25.6.2024 | Svátek má Ivan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
exulant 14.10.2007 3:04

Re: Takže to můžeme shrnout - drzost jakési grafomanické nuly Bartoně nemá hranic.

Delto, kdyz neco pises nemecky, dej si to zkontrolovat nekym kdo to umi.

Kurt 14.10.2007 7:02

Re: Takže to můžeme shrnout - drzost jakési grafomanické nuly Bartoně nemá hranic.

Když chceme uřvat protivníky, tak titulovat, známkovat, nejlépe sprofanovými hesly. To je úroveň debaty, že.

kamil 13.10.2007 18:14

pane bartoni-jste typický zaprděnec ve službách ods-i papoušek má své názory-vy jste jen zaprděnej ubožáček

jm0 13.10.2007 18:40

Re: pane bartoni-jste typický zaprděnec ve službách ods-i papoušek má své názory-vy jste jen zaprděnej ubožáček

a co třeba ušmudlanej omezenej čecháček? to by taky moh' bejt?

zdá se mi správně, že vlastní názor je jedině ten, co je proti ods?

Kurt 14.10.2007 7:10

Re: Re: pane bartoni-jste typický zaprděnec ve službách ods-i papoušek má své názory-vy jste jen zaprděnej ubožáček

Vážený pane jm0, jste nula, proč vůbec se ozýváte?

hohonza 13.10.2007 17:34

prilis nechapu tyto diskuze -

nevim proc by mel pan architekt politicky lobovat za svuj projekt. samozrejme on vysvetllil zamer sveho projektu a duvody pro zvolene technicke a esteticke reseni a je na riditelstvi narodni knihovny aby realizaci projektu prosadilo. to, ze rekne neco o KSC a ODS neni zcela korektni ale nadruhou stranu to je docela trefne. to, ze se udelala prvni transparentni arch. soutez v CR a nakonec se to nerealizuje jenom protoze to pan prezident a jeho strana nechce to k tomu svadi nejen pan kaplickeho. vsechny ty "objektivni" a "technicke" problemy jsou zastupne. tohle neni demokracie ale vlada luzi a populismus. samozrejme pokud bude referendum tak to pan kaplicky prohraje na cele care, ale ne ve vsem se lze na vetsinu lidi spolehnout. kdyz me boli zuby tak jdu radeji k zubari a ne k panu prezidentovi ani a k te vetsine lidi kteri nejsou zubari.

a k te udajne neregulernosti souteze. to je v cechach takovy zvyk. kdyz nevyhraje muj projekt na myto, na digitalicaci nebo na knihovnu tak napadnu regulernost souteze. tady to bylo o to zajimavejsi, ze architekti se odvovali k mez.unii arch., ze jejich komise neudelala chybu. samozrejme, ze neuspely jinak by na vsech strankach novin byly titulky, "zelena prisera" je pryc - bude se stavet projekt, ktery skoncil na druhem miste.

docela by me zajimalo jestli ten projekt znate jenom z rychliku (tedy z medii) nebo jestli jste se byl v lete podivat na vystave v Klementinu kde byly projekty vystaveny.

balthasar 13.10.2007 17:55

Re: prilis nechapu tyto diskuze -

Víte ono je to trochu mimomísné, neboť architektonická soutěž nijak nezavazuje investora, že zrovna tohle musí za každou cenu postavit .. může klidně postavit i něco jinýho, někde jinde,  nebo třeba vůbec nic. Závazný je až to, co je projednáno ve stavebnim řízení, a na co existujou prováděcí projekty .. a i tak se dá za jízdy měnit program nebo to docela stopnout. ;-)

Liberta 13.10.2007 22:14

Kaplický je arogantní

Politicky lobovat by asi architekt neměl. Ale pokud svůj návrh cítí jako víc než obyčejnou zakázku, chce pomoci jeho realizaci a chce, aby byl pochopen, musí prostě před veřejnost a musí se angažovat v osvětě. Musí vysvětlit, proč ta věc vypadá tak, jak vypadá, jak bude fungovat, čím je užitečná, čím je jedinečná. A musí to vysvětlovat směrem k politickým kruhům, které o jeho realizaci rozhodují, a směrem k veřejnosti, které se to bude dnes a denně týkat. - Nic z toho jsem u pana Kaplického nezaregistrovala. Je arogantní, tvrdohlavý, přezíravý. Chová se, jako by Praha byla jen parcela, na které postaví svůj geniální produkt, a Letná dvorek, který tam na blob čeká. A kdo to nechápe, je omezenec Rv...Takových umělců máme plnou Prahu :-/

hohonza 13.10.2007 23:04

Re: Kaplický je arogantní

tyto veci samozrejme pan Kaplicky dela. po vyhlaseni souteze mel nekolik prednasek. dokonce jedna z nich se konala i v senatu. bohuzel politiky to moc nezajimalo a takze se tam se tam sesli spis osobnosti z kultury. nemuzete ale po nem chtet, aby chodil po uradech a shanel stavebni povoleni, penize na stavbu ... to ale zase dela pan Jezek z narodni knihovny.

zajimava byla ta vystava v klementinu. tam byly i ostatni projekty a hlavne tam byl dokument z celeho prubehu souteze, vcetne jedne z kaplickeho prednasek.

bohuzel tady taky trochu neplni ulohu verejnopravni televize, protoze se tomuto tematu venuji pouze ve zpravach. zatim jsem nepostrehl jediny porad ktery by se touto problematikou zabyval hloubeji. vzdy jen takove utrzky jako - prezident je proti a bude jako ekologicky aktivista ... nebo kaplicky prirovnal ODS ke KSC. to jsou veci vytrzene ze souvislosti.

ono neni jednoduche presvedcit lidi kteri neposlouchaji nebo nechteji slyset.

