30.6.2024 | Svátek má Šárka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Kalina 24.2.2011 10:53

Re: Pane Ryšavý,

Všechno to podepisuji. Jen Julínek nemohl protlačit reformu v poslanecké sněmovně proti se postavili ČSSD, KSČM a část lidovců tedy většina  a tak tyto zákony ani nebyly do sněmovny podány.  V TV na začátku této vlády byli pánové Julínek a Heger  a  Julínek upozorňoval,  že ten balík zákonů musí být zaveden jako celek.  Pan Heger to předkládá po částech a to využil LOK  tvrzením, že se 20 nic nemění.  

     A pro pana primáře Kiliána.  V květnu  2009 se zvedly tarify lékařů o 7,3%. Není to tak dlouho, aby s i člověk nevzpoměl jaký to byl rok. V roce 2010  se přidávalo lékařům další  4%. Je to všechno dohledatelné veVýročních zprávách nemocnic, ale to pan primař určitě ví. .

J. Jílek 24.2.2011 11:50

Re: Pane Ryšavý,

ale oni tu výpověď podali každý jednotlivě, jen bylo zajištěno její hromadné doručení naráz...

V roce 2000 nebylo v nemocnicích o 4000 lékařů méně. Lékařů v nemocnicích je teď 11-13.000. Přímo u lůžka cca 10.000.... To znamená, že odešla celá jedna třetina lékařů.

Podlé bylo dvacetileté zneužívání situace lékařů, kteří nemohou v pracovním poměru stávkovat. Jedině mimo pracovní poměr....

P. Čech 24.2.2011 14:02

Re: Pane Ryšavý,

Nebuďte směšný! Jednotlivě by podali výpověď, pokud by ji osobně předali přímo zaměstnavateli, nebo mu ji opět přímo zaslali poštou. Jakýkoliv jiný způsob sice nekoliduje se ZP, ale proto, že příslušný paragraf není jednoznačný, bylo by třeba výkladu. Za další, odvolání výpovědi musí být písemné a druhá strana s ním musí souhlasit. Tedy v případě nepřijetí jednotlivých lékařů zpět do zaměstnání nikterak neodporuje ZP a není o čem hovořit. Plně podporuji stanovisko ředitele nemocnice v UH, sám bych postupoval na jeho místě stejně. Obecně užívanou zásadou m.j. je loajalita k firmě, nikoliv k nějakým odborům či profesní komoře. Jsou-li nyní někteří lékaři po výpovědi bez zaměstnání, nechť se s důvěrou obrátí na své odbory či profesní komoru. Když tuto situaci vyvolaly, nechť nesou důsledky a příslušné lékaře zaměstnají.

S. Ševeček 24.2.2011 9:44

Zdravotníci

http://www.klaus.cz/clanky/2777

K. Janyška 24.2.2011 10:49

Re: Zdravotníci

Já bych snad ani ten článek nedoporučoval ! Reakce renomovaného ekonoma na takové splašky je zbytečná ! Dal jim zbytečně váhu ! Dzp.

D. Procházka 24.2.2011 11:09

Re: Zdravotníci

Asi tak.

V. Heidlerová 24.2.2011 9:22

Podlost to byla

Už je únavné to stále opakovat. Nečasova vláda vykročila celkem dobrými kroky v nelehkém období, mnohé se řeší a ještě dále by se postoupilo, kdyby nebylo takových akcí, jako ta lékařská. Na stávku samozřejmě právo mají, ale nežijí ve vzduchoprázdnu, tedy akce nemohla být provedena v horší čas - vypadá to skoro jako záměrná, někým podporovaná sabotážní záležitost. Asi většina myslících ví, odkud vítr vál. Za totality se mnozí lékaři dobrovolně stali poskoky tehdejších papalášů a měli za to výhody, úplatky byly běžnou praxí. Já s tím zkušenosti nemám, protože na úplatky nemám a styděla bych se někomu něco strkat,  ani bych nevěděla, jak to zaonačit. Proč tedy tato nejinteligentnější část společnosti nestávkovala a neprotestovala už dříve. Proč až teď, kdy se začíná něco řešit a kdy je krise? Podlost byla nejen akce sama, ale i vystupování vedoucích stávky  a její průběh. Osobně to považuji za organizované porušení zákonů, zločinné spolčení, šíření poplašných zpráv - což mělo za následek znervóznění celé společnosti a chaos. Ministr Heger nevypadá jako člověk, který by nebyl přístupný slušnému vyjednávání. Podporuji postup ředitele nemocnice v Uh. Hradišti. Nazdar.

