10.5.2024 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 28.3.2007 12:53

Re: Re: Re: Re: Jestli se domníváte

Protože gladiátorské hry nemají s výrobou čehokoliv od rotačních uňuchadel po sofistikovaný software ale vůbec nic společného. Nebo si snad myslíte, že řekněme singapůrský investor se kouká na gladiátory v TV, zeptá se, kdeže to zápolí, a řekne si takhle po obědě "maj tam hezký stadión a ty mažoretky taky, tak jim tam lupneme automobilku, co taky s těma prachama mám furt dělat ..."

Alois 28.3.2007 17:49

Re: Re: Re: Re: Re: Jestli se domníváte

No, hlavně si řekne jednou jsem investor, tak to já jdu do Čech DOTOVAT SVÝMI PENĚZI pracovní místa pro ty české nezaměstnané a ze zisku opravím Národní můzeum a koupím všem důchodcům brejle, protože jednou jsem investor, tak to jsem automaticky mecenáš. Vždyť je to jak ze Švejka, tahle debata.

Jura Jurax 28.3.2007 12:21

Re: Re: Re: Muj nazor

RvRvRv

olympiada bude z pocatku urcite prodelecna,ale dlouhodobeho hlediska se pro CR nejspis vyplati.Neda se rict kdy,kolik z toho bude penez...

To jsou vskutku kouzelné formulace - nejspíš se vyplatí ...  nedá se říct kdy a kolik ... investoval byste do takového kšeftu veškeré své úspory, máte-li jaké?

No a taky protože jsem z moravských provincií, táži se, co z toho získá zbytek republiky mimo Prahy? Akorát další odsouvání nutných investic, protože holt nebudou prachy ... mne jistě potěší dálniční okruh kolem Prahy (tak jednou ročně, když tam pojedu), ale taky rád bych se denně dostal z Horní do Dolní jinak než cestou, připomínající neudržovaný tankodrom ...  nebo se nesunul v kolonách po zdevastované, klikaté a přetížené silnici hrdé první třídy situované spolehlivě mimo olympijská sportoviště ...

Lojza 28.3.2007 12:37

Re: Re: Re: Re: Muj nazor

Takze vlastne problem je,ze se to ma udelat v Praze.Vy chudaci moravaci ublizeni na tom nic "nevydelate",takze je to z principu spatne.Oh,jaka uzasna argumentace.ME se to nehodi,takze at z toho nema NIKDO NIC.Kdyz nemuzu ja,tak nemuze nikdo.Njn,klasika ceska,BOZE me chcipla koza,at chcipne i sousedovi!!!! To,ze se enda rict za jak dlouho se to vyplati a zda je proste pravda.Ostatne jako v KAZDEM obchode.Muzete mit sebelepsi podnikatelsky zamer,a pak se neco podela,neco s cim jste nepocital,a muzete to zabalit.Proto pouzivam opatrne terminy,aby to bylo fer.Mimochodem,pokud se diky tomu zvedne prijem statniho rozpoctu,prece na tom vydelaji vsichni,nejen Prazaci,ne?A pokud chcete,zalozte si stavebni firmu a prihlaste se take do vyberovych rizeni na stavby arealu a podobne,ne?Paneboze nebo copak nevidite,ze to co sam odsuzujete se tu deje neustale,v jine podobe??? Celej slavnej Philips,nebo co to bylo tam u vas na ty morave,jak dostali miliardove dotace od statu,a nakonec tak slavne zkrachovali????Co z toho mam JA????Takze pls prestanme uvazovat pouze co z toho mam ja.

Jura Jurax 28.3.2007 13:18

Re: Re: Re: Re: Re: Muj nazor

No, čekal jsem podobný výlev o chudácích Moravácích, co závidí. Jenže to, co píšete dál, je demagogie velmi laciná. Och, jak užasná argumentace - MĚ se to hodí, takže ostatní nesmí ani ceknout. Jak typicky české (nezapomeňte, já jsem moravák :-D) - já mám kozu, chci mít druhou, takže mi dejte svou, já ji potřebuju víc; a třeba na vás i žejdlík mléka někdy zbude.

Vy totiž, když do něčeho vložíte své peníze, se neptáte, co z toho budete mít? Pakliže se skutečně neptáte, pak jste buď chudobný altruista, nebo cvok.

