20.5.2024 | Svátek má Zbyšek


Diskuse k článku

POLEMIKA: Nejen Okamura se mýlí

Nejde jim o odstranění plýtvání (to by někteří z nich museli odejít aněkterá oddělení by se musela bez náhrady zavřít), ani o vymýcení korupce. Jde jim pouze o zvýšení platů. To je pochopitelný, ovšem v současnosti těžko realizovatelný a ještě hůře zdůvodnitelný požadavek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jílek 15.2.2011 13:53

Re: Tak stupidně blbej článek tu neměl zatím žádný odpůrce D-O

paní Moravcová, stupidní je VAŠE celá prezentace, nerozumíte ničemu a dokonce se ani nepokoušíte dát najevo, čemu vlastně rozumíte, abyste mohla zvolit váš příkrý odsudek...

J. Jílek 15.2.2011 13:50

Re: To snad není možné, aby po několika měsících informování byl ještě někdo tak ....."neinformovanej"

to je ovšem věta pana Okamury, nikoliv věta z požadavků aktérů D-O, věta pana Okamury není nic o jejich skutečných úmyslech. To je demagogie....Rozlišujte CO KDO říká....

J. Jílek 15.2.2011 13:44

Re: další mytologie

neříkáte vůbec nic, čím byste kompenzoval mé argumenty....není nutno je opakovat. Jen to, že existuje jistý minimální počet personálu plynoucí z toho, že je nutno zachovat 3 směny, že je nutno respektovat ZP...a zejména u menších nemocnic, je tento stav už dnes podstavem...a bude hůř

J. Jílek 15.2.2011 13:41

Re: další mytologie

"Vypadla také celá část o postgraduálním vzdělávání a omezila se na obecné prohlášení o spolupráci na připravovaných změnách a reformách. Mladí lékaři budou nejspíš nespokojení, protože záruky, že se většina jejich požadavků zohlední, tam taky nejsou," poznamenal Voleman s tím, že například nejsou kontrolovány podúvazky, se kterými lékaři pracují plnou dobu.

jeden z bodů nesouhlasu se včerejší dohodou

F. Svoboda 15.2.2011 13:37

Re: Nejen pro pány Kiliána a Jílka: 4. část

Je to i pro Vás, abyste si uvědomil, jak se lékařští odboráři, které neustále obhajujete, chovají k pacientům. Pokud se Vás dotklo hrubé zkomolení ve Vašem jménu -  dlouhé  " a " , tak se to stalo nedopatřením a za to se Vám velice omlouvám.

I. Wohlrab 15.2.2011 13:15

Jen jestli nejste lhář vy, pane Nováku...

Nevím proč mne urážíte, aniž byste vysvětlil, o čem že to lžu? Já jsem přece neříkal, že to řekl premiér! Ten je tak neschopný, že by nic takového neřekl, jemu nechme nicneřešící deklarace o škrtání prostém.

Řekl jsem, že se o tom hovoří, a mínil jsem, že se začínají ozývat hlasy napříč politickým spektrem. A píši o tom proto, protože si myslím - stejně jako vy - že úhrady státu jsou opravdu hanebně malé. Jestliže příspěvek státu, který platí pojistné za 58 procent občanů, tvoří pouhých 22 procent příjmů zdravotního pojištění, to je téma, které musí být řešeno.

V. Novák 15.2.2011 12:47

Jen jestli nejste lhář, pane Wohlrabe...

Premiér jasně deklaroval, že ze státního rozpočtu nepůjde na mzdy lékařů ani koruna.

Jiná věc je, že platby státu za státní pojištěnce jsou hanebně nízké a jsou součástí státního vysávání zdravotnictví a důvodem neoblíbenosti VZP mezi lékaři i nemocnicemi.

P. Fryš 15.2.2011 12:46

Re: Autorovi

:o) Vím, "za krále Holce", jsem s mediky a pohřebáky hrával na pitevně jedné význačné nemocnice karty. To byl jen "špilec".

V. Novák 15.2.2011 12:33

To záleží na tom, s jakou se spokojíte.

Pokud s jedním doktorem na 800M, tak vám postačí jeden Schweitzer v jednom Lambaréné.

Vše závisí na vás...

V. Novák 15.2.2011 12:31

Kecy.

Nástupní plat dělníka byl vždy o pár stovek pod nástupním platem vysokoškoláka - ovšem než vysokoškolák vystudoval, byl ten dělník s platem obvykle nad ním. Ale zase jak který dělník.

