6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

PRÁVO: I svazování reklamy má mít limity

Autor, ač jinak celoživotní nekuřák, se v následujícím textu bude věnovat tématu veřejnoprávní regulace reklamy v oblasti tabákových výrobků. Zaměří se na téma tzv. insertů – tedy vkládaných reklamních letáků do krabiček cigaret.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 9.1.2022 14:49

Tedy Vaše starosti na moji hlavu, pane Kolmane ... :-)

Když najdu ve škatulce cigaret nějaký reklamní papírek, tak jej prostě zahodím, kdežto když nenajdu, tak holt nemám co zahazovat ... v obou případech jej nečtu ... :-)

J. Kouk 8.1.2022 10:58

Vždyť je to kšeft, sice způsobuje rakovinu, ale to je fuk. Vojenské zbraně jsou ještě větší kšeft a taky nejsou určeny pro blaho lidí.. tak proč se to řeší?

V. Kolman 8.1.2022 13:33

Řeší se to proto, aby "obyčejní" lidé nemuseli umírat pro astronomické zisky zbrojařských firem.

Zatím to ale bohužel nikdo rozumně nevyřešil:-(:-(:-(

I. Polák 8.1.2022 10:00

Ještě mi nikdo nevysvětlil, proč objem reklamy roste nade všechny meze. Vždyť je to i proti tvůrcům reklamy, kteří by jistě chtěli, aby ji lidi vnímali, ne?

Samozřejmě, mně je to jasné - ostatní zboží se vyrábí přesně tolik, kolik je potřeba, diky tržnímu hospodářství. Kdo by vyráběl boží, které nikdo nekoupí, že?

P. Dvořák 9.1.2022 8:18

Pokusím se to vysvětlit.

Reklama je "samonosná". To znamená že tady bude, ať ji někdo z kupujících potřebuje nebo ne. Důležité je, že se za ni platí reklamním agenturám, které jsou svým způsobem a stylem existenčně něco jako neziskovky. Když tady nebudou, všechno půjde úplně stejně nebo spíš líp, ALE POZOR!!! pár zbytečných lidí přijde o byznys.

Takže např. vy sledujete televizi, která vysílá díky reklamám, za které vy zaplatíte v obchodě cenou za zboží, která je podle odhadů z 1/3 tvořena právě platbami za reklamu.

Tvůrcům reklamy je u pr...., jestli reklamu sleduje milion diváků nebo aspoň jeden člověk, protože oni za každý jeden odvysílaný reklamní spot dostanou mnohdy až půlmilionové částky. Reklama běží za večer třeba pětkrát, to je dva a půl mega. Slušný vejvar za něco, co nikdo nesleduje ne?

Nedejte se zmýlit tzv. "sledovaností". Za prvé těch několik set (tisíc) přístrojů nevypovídá vůbec nic o tom, kolik lidí pořad opravdu sleduje a kolik to má jako kulisu a už vůbec nic nevypovídá o tom, kolik lidí na reklamy odchází na toaletu nebo si vařit kafe či na balkon vykouřit cigaretu.

P. Dvořák 9.1.2022 8:21

Zapomněl jsem dodat, že stejně jako reklamní agentury dostanou prachy od výrobců, tak za reklamu dostane peníze i ta televize od reklamních agentur.

Š. Hašek 9.1.2022 9:47

Upozorním na firmy, které mají minimum reklamy, žádnou, neboť mají filosofii (vyzkoušenou), že:

"Dobré zboží se prodává samo"!

Maličkosti od těchto firem si stále kupuji. První třída a přitom v televizi nejsou, "nikde nejsou". Mají značkové obchody, v těch "obchodních monstrech" se nenajdou.

Ale občanstvo je tak nastavené, že kupuje zbytečnosti a neví si rady. V okolí slyším: Tak jsem to koupila, vypadá to dobře a lidi to kupujou!

Reklama prodává, kdyby neprodávala, nebyla by.

Zeptám se souseda, má již dvacet let prosperující "bezreklamní" firmu, jak to je s reklamou. Kam to vrzne v daních. A tak. Reklamu nemá, ale neví kam skočit.

I. Polák 9.1.2022 10:43

no, je mi 75 a přiznávám se, že u "veřejnoprávní" TV mi začíná vadit, že nepřerušují filmy reklamou a já potřebuji na WC...

J. Jurax 9.1.2022 14:53

:-)

Š. Hašek 8.1.2022 9:36

Hlavním smyslem (reklama je zástěrka) tohoto a podobného je:

1. Naplnit pracovní čas parlamentu. Udělat z poslanců hrdiny, kteří pracují denně šestnáctky (zdarma o chlebu a vodě).

2. Prezentovat "myšlénku/thezi", že pokud parlament dbá o výchovu lidí po celý jejich život, tak to je ten správný, dobrý, hodný parlament.

