10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Koza 2.1.2009 11:24

Re: zločinnost

Opět mohu jen souhlasit. Také budu klidně okraden, ale nechci být zavražděn člověkem, který už mohl být dávno od společnosti izolován. Kde je tedy ta hranice?!

Pája 45 2.1.2009 11:10

Re: Evropa

Třeba "NARCISMUS","neoliberalismus", všeználkismus atp., "tvrdé Y".

Dušan Streit 2.1.2009 11:10

Ano, bezpochyby

Zklamání pro mě je, že v tom pokračuje "pravicová" vláda: http://streit.blog.idnes.cz/c/33346/Martine-za-takovou-novelu-bych-se-sel-utopit-do-hnojuvky.html

Svoboda má větší cenu, než fiktivní "bezpečí":

http://streit.blog.idnes.cz/c/53211/Doktore-Pafko-mluvte-za-svuj-konecnik.html

Pája 45 2.1.2009 11:07

Re: ZUB

Chtěl jste, "zube" říci do USA, tam jsou v tom nejdál. Kuba je zaostalou zemí, ta to nebude mít ani za 100 let. Nazývejte věci pravými jmény.

Koza 2.1.2009 11:04

Re: tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

Nemám patent na rozum a tak se samozřejmě mohu mýlit v názoru na druhy a způsoby ochrany mých práv a svobod. Nejsme v demokracii tak dlouho a máme se pořád co učit. Máte-li nějaké řešení či nápad, sem s ním. Jen prosím ne anarchii či totalitu. Děkuji

ortelius 2.1.2009 10:56

Re: zločinnost

Jde o to, aby byla zachována určitá hranice - pokud se bude jednat o databázi zločinců, bude to relativně OK. Ale jde o to, jakých zločinců - abychom se brzo nedočkali toho, že se DNA bude shromažďovat i třeba u řidičů, kteří způsobí dopravní nehodu.

A nejsem si jist, že chci, aby mě chránil stát před zločinci za cenu bezbřehého a bezúčelného šikanování.To radši risknu, že mě někdo okrade, než abych se preventivně nechal okrást státem.

jm0 2.1.2009 10:55

Re: tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

ano. v té definici to totiž nespočívá.

Koza 2.1.2009 10:54

Re: tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

definice - slušný člověk = člověk, který nekrade, neznásilňuje, nevraždí apod.

Ještě je Vám mdlo?

Ludva 2.1.2009 10:51

Velký bratr hodně vyrostl

Databáze DNA, záznamy všech hovorů a SMS z mobilních telefonů, včetně sledování míst jejich pohybu. Sledování pohybu aut přes mýtné brány, nebo pomocí satelitů. Kamery v ulicích i na družicích. Neuděláte krok bez dohledu. Čipování psů jako zkouška před čipováním lidí. A k tomu ještě to, že všechno, co plknete na Neviditelném psu nebo v jiných diskuzích, může být použito proti vám.

Koza 2.1.2009 10:51

Re: zločinnost

Uvažujete správně, souhlasím, avšak bavíme se o databázi zločinců, nikoli slušných nevinných lidí. Jaký máte názor na databázi otisků prstů, databázi přestupků řidičů a další? Zrušil by ste je? Věřím, že máte stejný zájem jako já - ochrana svých blízkých a všech slušných občanů. Jak toho dosáhnete, jak toto zaručíte?

jm0 2.1.2009 10:50

tedy .. aniž bych se chtěl jakkoliv vyjádřit ke článku či komentáři,

nedokážu nepoznamenat, že z věty "Slušný člověk se přeci nemá čeho bát" se mi dělá lehce mdlo ..

Pepino 2.1.2009 10:49

Re: Docela dobré

Zcela souhlasím.Jen bych dodal,když čtu ty příspěvky tak většina si myslí,že jsou slušní a přítom neví co to slušnost je.Slušnost je především o tom,jak se já chovám k e svému okolí a to většina z nás nechce pochopit.

Sam 2.1.2009 10:48

Hlásím: Připraveno

Až se našeho státu zase  zmocní bolševik, bude mít radost. O tomhle si mohl jen snít. A potom už se bude těžko vyhánět, viď Jirko.

Koza 2.1.2009 10:47

Re: názor z druhého břehu

Sám zvažte, za kolik Vám stojí někdo z Vašich blízkých. Dnes musí vše co uvádíte povolit soudce a tím je eliminováno zneužívání policií. A pro Vaše "uklidnění", odposlechy, prohledávání domovů, zjišťování finančních stavů občanů již velice dobře zvládají i bez souhlasu soudců zmiňovaní občané z druhého břehu. Bohužel.

ortelius 2.1.2009 10:43

zločinnost

Mám takovou teorii - v každé době je ve společnosti úrčitá míra zločinnosti. Krajními případy jsou anarchie, kdy veškerou zločinnost mají na svědomí "občané", a naprostá totalita, kdy je zločinnost monopolizována státem.

