5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www.Jiří 31.1.2010 19:04

Re: Klaus opět mystifikuje.

No jo to je,ale chyba Beneše dost podstatná, možná rozhodující a osudová. V tom je ten problém.

sociolog 31.1.2010 20:40

Re: Klaus opět mystifikuje.

Porad to pripominam, ale nikdo nereaguje.

General Pika jiz od r. 1940, po priletu o Mosvy,  varoval Benese coby jeho hlavni kontaktni osoba v Moskve, pred hruzovladou Stalina a zradcem Firlingerem, ktery v dobe Riebentrop-Molotova paktu podkopaval snahy Piky dostat nase lidi ze sovetskych gulagu, aby z nich dle planu Benese vytvorit bojeschopnou zahranicni armadu. Kdyz se v cervnu 1941 utokem na Sovetsky Svaz vse razem zmenilo, tak bosevicti politruci prosadili volbu Svobody coby vrchniho velitele , ktery, ac nestranik, jim sel spis na ruku nez fracouzskou akademii vzdelany general Pika, legionar srdecem i duchem.

To vse se stalo s vedomim  Pikou pravidelne informovaneho Benese. Benes nevyslechl varovani ani Churchila ani Piky, ktery jako jeden z hlavnich svedku zacatku bolsevisace nasi zeme  musel byt jako jeden co nejdriv  popraven, coz nikterakz nebranilo Svobodovi, aby jiz v dobe vezneni Piky nadale pouzival jeho limzinu, ktery mu tento velkorysy clovek propujcil po jeho volbe na ministra za ucelem  representace.

Zkratka od sameho zacatku proradnost a verolomnost dlazdily cestu vlade jedne strany. To, ze mame zakon o tomto po Masarykovi druhem budovateli vlasti lze jen chapat tak, ze Klaus mel a ma dobre duvody, aby v Moskve presvedcil sve priznivce, ze privatisace znarodneneho majetku zustane ve spolehlivych rukach. V rukach postbolsevicke mafie, ktera bude s Rusy nadale drzet krok az na vecne casy a stejnym smerem jako dosud.

Benes nese plnou zodpovednost za justicni vrazdu sveho nejblizsiho spolupracovnika a porobu nas vsech. Klaus ovsem jde jeste dal, nebot je stejnymi prostredky nejen ochoten znict stranu, ktera jako jedina ma sanci zabranit vlade Paoubka a jeho komunisitickych soudruhu, ale dokoncezpochybnit  integraci cele Evropy. Aby ztratila schopnost branit se svemu podrobeni Moskve zatim Putinovymi prostredky, plynovym kohoutkem, pozdeji jiste i jinak.

Sven Australan 1.2.2010 13:55

Re: Klaus opět mystifikuje.

 Děkuji "sociologovi", za fakický a pravdivý přínos do debaty. Také pod to spadá zrada a svedení viny zodpovědnosti na generála Moravce - zpravodajce ,( za popravu Heydricha) a potupnou smr ve vězení protektorátního presidenta Háchy, odsouhlasení pouze čtyř politických stran t.zv. Národní Fronty, tiché odsouhlasení Sověty ukradené Podkarpatské Rusi, i mnoho dalších (dřívějších i pozdějších) chyb a "úhybů".  Věřím, že president Beneš musel umírat s těžkým svědomím....

PROKOP BUBEN 31.1.2010 21:05

Re: Klaus opět mystifikuje.

Souhlas.....

Vlastimil 31.1.2010 18:49

Re: Klaus opět mystifikuje.

Vy jste mne dojal - proč prý Beneš emigroval do Londýna? To měl zůstat doma a nechat se nacisty zavraždit? A to že za války vyjednával se Sovětským svazem? On po Mnichovu dospěl k závěru, že spoléhat se pouze na západní mocnosti bylo jeho největším omylem. A tak se pak snažil to nějak kompenzovat a balancovat mezi západem a SSSR. On byl tehdy ve velmi složité situaci a teď pár desetiletí poté je spousta "stratégů", kteří mu vyčítají tehdejší chyby. 

Ale jinak v tomto případě mystifikuje Luboš Palata a nikoli Václav Klaus.

piglet 31.1.2010 19:01

Re: Klaus opět mystifikuje.

nečtete pozorně, ptal jsem se zda Beneš utekl jako představitel státu nebo jako soukromá osoba

5P 31.1.2010 20:19

Re: Klaus opět mystifikuje.

Ono je to dost jedno, jestli někoho pověsí jako představitele státu nebo jako soukromou osobu. Bylo by docela vtipné, kdyby tady Beneš zůstal a požadoval po nacistech aby ho pověsili třeba jako soukromou osobu. Ach jo kam ten svět a diskutující spejou.

Jarda 31.1.2010 20:26

Re: dr. Benes neemigroval do Londyna.

