27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PRÁVO: Amnestie prezidenta republiky trochu jinak

Téměř každý článek, glosa nebo pojednání o amnestii prezidenta Václava Klause začíná povzdechnutím, že o amnestii bylo již napsáno vše a pak pokračuje až k závěru, že by se do budoucna měla pravomoc vyhlašovat amnestii, jakožto feudální přežitek, prezidentovi odejmout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Hájek 27.5.2013 10:47

Re: To ze Klaus rozestval celou republiku je jasne

Na svůj názor má každý právo. Záleží na tom, podle čeho si jej utvořil. Já jsem neposlouchal jen ty kteří křičeli jak nás amnestie poškodila, kolik lidí se již nedostane ke ztraceným penězům a podobně. Poslouchal jsem i ty, kteří poukazovali na to, že i pokud by byli aktéři velkých kauz třeba již tento rok uznáni vinnými a odsouzeni, podvedeným by to nijak nepomohlo. Zpronevěřené či prošustrované peníze jsou dávno v trapu a majetky zabavené odsouzeným by stačily možná sotva na úhradu nákladů spojených s procesem a na pohledávky mající ze zákona přednost a že amnestie poškozeným alespoň ukončila jejich martýrium se soudy. A to, jestli amnestii vyhlásil ten či onen president nemá na můj názor žádný podstatný vliv.

A na tom, že se s justicí kolik let nic nedělo má podstatně větší vinu zákonodárný sbor, který je tu od toho a o kterém si každé čtyři roky necháme namluvit jak se o naše blaho postará.

K. Kužel 27.5.2013 10:43

Re: To ze Klaus rozestval celou republiku je jasne

Jen si ji dejte, třeba se vám trochu vyjasní!

M. Trhlík 27.5.2013 10:49

Re: To ze Klaus rozestval celou republiku je jasne

A Vám se už vyjasnilo pane Kuželi? Že to není nikde vidět.

K. Frauknecht 27.5.2013 8:01

Dobrý.

Přesto, že .."dlouhé články prý nikdo nečte a argumenty v nich obsažené již vůbec ne.." jsem dočetl do konce :-).

Kromě logického rozboru ve světě celkem běžného aktu (tedy vlastně rozboru reakce části naší veřejnosti :-)) mě zaujala myšlenka zrušení prezidentské funkce. Jsou okamžiky, kdy by to bylo pro ČR prospěšné.

Z. Sohorova 27.5.2013 8:05

Re: Dobrý.

Myslim i bez tech okamziku je prezidentska funkce jen  dojeni statni kase  Priklad V.Klaus.....

J. Mrázek 27.5.2013 9:05

Nechcete dělat ministra financí ?

Je všeobecně známo, že nejblbější sedlák má největší brambory a že opice měla na burze nejlepší výsledky v souboji se všemi finančními poradci. Logickým závěrem je jmenovat co nejméně schopného člověka do funkce ministra financí a výsledkem musí být české Švýcarsko. Jste nejhorší možný adept a zákonitě by jste měla o trochu lepší výsledky, než téměř stejně "schopný" Kalousek. Vemte to !!!!

J. Mrázek 27.5.2013 7:46

Pravdoláskařům se nelíbíte

Berete jim jejich možnost si kopnout do logicky a rozumně jednajícího člověka, který jim léta hatil plány na připojení se k sousedovo budované další říši .. .....dostanete kapky!

Z. Sohorova 27.5.2013 7:59

Re: Pravdoláskařům se nelíbíte

Myslim ze klapky mate na ocich vy a ta znacka Hajkova :) Nejste vy do rodiny s tim moudrym Klausovim radcem Hajkem co neni z opice ?,asi jo!!!!:)

J. Mannheim 27.5.2013 8:04

Re: Pravdoláskařům se nelíbíte

Mrázku, Vy už slyšíte trávu růst... ale nebojte, paranoia se prý dá léčit

Z. Sohorova 27.5.2013 8:06

Re: Pravdoláskařům se nelíbíte

SOUHLAS

J. Mrázek 27.5.2013 9:08

Už několik let jste mimo realitu:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-ohrozena-demokracie-dfd-/p_zahranici.asp?c=A130525_172330_p_zahranici_wag

V. Hajková 27.5.2013 7:26

to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Proboha svatého !!!!! Pět let ve funkci premiéra a čtyři roky ve funkci

předsedy parlamentu měl možnost zákonodárné iniciativy, kterou by se

česká justice dostala do tolik potřebného stavu, aby byla schopna řešit

efektivně zmiňované trestní případy, táhnoucí se tolik let. On  p.  Klaus ,  když  byl  předseda  parlamentu-  to  už  byly  případy-  které  se  táhly  více  jak  8 let  a  kdy  měly  probuh  čas  vzniknout  :-))))))))))))))))))))))))

J. Mrázek 27.5.2013 7:48

NEZÁVISLÉ soudy...nechápete....

To je pak těžké ....

K. Kužel 27.5.2013 7:55

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Ano, myslím, že žádného jiného předsedu české vlády nebude nikdo vinit z žalostného stavu české justice. Václav Klaus, to je ovšem jiná, ten podle hlásných trub médií může snad i za bolševické politické procesy :-)))))

Z. Sohorova 27.5.2013 8:02

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

 Za politicke procesy nemuze protoze byl malej kluk,ale od 4 let uz stavel barigady a dvakrat si podaval prihlasku do KSC  Tak ze?? za politicke procesy nemuze......:):)

K. Kužel 27.5.2013 8:07

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Ještě jste zapomněla napsat, že dělal dozorce v Jáchymově!