Každé takové opatření, jako je odběr DNA, posunuje rovnováhu ve prospěch státu. Tj. možná (!) trochu sníží běžnou kriminalitu, ale je to vyvážené omezením osobní svobody lidí, a to i těch, kteří žádnou kriminální činnost nepáchají - újma je to u jednotlivců malá, takže mnozí ani neprotestují.

Podobně se dají posuzovat i jiné případy - kolik loupežných přepadení odpovídá jedné monstr akci v SAPĚ?

ortelius 2.1.2009 10:35

Re: názor z druhého břehu

Kolik nedovolených zásahů do soukromí (odposlechy, domovní prohlídky, sledování účtů, shromažďování DNA) vyváží jednu vraždu?

ortelius 2.1.2009 10:32

Re: Docela dobré

No jasně. Slušní lidé přece nemají co skrývat. 8-o

Koza 2.1.2009 10:32

názor z druhého břehu

Vážený pane Vlku, jste zástupce profese, která je velice navázána na opačnou stranu zákona a tak není divu, že kritizujete jakékoliv překážky ve Vaší práci - ochrana zločinců, přesněji neprokázání jejich viny. Nádherně svůj pragmatismus obalujete do vznešených slov o svobodě jednotlivce. Avšak při představě, že díky Vašemu pohodlí a přílišné ochraně práv Vašich klientů nebude odhalen a spravedlivě potrestán zločin jako vražda, znásilnění a další a nebude tak společnost před tímto ochráněna, jste podle mého názoru sobecký a bezcitný člověk. Kdokoliv, kdo toto čte nechť si prosím představí situaci, že jejich dítě bylo znásilněno a pak zavražděno bestií, pro kterou pan advokát tolik horuje a pro kterou je databáze DNA smrtící. Pan advokát ze své praxe moc dobře ví, že Policie je po sérii zásahů politiků celkem bezzubá a že databáze DNA by sice byla výbornou ochranou práv a svobod slušných občanů, avšak velkou žábou na prameni obrovských příjmů pánů Vlků. Slušný člověk se přeci nemá čeho bát, naopak zločinec a jeho advokát mají své důvody. Rád bych nalezl kompromis, který by zaručil, že se vlk nažere a koza zůstane celá!

Jiří Hrbek 2.1.2009 10:07

Docela dobré

Pane Vlku, dobře se říká, "co nechci". Kdybyste ale nesl odpovědnost za bezpečnost slušných lidí, a měl lepší návrh, sem s ním.

Anebo jinými slovy, je třeba k "A" říci i "B", tedy: "Nesouhlasím s tím, aby o mně (ale i o těch, kteří na slušných a nevinných lidech parazitují až po hromadné vraždy teroristickými útoky) kdokoli shromažďoval informace, i to za cenu uvedeného ohrožení mé osoby a mých blízkých." Pokud to takto dokážete říci, je to konzistentní a úctyhodný názor, a zbývá už jen otázka, zda se za tento názor v demokracii postaví většina vašich spoluobčanů.

Rad 2.1.2009 10:00

Re: Všem, kteří se živí z peněz daňových poplatníků

tak by to mělo být. Dnešní státní zaměstnanec si chodí do práce odpočnout, stihne i nakoupit a pokud pracuje třeba v kuchyni MŠ tak ani nakupovat nemusí. Jak za totáče. Kdyby tak "pracoval" u soukromníka, nevydržel by tam ani zkušební dobu.

A.S. Pergill 2.1.2009 9:56

Problém vidím ve zdegenerování práva natolik,

že v současné době stačí standardní advokát, aby pachateli tu DNA nebylo možno odebrat, a nebo dokonce (!) odebranou DNA a ztotožněnou s DNA pachatele zločinu nebylo možno u soudu použít jako důkaz (nevím, jak je to u nás, ale v řadě západních států nemůže být důkaz použitý v souvislosti se zločinem A použit také jako důkaz v případě zločinu B). Dochází i k absurditám, kdy zločinec je jedním soudem osvobozen ze spáchání vraždy a druhým soudem odsouzen k náhradě škody pozůstalým po oběti.

Stávající opatření je tedy odpověď na praktiky amorálního xindlu, který zamořil euroatlantické soudnictví.

promirul 2.1.2009 9:56

Policejní stát?