Příklad - když jsem nastupoval v 84. co absolvent VŠ (4 roky gymnázium, 5 let VŠ, 1 rok vojna) na místo IT, měl jsem tabulkové rozpětí 1550- 1650 Kčs. Dělník nastupoval po vyučení (2-4 roky učňák, 2 roky vojna) za 1350-1450. Ale ty roky "ztracemé" studiem se doháněly těžko.

Společenský status možná fungoval za socialismu. Ve společnosti, kde "o peníze jde až v první řadě" je společenský status závislý na příjmu. Chudoba cti netratí - ale jako by se stalo.

J. Kilian 15.2.2011 12:11

Re: další mytologie

a ještě nakonec snad, k významu akce D-O pro pacienta. Je větší a příniosnější, než si kdo myslí. A nejen pro pacienta, ale i pro občany. Donutí nejen ke zmíněnému urychlení reformy a volbě jejího nasměrování, ale ukáže i nutnost vypořádat se s úniky do černých děr a to bude hodně obecné, nejen na zdravotnictvíí užité. Možná to bude jeden z nejvýznamnějších počinů, který omezí korupci, špatné hospodaření s veřejnými vprostředjky nejen finančními. Mořná jednou někdo řekne "ještě že s tím ti doktoři začali ".

J. Kilian 15.2.2011 12:06

Re: Božínku, proč mele o něčem, o čem nemá páru?

ne, demagogie je říkat, že se o tom mluví. Premiér jasně deklaroval, že do zdravotnictví ani korunu navíc, doslova. A já na to říkám, že je to problém, protože platby u nás jsou relativně i absolutně  mezi nejnižšími v EU a úroveň péče mezi nejvyššími.(tpo není proklamace, ale daná fakta na základě konvenčních markerů). Snižování peněz a tedy i úhrad, byť by i relativní, musí být nutně provázeno snížením kvality a bezpečí péče. To je opět ono A dává B. Efektivita českého zdravotnictví, vyhodnocena Evropou, je v posledních letech mezi nejvyššími v EU, a to při nejnižších platbách a nejvyšších úrovních péče. Takže otázka na ty, co nechtějí dát více, je takto patřičná : víte, že tak bude péče méně a horší  a chcete to ?   

J. Kilian 15.2.2011 12:00

Re: další mytologie

samozřejmě. Otázka je, kdo se toho drží, že.

J. Kilian 15.2.2011 11:59

Re: další mytologie

s absencí definice zdravotní péče souvisely i dávní pokusy o zavedení příplatků za nadstandardní péči. Psal jsem o tom před 15 lety. Za nadstandard byl považován samostatný pokoj, koberec, fax, mraznička, televise. Samé nesmysly. Na jedné stanici zůstala jedna sestra, která většinu času strávila na samotkách pro osm deset lidí a na nadstandardní pokoj jí nezbyl čas. Práce zdravotníka se jako nadstandard zavést nesměla.

Je možné, že je více lůžek akutnéí péče, než je zapotřebí. Ale zase platí ono "než je zapotřebí       na co ". Když stát zcela opomíjí potřebu připravenosti poskytnout péči (princip hasičů)  a vyžaduje naprosto nesmyslnou 100 % "obložnost" tedy co nejvyšší využití lůžkové kapacity, pak jednak sděluje, že chce plné nemocnice s cedulí "zavřeno, obsazeno " , jednak tím zavdává samovyčerpávání finančních prostředků - nabádá k maximálním možným výkonům a snižuje bezpoečí péče, m.j. i zvyšováním nosokomiálních infekcí, které zvušují náklad yna péči a  úhrady.

 Přímá účast spotřebitele péče na její úhradě je zásadním regulačním prvkem spotřeby péče. Pokus nahradit ji poplatky, doplatky a pod. je nesmyslný, nota bene když jsou stanoveny tak špatně, jak stanoveny jsou.

Zdravotní pojišttění bude třeba zvýšit, pokud má zdravotní péče udržet krok se světem. Podívejte se, kolik je tzv, státních pojištěnců a kolik za ně stát platí. Podívejte se na rlné úedaje - relativní i absolutní, vyjadřující výši zdrav. pojištění na občana ve srovnáním s jinými zeměmi. Jak jsem již vícekrát psal, mercedes za cenu fabie, to dlouho nevydrží.

