21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

POLEMIKA: V Brně zvítězil zdravý rozum

U pana Neffa taky asi nevládne úplně rozum. Jinak by si musel spočítat, že s Amazonem něco smrdí. Zelení, kteří si připsali "velkolepý úspěch", jsou v Brně tři. Ano, byli jsme konzistentně od samého začátku proti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 5.4.2014 14:02

Re: mimořádně souhlas se zelenými

Musím Vás opravit. Hala kde pracuji má opravdu 36.000 m2, ale nejde o logistickou halu, ale o výrobní. Jinak máte pravdu, limit 10.000m2 se tam překračuje celkem běžne.

S. Donát 5.4.2014 13:56

K těm třem bodům

1) Územní plán lze jistě změnit. Důležité jsou důvody, proč by tam logistické centrum stát nemohlo. Ty neznám.

2) O přivaděči se jednalo, vzhledem k velkému zájmu Amazonu o tuto lokalitu by snad domluva byla možná. Pokud vím, Amazon byl ochoten přivaděč zainvestovat, problém byl s výkupem pozemků.

3) O jaké stavební suti je tu řeč? Na tom pozemku bylo zlikvidováno několik desítek staveb ve stadiu ruin - většinou šlo o budovy, které patřily k bývalému letišti. Materiál z demolic byl rozdělen podle druhu a postupně recyklován. Pokud vím, nikdo žádnou stavební suť na pozemek nepřivážel. Pracuji "přes ulici" a průběh příprav jsem měl možnost sledovat z okna kanceláře každý den.

S. Donát 5.4.2014 13:42

Re: Neberte to osobně, ale co myslíte tím

No jo, těch 1500 dělňasů nebude potřebovat žádné vedení, logistiku, facility, finanční, personální, údržbu, IT, servisní služby, stravování... bude tam vlastně jen 1500 muklů z Ukrajiny a pan ředitel.

P. Vaňura 5.4.2014 13:40

A to celé povedou moudře soudruzi z ÚV KSČ

Nic jiného mě totiž nenapadá. Jak píši, já bych třeba také vzal místo Jaromíra Jágra za polovinu jeho platu, ale nikdo mi ho jaksi nenabízí pod záminkou, že neumím bruslit. Takové to rozvíjení toho či onoho na základě usnesení X-tého sjezdu KSČ, to našim intelektálským žvanilů jde dobře, ale jenom hubou! Ale tento model jaksi nefunguje, vede k výrobě produktů, které jsou těžko prodejné i za cenu šrotu!

ŽÁDNÝ z "moudrých" intelektuálů, kteří s takovýmito debilními kecy tvrdí, jak se "máme soustředit na výrobu s vyšší přidanou hodnotou" jaksi nedokázal v čistě tržním prostředí něco takového vybudovat a provozovat. Mohou jen provozovat něco, co přímo či nepřímo dotuje STÁT z daní jiných.

V. Kain 5.4.2014 13:14

Re: Pan Neff samozřejmě neulítl, a pokud někdo nemá práci,

Ano ten velkosklad určitě není ekologickým problémem,ale ty tisíce kamionů co by masakrovaly naše už takhle dost poničené silnice.A co ti lidé kterým by otravovaly život?Zmiňujete Švýcarsko? Tak tam by si nějaký Amazon ani neškrt.Proč by to zboží nemohlo putovat po železnici? Překládkou by se jistě uživila spousta lidí.Logistická centra u měst je tragedie.Vytvořením nějakých 1500 prac.míst (nekvalifikovaných) za zcela jistě mizerný plat by teda bylo terno.Když spočítáme kolik škody by ty kamiony nadělaly,tak je lepší taková prac. místa nevytvářet.U našeho města taky máme takové logistické centrum a musím říci,že ti kteří to povolili by zasloužili naházet do Labe.Ty debilní obludy jezdí celý den a hlavně v noci.Ti občané kteří bydlí u silnice kudy projíždějí si přijdou na své.Ale on si člověk zvykne.Ti kteří to povolili mají své bydlení v klidných zonách a nikdy by nepřipustili aby kolem jejich domů projíždělo dnes denně stovky kamionů.