Já se ptám. A vychází mi, že z gladiátorských her, které jsou mi mimochodem zcela lhostejné (připouštím, v tomhle se asi dost liším od průměru) nebudu mít nic než výdaje. Tedy moje daně půjdou na nesmyslný megalomanský projekt daleko od mého regionu, který by investice do infrastruktury taky potřeboval přinejmenším stejně, ne-li víc než Praha - ovšem samozřejmě rozumnější než do gladiátorských arén. A eventuální zisk z olympiády můj region taky mine, takže ve mně nehledejte nadšení.

Zvedne se příjem státního rozpočtu kvůli olympiádě - ale jen o daně se zisků soukromých subjektů, co na ní vydělají. Investice státu to nepokryje - daně z realizace investic by byly zhruba stejné, ať by je stát vložil kamkoliv - do obchvatu Prahy kvůli olympiádě nebo obchvatu Ostravy, protože ho taky potřebuje.

A s tím Phillipsem na Moravě máte plnou pravdu a rozhořčujete se právem - já nejsem příznivcem jakýchkoliv dotací soukromým podnikům, ale to je dost na jiné téma.

Olga 28.3.2007 13:06

Re: Re: Re: Muj nazor

Panebože, to chcete do Prahy přilákat další turisty? Bydlím u Karlova mostu a často jezdím autem. Vždyť já tam často kvůli turistům skoro nemůžu projet! A dopravní kolaps kolem Vltavy je na dením pořádku. Kdyby k nim měli přibýt i návštěvníci olympiády, pak navrhuju Pražáky vystěhovat!

Lojza 28.3.2007 13:40

Re: Re: Re: Re: Muj nazor

To je docela zajimava argumentace."Mamo,prece si sem nenechame nalozit ty cizaky,ja kvuli nim se uz musim prodirat i do hospody!!!to by tak hralo,aby nam tu utraceli svoje penize a zabirali mi moje oblibene misto v hospode,kam chodim celou dobu,ze jo mamo....to teda ne,tohle my nepripustime..."

kdokoli 28.3.2007 13:38

Re: Re: Re: Muj nazor

viz Pravidlo 2

Jahus 28.3.2007 11:56

Re: Muj nazor

Pravda, pravda. Za 70 000 000 000 si udělat propagaci ze státního rozpočtu. Nevím přesně ale už takové agentury existují. Jaký asi mají rozpočet? Mají miliardu ročně?

Takže kupecké počty: 70 000 000 000 děleno 1 000 000 000 je 70 let zaplacené propagace. To je skutečně dál než příští výplata. To už tady Lojzíku možná asi nebudeš. Ale je vidět že uvažuješ s perspektivou.;-D;-D;-D

Lojza 28.3.2007 11:59

Re: Re: Muj nazor

jj...uvazuju....me vazne zalezi na tom,co tu bude,az tu i ja nebudu.Ja chapu,ze je to asi v tehle zemi neobvykle,uz jsem si zvykl,ze jsem povazovan za divneho.Mimochodem,tech 70 let,to je vas vypocet,hruby odhad.Muj hruby odhad je,ze behem rekneme 10 let se naklady minimalne zhruba vrati.Je to odhad,zadny vypovet.I kdyby to bylo za 20 let...i kdyby za 50 let....Je to dlouhodoba investice,to je jasne.Mimochodem,kolik turistu sem natahne vase zminovana agentura a kolik olympiada?Nebude na tom ta olympiada precejen o dost lepe?Ja myslism,ze ano....Takze srovnavate jablka s hruskama skoro uz....

MLOK1 28.3.2007 14:06

Re: Muj nazor

No vidíte Lojzo. Vy do Detroitu nepojedete. Já na olympiádu do Athén také nejel, ale byl jsem tam už 2x MIMO olympiádu. A věřte mi, že mě tam táhlo všechno možné, jen ne OH.

       Znovu opakuji, že při dnešním, stále stoupajícím zadlužení státu považuji pokus o uspořádání OH proti vůli většiny občanů ČR za sprostou krádež jejich peněz. Ať se svobodní občané vyjádří v referendu! Rozhodování o nás, bez nás jsem si užil dost za bolševiků;-O;-O;-O!

