12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

PRAHA: Město pro lidi, město pro auta

Téma priority lidské a automobilní je univerzální a na světě neexistuje větší aglomerace, která by ho byla ušetřena a kde by problém byl vyřešen. Praha žije v současnosti chystaným pokusem, jak do problematiky vstoupit. Její historické centrum má být zpoplatněno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jindřich 1.9.2023 16:21

Myslím, že Berlín, Drážďany, Vídeň... Normálně fungují. Zaparkujete, projedete. Je to o vedení, které řeší. Nesnaží se vychovávat, ale řeší problémy.

V. Mokrý 1.9.2023 18:45

:-):-):-)

R^

I. Polák 1.9.2023 11:14

Když mohou být ulice bez aut v Londýně, proč ne v Praze? Protože jistá vrstva si nedokáže představit, že by šla chvíli pěšky bez své plechových berliček. Ovšem v Londýnské City to jde....Mimochodem MHD v Praze je jedna z nejlepších na světě. Ovšem pro některé vyvolené jen socka.

I. Polák 1.9.2023 11:19

sorry..svých berliček

K. Křivan 1.9.2023 11:40

To byste se divil, kolik je lidí, kteří nemohou chodit. Ujdou třeba je dvacet metrů. Stačí obyčejná cukrovka, polyneuropathie,

I. Polák 1.9.2023 11:56

To nejsou ti, kteří se bouří..... mimochodem ti ,kteří opravdu nemohou na nohy mají průkaz a jisté benefity,ne? Nebo končí na vozíčku jako Zeman a Schwarzenberg .

M. Kocián 2.9.2023 6:53

Protože jak je u nás zvykem, zákon, který by zakazoval vjezd do centra by měl okamžitě spoustu výjimek. Pro představitele magistrátu, pochopitelně, státní správu, policii, zdravotní službu a hasiče, to je přece jasné, rezidenty - jak jinak by se dostali domů - zásobování, elektromobily, plus všechny, kterým by magistrát udělil zvláštní výjimku za dobré chování či za co... o kolik myslíte, že by se provoz zmenšil? Kromě toho, bez funkčního okruhu je Praha takovou překážkou na cestě, že by řidiči okamžitě ucpali všechny komunikace ve Středočeském kraji - což by Pražákům nevadilo asi tak dva dny, než by pochopili, že fakt nejsou ostrov.

K. Křivan 1.9.2023 9:22

Jsem v Praze narozený Pražák, rovněž tak moje rodiče, do mých 20 let jsem se tam pohyboval převážně pěšky. Trolejbusem 54 na Jungmaňák a dál do Klementina pěšky, akorát z Karlova (fyzika) do Karlína (matika), tramvají. Jako kluk, asi 10 let, jsem šel pěšky z Technického Musea až do Vršovic pěšky. Z tanečních v Repre do Vršovic, celá parta pěšky. Ona ta Praha zase není tak veliká.

Praze by pomohlo, poslat veškerou moravskou naplaveninu zpátky odkud přišla. Takové hovado Hřib, to by ve svém Slavičíně asi chcíplo hlady. Žádná škoda. To by bylo volných bytů !

V. Mokrý 1.9.2023 10:30

Narozený v Praze = Pražan.

M. Vostrý 1.9.2023 11:57

R^R^R^. Ještě bych k tomu přidal naplaveniny ze Slovače, kteří se po deseti letech v Praze nenaučili Česky.Rv

M. Kocián 1.9.2023 18:34

Tak proč jste ho zvolili? Na Moravě by to byl bezvýznamný mudrlant.:-)

V. Sedlář 1.9.2023 20:54

Akorát si neumím představit, že v Praze vyskytuje jen cca 300 000 nafoukaných Pražanů. Mrtvé město ;-D.

V. Kuhaj 1.9.2023 8:59

Dopravu v Praze, pokud je mi známo, nechali Hřibovi od pirátů, jejichž vztah k motorismu reprezentuje a v europarlamentu transparentně předvádí Pexa. Tak kdo se diví?

R. Dubravský 1.9.2023 8:57

Město bez aut = podniky bez zaměstnanců, pacienti bez lékařů, obchody bez zákazníků, školy bez studentů...

I. Polák 1.9.2023 11:21

ale tak to přeci není...máte udělat 10 000kroků pro své zdraví,jak to chcete se svým plecháčem dokázat? :-) Mimochodem ony obchody na Václaváku krachují? Fakt?