 Dostal misto profesora na univerzite v Chicagu. Do politiky se vratil az soudruzi Hitler a Stalin napadli Polsko a tim zahajili 2. sv. valku. Kam jinam mohl emigrovat kdyz soudruh Hitler a Stalin se stali 23.8.1939 spojenci.

president Beneš 31.1.2010 21:06

Re: dr. Benes neemigroval do Londyna. - rok 1941 vysílání z Londýna

Dr. E. Beneš uvedl v projevu 24.června 1941 (kniha - Šest let exilu a druhé světové války):

Co se stalo od Mnichova. Měli jsme smlouvu s Francií, s malou dohodou a Sovětským svazem. Velká Britannie byla spojena s Francií. Polsko mělo smlovu s Francií, ale její smysl a význam zničil Beck r. 1934 dohodou s Hitlerovým Německem. Byl jsem přesvědčen, že válka se blíží.

Katastrofa ne naše, ale celé Evropy přišla, a jeden pod druhém, kdo nezůstali na linii našeho odporu, začali od roku 1939 padat:

Nejdříve Polsko, pak Francie, pak Norsko, Belgie, Holandsko;pak bylo podrobeno za své vlastní spoluúčasti Maďarsko a Bulharsko, pak padlo Rumunsko, pak Jugoslávie a konečně se bránící Řecko. Velká Britannie byla téměř isolována a ubránila se jen s největším vypětím všech sil. A nyní konečně došlo na Ameriku a Sovětský svaz.

Dobře to řekl Winston Churchil v neděli, když zdůraznil, jak v Evropa lehkomyslně a bázlivě dovolila zbrojení a válečný rozmach nacistických zločinců a násilníků, aby pak jeden stát po druhém byl jimi rozdrcen.  

www.Jiří 31.1.2010 17:45

Re: Klaus opět mystifikuje.

Nejen v roce 1938 a 1948, ale i v roce 1918 byla diplomacie hrubá síla. Zkuste si zjistit jak vznikaly naše hranice s Polskem na Těšínsku nebo naše jižní hranice na Slovensku s Maďarskem.. Jenže tehdy tady byl ještě Masaryk a Beneše vedl, Beneš byl pouhý úředník a vykonavatel Masarykovy strategie, ale v roce 1938 a ani v roce 1948 už tady takový stratég nebyl, chyběl a Beneš to sám nezvládl.

Alarien 31.1.2010 17:59

Re: Klaus opět mystifikuje.

Poučte nás, jak byste na místě Beneše v roce 1938 postupoval vy. A představte si sám sebe na jeho místě v únoru 1948. Když tvrdíte, že to nezvládl, prozraďte, jak byste to zvládl vy.

www.Jiří 31.1.2010 18:08

Re: Klaus opět mystifikuje.

Na vaše otázky vám ještě jednou mohu zopakovat, klíč v řešení opravdu leží v roce 1918 a v osobě Zdeňka Fierlingera asi, ale jistý si tím nejsem. A osoba Masaryka tady opravdu chyběla.Smyslem poznávání historie je poznat smysl událostí, ale to vás podle položené otázky opravdu, ale opravdu nezajímá.

Alarien 31.1.2010 18:24

Re: Klaus opět mystifikuje.

Škoda, prázdná bublina splaskla. Ne, že bych to nečekal. Ono totiž vymyslet geniální řešení v situaci, kdy vás spojenci nechají na holičkách, prstenec pevností je nedokončený a hlavně nevyzbrojený, kdy čelíte iredentě nejen sudetských Němců, ale i Slováků, kdy se k Němcům se svými požadavky přidali Poláci a Maďaři, kdy máte díky anšlusu nechráněný podbřišek, není tak lehké. Stejně jako o deset let později ve zcela změněné geopolitické a vnitropolické situaci, po zatažení železné opony, bez účinné podpory neschopných politiků nekomunistických stran, s většinou veřejnosti na straně komunistů, kteří drží klíčová mocenská centra. Pokud nechcete v roce 1938 čelit předpokládané přesile zcela sami v roli válečného štváče, pokud nechcete v roce 1948 v zemi občanskou válku.

piglet 31.1.2010 18:29

Re: Klaus opět mystifikuje.

Beneš odletěl  do Londýna jako představitel státu nebo jako soukromá osoba?

Alarien 31.1.2010 19:16

Re: Klaus opět mystifikuje.

Vzhledem k tomu, že rezignoval na úřad prezidenta, je dostatečně jasné, že odletěl jako soukromá osoba. To však nemá nic společného s tím, že pak kolem sebe soustředil centrum zahraničního odboje, pozdější exilovou vládu, jež byla postupně uznána vládami spojeneckých zemí.

piglet 31.1.2010 19:22

Re: Klaus opět mystifikuje.

jeho rezignace byla součástí Mnichovské smlouvy?

Alarien 31.1.2010 19:28

Re: Klaus opět mystifikuje.

Ne.

piglet 31.1.2010 19:47

Re: Klaus opět mystifikuje.

Raději tedy osobně nic neriskoval, to ponechal jiným,  že?

Vlastimil 31.1.2010 20:23

Re: Klaus opět mystifikuje.

