8.7.2024 | Svátek má Nora


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
slotík 12.5.2006 18:34

nevadí, budeme koukat na South park a Pakárnu!

případně růžovou zahradu v ordinaci a další cipoviny pro inteligentní český diváky, řekl bych.

Ani se nedivím, že čeští odborníci z filmu jezdí masově za prací do zahraničí. Tady je to u vykradenýho krámu a masy se nechají tak snadno ovládat, řekl bych:-))

LJG 12.5.2006 18:11

Klaus to vetoval

slot 11.5.2006 16:41

Re: Re: Re: Re: něco o takzvané animované české škole

mimochodem, chtěl bych jenom podotknout, že animované filmy by každopádně na sebe vydělaly, pokud vím, tak se do zahraničí prodaly všechny Večerníčky, česká tvorba byla vždy ceněna hlavně u německých partnerů, na netu existují i německé stránky podrobně mapující naše filmy, nad kterými mnoho našich lidí tak ohrnuje frňáky (z blbosti), na těchto stránkách najdete o našich filmech víc, než kde jinde. Tedy dle mého názoru jde o naše specifikum, kdy s takovou chutí zatracujeme vlastní autory, nad čímž se podivil již nejeden zahraniční pozorovatel. Každopádně se nemáme v zahraničí za co stydět! A co se týče té návratnosti, tak u toho animovaného filmu není v řádu měsíců, ale let, a to je ten problém.My potřebujeme vydělávat ihned a pokud možno mít zisk již včera, řekl bych. Že je to poněkud krátkozraké a naše filmová kultura je v troskách, je pak nasnadě.

slot 11.5.2006 13:04

Re: Re: Re: něco o takzvané animované české škole

Papouch myslel ty večerníčky, co se točí v zahraničí, Porn Sněhurka a sedm šoustalů, O šoustal Nesytovi, případně porn Jesnyňky a Karkulka z dílny německých undergroundových studií nějakých postpubertálních výrostků, si myslím. U nás se točí leda tak virtuální projekty a prachy mizí u majitelů animačních studií nebo spekulantů, zatímco animátorům a fázařům platí akorát tak žebračenky ve výši zlomku běžných plateb na západě, je jasné. tak se to řeší  zaměstnáváním zadara studentů, kteří dělají za hubičku.  Pochybuji však, že tito studenti budou dělat i za tu hubičku nadále, až se postaví na vlastní nohy. Z toho vyplývá, že naše animační studia jsou v řiti, a situace se pravděpodobně nikdy nezmění, díky krátkozraké politice našeho ministra kultury, pana Jandáka, je jasné. Tak budeme koukat raději na vulgarity a úspornou odpornou animaci zahraniční provenience, hlavně, že je to zadara. A že máme zaděláno na katastrofální nevkus a problémy u nových generací, nás nezajímá.NAZDAR!

fred omachel 11.5.2006 12:49

Re: Re: něco o takzvané animované české škole

můžete mi prosím sdělit názvy večerníčků, které se točí, že o ničem nevím a dělám v animovaném filmu od roku 1987???

andy 10.5.2006 22:41

Re: Re: Nemáte někdo srovnání

dost dobře nechápu. ČR je plná muzeí, galerií, divadel, kin, občas i nějaká knihovna se najde, festivaly, lidové akce, výstavy...nějak těch 40 let výchovy vidím jinak než vy.

ano, učili nás, jak vnímat kulturu, Naučili nás to tak dokonale, že stačil první blbý latinskoamerický seriál a výchova byla v čudu. Zajímavé.

Říkáte právě to, co je "in". Pokud něco "in" není, tak je to projevení názoru, že i ta pitomá Nova se svými okřidýlkovanými hygienickými potřebami je větším obohacením než desítky let schovávaný film v trezoru. Ten je totiž ouplně na nic.

Mimochodem, za peníze kampeličkářů a České televize se natočila pěkná řádka komerčních srač.. nepříliš kvalitních uměleckých děl. Až byste se divil.

