22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

POVZDECH: Jak krásně jsme soužili.

dostal nejdřív jako kluk, ale i jako dospělý. ( Pro mladé : Protektorát Bohmen u Mahren ,1939-1945.)

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Z. Lapil 29.7.2022 17:42

Já to nenapsal? Obchodník textilem. Takový ten na náměstí.

H. Rybnická 29.7.2022 17:40

Ale jasně, jinak bych nekomentovala. Jen období, kdy jsem jaksi bláznivě zasnila o studiu, na základě vysvědčení se samými jedničkami leželo o něco dříve, v 60tých letech. Bláznivý nápad, již jedenáctiletka byla odmítnuta. Cílem bylo studium chemie, v matyce a chemii jen jedničky, cizí jazyky plynně němčina a soukromě angličtina. Důvod: něco ve smyslu i když předpoklady jsou nevyhovuje nějakým dalším požadavkům, přesně si to nepamatuji, ale dokument mám někde založený

V. Čermák 29.7.2022 17:38

Tak hlavně že se líbí Svazákům včetně Vás...;-D

V. Kučer 29.7.2022 17:35

Komunisté vyhazovali studenty ze škol v době míru. Čech, který studuje, je nejspíš podle vás už vinen?

I. Kučerová 29.7.2022 17:33

..a to dělali Rusové? Pokud mne neklame paměť, tak to byla práce českých přizdisráčů, kterými se to tady začíná hemžit i teď!

P. Hák 29.7.2022 17:27

Protekci? Z venkova? ;-D

Na techniky v 70. a 80. letech normálně brali, potřebovali lidi. Protekční děti šly na humanitní obory, s těmi není práce.

Paní Rybnická, žila jste tady za komančů? Pamatujete vůbec tu dobu?

H. Rybnická 29.7.2022 17:26

Pane autore, vynikající článek, plný sarkasmu i když zdejším vlastencům proti srsti. Snad se sem tam objevíte zase.

V. Kučer 29.7.2022 17:23

Proto se ho český národ zbavil.

H. Rybnická 29.7.2022 17:10

FAkta jsou fakta, pane Červenka. A pokud jste studoval musel jste mít vynikající kádrový posudek

P. Červenka 29.7.2022 17:08

Kde jsem psal o ráji na zemi?

Už po několikáté v této diskusi se uchylujete k odkláněni a demagogii. Predstirate touhu po slušnosti, začněte u sebe.

H. Rybnická 29.7.2022 17:07

Ano. V Německu byly pomaleuale jistě překonány následky velke světové hospodářské krize a toto byloI v pohraničí, ti lidé viděli na vlastní oči jak to za hranicemi vzkvítá a jak se vláda v . Československu na Sudety vykašlala. Vládní pomocné programy byly čistě pro české regiony, instituce, závody atp. Nezaměstnanost u 40 procent bída a hlad. A co byste volil Vy?

H. Rybnická 29.7.2022 17:01

No někdy i slepá slepice najde zrníčko. Měl jste štěstí nebo protekci.

H. Rybnická 29.7.2022 17:00

Pevně věřím že jste musel hluboce nadechnout. Lekem.

P. Hák 29.7.2022 16:59

Nelžete, paní Rybnická. My spolehliví nebyli a na techniku jsme mohli.

H. Rybnická 29.7.2022 16:59

No on to byl ráj na zemi ty zářné zítřky .. Asi jste studoval také, nebo se mýlím?

H. Rybnická 29.7.2022 16:57

BYlo by zajímavé vědět, jaké měl Váš dědeček povolání. Pokud se jednalo o něco ve státních službách tak tam asi byla rodina přeložena. V rámci počeštování celé oblasti byli hromadně vyměnování zaměstnanci správy, učitelé, policie atp. z německých občanů za české. Před 1.WW v Sudetách totiž žilo asi 5 procent českých rodin. Ostatně - státní zaměstnanec se nemohl bránít. Pokud byl třeba učitelem na jižní Moravě, dostal jednoduše příkaz příští školní rok vyučovat v Liberci a musel se tam přestěhovat. I když nerad.

P. Červenka 29.7.2022 16:52

V Reichu mohl studovat asi kdokoliv. Za komančů na střední i beznou vysokou skolu stačila ,,šedá zóna,,,

P. Červenka 29.7.2022 16:50

Odsun byl prevenci proti další válce. Mimořádně opatření proti mimořádnému zlu. Co se voleb týče, v roce 1938 už volili SdP s plným vědomím toho, již 5 let bylo v Německu.

H. Rybnická 29.7.2022 16:50

Pane Brichu víte že se v Kouničkách vraždilo i po květnu 1945? Tentokrát opačně, Češi tam vraždili a týrali náhodně na ulicích posbírané Němce, jedno zda se někdo provinil nebo ne. Ještě k tomu také něco podám.

V. Chrastina 29.7.2022 16:49

Nebýt Rychtského, který pětikolce nahrál na smeč těsně před volbami, a ovšem neodpustitelné nedůvtipnosti Babišově, který měl možnost sestavit šestikolku, dokonce i mnohokolku: ANO, SPD, Trikolora, Přísaha, Svobodní a někteří další trpaslíci, nevyhrál by SPOLU těsně o pár procent. Ostatně kdožví, zdali to Babiš nespískal s Fialou výměnou za pětikolkovou podporu při volbě hlavy státu. Nějak podezřele dobře spolu po volbách vycházejí. :-/

Z. Lapil 29.7.2022 16:48

Máte pravdu. Havel vyjádřil politování a schytal to z obou stran.

Popravdě nevím, kde se naši v Sudetech vzali, ale mám za bernou minci, že děda, po návratu z ruského zajetí, koupil barák. Vždycky jsem měl za to, že s obchodem, ale onehdy jsem vygooglil jakýsi prvorepublikový katastr Duchcova (proč to tajit) a podle dnešního streetview to na obchod nevypadá; až teď si říkám, že A/ mohl mít prostory pronajaté a B/ obchod mohl být jinde. Mohl ho pořídit sám a až pak se ženit, nebo - začínal-li v Duchově jako čerstvý ženáč, to muselo být celkem hluboko ve 20. letech.

Ohledně stěhování - ještě před Mnichovem, děda měl evidentně čuch - znám dvě rodinné historky. Jedna obsahuje větu "vy se stěhovat nemusíte, vás máme rádi" a druhá vysklenou výlohu. Rozhodně to nebylo dobrovolné a rodinná historie rozhodně mluví o útěku.

Pozor, citace:

"Říkal jsem vám při jiných příležitostech, že máte všechno zaznamenávat a povědět, co jste zažili ve svých vězeních a koncentračních táborech. Ne snad jen proto, abyste vyložili nám všem svá utrpení, ale proto, abyste se znovu mohli bránit, až oni začnou se svou "očišťovací" kampaní. Neboť na válku z let 1938 - 1945 se nesmí nikdy zapomenout.

Že začnou, o tom buďte přesvědčeni. A konečně přijdou opět, aby od očišťování přešli k útoku. Bude to nová reakce, která opět spojí útok na pokrok sociální s útokem na naši svobodu národní a lidskou. Buďte na tento útok připraveni a mějte svá fakta, své záznamy, své vzpomínky pohotově, neboť nikde se tolik nezapomíná, jako právě v politice. A proto bude zase nutno podržet všem našim odpůrcům z let 1938 až 1945 před očima to, co svět v jejich rukou zažil v Osvětimi, v Dachau, v Mauthausenu, v Ravensbrucku a v řadě jiných německých mučíren.

Opakuji vám, na tuto válku se nesmí zapomenout... My Češi a Slováci máme na to plné právo."

Dr. Edvard Beneš

prezident Československé republiky

P. Červenka 29.7.2022 16:48

;-€

H. Rybnická 29.7.2022 16:47

Hitler snad fabuloval o čisté rase, ale historikové doloží, že to pro Čechy neplatilo, byli totiž rasově zařazeni do možné ":převýchovy". Opačně ovšem se etnická čistka ze vším všudy, plánována a provedena Čechy, realizovala. Tak prosím neskládat fakta, jak se Vám právě hodí.

H. Rybnická 29.7.2022 16:44

No oni to dělali jinak. Na cokoli vyššího než základka byli vybírání jen ti spolehliví žáci ze politicky spolehlivých rodin.

H. Rybnická 29.7.2022 16:43

Odsun byla etnická čistka, nic více a nic méně. Etnická čistka není nikdy legitimní. A pokud někdo volil jakoukoli politickou a k volbám řádně přihlášenou politickou stranun, bylo to jeho právo a není to trestné a už vůbec ne zpětně. cokoli se z těch zvolených politiků později vyklube. Takže bohužel Vaše argumentace je slabá sebeobrana nic víc.

P. Hák 29.7.2022 16:39

"...si s námi počínali stejně krutě, jako Hitler, ne-li krutěji!"

Ano? Takže SSSR zakázal i střední školy, když Němci zakázali jen univerzity?

A kolik lidí šlo na nucené nasazení do SSSR? Určitě aspoň milion, když do Říše šlo jen 640 000.

Určitě také sovětští vojáci u nás vyvraždili aspoň 4 vesnice, když Němci vyvraždili jen tři.

K. A. 29.7.2022 16:26

Spočítejte si, kolik lidí zavraždili Němci za 6 let a kolik Sověti za 40 let a pak si připomeňte Heydrichův projev o tom, že Čech už tu nemá co pohledávat. Pak si znovu přečtěte, co jste napsal.

K. A. 29.7.2022 16:22

Ano, 1200 vysokoškolských studentů jen za první 3 měsíce války. Čech, který studuje, je nejspíš podle vás už vinen...

K. A. 29.7.2022 16:18

Odpovídáte na něco jiného než napsal pan Kulheim. Je to přesně tak: kdyby Němci neobsadili Čechy a Moravu, tak by nebyl ani odsun a tím pádem ani zločiny s ním spojené. Zločiny odsunu je třeba odsoudit, ale samotný odsun byl legitimní sebeobranou reakcí na nacistický záměr vyhladit český národ. Jistěže byli Sudetští Němci, kteří za nic nemohli, jenomže 90 % z nich volilo do svého čela lidi, z kterých se vyklubali váleční zločinci (např. K H. Frank). A to, že bez Němců by Čechy nebyli, nemůžete sama myslet vážně...

V. Chrastina 29.7.2022 16:10

Pane Nedělníku, vím jde o holý sarkasmus, nicméně člověku to nedá, aby k tomu nepřipodotknul, že sověti nás soužili po válce nekonečných 40 roků pod falešnou záminkou, prý nás osvobodili od soužení s nacistickým Německem, při čemž si s námi počínali stejně krutě, jako Hitler, ne-li krutěji!. Jeden by neřekl, že utrpení působené bratry Slovany nám chutnalo líp.

Nespravedlivá Facka od bližního bolí dvojnásob. :-/