F. Navrátil 1.9.2023 8:29

Problémem je, že v menších městech a obcích je třeba ke zvolení starosty a radních práce ve prospěch obce a občanů. V Praze stačí žvanit. Hřiba by v rodném Slavičíně nezvolili ani ponocným, ale v Praze je hvězdou.

V. Kolman 1.9.2023 8:12

Také jste si všimli, jak se osobní automobilní vozy (ať už se spalovacím motorem, nebo elektrické "bzučivky") stále více a více "nenápadně" zvětšují ve všech směrech a nabývají na objemu???

Selským rozumem míním, že je jenom logické, že větší počet, navíc VĚTŠÍCH! automobilů, se do lokality, která nejde nafouknout prostě nemůže vejít.

Ale ani výroba a používání malých, jedno - či dvoumístných MENŠÍCH! vozítek nejspíš není řešením:-(:-(:-(

K. Křivan 1.9.2023 9:24

To platí i pro řidiče těch aut. :-(

M. Hoblík 1.9.2023 8:10

Správný postup pražských radních! Proč by se zamýšleli nad problémem dopravy, když je jednodušší zakázat auta? Máte problém? My ho vyřešíme - zakážeme... Pamatuji na doby, kdy nám na sídlišti chtěli zakazovat vyvěšování prádla na balkonech. Bydleli-by na sídlišti opice, visely by na balkonech banány, kdyby tam bydleli dnešní radní, viseli by oni.

P. Diviš 1.9.2023 8:07

Primátor Svoboda tvrdí, že je to celé fantazie a dokud nebudou okruhy, nebude zpoplatnění. Doufejme, že nekecá, za celou šaškárnou je náměstek Hřib a z opozice asi Čižinský.

No a ten rozdíl Praha - malá města a vesnice? Na malém městě se lidé znají a těžko tam může být zvoleno něco jako Hřib a šílenci a šílenky kolem něj. Podle toho to pak vypadá.

V. Mokrý 1.9.2023 10:32

I tam se to občas stane, bohužel.

V. Kuhaj 1.9.2023 11:39

Ještě před pár lety byla pustá fantazie spousta z toho, co se dnes běžně, děje. Dodávám - bohužel!

K. A. 1.9.2023 7:52

Taky mi přijde, že kromě správně položené otázky článek nic neřeší. Problém je, ale že si všichni představují, že to jde řešit bezbolestně. Že budeme mít víc nákupních center a víc parkovišť a přitom klidnější dopravu.

Strašidelný mi přijde stav v pražských parcích. Ve Stromovce tak ještě kolem roku 2003 neprojelo auto, jak je rok dlouhý. Teď se tam prohání jedno za druhým, každý, kdo má ve Stromovce objekt tam se svým autem parkuje - buď, aby nemusel za parkování platit, nebo aby nemusel udělat pár kroků pěšky. Pro zaměstnance pražských lesů tam přímo parkoviště zbudovali. Nádhera. Na Letné a v petřínských sadech je to podobné, snad kromě míst, kde jsou vyloženě příkré svahy.

V. Zadák 1.9.2023 7:37

Mnoho slov o ničem. Co vlastně autor chce?

V. Kuhaj 1.9.2023 9:11

Volit progresivisty a pak nadávat na poměry.

M. Kocián 1.9.2023 7:27

Možná by to chtělo dokončit okruh a pak se zamyslet, jestli metro má být jen atrakce pro turisty, nebo něco, co dokáže vyřešit významnou část vnitroměstské dopravy. Jenomže to se nedá udělat vyhláškami a omezeními, případně hromadným nadáváním na ty zlé "náplavy".

V. Mokrý 1.9.2023 6:10

Město pro lidi v Praze začne, až se politici/Senát, Parlament, vystěhují z Malé Strany někam k pražskému okruhu - dostupnost pro veškeré zásobování, parkovací prostory.

A postupně je budou následovat mnohé kanceláře !

Z. Lapil 1.9.2023 7:00

Nevím, čemu by to pomohlo. Tak "se" bude jezdit ráno ven a večer dovnitř, místo naopak. S parkováním bude stejný problém, jenže přes noc, ne přes den.

V. Mokrý 1.9.2023 7:24

Panelákový sídliště a satelitní městečka, jsou mimo centrum Prahy.

Z. Lapil 1.9.2023 11:01

Aha. Já myslel že místo Senátu a kanceláří etc. chcete do centra nastěhovat lidi, a ne že ho chcete nechat prázdné. Píšete přece: město pro lidi.