Andy 10.5.2006 22:07

tak co

je tu alespoň jeden diskutér, který někdy byť špičkou nosu přičichl k produkování filmů nebo vůbec této branži ? Trachto, kde jsi ?

vládík 10.5.2006 21:19

Re: Nemáte někdo srovnání

Já také ne. Souhlasím, že peníze jsou nekřesťanské. Ale není žádný zákon o fondu fotbalu. A o tom je podle mého diskuze.  Platí to televize, sponzoři.

Víte, čtyřicet let nás učili, jak vnímat kulturu. Myslím, že přes všechny výhrady politických ortodoxních kritiků (většinou pozdních) bylo mnoho věcí kvalitních. A vidíte - přišla Nova a 40 let výchovy je vniveč. Takže zřejmě kultura je pro minoritu. Nechť vzkvétá. Ale za peníze té minority (velmi rád se k ní přidávám - ovšem jen na akce, které si vyberu, ne které musím platit   z donucení jiných). Jsem nekulturní? Nebo jen říkám, co zrovna není "in"?

slot 10.5.2006 21:15

Re: Re: něco o takzvané animované české škole

slyšel jsem, že se hledají noví loutkoherci, ale nejsou. Stará generace odchází a nová není. Nesdílím váš názor ohledně toho, že stát nemá ovlivňovat výchovné trendy, ba naopak, je to v jeho zájmu, rodinné hygieny a prevence, např. kriminální apod. Řešit problémy např. s drogami, nebo šikanu je pozdě. Souvisí to samozřejmě s politikou rodiny a tak. Ta ušní onanie byla opravdu perfektně profázována, klobouk dolů, Japonci budou nadšeni, až to uvidí, spíše však upřednostňují 3D porno, řekl bych. Ale k té dětské tvorbě Večerníčků, mohl byste specifikovat, jaké masovou tvorbu Večerníčků máte na mysli? Moje zkušenosti jsou totiž v příkrém protikladu, než co tvrdíte vy. Děkuji za odpověď.

papouch 10.5.2006 20:57

Re: něco o takzvané animované české škole

Ceska skola se tyka primarne loutkoveho filmu a existuje dodnes - porad sem jezdi na staze z Japonska a Koreje, porad se tu delaji dobre loutkove filmy (treba Broucci).

Stat se nema co do vychovy montovat, od toho jsou rodice. Televize ma vypinac a petilete deti se divaji na to, co jim rodice dovoli. Vecernicku se toci vic nez za komunistu, a na podobne urovni, spis lepsich.

Ten film od Michaly Pavlátové není urceny pro deti a nijak nevybocuje z jeji obvykle tvorby. Ze je o dve tridy lepsi nez vsichni ostani animatori tady (kreslenaku, loutku nedela) je jina vec - koneckoncu Dvorak mel kdysi ten samy problem.

aida 10.5.2006 20:56

Nemáte někdo srovnání

kolik se za rok dá pěněz třeba do fotbalu? Skoro bych řekla, že i víc, než do filmu. No a jak jsou pro někoho z místních diskutujících zbytečné filmy, pro mě zas třeba ten fotbal, opravdu ho k životu nepotřebuju. 

G. Pašek 10.5.2006 20:50

Byl nedavno článek a fotky z Barandova . . .

Mamutí investice do mamutích budov-studií, Filipovský se tam radoval,  . .  . nu, někde se ty stamilióny musely najít, dobře zdůvodnit coby dobrá investice. Já doufám, že tam se budou točit moderní české filmy  . . . . 

Otázka je, kdo jsou ti investoři . . . 

Čumil 10.5.2006 20:21

Re: LOJRe, zijeme nějakých 450 mil severozápadně od babylonského města New Yorku . . .