Bylo dobře, že Beneš po Mnichovu 1938 odjel do Londýna - tehdy jako soukromá osoba. Doma už pro politiku neměl žádný prostor a byl by Němci zavražděn stejně jako později jeho někteří příbuzní v Čechách. On tehdy správně tušil, že Hitler se nespokojí jen s českým pohraničím a ocitne se ve válce se západními mocnostmi. V tomto směru byl tedy Beneš předvídavý. 

piglet 31.1.2010 20:28

Re: Klaus opět mystifikuje.

... a kteří další představitelé států ohrožených nacismem se zachovali jako on?

Alarien 31.1.2010 20:26

Re: Klaus opět mystifikuje.

Máte za to, že měl zůstat, přečkat útoky fašizodiní spodiny druhé republiky, která uštvala Karla Čapka, a počkat si na příchod Němců, zatčení gestapem a mučednickou smrt? Jeho rezignace byla logická, jeho emigrace též, včetně víry (či skvělého odhadu), že bude válka, která umožní anulaci Mnichova a obnovu státu v původních hranicích. Když si uvědomíte, s jak nízkými kartami začal hrát a jak celá hra skončila, musíte říci: klobouk dolů. On ten stát doslova vydupal ze země. Hnacím motorem byla po celou dobu snaha odčinit Mnichov a již nikdy nedopustit, aby se opakoval. Co chcete víc? Že to v únoru 1948 dopadlo jinak, než si přál a představoval? Jistě! Mohlo to však v dané situaci dopadnout jinak? Pochybuji.

strejda 31.1.2010 20:27

Re: Klaus opět mystifikuje.

Bývaly, bývaly již nejsou, časy kdy politik po svém neúspěchu rezignoval. Považovalo se to za samozřejmé a čestné.

piglet 31.1.2010 20:43

Re: Klaus opět mystifikuje.

bejvávalo, bejvávalo ;-(

www.Jiří 31.1.2010 19:00

Re: Klaus opět mystifikuje.

S vámi se těžko dikutuje, protože melete stále stejné bolševické nesmysly. Ale uvědomte si, že pár tisíc našich legionářů dokázalo udržet v šachu celé rudé Rusko i s jeho slavnou revolucí, zmocnit se celého ruského pokladu a kontrolovat území. od Evropy až po Vladivostok.. Vy materialisti dáváte přednost hmotě počtu vojáků a divizí. Ja  dávám přednost myšlence nápadu a ducha, historii je mnoho příkladů a to i v naší historii, že platí můj pohled. Věřte být na místě Beneše Masaryk, tak by to dopadlo úplně jinak., ale v dějinách bohužel neplatí žádné kdyby. Zkuste více studat historii,ale trochu do hloubky.

Alarien 31.1.2010 19:27

Re: Klaus opět mystifikuje.

Je možné, že se vám se mnou špatně diskutuje, ale v bolševických nesmyslech to evidentně nebude (neboť co bolševického je na faktech, která jsem výše uvedl). Spíše bude problém ve vašich znalostech historických reálií (což mimochodem dokazuje i zmínka o našich legionářích, držících "v šachu celé rudé Rusko i s jeho slavnou revolucí" a jejich kontrole "území od Evropy až po Vladivostok. Je přece jen rozdíl mezi magistrálou=železniční tratí a územím, notabene celým rudým Ruskem).  A protože jsem z historie více zapomněl, než vy budete kdy znát, musím vás zklamat, Masaryk by na tom byl ve stejné situaci naprosto stejně jako Beneš a s největší pravděpodobností by došel ke stejným závěrům. Ale historie skutečně nezná kdyby. Pokud jde o studium historie, je to má profese.

Alarien 31.1.2010 16:52

Přehlídka lidské malosti

Diskuse ukázala převahu ideologické předpojatosti a chabou úroveň znalosti historických faktů. Útoky na Edvarda Beneše  ze strany osob, které mu zjevně po stránce mravní i intelektuální nesahají ani po kotníky, jen potvrdily, jak hluboko naše společnost klesla.

Fík 1.2.2010 0:32

Re: Snad si to prezident pročte,aby poznal tu Biafru ducha

 Diskuze mimo jiné ukazuje, kde je zdroj toho čemu se dnes modně říká extrémismus, na které straně se nacházejí fanatici, maskující se slovy o vlastanectví,s¨vobodě a demokracii. Příspěvky a diskutéry lze zařadit pod konkrétnější pojmy než je zamlžující extrémismus.

Otázka vztahu k Benešovi se ukazeje být prubířským kamenem demokratů.  Proti němu útočí především ti, kteří mu zazlívají jeho slova předvídající budoucnost.

SIR 31.1.2010 15:24

Ač nerad, musím

s Václavem Klausem souhlasit (pokd jde o tento článek).

strejda 31.1.2010 17:45

Re: Ač nerad, musím

Ač Klause nemám příliš v oblibě jsem rád že reagoval a také s ním souhlasím.

piglet 31.1.2010 18:32

Re: Ač nerad, musím

V čem? že se máme upínat ke geniálním vůdcům? dějiny by nás snad už mohly přesvědčit, že všemožní "otcové národa" si vždy hřáli v první řadě svou vlastní polívčičku.