3. Zakrývat, že se spoustou (podstatných) věcí nechce/nelze hnout - a tak se precizuje prodejní doba v obchodech na minuty, dny v týdnu a kvadrátmetry mezi regálama. Bublan a jiní dobrotrusové.

4. Dále viz počet různých položek DPH, daňových kulišáren, slepice v kleci i v hale, ................... atd.

P. Dvořák 8.1.2022 7:37

Tanečky kolem reklamy na cigarety.

V posledních letech markantně ubývá český filmů nebo seriálů, kde by se každých deset minut hlavní hrdina nezahalil do oblaku dýmu.

Chlapáci jako Matásek (Polda) nebo Čermák (Rapl) si ještě zapalují "retro", tak to tříská a zvoní, jako by měli zapalovače s křesadlem, vyrobené na frontě ze staré nábojnice.

J. Jurax 9.1.2022 14:56

Bodejť by neubejvalo, lidi je třeba vychovávat ... vzpomeňte krásného českého filmu Parta hic ... :-)

V. Kolman 8.1.2022 5:53

Proč mě, svéprávného a myslícího tvora někdo "znásilňuje" a "CPE!!!" mi reklamu, o kterou nestojím, kterou nechci a která mě silně otravuje???

Za rozumný počin bych považoval odstranit reklamu z míst, kde svéprávné a myslící občany otravuje, ale!

Za to zřídit a otevřít internetovou/rozhlasovou/TV stanici REKLAMA, kde by byla soustředěna a uspořádaná veškerá reklama, včetně technických parametrů výrobků. Na př.: odešla by mi lednička/pračka/PC. Naladil bych stanici REKLAMA, doklikal se do složky "lednička"/pračka/PC, kde bych zjistil, co by mi asi tak vyhovovalo a podle toho se rozhodl ke koupi.

Nevím, jak reagují ostatní občané, ale za stávajícího systému otravné reklamy (třeba zelený vlezlý skřehotající pumprdlík, připomínající prezervativ) URČITĚ! vnucovaný mi výrobek na 100% nekoupím!!!!!!. Takže pro mne "reklama" = ANTIREKLAMA!!

V. Mokrý 8.1.2022 8:10

R^

!!

Š. Hašek 9.1.2022 10:20

Značně souhlasím.

Vlastně vůbec nekupuji na základě reklamy. Vyzkoušeno, testováno kamarádem, "jméno" firmy, technický popis, .............. atd. Nekupuji ve spěchu.

Výjimkou jsou perfektní věci, které potřebuji (chci koupit) a ony se octnou ve slevě. Trvanlivé. Potom to "uspíším". Dobrá konzerva, větrovka, ponožky, víno, .......... to se nezkazí a užije. Malinko později.

J. Krásenský 8.1.2022 1:11

Vláda, jejíž kolující člen ani nezakrývá své komunistické přesvědčení, je pravicová?

J. Krásenský 8.1.2022 1:12

... koalující...

P. Dvořák 8.1.2022 7:26

... kloakující ...

Š. Hašek 8.1.2022 9:37

.... udržující hodnoty ..... !!!

V. Braun 8.1.2022 0:42

Nějaké inserty do krabiček mě zase tak netrápí. Když jsme u regulace reklamy tak by to ovšem chtělo zakázat reklamu na půjčky. Když vidím reklamu typu "půjčte si a budete v pohodě" tak ji vidím jako velmi škodlivou.

Š. Hašek 8.1.2022 9:44

Reklama není škodlivou. Škodlivá je nevzdělanost občanů. Zakážete-li tyto reklamy, část ovčanů stejně peníze rozfofruje jinak!!!

Tím také naznačuji, že podobné reklamy považuji za kretenské. Nezakázal bych je. Zakazuje se malým dětem a nedospělé mládeži, že.

Pouze jsem přesvědčen, že státi se dlužníkem naprosto neznamená, že dluhy budou dorovnávat spoluobčané.

V. Kolman 9.1.2022 10:44

Splácení dluhů, - souhlas. Někteří lidé totiž zaměňují slovo "půjčka" za slovo "dar"!;-D

Potíž je ale v tom, že "pár korun" za (třeba) nezaplacenou pokutu za černou jízdu v DPH je za několik let vyžadována neúměrně (neúměrně dle mého názoru!) částka, která je fakticky pro daného člověka nesplatitelná.

Nějaké navýšení (určitě o inflaci!) + za pozdní splácení ano, ale ne takové, aby se z částky (na příklad) 700,-Kč vyšplhala na desetitisíce, či statisíce!!