Liberta 13.10.2007 23:39

Re: Re: Kaplický je arogantní

Máte pravdu v tom, že velký dluh mají sdělovací prostředky (tisk, televize) a já k nim řadím zejména radnici. Jako Pražák z jedné z dotčených Prah (tj. P.1, 6, 7) jsem za celou dobu historie blobu nezažila nic, co by se dalo nazvat informační kampaní radnice (magistrátu nebo P.1,6,7) vůči obyvatelům. Z národního tisku jsem se dozvěděla hotovou věc, že na Letné bude stát zelená příšera, a teď zase že ne. Cítím to jako totální opovrhování veřejností. - Personifikuju si to do pana Kaplického (který svými postoji skutečně nijak situaci nevylepšuje), i když velká část viny spočívá na zastupitelstvu a radních.

hohonza 14.10.2007 0:05

Re: Re: Re: Kaplický je arogantní

ono je to tezke. tu situaci zbytecne vyhrotil pan prezident. radnim by to bylo asi uprimne jedno co se tam postavi. uz se toho postavilo tolik a nikdo proti tomu nestavel. oni donedavna ani nevedeli jestli delat kampan pro nebo kampan proti.

ja se Kaplickemu ani moc nedivim. asi je z toho uz dost unaveny. kdyz se ho pak zeptaji jestli by souhlasil s tim, ze se to nekam presune a kam by si to tak predstavoval. byt na jeho miste tak bych je uz poslal do mist kam slunce nesviti a nebo bych uz pomalu sondoval jestli jeste nekde jinde (v jine zemi) nepotrebuji novou knihovnu - ze ma jednu, ktera vyhrala v soutez v cechach dostala oceneni v britanii. a ze my ji tu nechceme - tak ze by jim ji postavil se slevou

Liberta 14.10.2007 0:26

Re: Re: Re: Re: Kaplický je arogantní

Radním taková věc nesmí být jedno, a zastupitelům už teprve ne !! Kaplický má smůlu, ale soucit s ním nemám - musel tušit, do čeho jde. A pokud netušil, tak sem opravdu spadl z Marsu...:-/

Jenda 14.10.2007 17:50

Re: Re: Re: Re: Kaplický je arogantní

Nejen se slevou. Klidne zalozim sbirku aby se Kaplicky i s tou svoji obludou nekam odstehoval.

Jenda 14.10.2007 17:52

Re: Re: Kaplický je arogantní

Dela? Prominte, ale nejake kaplickeho clanky jsem cetl nejake diskuze s nim videl ... vysvetlovani bych si opravdu predstavoval jinak.

gregg 13.10.2007 16:42

Je tu opravdu problem?

Knihovna by mela stat na Letne. Jeji navrh je samozrejmne predurcen k tomu aby mela zastance a tverde odpurce ale pritom velmi malo tech kterym je to fuk. Takhle funguje vzdy neco noveho, "poburujicicho", netradicniho. Navrh se mi libi a stavba by mela byt provedena na puvodnim miste. Praha neni skansen, historicke jadro, ktere skutecne by nemelo byt zatizeno nicim narusujicicm historicky raz je nedotceno. Kecy o tom ze spicka knihovny ktera kouka nad vegetaci a je stranou pohledu na prazsky hrad je zastupny problem zamindrakovanych politiku.

hohonza 13.10.2007 17:50

zcela s vami souhlasim.

vetsina lidi o tom projektu prakticky nic nevi. jen to co rikali v televizi. takoveto: hruza, oni zase neco noveho chteji v Praze postavit - a ma to zakryvat prazsky hrad.

a pak kazdeho napadne - novou knihovnu asi vazne potrebujeme, za projekt uz jsme zalatili. tak to soupneme nekam jinam. v knihovne jsem nebyl ani nepamatuju, tak je celkem jedno jestli to bude na letne nebo na jiznim meste.  hokejovy stadion se uz presunout (nejen misto, ale i konani MS) presunou podarilo, tak proc to tak neudelat s knihovnou. a pak se najde ten "pravy" duvod: oni to ti studenti budou mit bliz - maji koleje na jiznim meste - tak tam budou mit i knihovnu.

takhle to ale delat nejde - to je jako bysme postavili vysilac misto na Jestedu - pod Jestedem, aby tolik necouhal.

exulant 13.10.2007 18:30

Re: zcela s vami souhlasim.