Che, pane Pašku, jak vidíte a čtete, ono se nerentuje český film podporovat kvůli vám a několika podivínům, kteří ještě zajdou do kina. ;-)

slotík 10.5.2006 19:45

něco o takzvané animované české škole

pominu fakt, že již dávno neexistuje. Žije se z toho, co bylo. Ka komoušů se točily subvencované Večerníčky, tedy animovaná, nebo loutková tvorba. Bez dotací by nevznikl určitě ani ten Krtek, je jasné. Chápu lidi, že řeknou, nechci, aby byly z mých koncesionářských peněz placeny nějaké české filmy, nebo dětská tvorba, na kterou se nedá dívat. Výsledek? Dnes se netočí nic, a děcka koukají jen na to, co bylo natočeno. Konec! Nic nového! Pardon, pětiletá děcka koukají na South park, Digimony, případně onanii na Pakárně (v dopoledních hodinách!), případně v záběrech z Animofestu z Třeboně na onanizující skupinu zajíců, jak si honí ušiska.SKVĚLÉ! Dle mého názoru stát by měl mít větší roli ve výchově děcek a ne se na to vykašlat! Tomu říkám pedagogický přístup k výchově mladé generace! A pikoška nakonec, dneska jsem se shodou okolností dozvěděl, že v Německu prý existuje fond na podporu zanikající české animované tvorby! No paráda! Tento stav lze ohodnotit slovy vulgárními, nicméně vystihujícími situaci: Nasrali jsme si do hnízda, a to pořádně!

LOJR 10.5.2006 19:39

Re: Re: Re: Ksakru, světoznámý M. Forman žijící v Praze . . . . proč on si nevyhrne rukávy?

To jsme si nerozuměli, já mluvím o nirváně po účinnosti toho nového zákona.

G. Pašek 10.5.2006 18:51

Pardon, chtěl jsem napsat spisovně slabé . . . .a ne "slabý"

.

herdekbabka 10.5.2006 18:43

Re: Re: pardon - četla jsem dobře - 50% producent - ...... tak na co dotace?????

mno, malér je v tom, že když se mi zdá zboží předražené o poplatek za reklamu  - tak nekoupím. A o ty povinné daně a TV poplatky - platit musím - v tom je ten rozdíl a troufám si tvrdit že zásadní. Když už žijeme v tom propagovaném tržním - tak proč se to propána - netýká všech a všeho - ty výjimky pro tzv. kulturní frontu  a umělce - jsou přece přežitek - takové jakési kukaččí vejce z uplynulé doby a pořád a pořád - ač nás ostatní kritizují ti naši rádoby umělci - musíme povinně a ze zákona platit.   DIUNÉ - NENÍ-LIŽ PRAUDA.

herdekbabka 10.5.2006 18:36

Re: LOJRe, zijeme něj- tomu poslednímu dvojvětí jaksi nerozumím.

Co je slabá, až jste se styděl?????

G. Pašek 10.5.2006 18:16

LOJRe, zijeme nějakých 450 mil severozápadně od babylonského města New Yorku . . .

i když to je ve státě New Yorku.

Válečných filmů je v USA habaděj, tak snad proto Tmavomodrý Svět nedosáhl komerční popularity jako Kolja . . . . nám se moc líbil film "Babí Léto", také v USA komeční flop.

Oni totiž dávají české filmy v půjčovnách do sekce FOREIGN FILMS  v alfa pořádku a tak české filmy skončí vedle fimů ze všech koutů světa a tam se ztratí . . . . a není dost Američanů fajnšmekrů číst titulky, pokud tomu jazyku nerozumí. V sekci je liduprázdno. Škoda.

Manželka před časem přivezla z ČR DVD. Tři oříšky pro Popelku a take komedii S tebou mě baví svět. Tak to je slabý, až jsem se styděl.

vládík 10.5.2006 17:33

Re: Re: M-I-R e

Ale vždyť to tady všichni tvrdíme. Spojte umění s kasovním úspěchem a jsme všichni spokojeni.

vládík 10.5.2006 17:30

Re: Re: Re: Ksakru, světoznámý M. Forman žijící v Praze . . . . proč on si nevyhrne rukávy?

