2.7.2024 | Svátek má Patricie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Váňa 24.2.2011 12:30

Re: Štrobl

Vážený pane Jílku, chtělo by to možná trochu méně demagogie. Máte sice stoprocentní pravdu, že uvedený zákon se již, a to od 1. 1.  letošního roku, tedy již 55 (!) dní na lékaře nevztahuje, avšak Zákoník práce jasně rozlišuje mezi mzdou a platem, o čemž jste se nezmínil.

Na lékaře (vyjma soukromých zdr. zařízení) se vztahují ustanovení o platu, nikoli mzdě.

A víte proč? Protože jsou placeni z veřejných prostředků! Kdybyste svůj právní výklad podal obšírněji, a tím, promiňte mi to, i pravdivěji, dozvěděl by se nejen pan Štrobl, ale i ostatní, že plat náleží zaměstnancům, kterých zaměstnavatelem je stát, územně samosprávný celek, státní fond, příspěvková organizace, školská právnická osoba zřízená MŠMT nebo obcí a veřejné neziskové ústavní zařízení.

Takže pan Štrobl sice odkázal na předpis, který od Nového roku neplatí, ale jinak mula od nuly pošla. Lékaři jsou placeni z veřejných prostředků, a o to tu, pokud se nemýlím, šlo.

 

J. Kanioková 24.2.2011 12:29

Taky souhlas

J. Kulheim 24.2.2011 12:20

Re: Tak se domnívám,

Bohužel lékaři neznají lidi, ale pacienty. Vztah nemocný člověk a lékař je nerovnoprávný. Lidé přicházejí k lékaři, když mají zdravotní problémy. Zdravotníci nevidí člověka, který odvádí do zdravotního pojištění nemalé peníze, které jsou zdraojem jejich mezd, oni vidí člověka, nad kterým mají převahu.

Pokud nebude ten, kdo platí, suverénem, tak tomu nebude jinak. Zdravotníci jsou služba ve které platí stejná pravidla jako u jiných služeb.Každá služba má specifity.  Kdo platí jmusí být  pán. Nemůže být považovaný za chudáka, který žádá o pomoc.

J. Jílek 24.2.2011 12:10

Štrobl

ten zákon, kterého se dovoláváte Zákon č. 143/1992 Sb.,

o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech platí jen pro vojáky z povolání http://business.center.cz/business/pravo/zakony/plat/

jinak lékařů se týká obecně zákoník práce, tam je to (přesčasy atd) stanoveno. Jinak o platů lékařů není žádný zákon, lékaři ho požadovali a nebude....

až budete někdy něco vědět pořádně, dejte vědět, rád bych si to užil....

J. Jílek 24.2.2011 12:08

Re: Zajímavý pohled

jinak lékařů se týká obecně zákoník práce, tam je to (přesčasy atd) stanoveno. Jinak o platů lékařů není žádný zákon, lékaři ho požadovali a nebude....

až budete někdy něco vědět pořádně, dejte vědět, rád bych si to užil....

J. Jílek 24.2.2011 12:03

Re: Zajímavý pohled

ten zákon, kterého se dovoláváte Zákon č. 143/1992 Sb.,

o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a v některých dalších organizacích a orgánech platí jen pro vojáky z povolání http://business.center.cz/business/pravo/zakony/plat/

J. Jílek 24.2.2011 11:59

Re: Zajímavý pohled

ale jsou placeni stejným způsobem, truhlo :-)))

J. Jílek 24.2.2011 11:57

Re: Zajímavý pohled

tento zákon se dále týká pouze vojáků z povolání..... :-))))

J. Jílek 24.2.2011 11:53

Re: Zajímavý pohled

státní zaměstnanci jsou placeni ze státního rozpočtu....máte to poněkud pomotané

J. Jílek 24.2.2011 11:52

Re: Pane autore,

tipuju, že neznáte žádného.....

J. Jílek 24.2.2011 11:50

Re: Pane Ryšavý,

ale oni tu výpověď podali každý jednotlivě, jen bylo zajištěno její hromadné doručení naráz...

V roce 2000 nebylo v nemocnicích o 4000 lékařů méně. Lékařů v nemocnicích je teď 11-13.000. Přímo u lůžka cca 10.000.... To znamená, že odešla celá jedna třetina lékařů.

Podlé bylo dvacetileté zneužívání situace lékařů, kteří nemohou v pracovním poměru stávkovat. Jedině mimo pracovní poměr....

J. Jílek 24.2.2011 11:44

pan Neff

prostě neví, nebo nechce vědět, že generik se u nás předepisuje nejméně dvakrát tolik, než je průměr v EU. Pan Neff neví, nebo nechce vědět, že by tento poměr mohl být ještě vyšší, jako je to v chudých postkomunistických zemích, kde je ten poměr 3 až 4 násobný......kdyby totiž Julínek nezavedl na generika doplatky....

V. Váňa 24.2.2011 11:37

Tak se domnívám,

že by lidé lékařům jejich vítězství i vyšší platy přáli, kdyby s touto profesí měli dobré zkušenosti. To ovšem já rozhodně říci nemohu.