EMIL 28.3.2007 9:30

Pravda

Musím souhlasit. Pohybuji se v oblasti stavebnictví. V současné době přes 90% státních zakázek má konečnou cenu daleko vyšší než byla cena "vysoutěžená". Pohybuje se totiž kolem toho mraky lehkoživků, kteří si chtějí pro sebe ukrojit a daří se jim to. Totéž by bylo kolem olympiády. Stále mi připadá, že především Bém, trpící napoleonským komplexem se chce ve světě zviditelnit. Bohužel zadlužení bude v rovině zadlužování státu, jak to 8 let předváděla ČSSD. Moje stanovisko, OH v Praze rozhodně ne !!!

kdokoli 28.3.2007 10:32

Re: Pravda

R^

Jura Jurax 28.3.2007 12:27

Re: Pravda

R^R^R^

Jiří K. 28.3.2007 9:19

Pane Machu nepíše se mi to snadno ...

... ale tentokrát s Vašim článkem opravdu souhlasím.

I když titulek by klidně mohl znít i opačně - Olympiáda se vyplatí - ovšem s podtitulkem - Jak komu!

Stát ani daňoví poplatníci to zcela určitě nebudou, v tom máte pravdu. V tom, že nakonec zbydou dluhy a málo využitelné a využívané stavby také.

P.S.: Ke komentářům - ta změna územních plánů bude zcela jistě jedním z velice relevantních motivů - ať už by se olympiáda nakonec uskutečnila a nebo ne.

Lerak 28.3.2007 9:18

Jak

někde psal Macek: ti co prosazují olympiádu nechť založí akciovku a o zisk z olympiády se podělí formou dividend. Otázka zní: kolik takových "chytráků", v čele s pražským primátorem Bémem, by bylo ochotno do tohoto projektu vložit vlastní majetek. Ovšemže, platí stále stará pravda, že nejlépe se utrácejí cizí peníze! Bém by měl zůstat v Himalájích, nezáleží v jaké podobě.

Bohata 9 28.3.2007 9:32

Re: Jak

Prahu vyčlenit z Ceské republiky -ˇCechy a Morava.Nechť je samostatným státem EU.Ať si sama živí své parasity estébáky.Hlavním městem česka navrhuji Olomouc .To by se zeštíhlely úřady.

Antonín Hrbek 28.3.2007 9:14

Na NP se již několikráte objevilo

Olympiáda? Ano, ale za své - bez jakýchkoliv peněz daňových poplatníků. At´se pro financování a organizaci olympiády založí akciová společnost a když je to tak rentabilní záležitost jak tvrdí magistrát, tak tam přece každý rád vloží peníze. To je to nejúčinější referendum!

Tentokrát zasluhuje pan Mach jedničku s vykřičníkem.

loula 28.3.2007 9:19

Re: Na NP se již několikráte objevilo

Já jsem to zase tak nesledoval, ale byla některá olympiády takto přípravovaná, totiž že by vznikla nějaká akciovka, která by si půjčila miliardy v bance, zorganizovala olympiádu, ze zisku poplatila dluhy a rozdala dividendy akcionářům?

Antonín Hrbek 28.3.2007 10:09

Re: Re: Na NP se již několikráte objevilo

Akciovka by si nemusela půjčovat v bance - akcionáři by si kupovali akcie za nominální cenu. Jinou formou by mohlo být vypsání loterie. Ale rozhodně ani korunu z peněz daňových poplatníků!

MM 28.3.2007 8:47

Výhodnost olymp.

Olympiáda bude výhodná, otázka je pro koho.

Aleš P. 28.3.2007 8:39

K článku

Na Olympiádě v Praze vydělájí především stavební gigantické firmy.Páni radní sedící v těchto firmách mají zájem na zisku jejich firem.Kdo to zaplatí je vůbec nezajímá.Už jen debata o olympiádě je komická na dotaz jak se budou hry financovat ,odpoví ekonomický náměstek města ,že tím se ještě nezabývali.To může být jen u nás.Takže v ČR propustí 20.tisíc učitelů ze škol,ale budeme tu mít Olympiádu za 135 mld a dalších za 500mld investics tím spojených  do infrastruktury.Dále je už dnes zřejmé ,že další města v kterých by se olympiáda pořádala nemají na to peníze.Ani to ovšem pánům Béhmům nevadí.Straníkům ODS navadí totiž nic,hlavně že jejich firmy budou profitovat.

gerontusinza 28.3.2007 8:37

Olympiáda v ČR? a proč? Že by dobrý kšeft?