Pane Vlku,soudci a hlavně advokáti jsou ti chudáčci,to jste myslel?Chtěli byste ještě větší volnost,než máte?Dostávat vrahy na svobodu za pár let,či ihned?Tenhle stát  a lidé v něm jsou tak svobodni,že si každý dělá co chce a také to tak vypadá,Kocourkov je naprostý ráj proti tomu.Najednou se vzbudíte a chcete ještě víc,pro lidi?Zlaté oči,pro vás a pro ty další vaše kolegy,včetně těch neodvolatelných.V policejním státě jsem byl celý život,ať to bylo pod nacisty nebo pod bolševiky,ale tolik svobody,jakou máme dnes,nemůže nějaký právníček hodnotit.Jestli je starší,tak je vychován bolševiky,jestli je mladší,měl by počkát až nabude zkušeností a rozumu. 

PROKOP BUBEN 2.1.2009 9:50

NO ANO

Jestliže se šibalství a vychytralost považují za přednosti a poctivost se solidností se krčí v koutku na hanbě, pak se není možno divit......Kdyby se nejméně podařila jistá rovnost před zákonem, ale i to je jen utopie.....

Karotka 2.1.2009 9:49

Re: Já tedy

Co když mi jde jenom o možnost vytvářet si prostor pro činnost, která někdy může být považována za trestnou? Třeba vyjádření vlastního názoru, konzumaci nějaké potraviny, početí potomka s neschválenou partnerkou či vůbec početí potomka s mými genetickými dispozicemi, pro přijetí v zaměstnání s genetickou dispozicí (dispozice neznamená, že nastane) k nějakému zdravotnímu problému...?

To pro mě není to hlavní, co se mi na tom (rostoucí kontrole) moc nelíbí, ale taky to připadá v úvahu.

zub 2.1.2009 9:49

Re: Já tedy

Já takovou společnost nechci. Smrdí to diktaturou. Kdo potřebuje takovou jistotu ať jde třeba na Kubu ne do jiného podobného režimu. Osobně žádám co nejvíce svobody a volnosti, přesto že nepáchám žádnou trestnou činnost. Vše, i když někdo tvrdí "ve jménu dobra" se může zneužít a s největší pravděpodobností zneužito bude. Kominismus také vše činil "ve jménu dobra".!!!

strejda 2.1.2009 9:43

Re: Já tedy

Bude to fajn. Najde se genetická struktura pro zločinné jednání a tak milé děťátko vykastrují - už se geny nebudou předávat a půjde včas, než něco provede, na převýchovu. Et cetera.

Saul 2.1.2009 9:39

Re: Já tedy

Taky myslím, že kdo si nechce vytvářet prostor pro případnou trestnou činnost, nemusí být možností evidence DNA znepokojen. A pokud je, měl by útočit i proti dokladům vybaveným fotografií - konec konců se i z podoby asi dá leccos vyčíst.

Karotka 2.1.2009 9:25

Re: to, co se nyní děje je

Představte si dva mladé dobré lidi, kteří otevřou veřejný podnik - klidné místo pro setkávání se. Otevřít něco takového je náročné a ne každý má tučné konto pro podnikání. Tito dva lidé dají do podniku vše, pracují od rána do noci, ve skladišti někde vzadu přespávají, milují se, sní svůj sen o domečku se zahrádkou či maličké garsonce...

Představte si, že pracujete jako číšník v restauraci a dorazí znásilněná dívka, prosí o pomoc, o ochranu, o soukromí, poskytnete jí šatnu, poskytnete jí možnost zachovat si tolik narušené zbytky sebevědomí, usebrat se a vydat se ven, třeba na policii...

Lze si představit spoustu příkladů, samozřejmě včetně těch, že za zavřenými dveřmi sedí mafiáni a kují kruté zločiny.

To, co si představíte spíš a jako pravděpodobnější definuje míru vašeho strachu či lásky k životu, říká to, jak se díváte na celý život. A tendenci vidět za každým stromem vraha, pod každou postelí strašidlo, za každým mužem s černými brýlemi agenta zločinecké organizace se nazývá paranoia.

Ypsilon 2.1.2009 9:24

Re: Evropa

Tady ještě dlouho musí vládnout dohled nad jejich chováním. V rámci kterého dalšího dalšího -ismu?

vladimír ondys 2.1.2009 9:24

Všem, kteří se živí z peněz daňových poplatníků

bych byl ochoten tolerovat jejich horlivost, kdyby šli příkladem a nechali si instalovat do svých kanceláří webové kamery, aby fakticky demonstrovali snahu být sami pod veřejnou kontrolou každého občana, který má zájem se nechat inspirovat tak transparentním přístupem!Rv;-PR^ 

http://ondys.wordpress.com