3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

PRÁVO: Babišova vědomě nevědomá spolupráce

Andrej Babiš se před listopadem 1989 stýkal jako pracovník podniku zahraničního obchodu s příslušníky komunistické státní bezpečnosti. Věděl o tom a komunikaci s nimi považoval za běžnou součást své práce. Znamená to, že jeho kontakty byly vědomé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Svoboda 30.6.2014 13:27

Re: Strčte si už ty svoje kydy za klobouk, vy charakteři.

Pane Krajíčku, když si představíte Gausovu křivku rozložení kvality občanské slušnosti a statečnosti, zjistíte, že nepíšete nic nového. Podobně by dopadlo i rozložení kvality elektorátu, pokud byste zkoumal, proč téměř vyhrál Babiš.

Není to nic nového. Špatné na tom je však to, že vy této skutečnosti zneužíváte pro ochranu StBáka. Kdo z toho co má? Snad ne vy?

L. Krajíček 30.6.2014 15:09

Re: ... pro ochranu StBáka?

Vy jste mě nepochopil. Já jsem psal, že tady honíme duchy - jakási jména v jakýchsi seznamech. Ale čtvrt století si nikdo nevšimnul těch, kdo byli páteří celého systému, kdo ty seznamy dělal, kdo získával a úkoloval ty "agenty a důvěrníky".

Několik málo kmenových estébáků bylo po listopadu vyhozeno, to byli ti, co bojovali s "vnitřním nepřítelem". Ostatní zůstali tehdy ještě u SNB, dnes Policie ČR a mají odslouženo pětadvacet let. Dřívější roky se jim nepočítají. Odchází do důchodu s takovými výměry, o jakých se nesní ani bývalým horníkům. A ti co byli vyhozeni, tak si zavčasu našli hned po listopadu velice zajímavá povolání i ve státě a protože je nikdo nelustroval, tak se smíchem popadají za břicha, jak se honíme za Bohdalkou, Kanyzou a Babišem.

I. Hil 30.6.2014 13:54

Re: Strčte si už ty svoje kydy za klobouk, vy charakteři.

Je to přesně jak píšete. 90% z těch, co jsou dnes u vesla by tam byli mezi prvními!

L. Krajíček 30.6.2014 15:19

Re: .... by tam byli mezi prvními!

To by byli svazáci, jedna radost: ÚV SSM: Nečas, Dalík, Janoušek, Sobotka, Tejc, Hašek, Telička. ÚV KSČ: Topolánek, Kalousek, Falbr, Parkanová . . .

Jinak by z nich byly nuly. Ale dnes se můžou bít v hruď, že tehdy nebyli politicky angažovaní.

M. Prokop 30.6.2014 16:59

"ÚV KSČ: Topolánek, Kalousek, Falbr, Parkanová . . ."

To vám jeblo, nebo hulíte?

M. Pernický 30.6.2014 15:31

Re: Strčte si už ty svoje kydy za klobouk, vy charakteři.

Pane Krajíček, přečetl jsem velké množství blogu,je jasné,že někteří blogeři jsou sprostí a jsou nenavystní k oponentům . Jsem rád,že jste tak  pregnantně zhodnotil pohnutky a charaktery mnohých. Do myšlení se neda vniknout, ale velký souhlas s Vašim  hodnocením.

F. Matousek 30.6.2014 16:10

Re: Strčte si už ty svoje kydy za klobouk, vy charakteři.

degradujete zde 99,9 procent národa na skemrálky a podvratáky. To máte tedy moc spatné zivotní zkusenosti. A o svém národu taky zádné moc dobré mínení.

Nejspís soudíte podle sebe ?

L. Krajíček 30.6.2014 18:00

Re: Běžte k Vietnamcům.

Ti prodávají i jiné brýle než růžové, které jste si navyknul nosit. Ale v jednom máte pravdu, zkušenosti s lidmi mám špatné.

Pokud mi budete tvrdit opak, žijeme nepochybně každý někde jinde.

P. Maleček 30.6.2014 11:51

Lid není blbý - lid je jen zoufalý nebo se mstí

Řada mudrlantů si tu drbe hlavu jak je vůbec možné nejen, že AB byl vůbec lidmi volen?

Je to jednoduché. Ve srovnání s údajně čistými tvářemi našich polistopadových politiků, kteří za keců o demokracii na státním kradli, že ani poledne nedrželi a ještě si při tom dělali z lidí prdel, je i STBák AB učiněný svatoušek. Vždyť ke svým miliardám se dopracoval bez veřejnosti známým ušpiněním se polistopadovou politikou (což neznamená že se to nestalo, že).

Takže jeho zvolení není důkazem blbosti, ale zoufalství lidu z etablovaných parlamentních partají. Stejně jako zvolení Zemana bylo hlavně pomstou ODS a Kalouskovi za drzé rozkrádání státu a svádění to na občany - nejen Kalouskova složenka.

A za tohle zoufalství a mstu lidu si naši polistopadoví politici můžou sami. Tím jak se cpali u státních, krajských a komunálních koryt. Kdyby u toho aspoň nemlaskali nebo se dokonce lidem s mastnými hubami nesmáli, nebyl by ani Babiš ani Zeman.