V. Venc 5.4.2014 12:47

Re: Pan Neff samozřejmě neulítl, a pokud někdo nemá práci,

Ad Vaňura (5.4.2014 11:11)

Naprosto zdravý názor.

Je opravdu pozoruhodné, nakolik náš sociální stát a jeho veřejné představitele skutečně nezaměstnanost trápí!

Snad i trápí, ale jenom tam, kde je třeba zviditelnění politické iniciativy - což případ nešťastného majitele OKD a jeho horníků zcela splňuje.

Brněnská hra s Amazonem, to je jiné, zatím ve stadiu, kdy přece nezaměstnaní žádní nejsou. Tak o co tady vlastně jde, zelení mohou slavit.

P. Dvořák 5.4.2014 11:45

Re: Krtek?

Čekal jste tam snad Amazon? :-))

S. Ševeček 5.4.2014 11:37

Re: podivnosti Brna

Přesně, pane Šejno.

(až na ty obálky ... domnívám se, že devloper hraje na Černovických terasách, stejně jako na Šlapanické zóně, už patnáct let s Brnem "dobrou" hru)

P. Vaňura 5.4.2014 11:11

Pan Neff samozřejmě neulítl, a pokud někdo nemá práci,

měl by JMENOVITĚ vědět, kdo MŮŽE ZA TO ŽE JI NEMÁ. V daném případě to jsou zelení, brněnští zastupitelé a SOCIÁLNÍ STÁT. Proč sociální stát? Protože ten dovoluje zastupitelům něco podobného provést, aniž by jim hrozila defenestrace. Ve Švýcarsku by to vypadalo jinak. Obec má plnou pravomoc něco povolit či zakázat, ale příjem z daní z toho je pak jejím příjmem a obec a její občané naprosto nemohou očekávat, že jim takovýto výpadek kompenzuje stát z daní NĚKOHO JINÉHO!

Pokud stát připouští takovéto věci, je ZCELA NEPŘIJATELNÉ by dotoval něco takového, jako je pokračování těžby na dole Paskov (kde jde dokonce o menší počet pracovních míst, než nabízel Amazon, ovšem lépe placených).  Pokud něčemu brání byrokratické překážky či obstruce, je třeba zákony předělat tak, aby toto bylo  nemožné. Protože nějaký sklad opravdu není něco, co by mohlo být ekologickým problémem. Něco jiného je třeba těžba zlata, tady jsem proti, protože vím jak to vypadá.

Mimochodem, na dole Paskov se jedná o 1200 TRAFIK za 35000 Kč měsíčně. Nechápu, proč pan premiér není ještě ve vězení. 35000 je totiž plat, který dostal jeden ze tří "zločinných" poslanců ODS a pan Ištván dospěl k závěru, že ten plat je úplatek v částce, který dotyčný vydělá za práci ve správní radě!!! Poslanec Tluchoř byl dokonce obviněn, že zprostředkoval trafiku pro někoho jiného. A pan premiér zde též vytváří trafiky pro někoho jiného. Je to MNOHEM HORŠÍ, než to, co udělal Tluchoř, protože ten zprostředkoval existující pracovní místo, pan premiér je chce UMĚLE VYTVOŘIT za miliardu ze STÁTNÍ KASY.

M. Šejna 5.4.2014 11:00

Re: mimořádně souhlas se zelenými

nic se na Černovické terase překreslovat nemusí, protože toto území je určeno pro velkosklady, výrobu a obchodní plochy. Problém je pouze s velikostí haly pro Amazon. Regulativy povolují halu o velikosti maximálně 10.000 m2, zatímco Amazon potřebuje asi 90 tisc m2. Hned vedle pozemku pro Amazon stojí 5 logistických hal, kde každá má přes 25.000 m2 a největší z nich dokonce 36.000 m2. Takže u těchto 5 hal byl u každé jednotlivě porušen územní plán a nikoho to nepobouřilo. Teprve až u Amazonou je z toho divadlo, zatímco u předchozích 5 hal se v klidu a potají udělila výjimka.