Shodou okolností již po dobu 3 let máme co činit se zdravotnickými zařízeními různého druhu (upozorňuji, že nikoli zcela, avšak převážně, v Praze).

Až na dvě výjimky z cca 20 oddělení v různých nemocnicích jsme se setkali pouze s neuvěřitelnou arogancí. Lékaři (možná přetížení, to neumím posoudit) s námi jednali zásadně jako s nedoučenou hornickou mládeží, zásadně neposkytovali žádné informace, pokud jsme o ně nepožádali, a i pak velice neochotně. Na žádosti na lůžkovém oddělení lékaři nereagovali, a to ani třeba tak, že by vysvětlili, proč nemohou podat lék proti bolesti (ačkoli v daném případě, jak jsme zjistili, jej pacient může dostat vždy po 3 hodinách), proč nemohou pacienta po operaci nohy vycévkovat a pod.

V jedné pražské nemocnici dokonce odmítli vydat zdravotní dokumentaci po 14 dnech pooperační hospitalizace s tím, že tam náš rodinný příslušník nebyl operován ani neležel, a to i přesto, že jsme za ním každý den chodili na návštěvu a mýlka je opravdu vyloučena. (pravdou je, že tam mohlo jít o zanedbání péče, ale nic jsme nikomu nevyčítali, s nikým se nepohádali a ani žádnou žalobou nehrozili.)

Sám za sebe vím, že bych lékaře chápal mnohem více, kdyby nepříjemný, opilý nebo neochotný lékař byl výjimkou z pravidla. Tak tomu ale zjevně není. Tak proč bych neměl hromadnou výpověď považovat za podlost? A pokud jde o tzv. zpětvzetí výpovědí, k jeho platnosti je třeba vždy souhlas  zaměstnavatele. Není nic protipráního ani na tom, když se zpětvzetím zaměstnavatel souhlasí, ani na tom, když zpětvzetí neodsouhlasí.

J. Kulheim 24.2.2011 11:30

Re: Ano, zdravotnictví je služba

Pan Kilian Vám odpoví. Mám v domě dvě lékařky a často pro Acylpirin chodíme k sousedů pro obvaz taky. Manželka z nemocnice nikdy nepřinesla nic, To tam pracuje od roku 1972.

L. Severa 24.2.2011 11:29

Re: Zajímavý pohled

Vážený pane, dotazníky spokojenosti nejsou vůbec objektivní  Sám jsem podobný vyplňoval několikrát a i když jsou anonymní vždycky ve mně hlodal jakýsi červík, který mi říkal, že se můžu vrátit a co kdyby a přece jim to nebudu kazit, vím, že je to jakýsi projev nesolidnosti z mé strany, ale vždycky jsem svoje hodnocení "vylepšoval". Vím, že podobně uvažovala řada pacientů - když už jdu domů, co bych je nepochválil.

J. Kulheim 24.2.2011 11:27

Re: Ano, zdravotnictví je služba

V kalných vodách se loví nejlépe. Lovců je moc a ryb je omezené množství.

M. Baloun 24.2.2011 11:24

Re: Zajímavý pohled

Pane Kiliáne překvapují mne vaše reakce. Pochopte, že se mezi tyto diskutéry prosté základní znalosti věci jaksi nehodíte :-)

P. Hofman 24.2.2011 11:23

Nepít svinstvo

Pokud jde o Neffa, nebuďte na něj tak přísný. Za to může špatné víno. Je potřeba, aby to svinstvo přestal pít.

M. Baloun 24.2.2011 11:18

Re: Pane autore,

Ano, ano! Tak jednoduché a tak geniááální! Volám Čech na hrad (a nejsem nacionalista ani fotbalista)!

D. Procházka 24.2.2011 11:09

Re: Zdravotníci

Asi tak.

L. Kalina 24.2.2011 10:53

Re: Pane Ryšavý,

Všechno to podepisuji. Jen Julínek nemohl protlačit reformu v poslanecké sněmovně proti se postavili ČSSD, KSČM a část lidovců tedy většina  a tak tyto zákony ani nebyly do sněmovny podány.  V TV na začátku této vlády byli pánové Julínek a Heger  a  Julínek upozorňoval,  že ten balík zákonů musí být zaveden jako celek.  Pan Heger to předkládá po částech a to využil LOK  tvrzením, že se 20 nic nemění.  

     A pro pana primáře Kiliána.  V květnu  2009 se zvedly tarify lékařů o 7,3%. Není to tak dlouho, aby s i člověk nevzpoměl jaký to byl rok. V roce 2010  se přidávalo lékařům další  4%. Je to všechno dohledatelné veVýročních zprávách nemocnic, ale to pan primař určitě ví. .

K. Janyška 24.2.2011 10:51

Re: Pane Ryšavý,

TLTV ! Obyčejný ekonom nestačí ! Musí to být stratég, znalec SŘLI ! Dzp.

K. Janyška 24.2.2011 10:49

Re: Zdravotníci

Já bych snad ani ten článek nedoporučoval ! Reakce renomovaného ekonoma na takové splašky je zbytečná ! Dal jim zbytečně váhu ! Dzp.