A petrinskou rozhlednu na Streleckem ostrove. A nejen ze vetsina nebyla na vystave v Klementinu, ale nevidela v patre tu filmovou diskusi s jednotlivymi cleny komise.

hohonza 13.10.2007 20:08

Re:

me se na tom filmu libolo to, jak se Jezek priznal, ze se mu to zprvu taky moc nelibilo (ten kaplickeho navrh), ale pak po diskusi z ostatnimi cleny komise zmenil nazor. to reseni interieru je perfektni a je az neuveritelne jak to na tu letenou "pasuje". jen nepatrne to presahuje okolni stromy.

je docela typicke, ze dokud nebyl znam projekt, ze slo vsechno hladce a po zverejneni a hlavne po vyjadreni prezidenta se to zaseklo.

Jenda 14.10.2007 17:48

Re: Re:

Pokud pripustime, ze "nepatrne presahuje" zahrnuje "je vyssi o sest metru", muzete mi jmenovat strom, ktery v nasich podminkach a jeste k tomu v radu pouhych desitek let vyroste do vyse ctyriceti metru? Dekuji.

Jízlivka 14.10.2007 10:52

Re: Je tu opravdu problem?

  Praha JE zaplaťbůh zatím skansen, proč si architekt pro svoje hokus-pokusy nevybere jiné historické město:?

fafnir 13.10.2007 16:37

pane Bartoni

škoda,že lidé vašeho způsobu myšlenínežili v době příchodu Slovanů do české kotliny,to bychom dosud žili v zemnicích,abychom nenarušili ten krásný krajiný ráz

Praha je naopak jedinečná kontinuitou  a prolínáním zástavby,od románského slohu po současnost.Že se něco panu presidentovi nelíbí,a vy to papouškujete je jedna věc,ale za rozhodnutím pražské ODS vidím spíš loby neůspěšných architektů.Konec konců,soutěž,nesoutěž,my to politicky rozhodneme,stejně jako když v soutěži zvané volby,byl starosta Prahy 5 poslán voliči na poslední místo kandidátky,p.Bém jej opět učinil starostou.Kdo vám nakukal že ODS je pravicová strana.

Liberta 13.10.2007 21:17

Společenská objednávka není chobotnice!

Chci se vyjádřit k tomu "my politicky rozhodneme". Samozřejmě že o tom, co bude na exkluzívním místě uprostřed hlavního města stát, se rozhoduje a má rozhodovat politicky! Architekti či jiní technci nebo umělci jsou jen vykonavatelé společenské objednávky! Pokud lidé nebudou jeho návrh chtít, tak by tam stát neměl. I kdyby jeho pocit, že vyplodil geniální dílo a že mu veřejnost (politici, lidé, lobby...) hážou klacky pod nohy byl oprávněný.

hohonza 14.10.2007 0:07

Re: Společenská objednávka není chobotnice!

udelame referendum - ale to by se asi nepostavilo nikde nic

Liberta 14.10.2007 0:33

Re: Re: Společenská objednávka není chobotnice!

Víte, já na referendum v politických věcech moc nevěřím, ale otázka, zda mi má ve výhledu stát dům pohledný a tradiční nebo gigantická futuristická améba by se mi zodpovídala dost snadno. A jsem přesvědčena, že do toho mám co mluvit. - Škoda, že se tyhle otázky pražákům nekladly, když se začala Praha obestavovat nepříčetnými krabicemi (obchodními sklady, business budovami apod.). Hned za okrajem Prahy jich teď trčí pěkná fůra, krom toho mě děsí i ty uvnitř - konkrtétně to monstrum naproti hotelu Hilton např. (kde se vzalo, tu se vzalo).;-(

hohonza 14.10.2007 1:01

Re: Re: Re: Společenská objednávka není chobotnice!

jeste ze se neptali za Karla IV.

nepolitik 13.10.2007 16:34

Při shlédnutí návrhu pana Kaplického jsem si položil dvě otázky

1. Líbí se mi tento návrh? Odpověď: ANO! ANO! ANO!

2. Je vhodné jeho umístění na Letné? Odpověď: NE! NE! NE! NE! NE! NE!

Myslím si, že jsou v Praze mnohem vhodnější místa pro umístění této budovy, kde bude výraznou dominantou a ozdobou. Letná to rozhodně není. ;-);-);-);-);-);-);-)

šakal 13.10.2007 16:38

...Jmenujte namátkou dva...

...metoději  :-/

PetrH 13.10.2007 17:07

Re: ...Jmenujte namátkou dva...

Hostivařská přehrada a Džbán. Na dně. Bylo by krásně vidět na ryby a ty by si snad taky zvykly;-D

hohonza 13.10.2007 17:53

Re: Re: ...Jmenujte namátkou dva...

ale to by nesvedcilo knizkam

Liberta 13.10.2007 21:11

Re: ...Jmenujte namátkou dva...

Já bych to plácla někam do Vysočan nebo do Libně. Aspoň by to ozdobilo architektonické pojetí toho kanadského architekta (jak on se to jmenuje?), co chce mít z těchto míst americké business city ;-P!