Já jsem naopak přesvědčen, že celá akce D-O nastartuje a zejména urychlí výrazně celou reformu. Bude bolestivá, ale bude a první vlaštovky již přiletěly v podobě návrhů zákonů, zásadních zákonů. Jsou šiyt horkou jehlou, ale jsou. Za nebezečné mám toliko to, co proklamuje ministr, totiž pozvolný přechod skrze psotupné úpravy. To je cesta k ničemu, na které byl stát už vícekrát.

J. Kilian 15.2.2011 11:47

Re: Mě ta servilnost vlády děsí

dostupností obecně míní se asi to, co je dosud. Dostupností ve smyslu termus technici míní se dostupnost časová, prostorová a ekonomická. Její definice je povinen podat stát, který to za dvacet let neučinil, stejně jako nedefinoval samotnou zdravotní péči. Pokus o ty definice vždy selhal, medikalisace sociologie má otevřené brány a náklady na sociální péči jsou až přespříliš hrazeny ze zdravotního pojištění.

J. Kilian 15.2.2011 11:45

Re: další mytologie

ano, svázanost existuje. Ale nelze ji vnímat jako zcela dílčí, tedy nelze chápat dobře věc tak, že když uberete deset lůžekze třicetiulůžkové stanice, snížíte tím počet lékařů nebo sester nebo nákladů provozních, které se naopak zvýrazní. Zde bez znalosti provozu a pravidel s kupeckými počty neuspějete jinak, než že dojdete ke špatným rozvahám.

J. Kilian 15.2.2011 11:42

Re: další mytologie

- nevím, jestli je tu nějaký argument pro nárůst lůžkového findu. Pohleďte třeba  na http://www.surgalclinic.cz/

dělá mi potíže zvolit počátek mé reakce na Váš příspěvek. Nějak začnu, zkuste si to Po revoluci byla základní these decentralisovat, vytvářet tržní podmínky, zejména podmínky poskládat sám, je to jedn diskuse a tak příspěvek do ní nemusí být úplně akorátně postaven. konkurence. Tehdy jsem poukazoval na to, že konkurence a tržní principy v systému zdravotní péče, postaveném na administrativně-byrokratickém centralistickém principu, nemají šanci uspět. I bylo mi vyčiněno do starých struktur. Nyní se situace obrací a žádá se zase centralisace - kupodivu opět pravicově zaměřenými politiky, vypočítávajícími výhody jednotných přístupů., nákupů, a pod. Konkurenční prostředí už jim zřejmě jako výhodné nepřijde.

Úhelné kameny potíží systému zdravotní péče a jejího financování jsou v té nejobecnější rovině. POkusy o trh s přívlasky se projevují zejména v realisaci, ale i v ideologii systému. Ten je založen na podivném ekonomickém pravidle, že stát diktuje poskytovatelům péče jedna rozsah a kvalitu a současně určuje i její cenu, aniž by zohlednil cenu nákladů, které s obecným  zvyšováním cen rostou.  Stát to určuje nejen státním zdravotnickým zařízením, ale skrze zdravotní pojišťovný i těm nestátním. To je v českém hospodářství unikum, které zavdává rozpor.

Konkretní věc restrikce lůžek je už avisována tak, že obavy z její nepodařenosti jsou na místě. Prvně je třeba si uvědomit, že následná péče je pro provozovatele nevýhodná, její nájklady překračuájí úhradyy výrazněji, než u péče akutní. Podruhé, pokud někdo přijde s premisou rovnoměrného snížení lůžek o 20%, pak je dopředu jasné, že nic neušetří, ale zvýší jednak náklady, jednak poníží bezpečí péče. Ztrušit lze stanici, oddělení, nemocnici, nijkoli lůžka (tedy aby to mělo ekonomický smysl).  A tomluvím o pediatrické péči, kde nějaká protekce  následné péče není zapotřebí.

J. Kilian 15.2.2011 11:29

Re: Pan Bouda představil právní vědomí mezka

Já jsem již vícekrát napsal, že se mi forma nelíbí a nejen pro ni nejsem přímým účastníkem akce D-O  To men ale neopravňje (na rozdíl od jiných) ke zkreslování faktů, např. takového, jaký právě presentujete tím slovem exitus. Já chci věrné obrazy skutečnosti a snaýím se je tvořit.  