M. Šejna 5.4.2014 10:55

podivnosti Brna

Černovická terasa je územním plánem Brna určena pro obchodní, skladové a výrobní účely. Z tohoto pohledu tedy hala Amazonu zcela odpovídá podmínkám územního plánu. Problém je s velikostí haly. Územní plán povoluje maximálně 5000 m2 u velkoobchodních objektů a 10.000 m2 u maloobchodních objektů. Amazon má mít několikanásobně větší rozlohu. Hned vedle pozemku pro Amazon ale stojí 5 hal se zastavěnou plochou větší než 25.000 m2, což je také mnohem víc, než umožňují regulativy územního plánu. Jenže v těchto logistických halách není Amazon, takže to nikoho nevzrušuje. To amerikej imerialistickej Amazon je jiná liga, a u té si zastupitelé Brna za ODS a zelené náhle vzpomněli, že územní plán se dodržovat musí, zatímco hned vedle přes ulici se dodržovat nemusel (výjimka z územního planu tam byla nejspíš potvzena tučnými obálkami do správných kapes).

J. Hejna 5.4.2014 10:52

Re: omyl,

A u nás se objevil na zahrádce krtek.

M. Šejna 5.4.2014 10:24

Aston svým úvodníkem ulítl

už tehdy jsem jeho úvodník o zelených, co prý zlikvidovali investici Amazonu, komentoval sdělením, že jsem netušil, že je Aston barvoslepej. Spletl si totiž modrou barvu s barvou zelenou. Investici Amazonu totiž překazili zastupitelé ODS, kteří ačkoli jsou v koalici s ČSSD, tak tuto investici sabotovali tím, že ze 14 modrých zastupitelů hlasovali pro jen dva zastupitelé ODS.

J. Šejnoha 5.4.2014 9:09

mimořádně souhlas se zelenými

Na  co si vlastně  dělají všechny obce ty územní plány ( mimochodem velmi nákladně),

když se pak mohou libovolně  překreslovat podle  momentálních  ekonomických a skupinových tlaků ?

Na  co se mohou občané a firmy spolehnout ?

A jestli máme  něčeho v ČR dostatek, tak to jsou skladiště.

V. Heidlerová 5.4.2014 9:09

Re: omyl,

Stejně jako ještě nadutější rusáci při zábory cizích území v době míru. Teď se asi taky diví, že jim to svět neodkýval..

V. Heidlerová 5.4.2014 9:07

Výsledek hlasování podporuju

neboť každá obří, mega, super atd. stavba do našeho prostoru nepatří. Zdravý rozum velí stavět v malé zemi přiměřené a únosné stavby, nezabírat stovky hektarů půdy na obrovité haly a stavby, zdravý rozum říká, že zaměstnanost by byla dočasná. Kdyby šlo o střední výrobní podnik, kde vznikají hodnoty, tak tam by byl snad souhlas na místě, ale tato stavba by Brno nijak nezkrášlila ani neobohatila. Věčné časy neexistují.

P. Maleček 5.4.2014 6:43

Rvačka o úplatky s dobrým výsledkem

Prdlajs zásluha zelených. Amazon byl z Brna vypuzen rvačkou sosanů s ODSáky o jeho úplatky za souhlas s jeho veleskladem. Ty by samozřejmě nerozdával Amazon, ale developer, který měl pro Amazon stavět a ty úplatky má zahrnuty v ceně stavby.

A pro hlupáky. Všude tam, kam vstoupí Amazon nedojde ke snížení, ale naopak ke zvýšení nezaměstnanosti. To proto, že Amazon svým brutálním tlakem na minimalizaci nákladů, hlavně v oblasti mezd a bezpečnosti práce, jdoucí za hranice evropských civilizačních norem zlikviduje konkurenci široko daleko.