Pořád hloupě: pro koho jsou festivaly? Ať se živí jako fotbal: reklamou v televizi. Pokud se neumí uživit, jaký je jejich smysl?  Chápu - umělec byl vlastně vždy placen dary. Jenže panstvo Shakespeara platilo dobrovolně. O tom to je.

vládík 10.5.2006 17:25

Re: Re: Nějak mi unikl

Vážený pane, můj příspěvek byl klidný, očekával bych i odpovídající odpověď. Ubezpečuji vás, že rozlišuji výnos a zisk. Ten dokonce před zdaněním a po zdanění. Pokud nemá producent výrazný zisk, pak nevím, proč mu vadí spolupracovat s ČT (jak jsem se dočetl ve vašem článku). Vyprodukuje, nějaká kačka mu zbyde a víc zřejmě (soudě podle vašeho příspěvku) nepotřebuje.

Ale ve vaší odpovědi jsem nenašel odpověď na podstatu mého příspěvku (a otázky): proč má podle vás na zábavu těch skoro až půl miliónu diváků přispívat šest a půl miliónu nezainteresovaných. Proč se má 13 lidí skládat, aby čtrnáctý mohl shlédnout film.

K ziskům jsem se nedopočítal, ale dedukoval z vašich argumentů: s ČT nelze spolupracovat, protože sice uhradí skoro celý rozpočet, ale možnost tantiém je malá. Z toho dedukuji, že ekonomicky lepší je se nespojovat - jsou vyšší příjmy po odečtení oprávněných nákladů (pro nechápevé: zisk). Tedy větší než malé.

Pro ty, kdo chtějí chápat jsem ne neúčelně přidal poznámku o mém vztahu k příjmům jednotlivce (opravdu jsem nikdy nikomu nezáviděl jeho majetek).

Poznámku o potrefených, i když by se podle tónu vaší odpovědi nabízela si nechám pro sebe.

M-I-R 10.5.2006 16:58

Re: No, LOJRe, já taky neříkám, že San Sebastian je špička, ale není to třeba to

Souhlasím zejména s tou částí týkající se dramaturgů! V ideálním případě by producent měl být zároveň kvalitním dramaturgem, leč praxe je bohužel jiná. Z toho důvodu opravdu řadě filmů úplně chybí žánrová jednota a koncepce. O úpadku kvality dialogů už jsem psal jinde. Nezapomeňme ale ani na dobré scénáristy, kterých je jako šafránu (snad lidé jako Marek Epstein a další vnesou trochu světla do temnoty).

Čumil 10.5.2006 16:56

Re: Re: Ksakru, světoznámý M. Forman žijící v Praze . . . . proč on si nevyhrne rukávy?

No, krucifix, když nenatočí český film, pak nemusí opravdu v Česku točit vůbec. Na filmu je právě zajímavý ten "národní" prvek.

Čumil 10.5.2006 16:54

No, LOJRe, já taky neříkám, že San Sebastian je špička, ale není to třeba to

newyorské déčko, kde tak zabodovali Účastníci zájezdu...

Jinak, co se českého filmu týče, mám dojem, že s nedostatkem peněz zmizel v českém filmu jeden důležitý činitel - a to je dramaturg. Dnes tu roli hraje nejčastěji producent s režisérem - výsledek je pak vidět na Tmavomodrém světu - univerzální letecká limonáda, kde je úplně všechno - a dohromady nic pořádně. Problém je ovšem v tom, že nebudou-li běžné standardy (a mezi nimi občas také vyložené propadáky,) nebudou ani ty špičky. A ty filmy nebudou, nebudou-li prachy a profesionální zázemí. Ona taková Alice Nelis udělala na koleně třeba moc hezký film Výlet; pár těch slušných standardů a mírných nadstandardů bychom jistě našli - ale je to bezkoncepční, náhodné a nemá to žádný směr ani vývoj, jaksi kus od kusu. Můžeme to samozřejmě nechat dál tak, jak to je, ale pak se s českým filmem klidně rozlučme, on ještě pár let bude setrvačností dojíždět, než se zcela zastaví.  Oni nám sousedé vždycky něco rádi prodají, abychom měli na co čučet...