J. Vlk 30.6.2014 13:15

Re: Lid není blbý - lid je jen zoufalý nebo se mstí

Naprostý souhlas !

P. Zeman 30.6.2014 13:34

Re: Lid není blbý - lid je jen zoufalý nebo se mstí

Jsem zvědavý, jak se lid "pomstí" současné garnituře. Snad už jenom zvolením komunistů :-D. Ano. Hloupý lid se mstí tak, že si zvolí ještě větší nýmandy a grázly ;-).

P. Papež 30.6.2014 14:07

Re: Lid není blbý - lid je jen zoufalý nebo se mstí

Ale Babiš má úplně stejně mastnou hubu jako polistopadoví politici. Kdy podivuhodně přišel k miliardám? Jedině díky privatizaci, úplatkům na správných místech a hodně (skoro StBácky) ostrým loktům. Teď je pro voliče (tady máte pravdu, volili ze zoufalství a msty, ještě bych přidal z vlastní blbosti, někteří již z vypočítavosti) hvězda, ale když porovnáte s čím šel do politiky, tak vidíte, že dokáže dělat jen velká populistická gesta, kteří mu opravdu hloupí voliči "žerou".

M. Hoblík 30.6.2014 11:10

Tomu slovenskému Andrejovi

určitě nevěřila ani Státní bezpečnost, takže vlastně nic zlého neudělal.

Z. Bureš 30.6.2014 10:26

Aby bylo úplné jasno............

.....kdo to je .....co je zač .....a jak ukrutně nebezpečný je pro tuto zemi s. agent STB Andrej Babiš:

Prostřednictvím jeho Agrofertu.....a všech cca 230 podřízených holdingových společností, se do vedení země dostávají - opět po 24 letech.....staré bolševické nomenklaturní kádry, důstojníci STB a s nimi spříznění bývalí špióni komunistického gestapa - STB !!!

Vedení jeho holdingových společností a současné Babišovy čistky v dozorčích radách několika společností.....jsou toho důkazem !!!

M. Krátký 30.6.2014 10:08

Soudy prolezlé komunistickým hnojem

jsou v ČR zcela OK - pochybuji, že by na Slovensku tomu bylo jinak - já na bráchu - brácha na mě, ruka ruku myje atd dle vzoru teta Kateřna ze Saturniny - bohužel tohle ale není k smíchu - spíš je to na krumpáč mezi oči.

V. Petrová 30.6.2014 10:06

Babiš spolupracoval s StB

a sám se k tomu přiznal. Patřilo to k jeho práci, musel podávat hlášení a podával je. Prosím, v pořádku. Že nepodepsal nějaký vázací akt, není vůbec důležité. Má právo žít, pracovat, poctivě se živit a třeba tou svou poctivou prací nashromáždit obrovské jmění, koupit si notinový trust apod. Ale nemá právo být ve vládě, reprezentovat náš stát, seznamovat se s tajnými skutečnostmi. Má právo být poslancem ( Grebeníček, Kováčík a dalši podobní jsou jimi také). Ale to je ta nejvyšší státní a politická funkce, které může dosáhnout. I funkce místopředsedy Sněmovny pro KSČM je urážkou.

T. Kočí 30.6.2014 11:34

Re: Babiš spolupracoval s StB

Úplně správně.

Včera v OVM se vybarvil.Žádný odborník co "maká".\jen populista a politikář.ŽÁDNÁ věcná diskuze, jen "to všechno Kalousek ".Proslovy jak Hurvajs..

V. P 30.6.2014 9:49

No, a zaslouží si náš volič něco lepšího?

Že se do politiky tlačí mravně vadní jedinci, se dá pochopit. Ale myšlenkové pochody nekomunistického voliče, který masově a vědomě volí konfidenta Stb, to už je námět na psychopatologickou analýzu.

J. Fleiszner 30.6.2014 9:40

Ustrnuli v komunismu

Někdo žije z toho, co dělá a někdo žije z toho, co dělal před 30ti lety někdo jiný. Až umřou Babišové a všichni, kdo byli v KSČ, tak tihle zbyteční lidé začnou útočit na děti Komunistů. Budou používat něco jako: "Každému je přece jasné, že syn komunisty nemůže být slušný člověk!" Ono už se to děje, ale jen zřídka. Někdy mi přijde, že komunisti i lidé co pracovali (jakkoli) pro STB jsou z té doby už venku, ale někteří se z té doby né a né dostat. Myslím, že právě autor tohoto článku ustrnul v době komunismu víc než Babiš.

M. Prokop 30.6.2014 11:06

Re: Ustrnuli v komunismu

Co by, kdyby, ponechávám vašim domněnkám.

Co se komunistů týče, je to buďto vada charakteru nebo vada inteligence.

Nechci, aby mne zastupovali lidé s vadou charakteru (nejen komunisté, ale u nich je to nejsnáze indentifikovatelné), ani blbci.

Pokud vy ano, klidně si je volte.