A lidé, které vysaje jak citrón a pak vykopne, si díky rozvrácené psychice i zdraví práci shánějí mnohem hůř než předtím, co do otrockého pekla zvaného Amazon nastoupili.

J. Gogo 5.4.2014 6:17

Re: omyl,

Neff už napsal hodně hloupých článků. S tím nic nenaděláte. Zelené nemusím, ale s Tém Amazonem měli samozřejmě pravdu. Nadutí Američané přece nebudou čekat na nějaké stavební povolení. A nějak jim šla hlava kolem, když jim to zastupitelé neodkývali. Na to opravdu nejsou zvyklí.

P. Dvořák 5.4.2014 5:21

Re: Dnes se vsude politici biji o privedeni zamestnanosti ...

To máte těžký, vezměte si takovou kostku ledu ve sklenici po pěti minutách. Někdo řekne: "Jéje, už tady máme nějakou vodu." a druhý řekne: "Jéje, ještě tady máme kousek ledu."

A vůbec, co vám připadá divného na rovnici: tisícpětset mínus tisícpětset rovná se tisícpětset? Jsou dokonce tací, kteří počítají i takto: tisícpětset mínus tisícpětset rovná se tisícpětset plus tisícpětset. To jsou ti báchorkáři, kolik prý dalších nových pracovních příležitostí balírna přinese.

:-))

Z. Jaromír 5.4.2014 5:06

Re: Dnes se vsude politici biji o privedeni zamestnanosti ...

Normální člověk usoudí, že když přijde na domácí trh takováhle velká firma, zmizí z něj spousta malých českých firem v téhle branži. Nejmíň o tisíc pět set míst se zase někde jinde přijde.

P. Dvořák 5.4.2014 3:42

Re: Neberte to osobně, ale co myslíte tím

„dalsi pracovni prilezitosti od zasobovani po dopravu“ ? Jste si jist, že balírna s 1.500 zaměstnanci bůhví odkud!!! vytvoří v Brně a okolí nějaké další pracovní příležitosti? Zásobovat je v práci rohlíky a točeňákem? Toaletním papírem? Nebo pro ně postavit rovnou Vysoké učení balící techniky i s menzou a kolejemi? Asi ne.

Tou „dopravou“ máte na mysli namalovat na silnici zebru před vchodem do balícího hangáru, aby pracující masy nebyly přejety vlastními kamiony? Nebo myslíte těch pár autobusů, o které bude ve špičce potřeba posílit městskou dopravu? Možná jste myslel jako „dalsi pracovni prilezitost“ postavit u východu hospodu a hernu? Nebo rovnou hotel s nevěstincem?

HA! Už to mám. Na vrátnici hlídací služba a uvnitř podnikový strážník, regulující dopravu a parkování.

J. Huml 5.4.2014 3:19

Re: omyl,

Noviny

J. Huml 5.4.2014 3:18

omyl,

Polemika je o tom, ze si pan neff nevidi na spicku nosu pro svou zaslepenost me vsemu zelenemu. Ale co, jsou to jeho moving a jeho visitka zabednene hlavy.

T. Pansky 5.4.2014 1:34

Dnes se vsude politici biji o privedeni zamestnanosti ...

... do sve oblasti.  Nejde jen o 1500 pracovnich mist o Amazon.  S tim souvisi dalsi a dalsi pracovni prilezitosti od zasobovani po dopravu.  V Brne?  Tam se investori odhaneji.  Vymlouvat se na spatne inzenyrske site nebo dalsi a dalsi nedostatky, to muze jen ... tady me napadaji sama sprosta slova.  Co tedy politici chteji?  Jak chteji snizovat zamestnanost?  Jak by to chtel udelat autor clanku?  To nikdo nevi.  Dal se bude dojit stat ...