V. Hajková 27.5.2013 8:11

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Vy  jste  byla  u  toho,  když  2X  dával  přihlášku  do  KSČ?  :-))))))

V. Hajková 27.5.2013 8:06

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Je  to  přesně  tak,  jak  píšete!

M. Trhlík 27.5.2013 10:36

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Pane Kuželi, ale spolu se všemi předsedy vlád od roku 1989 se Klaus stýkal. Tak musel také vědět o žalostném stavu naší justice a neřešit to prezidentským darem svému lidu , prapodivnou amnestií. A Vy jste někde četl, že Klause obvinili z bolševických politických procesů? To sed spíš lidé pozastavovali nad tím, že mu sestra utekla do Švýcarska a on se vesele promenádoval po světě. To bylo daleko víc lidí za komunistického režimu postiženo a nemluví o tom.

K. Kužel 27.5.2013 11:03

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Václav Klaus dokázal obrovskou věc: že socialisticky smýšlející národ (ano, sám "tatíček" Masaryk byl socialista až na půdu) pochopil, že kapitalismus není sprosté slovo a podnikatelé nejsou z definice zločinci. Jeho přispěním jsme prošli obdobím přechodu lépe než většina postkomunistických zemí. Ale rozhodně není v silách jedince zařídit, aby všechno fungovalo dobře. Tedy velcí vládcové starověku a středověku dokázali udržet "v lati" obrovské říše, ovšem je otázka, zda to za ty tuny usekaných hlav stálo.

V. Klaus svojí amnestií nechtěl ŘEŠIT stav justice, ale DÁT PODNĚT K ŘEŠENÍ. To je podstatný rozdíl proti tomu, co říkáte.

Z bolševických procesů V. Klause neobvinila zatím ještě ani slečna soudružka Sohorová, ale jestli si to přečte, jistě svoje opomenutí bystře napraví.

J. Mrázek 27.5.2013 11:51

Sohorová a BYSTŘE ?

No....nekomentuji...

M. Trhlík 27.5.2013 14:40

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Pane Kuželi, sice jste se snažil ospravedlnit Klause, co vše podnětného provedl, ale vzápětí píšete, že jeden člověk vše nestačí zvládnout, aby to fungovalo. A otázka justice, byla opravdu po řadu let problém a vyřešit to amnestií, která měla dát podnět k řešení těchto problémů, až Klaus skončil, to mi zase tak moudré nepřipadá.

K. Kužel 27.5.2013 16:54

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

Pane Trhlíku, pro vás opakuji ještě jednou jinými slovy: Václav Klaus si rozhodně nemyslel, že amnestií vyřeší špatné fungování naší justice. To je na jiných. Amnestie neměla být řešením, ale, mezi jiným, poukazem na neuvěřitelnou neschopnost příslušných orgánů. Bylo by dobře, kdyby to bylo pochopeno jako podnět k nápravě.

Pokud se týká mého výroku, že Václav Klaus dokázal velmi mnoho dobrého, ale VŠECHNO zvládnout je nad síly jednoho člověka, tak na něm trvám a vaši námitce moc nerozumím.

J. Vyhnalík 27.5.2013 13:32

Re: to: p. ŠUGORT- Vaše slova

VK není právník. Přesto se pokusil o jednu zásadní změnu a to jmenovat předsedou Nejvyššího soudu Jaroslava Bureše. To mu ÚS ovšem účelovou změnou zákona znemožnil.

Pokud jde o zahraniční pobyty, zjistěte si třeba, kdy a kde studoval Ivan Havel, jenom pro srovnání a pochopení co bylo kdy možné a kdy ne.

B. Pavel 27.5.2013 6:29

Nemyslím si,

že pan Klaus vykonával prezidentský úřad úspěšně. Pan bývalý prezident rozeštval českou společnost,on je hlavním původcem toho, že česká veřejnost je z velké části protievropská, daleko více než v ostatních zemích EU. Svým protievropským působením se zasloužil o negativní obraz Česka v Evropě. Zasloužil se i o negativní obraz Česka ve světě (nejen propisovačka).

Nesdílím ani názor autora článku na amnestii. Určitě ho nesdílí ani poškození v amnestovaných kauzách (např. ti co zaplatili milony za byt a byt nemají).

Z. Sohorova 27.5.2013 6:41

Re: Nemyslím si,

Pane Pavel Lepe to nemohl nikdo napsat Plne s Vami souhlasim

J. Mrázek 27.5.2013 7:51

Jako vždy naprosto špatně

Chápu, že nechápete, ale Vaše trvalé nechápání téměř všeho je únavné . Blondýny nad Vámi hravě vítězí ...

Z. Sohorova 27.5.2013 7:54

Re: Jako vždy naprosto špatně

Pane Vachmajstr Mrazek vy jste ale moudra chapajici hlava....Na urovni pepka vyskoc

M. Martin 27.5.2013 11:26

Re: Jako vždy naprosto špatně

Pane Mrázek o paní sohorové s malým es je tady již dlouho známo že pro ni stačí zahlédnout jméno Klaus a už je nepříčetná. Článek ji až tak moc nezajímá.Jenom je to pro ni příležitost jak si ublinknout.

P. Urban 27.5.2013 8:26

Česká společnost je protievropská?

Kdybyste napsal, že je nejvíce protiunijní, budiž.

Doporučuji ale zkontrolovat aktuální stav. Ono se to (v ostatních zemích EU) poměrně rychle mění.