Řeči o "ustrnutí v době komunismu" jsou nesmysl. Swině zůstane swiní.

J. Chaloupka 30.6.2014 9:07

Říkáte:

!...podle většiny odborníků to možné nebylo, a pokud k tomu došlo, tak ve zcela výjimečných případech..." Takže menšina tvrdí opak a které výjimečné případy máte na mysli? Většinou o PZO mluví ti, co neměli ponětí, tak fungovaly, protože tam nepracovali a ani nikdo z jejich okolí. Jinak by neskákali na ty bludy, které často v médiích možno číst nebo vidět. Ostatně v PZO pracovala i menšina těch, co nebyli ani zavázáni STB ani nebyli v KSČ. Oni totiž většinou všichni dělali obchod. A prodat ty naše socialistické "šmejdy" nebylo zdaleka tak snadné. Zejména do kapitalistických zemí, což bylo tehdy i to Babišovo Maroko. To museli být i přes tu možnou spolupráci s Stb schopní lidé, znalí jazyků, cizích zvyků, psychologie, marketingu atd. V 89. měli výhody znalostí a proto mohl vyrůst i Babiš. Prostě se nebáli velkých peněz, což byl problém většiny ostatních.

Než si stěžovat je přínosnější, učit se, jak se peníze vydělávají, přemýšlet o tom, co umím lépe, než ostatní a co mně uživí. Stb je minulost. Raději ať nás nezaskočí budoucnost.

J. Svoboda 30.6.2014 13:43

Re: Říkáte:

Nejlepší a nejrychlejší cesta k tomu, aby nás budoucnost zaskočila, je zapomnění a ignorance minulosti.

M. Malovec 30.6.2014 8:40

Už jste

někdo viděl agenta, kterého by soud neoznačil jako nevinného? Vždyť je to divadlo pro srandu králíkům, že pí Bohdalová, pane Kanyzo a vy další?

J. Slanina 30.6.2014 9:00

Re: Už jste

Jestli to ono není náhodou tímhle:

http://data.idnes.cz/soubory/domaci/A110107_TAJ_SEZNAMSOUDC.PDF

J. Slanina 30.6.2014 7:31

Stíhat ho za křivé svědectví? To se dnes nenosí.

V jeho prospěch svědčil bývalý příslušník StB Július Šuman. Popřel, že v 80. letech získal Babiše ke spolupráci jako agenta s krycím jménem Bureš. Bývalý příslušník StB Andrej Kuľha zase tvrdil, že si Babišův podpis pod vázacím aktem (11. listopadu 1982 v bratislavské vinárně U obuvníka) vymysleli Kuľhovi kolegové, aby si vylepšili pracovní výsledky a kariéru. Když to Kuľha - dle svého tvrzení - po letech zjistil, spis prý založil do archívu.

Estébák Kuľha přichycen při lži.

Kuľha a jeho kolegové by ale museli být geniální, aby si Bureše vymysleli a udrželi několik let při životě proti všem kontrolním mechanismům; museli by si vymyslet spis Bureš, záznamy ve svazku propůjčeného bytu, v objektovém svazku vedeném k Petrimexu, ve svazku, kde byla vyhodnocena spolupráce atd. To je nemožné.

http://nazory.aktualne.cz/komentare/babis-a-stb-vyhrali-soud-v-bratislave-veri-estebakum/r~7c9c165afd2f11e3b5820025900fea04/

J. Boleslav 30.6.2014 7:52

Re: Stíhat ho za křivé svědectví? To se dnes nenosí.

Je smutné, když 25 let od listopadu smrdí na 2. nejvyšším vládním postu taková bolševicko-estébácká kreatura. Je to ale vinou blbosti jeho voličů, kterým toto zřejmě nevadí. A vinou Ovara, který to schválil. Tandem Ovar - Bureš tady ještě napáchá škod, až se nám budou protáčet panenky. Čemu stále nerozumím je, jak člověk s takovou intelektuální výbavou jako Bureš mohl vydělat tolik peněz. Čím déle ho poslouchám, tím víc se utvrzuji v tom, jaký je to mentální ubožák.

J. Slanina 30.6.2014 7:56

Re: Stíhat ho za křivé svědectví? To se dnes nenosí.

VYDĚLAT???? Snad nakrást, ne? A na to zas nemusíte být žádný Einstein.

J. Boleslav 30.6.2014 8:02

Re: Stíhat ho za křivé svědectví? To se dnes nenosí.

Asi mu z počátku pomohli i jeho estébáčtí loutkovodiči.

J. Slanina 30.6.2014 8:09

Re: Stíhat ho za křivé svědectví? To se dnes nenosí.

Jóó, to je holt o té polistopadové stejné startovací čáře. Ale nikdo se už tehdy raději nezmiňoval o jistých hendikepech.

Z. Bureš 30.6.2014 9:10

Re: Stíhat ho za křivé svědectví? To se dnes nenosí.

Žádné "asi mu pomohli"......

Bez pomoci a styků STBáckých důstojníků a nomenklaturních bolševiků......by měl nyní Babiš akorát tak Velké kulové......