M-I-R 10.5.2006 16:53

Re: Re: Ksakru, světoznámý M. Forman žijící v Praze . . . . proč on si nevyhrne rukávy?

Jaké to proboha máte představy o výších dotací na film? Podívejte se na stránky fondu kinematografie a zjistěte si pár čísel - pak možná přehodnotíte své názory o pohodlném vyžití tvůrců z dotací.

http://www.mkcr.cz/article.php?id=982

1. Dotace z fondu tvoří jen zlomek nákladů na film - zbytek si producent musí sehnat jinde a jinak!

2. Fond nepodporuje jen filmové projekty, ale také např. modernizaci kin, festivaly apod.

M-I-R 10.5.2006 16:47

Re: Nějak mi unikl

Tady jde myslím o hrubou dezinterpretaci toho, co jsem napsal. Nikde jsem netvrdil, že má producent mít vyšší zisky. On totiž český producent v 99% případů žádné zisky nerealizuje!! Jen pro pořádek - zisk je rozdíl mezi výnosy a náklady. Kde jste se dopočítal těch nehorázných zisků při ceně filmu kolem 30 mil. Kč? Nepleťte si prosím zisk a honorář tvůrců! Rovnou dodávám, že ani ony honoráře nejsou v českých filmech žádná sláva.

M-I-R 10.5.2006 16:42

Re: omluva

Pro spoustu lidí vůbec nemusí existovat třeba Národní galerie (tu uvádím jen jako příklad, tak mě prosím nechytejte za slovo). Já jsem toho názoru, že náš stát podporuje neskutečné množství nesrovnatelně hovadštějších podniků a aktivit než je filmová tvorba. Nemůžeme přece požadovat, aby každý natočený film vyhovoval všem. A výběr herců je prostě dán souhrou okolností. Před třiceti lety byly zase ve fóru jiné tváře. Režisér Hřebejk (mezi jehož oblíbence Vámi zmínění herci patří) dle mého mínění představuje to lepší, co může zdejší kinematografie nabídnout.

M-I-R 10.5.2006 16:22

Re: M-I-R e

Švankmajerové se bohužel nerodí každé dva roky. Výběr děl podporovaných státem je věc jiná a není tak úplně předmětem mého zamyšlení. Podle mě je ale třeba definovat pojmy "komerční" a "umělecký" film. Přetrvává podle mě chybná představa, že film "umělecký" je určen pro 5-10 diváků a je beznadějně prodělečný. Jenže v ideálním případě by se "umění" a komerční přínos měly spojit.

LOJR 10.5.2006 16:10

Re: Ksakru, světoznámý M. Forman žijící v Praze . . . . proč on si nevyhrne rukávy?

No možná proto, že nežije v Praze, nýbrž v Novým Jorku. Kolja je starý více než deset let, vzpomenete si od té doby na jiný český film s mezinárodním úspěchem? Mladý Svěrák udělal zásadní chybu, že po tomhle úspěchu nezkusil štěstí venku. Následný Tmavomodrý  svět byl kasovní propadák, teď už ven nemůže. On ale snad ani nechce, jemu postačí, když si natočí další hezký český film, na který tady přijde dost lidí (kteří už za dva dny budou mít problém vzpomenout si, o čem to vlastně bylo), samozřejmě s příslušnou státní podporou, protože jinde po něm neštěkne pes. Ona ta masová státní podpora bude mít asi úplně opačné účinky, než mnozí očekávají. Bude se totiž točit spousta sraček, vždyť o co jde, za dva - tři roky na neúspěšného tvůrce vyjde další dotace!