B. Rybák 15.2.2011 11:26

Re: Pan Okamura se nemýlí !

Pan Okamura se nemýlí, při jeho vzdělání je vyloučeno, aby věřil tomu co píše a že by tedy nevěděl, že ten pan doktor šel na medicínu a ne na řemeslo, protože součástí jeho odměny je i společenský status, pracovní prostředí a intenzita práce (udělal to i za totality, kdy jeho nástupní plat byl 2000Kč, tedy poloviční než u dělníka). Na rozdíl od marxistických teoretiků, trh ale umí s těmito nepeněžními hodnotami počítat.

J. Kilian 15.2.2011 11:20

Re: Nejen pro pány Kiliána a Jílka: 4. část

tedy pokud jste mé jméno napsal špatně, kdežto pokud máte na mysli někoho jiného, pak beru zpět.

J. Kilian 15.2.2011 11:18

Re: Nejen pro pány Kiliána a Jílka: 4. část

Nechápu, proč to má být i pro mne.

I. Wohlrab 15.2.2011 11:00

Re: Božínku, proč mele o něčem, o čem nemá páru?

Jistě, takže proto, že se to podle vás vůbec nedotkne státního rozpočtu, se začíná mluvit o nutnosti zvýšit platby státu za zdravotní pojištění těch, kterým ho platí stát!!!

Jen jestli nejste demagog pane Jílku

Z. Rychlý 15.2.2011 10:58

Re: Mě ta servilnost vlády děsí

Jakpak je definována ta dostupnost lékařské péče ? Kdy hrozí nedostupnost ?

M. Moravcová 15.2.2011 10:57

Re: Tak stupidně blbej článek tu neměl zatím žádný odpůrce D-O

Pane Jílku, stupidní je celá vaše prezentace. Nerozumíte ničemu, ale od všeho máte klíče.

I. Wohlrab 15.2.2011 10:56

Re: To snad není možné, aby po několika měsících informování byl ještě někdo tak ....."neinformovanej"

To NENÍ PRAVDA!!!!!

Věta: "Lékaři požadují platy srovnatelné s jejich německými, rakouskými či britskými kolegy." zazněla z Engelových nevymáchaných úst tolikrát, že o skutečných úmyslech D-O nemůže být pochyby.

Z. Rychlý 15.2.2011 10:49

Re: další mytologie

Pane Jílku, existuje jistá svázanost mezi počtem akutních lůžek a počtem lékařů u lůžka, sester, přístrojů, atd. Úměra sice není kontinuální, ale přesto je přímá. Toto v ročenkách nehledejte, to jsou obyčejné kupecké počty a zdravý lidský rozum.

D. Šimáček 15.2.2011 10:38

Pan Okamura se nemýlí !

použil tam krásný příměr o tom kolik dostane doktor za provedení císařského řezu (nevím nakolik přesně určil čas operace, ale chyba rozhodně nebude v řádech)

Pak vedle toho položil cenu práce doktora a cenu práce řemeslníka (neřkuli dělníka) kterou každý z vás ochotně akceptuje. Každý, kdo s takovýmhle poměrem ceny práce souhlasí je morálně nezpůsobilý kohokoliv poučovat a mělo by mu být odebráno volební právo!

F. Svoboda 15.2.2011 10:37

Nejen pro pány Kiliána a Jílka: 4. část

V neděli měl ten dobrák Vávra

službu a vizitu, při které mne ignoroval a já se na něj vstřícně usmívala,což

on očividně pokládal za provokaci. Sestry si pak vyprávěly o tom, že pan

doktor má slíbenu praxi po matce a dále dvě firmy, které naprosto nesouvisí se zdravotnictvím a že si vždy chodí do nemocnice odpočinout, nebo to má jako vedlejšák. No není on ten pravý prototyp vyčerpaného lékaře? Tomu bych ze srdce přála pracovat např.v Německu či Rakousku, tam by vydržel opravdu hodně dlouho. Tak to jsou mé,ještě živé,zážitky ze stávkující nemocnice v Novém Městě. Že mi závidíš?? Ale odnesla jsem si z toho poučení, že babičku do nemocnice NIKDY!!! Ta by tam nedožila rána.“

