27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

PRAHA: Ty kanále jeden!

Tak jsme oslovovali v době svého mládí osoby, které nám byly hodně nepříjemné a výrazně překračovaly naše kolektivní domluvy. Nedávno jsem si na to vzpomněl, když jsem jel taxíkem dolů Trojskou ulicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Uhlár 24.4.2022 12:54

Je to snadné. Dokud jim to bude procházet a nebude to mít vliv na jejich výplatu, eventuelně na pár polezujících facek, bude to pořád stejné. Když to mají za jedny prachy.

S. Ševeček 24.4.2022 9:53

když už Nám U Nás nepatří ani voda a fekálie ...

/400 miliard deficitu a každoroční odsun 700 miliard majitelům Česka do ciziny se někde musí projevit.

V. Čermák 24.4.2022 13:19

R^

P. Dvořák 24.4.2022 18:25

A kdopak ty naše vodní zdroje cizákům nechal? Vláda? Ne, starostové a radní některých obcí. A zadarmo to určitě nebylo.

P. Dvořák 24.4.2022 18:29

Pane Ševečku kdybyste si pořídil vlastní suchý záchod nebo vlastní septik, Vaše fekálie by Vám stále patřily! ;-D

I. Pávek 24.4.2022 8:39

Tak tak. Ale ty sochy ,,dělníků" nelemují jen výstavbu a opravy silnic ale skvějí se i na lešení a cimbuří. Že kanály se propadají nebo vystupují, no kdyby byly uprostřed jízdní dráhy tak by byly vždy pod autem. Ale nechápu, že na kilometrovém úseku jsou cik cak takže se musí buď kličkovat nebo levými nebo pravými do nich. Kdyby ta stavěli kdysi Římané akvanauty, tak by Řím minuli. V době GPS a laserů je to překvapivé.

I. Provazníková 24.4.2022 16:04

Zajisté jste měl na mysli akvadukty ;-D

O. M. 23.4.2022 20:20

Trojská je ještě v pohodě, nechte se svézt Chaberskou. To je samá záplata záplatované záplaty ve stylu "Franto, hoď tam lopatu asfaltu, já to přejedu válečkem". Tam, kde není záplata, je prozměnu díra.

Teď to bude trošku lepší, protože některá místa berou frézou, takže opravené úseky budou o něco větší, ale o metr vedle zase ty samé díry.

Jinak souhlas, v Praze různě zahučely velké částky peněz, vydávají se peníze na nové stavby (také potřebné), při jejichž otevírání se tak krásně stříhají pásky, ale už nejsou peníze na řádnou běžnou údržbu a renovaci.

A už jen technická: Pražský okruh není v gesci Prahy, ale státu (ŘSD).

V. Pavelka 24.4.2022 23:40

Dojezdové části silnice u zastávek autobusů ! Asfalt se shrnuje a je nutno každý druhý rok výměna asfaltu !? Stačí vyměnit za betonovou desku a Vydrží léta ! Ale party dopravních podniků ? Potřebují kšeft ! A tak se vyhazují miliony za zbytečné opravy měkým asfaltem !!

M. Drašner 23.4.2022 19:07

Ono kdyby se ty stamilióny, které za posledních 15 let nalili primátoři do nesmyslných dopravních úprav pro cyklisty, použily účelně na opravu kanalizace, možná byste se i divil.

V. Kučer 24.4.2022 8:20

R^

M. Valenta 23.4.2022 14:25

Vlkova kanálová odbočka. Pořád lepší než obvyklá oslava válečného zločince Putlera.

I. Kučerová 23.4.2022 14:35

...ale kdepak, Putina přece oddělal Hřib, když přejmenoval

!! Korunovační ulici !!

R. Langer 24.4.2022 6:24

Tak už ho v té Bruseli konečně přestaňte oslavovat, soudruzi! ;-D

M. Pressl 23.4.2022 13:16

Citát:"V tomto mém snu by musel každý, kdo má co do činění se stavem pražských silnic a ulic, prakticky dokázat, že ví, co je to rovina z hlediska fyzikálního. A všichni zaměstnanci silničářských firem by museli osobně dokázat, že chápou, jak v civilizovaném státě má vypadat vozovka a všechny poklopy a dekly které jsou v ní umístěny."

Doplnění: Stav silnic a ulic nejen pražských, ale též celorepublikových, a nejen poklopy a dekly, ale též všechny spravené díry a výtluky, a to nejen na jaře po zimě, ale celoročně!!!!

L. Čája 23.4.2022 9:54

Popsáno excelentně. Lépe bych to nevymyslel, o napsání ani nemluvě. Evokovalo mi to vzpomínku na dobu (asi tak +/- od r. 1964), kdy byla na řece Ostravici zahájena stavba přehradní nádrže Šance. Jako dítko školou povinné jsem prázdniny trávíval s prarodiči na chatě asi 1 km po proudu řeky pod přehradní hrází. S dědečkem (*1900) jsme denně chodili sledovat 'stavební ruch' na stavbě přehrady a pravidelně jsme - v kteroukoliv hodinu směny zapojených pracovníků (lopata, krumpáč) - míjeli skupinky polehávající v příkopech, na pytlích s cementem a na jiných slunných místech. Dědeček (kalhoty, sako, plstěný klobouk, hůlka) se jednou, poté, co jsme prošli okolo výše popsaného 'zátiší s lahváčem a cigaretou', zastavil, hůlku zavěsil na předloktí ruky, vyňal s náprsní kapsy zápisník a pero, nasadil si brýle a něco si veledůležitě zapisoval. Do výše uvedeného 'zátiší' jako když střelí. Dnes by to dopadlo asi .... jak?

V. Mokrý 23.4.2022 10:29

Mnohde by dostal přes hu../ústa.