I. Schlägel 24.2.2011 8:26

Pane autore,

pár lékařů znám. Poměrně často si pochvalují systém, který jim umožňuje odjet na "školení" spojené s lyžováním v Alpách či koupáním na exotickém pobřeží. Tato školení jim jistě neplatí stát, ale soukromé farmaceutické firmy. O provizích za předepisování určitých léků nemluvě. Chápu, že je to lidské. Mnozí lékaři prostě využívají příležitostí, které jim nabízí místní moderní a samozřejmě bezplatný zdravotní systém. Svým chováním však také umožňují tento systém udržovat při životě. Kolik procent lékařů si podle Vás dobrovolně odepře nabrat si v této zdravotnické samoobsluze bez rizika do košíku zboží, které je v podstatě zdarma? Jem přesvědčen, že jich nebude většina. Ale možná se pletu a máte to spočítáno lépe, já pouze odhaduji. Pěkné dny.

K. Janyška 24.2.2011 8:46

Re: Pane autore,

Ano, ano...Proto TLTV ! Dzp.

I. Schlägel 24.2.2011 8:47

Re: Pane autore,

Jsem pro. Jak to však jenom zorganizovat?

P. Čech 24.2.2011 10:01

Re: Pane autore,

Je to velice jednoduché a běžnému člověku zcela jasné. Stačí bez náhrady zrušit celostátní tabulkové mzdy a to nejen u lékařů. O stanovení výše mzdy musí s konečnou platností rozhodovat nadřízený pracovník organizace, v našem případě ředitel příslušné nemocnice. On je totiž právně představitelem zaměstnavatele. Nikoliv stát či nějaký úředník na ministerstvu. Pakliže takovýto ředitel dostane finanční prostředky na chod svěřené organizace, musí rozhodnout kolik z těchto prostředků půjde na ten který účel, tedy i na mzdy podřízených pracovníků. Bohužel současný stav je klasickou ukázkou toho, jak stát nesmyslně a neoprávněně zasahuje do věcí, do kterých mu nic není a stává se tak původcem zmiňovaných problémů. Celou věc vidím jako nežádoucí a odsouzeníhodný pozůstatek socialistického způsobu odměňování, který v současné době je zcela kontraproduktivní. Tento můj návrh zcela řeší vzniklou situaci. Jsem si jist, že se však nebude vůbec líbit lékařským odborům, představitelům socialistického myšlení a tím pohrobkům socialismu.

M. Baloun 24.2.2011 11:18

Re: Pane autore,

Ano, ano! Tak jednoduché a tak geniááální! Volám Čech na hrad (a nejsem nacionalista ani fotbalista)!

J. Kanioková 24.2.2011 12:29

Taky souhlas

J. Jílek 24.2.2011 11:52

Re: Pane autore,

tipuju, že neznáte žádného.....

K. Janyška 24.2.2011 8:18

Autore, blbě kecáte ! Naše zdravotnictví je jedno z nejlepších na světě a v EU, nabýt drzých lékařů a personálu, bychom byli na druhém místě v EU !

A mzdy lékařům rostly také velmi rychle ! Ale teroristé z LOKu chtěli rychleji ! To se stalo. V systému se však nehorázně krade a kradou všichni, co mají ruce a nohy, včetně lékařů ! Je nutno nasadit na všechno klientem ovládané soukromé zdravotní pojišťovny a zrušit hnízdo zla VZP !  Systému říkám TLTV, tržními lvy na tržní vlky ! Dzp.

F. Eliáš 24.2.2011 8:11

Bláboly

Léčení je služba, kterou lékař poskytuje svému platícímu zákazníkovi, pacientovi. Doktor, který si toto neuvědomuje, by měl okamžitě zanechat svého řemesla. Co se týče zákoníku práce, doktoři, kteří dali výpověď, tak nějak pošetile očekávali, že ji budou moci vzít zpět. Dokonce, že bude automaticky vzata zpět. Zaměstnavatelé, v rozporu s přáním pacientů, šli doktorům na ruku a zpět je vzali.

R. Jonák 24.2.2011 8:52

Re: Bláboly

Jen bych doplnil: nejen v rozporu s přáním pacientů, ale i v rozporu se zákonem, resp zákoníkem práce.

J. Hejna 24.2.2011 9:56

Re: Bláboly

Já bych ty výpovědi všechny přijal.

Ale požádat o vrácení výpovědi je zcela legální; žádost ovšem může (měla) být odmítnuta.

J. Vavruška 24.2.2011 6:43

Zajímavý pohled

Zcela zapadá do představy doktorské arogance. Ryšavého uráží pojem "služba", "sloužit" (stejně jako policajty, kteří si v americkém sloganu "serve and protect", vyměnili slovo "sloužit" za "pomáhat").

