V tom moři keců, zvaném odůvodnění se to ztrácí.

J. Plíva 11.5.2019 8:40

Pěkný příspěvek k věci

Nález ústavního soudu je velice rozsáhlý a ukazuje se, že čím jsou zdůvodnění delší, tím se zvyšuje pravděpodobnost nelogičností a omylů.

Jednání hoteliéra (výzva k podpisu)je podle mne nemravné. Mravnost a morálka je něco, co se cítí v rámci určité pospolitosti. Kodifikovat morálku do zákonů je nemožné a špatné - bohužel se to děje. Takže podle mne neměla Česká obchodní inspekce do věci zasahovat a zákony, které jí to možná umožňují,jsou špatné. Já bych si při návštěvě tohoto hotelu pomyslil o majiteli, že je --. Kdyby mi to hodně vadilo, tak bych to žaloval. A kdybych jako soudce rozhodoval o této žalobě, tak bych rozhodl, že se výzva musí odstranit, protože je v této pospolitosti nemravná. Nepotřeboval bych na to zákon.

L. Dočekal 11.5.2019 8:38

Asi tak

Žádná anexe se nekonala.Šlo o vyjádření obyvatel v referendu.Vyjádření Ukrajinské exvelvyslankyně-Rusové nesebrali Krym Ukrajincům, ale Američanům. Kdyby nedošlo k anexi Krymu ze strany Ruska, už by se tam budovala americká vojenská základna nebo základna sil NATO. Víte o tom, že v Mikolajevské oblasti v městě Očakov už se taková americká základna buduje? Nenechte si namluvit, že Američanům bylo líto Ukrajinců, že přišli o Krym. Kdepak. Američané se zlobí jen proto, že je Rusové předběhli.

Tím si Američané museli nechat zajít chuť na Sevastopol,proto sankce,které ovšem sami nedodržují.

̈

Na Novinkách smazáno,protože příspěvek údajně porušoval pravidla atd...

J. Jelínek 11.5.2019 8:53

Re: Asi tak

Tuhle pičovinu že vám na Novinkách smazali? Asi to bylo moc silné i na ně.