J. Štrobl 24.2.2011 10:45

Re: Pane Ryšavý,

Pane Čechu, máte naprostou pravdu.

K. Janyška 24.2.2011 10:45

Re: Pane Ryšavý,

Je to jasný trestný čin zločinného spolčení ! A co říkají státní zástupci, mně nazajímá ! jsou ve vleku tzv. sociálních práv, tedy bezpráví ! Dzp.

L. Kalina 24.2.2011 10:40

Re: Ano, zdravotnictví je služba

Pane toto  je časté, ale absurdní tvrzení. Léky se platí v EU v eurech a ty získám za koruny v bance podle aktuálního kurzu.   Za druhé dnes vydávají pojištovny za léky 34 miliard. to je ze zdravotního pojištění  280 miliard 12%.  Podle vašeho vyjádření jste primář. Dokážete si tedy najít člának "České zdravotnictví ve srovnání se zeměmi OECD"  a tam se dočtete, že v roce 2007 ČR se vydalo na léky 21,5% zdravotního pojištění a průměr v OECD je 17,1%    

P. Čech 24.2.2011 10:01

Re: Pane autore,

Je to velice jednoduché a běžnému člověku zcela jasné. Stačí bez náhrady zrušit celostátní tabulkové mzdy a to nejen u lékařů. O stanovení výše mzdy musí s konečnou platností rozhodovat nadřízený pracovník organizace, v našem případě ředitel příslušné nemocnice. On je totiž právně představitelem zaměstnavatele. Nikoliv stát či nějaký úředník na ministerstvu. Pakliže takovýto ředitel dostane finanční prostředky na chod svěřené organizace, musí rozhodnout kolik z těchto prostředků půjde na ten který účel, tedy i na mzdy podřízených pracovníků. Bohužel současný stav je klasickou ukázkou toho, jak stát nesmyslně a neoprávněně zasahuje do věcí, do kterých mu nic není a stává se tak původcem zmiňovaných problémů. Celou věc vidím jako nežádoucí a odsouzeníhodný pozůstatek socialistického způsobu odměňování, který v současné době je zcela kontraproduktivní. Tento můj návrh zcela řeší vzniklou situaci. Jsem si jist, že se však nebude vůbec líbit lékařským odborům, představitelům socialistického myšlení a tím pohrobkům socialismu.

J. Hejna 24.2.2011 10:00

Re: Zajímavý pohled

1. Kilian má pravdu.

2. Nemá-li Kilian pravdu, platí 1. tvrzení.

J. Hejna 24.2.2011 9:56

Re: Bláboly

Já bych ty výpovědi všechny přijal.

Ale požádat o vrácení výpovědi je zcela legální; žádost ovšem může (měla) být odmítnuta.

P. Čech 24.2.2011 9:46

Pane Ryšavý,

také nejsem lékař, ovšem na rozdíl od Vás zmiňovanou akci LOK a ČLK zásadně odsuzuji. Pokud je mi známo, Zákonník práce neobsahuje žádný institut "kolektivní výpověď". Pokud by jednotliví lékaři v celkovém počtu třeba i více než 4000 podali výpověď podle zákonníku práce a doručili ji osobně nebo poštou svému zaměstnavateli, tedy příslušné nemocnici, nic bych nenamítal. Mají na to právo. Pokud ji však doručili na LOK a tento potom následně (hromadně) zaměstnavatelům, jedná se o podlost nejhoršího kalibru, nehledě na to, že si myslím, že takováto "výpověď" je právně neplatná. Jak vidíte, proti výpovědi jako takové nic nemám. Nejsem-li v zaměstnání z různých důvodů(i platových) spokojen, vše si řádně rozmyslím, ev. podám výpověď. Nejenže ji podám, ale po uplynutí výpovědní lhůty skutečně odejdu. To je normální stav.Použiji-li institut výpovědi podle ZP jako nátlak, stávám se podlým. A to nehovořím o tom, že si beru jako rukojmí nezúčastněné a nevinné lidi. Pokud nějaký lékař přistoupí na tuto hru, stává se přeneseně podlým rovněž. Zde je nutno si uvědomit, že v roce 2000 bylo o cca 4000 lékařů v nemocnicích méně a nedá se tvrdit, že zdravotnictví fungovalo méně. Přistoupila-li vláda na tuto hru, stala se podlou také. Nevidím pražádný důvod k tomu, aby zrovna a jen lékaři (všichni) měli mít trojnásobek průměrného platu. Vynikající lékaři jistě, ale ne všichni. Existuje mnoho jiných profesí, které by si to zasloužily rovněž. Protože se však jedná o lidi zodpovědné, podobně odporné akce neorganizují. LOK i ČLK mají mnoho legálních nástrojů k tomu, aby donutily vládu k reformám ve zdravotnictví. Ke skutečným reformám, nikoliv poze k plošnému zvyšování platů. Mimochodem, akci pana Julínka, který dokázal pouze zavést poplatky rovněž nepovažuji za žádnou reformu. Skutečnou reformu v systému, kde jde především o financování nikdy nemůže dobře provést lékař. Na to je zapotřebí velice zkušený ekonom. A o tom všem to je.