F. Svoboda 15.2.2011 10:37

Nejen pro pány Kiliána a Jílka: 3. část

.Bylo mi už opravdu příšerně, tak jsem zazvonila sestru a požádala ji,ať mi toho doktora zavolá. Moc se jí nechtělo,ale řekla jsem,že v tom případě volám domů a snad stihnu dojet do jiné nemocnice. Takže ho zavolala. Vlítl dovnitř a co že se mi nelíbí-tak jsem odpověděla že to, jak se mnou vůbec nemluvil,strčil mne na pokoj a jestli to pokládá za normální. Sjel mne,že ho napadám…a že mám jen vysoký tlak.. No,vedli jsme spolu diskusi o tom, zda je nutné vůbec s

pacientem hovořit - on mi neřekl ani větu holou, při příjmu, zda pokládá za

normální, že budu čekat, až ze mne bude v lepším případě slintající debil.. A že mne naposledy v nemocnici upozorňovali dosti důrazně, ať zbytečně na nic nečekám, protože riziko je vždy větší a větší... Tak si zavolal dalšího

odboráře - neurologa, ten se vytasil s tvrzením, že zná případy,kdy pacienti prodělali deset mrtvic a neobtěžovali s tím lékaře.. Škoda,že jsem se nezmohla na to,abych ho požádala o písemné potvrzení jeho slov... Ale protože jsem už zvracela rovnou na podlahu, tak jsem dostala hned dvě kapačky ještě tu noc a ráno jsem měla už jen 180/125. Denní lékař byl normální, poslal mne na ct mozku,rtg srdce atd. Další léčba byla už až rozmařilá...další kapačky, další ct, sono srdce, injekce ap. Včera mne propustili domů. Za tu dobu se vedle na postelích vystřídali tři dávky pacientů, většina šla domů za dva dny, další za tři, tudíž jsem považovala za morální povinnost neruinovat rozpočet nemocnice a snižovat tak platy vykořisťovaných lékařů a odebrat se domů.

F. Svoboda 15.2.2011 10:36

Nejen pro pána Kiliána a Jílka : 2. část

„Drahá kamarádko,

díky za překrásné maily. A dále prosím posílej, díky! Vždy mne potěší a pobaví… Ráda ti popíši své zážitky z nemocnice Nové Město na Moravě.

V pondělí 3.1.jsem se už necítila opravdu dobře,a navečer už nemožně…

Hlava mne bolela jako střep, zvracela jsem. Tak jsem si změřila tlak-235/125. Děti mne sbalily a odvezly - prý na středisko,ale pak rovnou do nemocnice..  Na centrální pohotovosti mne daly na vozík a přesměrovaly na internu. Ještě že byl se mnou syn..,že musím počkat do rána. Sice jsem byla dost mimo,ale přesto se mi to nezdálo. Syn mi volal z domu,jestli nechci převézt někam jinamPřijímací lékař se na mne ani  nepodíval,očividně zhnusen, že musel vstát. Ptal se na důvod přijetí, tak mu povídám,že jsem měla už dvě CPM, a že se obávám další..na to mi řekl ten dobrý muž-mluvte k věci… Kdybych neměla ten tlak změřený v nemocnici, tak mne obvinil,že jsem si ho vymyslela. Pak řekl,ať počkám na chodbě..a zmizel. Po chvíli čekání zřízenec,syn i sestra z příjmu se ho jali hledat,ale už nebyl. Tak mne odvezli na prázdný pokoj a setra řekla..že se mu ten doktor nezdál příčetný. Přišla se na mne podívat sestra, tak jsem se jí otázala,kdo byl ten úžasný doktor…a on to sám MUDr.Vávra - organizátor odchodu lékařů a odborářský předák. Bylo mi už opravdu příšerně, tak jsem zazvonila sestru a požádala ji,ať mi toho doktora zavolá. Moc se jí nechtělo,ale řekla jsem,že v tom případě volám domů a snad stihnu dojet do jiné nemocnice. Takže ho zavolala. Vlítl dovnitř a co že se mi nelíbí-tak jsem odpověděla že to, jak se mnou vůbec nemluvil,strčil mne na pokoj a jestli to pokládá za normální. Sjel mne,že ho napadám…a že mám jen vysoký tlak. Tak mne odvezli na prázdný pokoj a setra řekla..že se mu ten doktor nezdál příčetný. Přišla se na mne podívat sestra, tak jsem se jí otázala,kdo byl ten úžasný doktor…a on to sám MUDr.Vávra - organizátor odchodu lékařů a odborářský předák.