Jistě pro pár soukromých firem. Stát a daňoví poplatníci to rádi-neradi zaplatí. Jestli někdo něco chce pro rozvoj sportu něco udělat, je lépe stavět malá písková hřiště pro sport dětí i dospělých bez tak obrovských nákladů a umožnit pronájmy školních  tělocvičen veřejnosti. Toto by měl být základní kámen umožnění sportu. Sportování na osadách lze provozovat jen o víkendech a v praze chcíp pro děti pes, nebo je to přeorganizované. Olympiádu? Sakra proč, každý má pořádat jen to na co má. A my nemáme. Praha tyje z toho, že je hlavním městem a má specielní dotace, které na venkov nedosáhnou a ČR není jen Praha.

cwfort 28.3.2007 15:02

Re: Olympiáda v ČR? a proč? Že by dobrý kšeft?

geronte, ty blbe senilní, které to jsou ty specielní dotace, co jdou jenom do Prahy a ne na venkov? Že byste měl na mysli strukturální fondy, které můžou jít kamkoli v ČRn jenom ne do Prahy?

gerontusinza 28.3.2007 15:28

Inu když tak málo víte o dotační politice v ČR, tak je to s vámi těžké. Re: Re: Olympiáda v ČR? a proč? Že by dobrý kšeft?

Asi si něco přečtěte jak vypadá dotační politika u vesnice s 500 obyvatel a v milionovém městě. Abyste to aspoň pochopil. Pak se můžete zeptat jak je to s budováním metra, kolik dává stát a kolik Praha. A kidyž ani potom nepochopíte, roztrhejte vysvědčení (pokud nějaké máte), i to  ze zvláštní školy a neotravujte. Učit se  a pak teprve diskutovat, nikoli naopak..... 

cwfort 28.3.2007 15:46

Re: Inu když tak málo víte o dotační politice v ČR, tak je to s vámi těžké. Re: Re: Olympiáda v ČR? a proč? Že by dobrý kšeft?

Kdybyste se držel této zásady, tak nemáte v diskusích ani jeden příspěvěk. To, čemu říkáte dotace, jsou ve skutečnosti daně, rozdělované podle zákona o rozpočtovém určení daní. Tm se ovšem neříká dotace. Dotace jsou peníze z dotačních titulů, kterých je celá řada, ale žádný není určen pouze pro Prahu. Metro se už několik let staví pouze z rozpočtu Prahy - víte, kdy naposledy přispěl na metro státní rozpočet?

Žulový Aston 28.3.2007 8:09

Es kommt der Tag

und Olympiade wird in Prag,

Topolánek hat gesag´

hufv 28.3.2007 8:06

zvýšení HDP je neoddiskutovatelné

je mi dost jedno, jestli v ČR někdy bude olympiáda nebo ne - i pokud ano, tak se toho pravděpodobně nedožiju. Jedno je ale jisté - pokud by se olymiáda zde pořádala, pak to bude znamenat skutečně velký impuls pro rozvoj a obrovské investice do infrastruktury se prostě vrátí. Tyto investice je stejně potřeba udělat a jestli prvotní impulz bude olympiáda nebo ne je v podstatě jedno.

Náklady na vlastní pořádání se zaplatí sami. Náklady na investice do rozvoje by ale byly rozhodně lépe vynaloženy, než miliardy dotací jedné jediné firmě na postavení nějaké montovny, vrátily by se totiž v podobě daní z turistického ruchu a obecně ze sektoru služeb (zatímco montovna má daňové prázdniny).

Ladislav N. 28.3.2007 8:41

Re: bláboly

Nesmysl. Žádné investice do gigantických sportovišť s extrémně drahým provozem nepotřebujeme. Na co?

hufv 28.3.2007 11:32

Re: Re: bláboly

kolik gigantických ssportovišť by se mělo postavit? Pokud vím, tak zmínka padla o přestavbě jednoho stadionu v Praze, jednoho v Brně - má být tak jako tak a jednoho v Plzni. Další sportoviště např. pro vodní sporty se mají stejně stavět (Lipno, Jindřichův Hradec).