J. Jurax 24.4.2022 1:13

Dnes by se fotilo mobilem. S GPS, aby snímek zaznamenal nejen datum a čas, ale i souřadnice.

P. Nešvara 23.4.2022 9:25

Tak na otázku v tomto článku umím odpovědět. Kdysi dávno před mnoha lety jsem pracoval v projekční firmě, kde v „open spacu“ seděli vedle mne projektanti silnic – vodaři. Nadával jsem na kanály přesně stejně, jako dnes autor článku. I dostalo se mi odpovědi:

Kanály jsou ve středu silnice z toho důvodu, že po stranách silnice vedou kabelové svazky. Projektanti se snaží dostat ty kanály nejblíže ke kraji, jak to jde, ale toho materiálu pod vozovkou je tolik, že to polohově jinak nejde. Asi bychom nechtěli mít změť dránu nad hlavu jak v Africe nebo Rusku. Toto je pochopitelné a tomu rozumím.

Druhá věc je výška – propadlé vršky. Při vybudování silnice nebo kanalizace je výška v pořádku – to se dá snadno kontrolovat a výškový rozdíl přesahující TKP (technicky kvalitativní podmínky pozemních komunikací) by u dozora a investora rozhodně neprošel. Problém je jinde. Kanály jsou většinou podezděny cihlami a při přejezdu přetížených náklaďáků to cihly prostě neunesou a drtí se. Všeobecně se ví, že povolené nápravové tlaky nákladních vozidel se překračují i o více než 100% nad povolenou mez. Víme to už 30 let, ale lobby nákladních dopravců zatím vždycky dokázaly zabránit pokusům policie a měst zakoupit váhy a nápravové tlaky v provozu měřit. Už před dvaceti let se dopravcům z Německa do Rakouska a zpět finančně vyplatilo přivézt náklad na České hranice ve dvou kamionech, tam to přeložit na jeden, přejet s přetíženým kamionem Českou republiku (a příslušně poničit povrch vozovek – proč si myslíte, že máme pořád rozvrtané a broušené silnice) a na další hranici už čeká prázdný kamion, na který se přeloží část nákladu. Protože pokusit se jezdit v Německu nebo Rakousku kamionem naloženým, jak je v Čechách běžné by bylo na likvidační pokutu.

P. Nešvara 23.4.2022 9:25

pokračování

Samozřejmě by se to dalo řešit tak, že se kanálové svršky založí na betonovém a nikoli cihlovém límci. Jenomže to bylo o chlup dražší, a to by projektant nezdůvodnil, protože – pokud by nákladní vozidla byla zatížená dle normy – tak by problém nevznikl. A on by byl obviněn za (teoreticky) předimenzovanou konstrukci. Protože projektant musí vycházet z norem a předpisů a NESMÍ brát v úvahu realitu, která je jiná.

Výsledkem je ten tankodrom, po které jezdíme.

V. Vlk St 23.4.2022 16:58

Vážený pane Nešvaro, děkuji za technické poznámky k mému fejetonu. Leč musím konstatovat, že rozhodně na tom nejsou vinny přeložené kamiony. Snad někdy v devadesátých letech. Vyjeté koleje a propadlé kanály jsou v Praze i mnoha městech, kam už léta žádné kamiony nesmí, natož přetížené. Hluboké vyjeté koleje naleznete běžně na autobusových zastávkách a to dnes žádné přetížené autobusy v |MHD prakticky nejezdí . Takže na vině je buď idiotská ČSN - EN a nebo spíše mizerná práce projektantů a silničářů a naše nové národní heslo pro výběrová řízení :" Jen to nejmizernější a nejlevnější je pro nás dobré!" Jak prosazují již leta "protikorupční iniciativy" , a naše čacká justice.

Z. Lapil 23.4.2022 9:50

Jste si jist tím drcením cihel? Já bych tušil problém spíš v sedajícím podloží. Leda že by se cihly drtily těsně pod poklopem, ale to řešil železobetonový límec, odhadem tak 200 mm výšky.

Popravdě se mi nezdají ani ty výrazně přetížené náklaďáky. Auta taky mají svoje technické (neplést s předpisovými :-)) limity, i když samozřejmě existuje i protinámitka "nechceš jet, pojede jinej". Míněno jiná firma/OSVČ, nemluvě o tom, že určitě je podstatná část kamiónů na leasing, takže na nich provozovateli až tak nezáleží.

V. Mokrý 23.4.2022 10:31

obojím

P. Nešvara 23.4.2022 12:37

Jsem si jist. Sedání podloží to není.

Z. Lapil 23.4.2022 14:09

Díky.

V. Pavelka 24.4.2022 23:49

Jsou to autobusy které jezdí blízko pangejtu , A jsou tam dávany cihly které nic nevydrží ! A taky, Opravářské party Dopravních podniků , si takto zajištují práce ! !![>-]

K. Zangl 23.4.2022 8:58

Na stavu silnic je vidět, jak pracují politici, od komunálních až po ty na nejvyšších postech, napříč celým politickým spektrem. A teď si představte to, co vidět není, ale stojí to více méně stejně..

P. Kotyza 23.4.2022 8:18

Jezdím často do Rakouska a mohu Vám ukázat podobné úseky tam.

K. Salajka 23.4.2022 10:03

V Dolním Rakousku po povodni ? Já se vždy těším, jak budu svištět přes první přejezd za Petržalkou. Na okresní silnici povolená stovka a tou se dá jet.

P. Kotyza 23.4.2022 10:15

Jsou to úseky jen v obcích. Samo že to není takový problém jako u nás, ale taková místa se najdou i tady. Tím samozřejmě nechci omlouvat situaci v Česku.