Já znám desítky lidí, kteří jsou rádi, že mohou "sloužit", své zákazníky mají rádi, chovají se k nim slušně a s úctou a nikdy by je nenapadlo je vydírat.

Vydírat a přezírat si totiž může dovolit jen ten, koho neplatí jeho klienti (pacienti), ale "stát" (abstraktní figura bez jasné identity).

Pan Ryšavý nechtěně svým arogantním vejšplechtem krásně potvrdil co jsou čeští doktoři (jejich většina) zač. Ostatně moje osobní zkušenosti z Bulovky, Motola nebo České Lípy tomu naprosto přesně odpovídají.

J. Kilian 24.2.2011 6:53

Re: Zajímavý pohled

No, lékaře neplatí stát, nejsou to státní zaměstnanci. Vaše invektiva na většinu lékařů je možná odrazem Vašeho hodnocení a Vašich osobních zkušeností, nicméně nemá oporu ve skutečnosti. Pokud bychom chtěli znát spokojenost pacientůl s péčí, které se jim dostalo, pak bychom měli vzít v potaz přečetné ankety k té věci poříádané a jejich výsledky. Ty jsou právě opačné, než je Vámi zveřejněná neurčitá zkušenost. Aroganci projevujete Vy - zkuste nestranně zhodnotit Váš text a text autora stati, na kterouo jste reagoval.

J. Štrobl 24.2.2011 7:16

Re: Zajímavý pohled

To se mýlíte. Lékaři v nemocnicích spravovaných státem jsou státní zaměstnanci. A co se týče té spokojenosti pacientů, tak bych si tak jistý vaším názorem nebyl. Těch arogantních doktorů je opravdu hodně. Nicméně jsou nemocnice, z mé zkušenosti třeba IKEM, kde se setkáte snad ode všech s profesionálním přístupem.

J. Kilian 24.2.2011 7:42

Re: Zajímavý pohled

Nevím, kdo se mýlí. Nicméně ani zaměstnanci nemocnic, zřízených státem, nejsou státními zaměstnanci.  Dotazníky spokojenosti u nás vedeme několik let, vyhodnocovány čtvrtletně, více než dvacet otázek a k tomu spont. vyjíádření, hodnocení jednotlvých otázek jako ve škole, žádné oddfělení nemá průměrnou známku nad 1,4. Státní průzkum ukázal nedávno spokojenost ve fakultjních nemocnicích, nejnižší 76 % spokojených, další průzkumy jsou v akci zdravá nemocnice, lze najíát na inetu.

J. Štrobl 24.2.2011 8:12

Re: Zajímavý pohled

Lékaři jsou placeni podle zákona č. 143/1992 Sb. Tedy jsou placeni jako všichni státní zaměstnanci. A tedy státní zaměstnanci jsou. O Vašich dotaznících řeknu jen jediné: věřím jen těm statistikám, které si zfalšuji sám.

J. Kilian 24.2.2011 8:30

Re: Zajímavý pohled

- definice státhního zaměstnance je jiná, než  kterou jste právě vytvořil. Mýlíte se i v první větě, byť takto jsou skutečně někteří lékaři placeni. 

- tomu věřím, konečně jste to i projevil. My ale statistiky nefalšujeme, dotazníky jsou anonymní, stejně jako jejich odebvzdání a stejěn jako nezávislé je jejich vyhodnocení

 

J. Hejna 24.2.2011 10:00

Re: Zajímavý pohled

1. Kilian má pravdu.

2. Nemá-li Kilian pravdu, platí 1. tvrzení.

J. Jílek 24.2.2011 11:57

Re: Zajímavý pohled

tento zákon se dále týká pouze vojáků z povolání..... :-))))

F. Eliáš 24.2.2011 8:15

Re: Zajímavý pohled

Státní, nestátní. Doktoři jsou placeni z peněz daňových poplatníků. Za tuto platbu jim poskytují službu, pokoušejí se je léčit. Co na této věci nechápete?

J. Kilian 24.2.2011 8:33

Re: Zajímavý pohled

Máte sice svérázné, nikoli patřičné pojetí. Z peněz daňových poplatníků je palcen i rohlík. Lékaři-zaměstnanci  jsou placeni z peněžz jejich zaměstnavatelů, což jsou v naprosté většině nestátní zdravotnická zařízení, jak je definuje zákon. Já věc chápu docela dobře.

J. Štrobl 24.2.2011 9:27

Re: Zajímavý pohled

Asi nechápete, protože v těch nestátních se výpovědi nepodávaly.

J. Jílek 24.2.2011 11:59

Re: Zajímavý pohled

ale jsou placeni stejným způsobem, truhlo :-)))