Středa 22. ledna 2025, svátek má Slavomír
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel Kořenský

1. 3. 2007 1:27
No, nejen česká

servisní střediska to neumí. U počítačů se prostě už komponenty neopravují, ale vyměňují. Ono to kolikrát ani opravit nejde, protože vyhořelý chip je v malém množství (pod tisíce kusů) nekoupitelný a technologie na vyletování/naletování moderních pouzder neuvěřitelně drahá.

Takže se vyměňují celé díly, které výrobce servisům prodává (důraz na PROdává). A to velmi často za ceny, které v součtu všech dílů tvoří klidně 2-4 násobek ceny notebooku.

Z toho celkem logicky plyne, že servis ty náhradní díly nedrží skladem, ale v případě potřeby je objednává od výrobce. A protože se jejich cena neustále mění, tak cenu náhradního dílu poptává u výrobce v okamžiku kdy někdo požaduje opravu. Proto je tam ta časová prodleva. A další časová prodleva je tam v okamžiku, kdy se náhradní díl objedná u výrobce. Ve většině případů se takové objednávky u výrobce sumarisují a po dovršení určitého počtu je výrobce nechá vyrobit a pak je teprve posílá do servisů. Proto je nutné si nejprve od výrobce nechat potvrdit dodací lhůtu na ten náhradní díl. Celý tento přístup se jmenuje "Just in time" a je to obrovská modla všech výrobců.

Já sám jsem profesně trošku "na druhé straně barikády" než autor článku, ale i mně tenhle proces štve, zejména když se jedná o můj notebook. A věřte, že jsem to párkrát také zažil.

Co koupit, to opravdu neporadím. Situace je všude stejná a souvisí s jistou mírou nedorozumění mezi zákazníky a výrobcem. Zákazci požadují notebook za 20-40 tisíc Kč a neuvědomují si, že notebook vyráběný se ziskem za tuto cenu prostě musí být spotřební elektronika (důraz na slovo SPOTŘEBNÍ). Pokud by existoval dostatečný počet zákazníků (celosvětově) preferujících kvalitu a vynikající servis, tak by se vyráběly notebooky i pro tento segment zákazníků. Ale jejich cena by odpovídala řekněme ceně automobilu vyšší střední třídy a servis by byl srovnatelný s autoservisem.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz