17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

PAVEL TIGRID: Postrach rudých zločinců a kritik českého gestapismu

Spisovatel, publicista a politik Pavel Tigrid patřil k největším českým osobnostem dvacátého století. Z toho světa odešel 31. srpna 2003 poté, co dobrovolně přestal brát životně důležité léky. Nedávno jsme si tak připomněli dvacáté výročí jeho úmrtí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Doležel 6.9.2023 19:16

Válečný štváč a předseda uličního výboru Ziegler. 💪

P. Gabriel 6.9.2023 14:52

Dovolil bych si připomenout několik faktů ze života P.T., na které by se nemělo zapomínat. Během svého prvního, válečného exilu se stal tajemníkem předsedy exilové vlády Msgr. Šrámka a velmi se sblížil s ČSL. Po návratu do vlasti byly jeho OBZORY tvrdou názorovou platformou proti levičáctví a bolševismu. Tak tvrdou, ale při tom věcnou a argumentačně silnou, že byl skutečně nenáviděn nejenom levičáky v ČSR ale později i po r. 68 uprchlými salónními levičáky v emigraci, kterých tam bylo jako maku.

J. Černý 6.9.2023 10:02

Řadový agent CIA. Takových bylo !!

P. Gabriel 6.9.2023 14:55

Ale prd velebnosti! Znal jste jej? Já trochu ano. Byl to člověk pevných konzervativních postojů. Ze zásady a z přesvědčení. Že rozjel vysílání Svobodné Evropy pod patronací CIA. Ono to totiž jinak ani nešlo a po zahájení vysílání se jrej brzy zbavili, protože byl svůj a nedal se sebou mávat.

B. Bob 6.9.2023 1:17

Pavel Tigrid, Václav Havel a jeho poradce Vladimír Železný, Rita Klímová,

Š. Hašek 5.9.2023 20:14

Pokud Pavel Tigrid nenáviděl komunisty, zajímalo by mě, co by dnes říkal dnešní brusele. A hodnotám brusele, které třeba náš Fiala nazývá přímo galaktickými , již konečnými.

Tu dnesšní brusele i pan Ziegler stále nazývá Evropskou Unií.

Čili - mně tady něco neštymuje. Hodně mi toho neštymuje.

V. Heidlerová 5.9.2023 18:19

Pavel Tigrid byl a je jedním z nejcennějších lidských drahokamů, které naše země zplodila. Má mou bezmeznou úctu a díky. V[>-]EU

Š. Hašek 5.9.2023 20:19

Proč tam máte tu modrou látku brusele? Vedle státní vlajky ČR!

Myslíte, že by se Pavel Tigrid dokázal pusinkovat s Leyenovou. A navrhnul presidentu (manekýnu) Pavlovi Jourovou na nějaké to vyznamenání?

Slovo -manekýn- jsem si dovolil použít, neb manekýny v ČT09 běžně používaly slovo -becherovka-.

Jinak pana Tigrida hodnotím daleko výše než nějakého Pitharta. Obojetníka. Trojníka.

J. Černý 6.9.2023 9:56

Ale až po vás !!

M. Šejna 5.9.2023 12:00

"Český gestapismus" 8-o

Zieglerovi definitivně hráblo. ;-D

J. Farda 5.9.2023 12:28

Hráblo autorovi výroku Tigridovi, nebo výrok tlumočícímu, leč rusofilní a NicnežNárodoveckou skupinou všeobecně ne-náviděnému Zieglerovi? 8-o

M. Šejna 5.9.2023 14:54

Hrálo oběma.

Český gestapismus je podobně stupidní, jako třeba germánský sionismus

J. Krásenský 5.9.2023 16:23

R^

S. San 5.9.2023 12:50

Klasika, Nová doba. A proč by ne. Germáni vraždili Židy, Slovany a jiné "podlidi", ale Česi prý málo pomáhali. Články nácka Zieglera by v každé opravdu demokratické zeni vynesli autorovi dlouhý trest za mřížemi.Ale tady...Rv

J. Farda 5.9.2023 13:18

Ziegler nácek? No, pane Sane, dle jeho vymezování vůči rusáckému vraždění na Ukrajině by spíš měl být porusku pasován - jako všichni západní odpůrci Pútinovy SpecVojOper - specielně na fašistu, ale v hodnocení ruské propagandy je každý západní fašista i západní nacista. A co se výše Vámi presumovanému trestu v opravdu demokratické zemi týče, nevím, ovšem vím, že by mu vyneslY opravdu řácký flastr v Rusku, vzoru třídní velkoruské demokracie. No, ale možná i vyneslI ... ;-)R^

S. San 5.9.2023 14:10

Pane Farda, vidíte v mém příspěvku nějakou podporu "Specíalní operace"?Já ne. To o čem kovaný nácek Ziegler neustále žvaní je srovnávaní 1.republiky a neonacistické Ukrajiny po roce 2014 Jasně-chuděry němečtí náckové ti se tu fakt měli špatně;-D

J. Farda 5.9.2023 20:45

Obávám se, že se mýlíte - osobně jsem si nevšiml, že pan Ziegler srovnává poměry první republiky 1918/1938 s poměry na Ukrajině po zahájení rebelie etnických Rusů, a po úspěšné anexi Krymu 2014 na jejím východě. A pokud by snad bylo na místě srovnávání, tak rozbíječskou a teroristickou činnost tzv. sudetských Němců s tímtéž jednáním separatistických etnických Rusů, které ovšem vyzbrojilo a řídilo Rusko. Ostatně, i explukovník FSB Strelkov/Girkin se svou rolí na zahájemí války na Donbasu otevřeně chlubí, aniž by se od toho Rusko distancovalo. Náckům nefandím, mí rodiče před nimi utíkali v roce 1938 ze severních Čech! Tak se mějte ... :-)

https://www.pametnaroda.cz/cs/magazin/pribehy/sudety-jako-pres-kopirak-jak-pametnici-komentuji-ruskou-valku-na-ukrajine

https://www.lidovky.cz/nazory/igor-girkin-strelkov-rusko-donbas.A230727_190731_ln_nazory_hud

https://www.aktuality.sk/clanok/0xAqYau/pomahal-rozputat-vojnu-proti-ukrajine-v-rusku-zadrzali-igora-girkina/

S. San 5.9.2023 22:13

No projděte si Zieglerovy články a tam to ční jak sláma z bot. Mimochodem ne jen u něj-to je oficiální postoj banderovcůRvale kdo nechce vidět asi neuvidí..mějte se

J. Černý 6.9.2023 10:01

Kdo řídil rebelii Kosovanů a kdo je vojenským zásahem podporoval ?

J. Farda 6.9.2023 10:23

Milý pane Černý, Vy se tážete, ale neodpovídáte - Strelkov/Girkin se výslovně k vyvolání války hlásí, ale kdo se přiznal, táži se, z Albánie či odjinud, k vyvolání rebelie v Kosovu? Mimochodem, já kdysi s přáteli i s Foldynou, dokud byl jen socanem, několikrát u Koně za srbské Kosovo demonstroval ... ;-)

J. Černý 6.9.2023 10:12

Že se nevymezuje proti vraždění ruských Ukrajinců, které začalo hned po puči na Majdanu ?

Že se nevymezil proti nezákonnému vražednému puči na Majdanu pouhých 5 měsíců před řádnými volbami. Ten puč organizovalo NATO a EU a z našich tam byli známí Schwarzenberg, Kocab,Pánek!

Zajímavé je, že u nás je trestné schvalovat ruskou operaci, ale zločinného přepadení Iráku jsme se účastnili a Pavel dokonce ve štábu v Tampě.

O Afghánistánu, Libyi. Sýrii ani nemluvě. Zajímavé je, že dokonce u nás byli souzeni lidé, za to, že schvalovali smrt českých vojáků v Afghánistánu. Podle soudu a Zemana tam asi bojovali za Prahu. Tak proč Američané nakonec panicky utekli.

J. Krásenský 5.9.2023 11:46

https://echo24.cz/a/SjvRk/rozhovor-tigridova-tatu-financovala-cia-kniha-promeny-sveta

Právo musí být nestranné, měřit každému stejně, jinak to není právo, ale zvůle. Princip kolektivní viny buď platí - a to pro všechny, nebo neplatí a také pro všechny. Z toho plyne, že v případě uznání principu kolektivní viny, byl odsun němců po právu a můžou za to kolektivně všichni Češi. Pokud však popřeme kolektivní vinu, pak odsun byl protiprávní a můžou za to jen ti jednotliví občané Československa, kteří se na něm podíleli. Míchání obou těchto možností dohromady je projevem buď chabé logiky nebo zvůle.

Existuje však jev sdílené odpovědnosti. Když si občané zvolí do vedení lidí, kteří jejích majetek prošustrují a stát zadluží, nenajdete instituci, která by je zbavila povinnosti dluhy vlády zaplatit a to i v případě nevoličů. A můžete se ptát, jestli je to spravedlivé. Ať už jde o Babiše nebo Fialu, zaplatíme to i my, kteří jsme žádného u nich nevolili, ani tu partu kolem nich.

J. Lukavsky 5.9.2023 15:02

"Pokud však popřeme kolektivní vinu, pak odsun byl protiprávní" No jak byste kupř. řešil následující problém: Matka -zuřivá nacistka, dcera - nosila do fabriky chleba a postrkávala ho vězňům co tam dřeli, první syn - padl u Stalingradu, druhý v Hitlejugend, otec - podpantoflák co dělal co mohl, ale moc toho nezmohl. Takže matka - do odsunu, otec a dcera - zůstanou. Syn - ? No a ještě musíte počítat, že soudy se potáhnou 3-10 let se všemi odvoláními. A těch soudů bude minimálně 5 milionů. Za chyby se platí a Sudeťáci vsadili na špatného koně, z 80% volili Henleina, čili i Hitlera. Proto platili u Stalingradu, v Normandii, v Africe.... No ne všichni Sudeťáci museli do odsunu, ale museli si zažádat a dokázat, že nebyli aktivními nacisty. Mě jeden učil. Ale to je dneska běžné, také musíte vy dokazovat že jste před 38 lety neharašili, žalujíci strana nic nemusí. J.L. end

H. Rybnická 5.9.2023 15:31

Politická strana SdL vedena Henleinem byla v době voleb 1935 legální politická strana a mohla být volena kýmkoli. Příliv hlasů zvláště v Sudetách měl jedinou příčinu a to byla dlouholetá neschopnost a šovinizmus československé vlády vůči menšinám, zvláště z ekonomického hlediska.

"Odsun" tedy etnická čistka byl nejen protiprávný ale také dalším šovinismem vládnoucí kasty. nic více a nic méně.

V. Heidlerová 5.9.2023 18:26

Ekonomické hledisko? Většina průmyslu v severních Čechách, velkých městech a průmyslových centrech byla už od vzniku ČSR v rukou Němců a Židů. Šovinismus české vlády nebyl až tak hrozný - viz budování Slovenska, Podkarpatské Rusi. S divokým odsunem nesouhlasím, ale bohužel se ihned po válce v naší zemi projevily a byly vnášeny bolševické manýry SSSR.

H. Rybnická 5.9.2023 19:05

Historikové:

Českoslovenští státní příslušníci německého jazyka byli v době hospodářské krize mnohem více postiženi nezaměstnaností než osoby národnosti československé, v zimě 1933–1934 tvořili dvě třetiny lidí bez práce při 23% podílu v obyvatelstvu (sic). Jejich nezaměstnanost přetrvávala i v létech následujících, kdežto u Čechů rapidně klesala [Gebel, Zeman 2002]. V pohraničních oblastech bylo nejen mnohem více nezaměstnaných než ve vnitrozemí, ale i bankrotů podniků, konfiskací zadlužených usedlostí a živností, sebevražd a nemocí. České banky, podnikatelé a vláda se starali především o záchranu firem v českých rukách [Zeman 2002]. Nelze se pak příliš divit, že říšský nacionální socialismus začal těchto faktů zneužívat vůči československému státu. ..............Další příčinou krutého dopadu krize byly strukturní zásahy republikové politiky vůči německy osídleným oblastem, tedy vyloučení německých zaměstnanců a úředníků ze státní správy, ztráta pracovních příležitostí v důsledku pozemkové reformy, propouštění německých zaměstnanců politicky a hospodářsky vynuceným zaměstnáváním Čechů v německých sídelních oblastech, v neposlední řadě i československá politika ochranářských cel, která nutila ostatní evropské státy k následování, takže dovoz československých produktů do těchto zemí byl jejich ochranářskými cly ztížen. Nejen ve státních úřadech a podnicích, též v soukromém hospodářství bylo pro německé zaměstnance už před krizí ztraceno mnoho pracovních příležitostí. Státní zakázky, především v oblasti stavby silnic a mostů, dostávaly prakticky jen české firmy. Podmínkou obdržení státní (veřejné) zakázky německou firmou bylo podstatné zvýšení podílu českých zaměstnanců ve firmě, v důsledku čehož museli být Němci propuštěni na úroveň jejich národnostního (procentního) podílu v obci sídla firmy.

V. Heidlerová 5.9.2023 20:06

Jste velmi vzdělaná a určitě v ekonomických věcech výborně orientovaná. Neznám prameny, odkud čerpáte, jen co uvádíte /Zeman, Gebel/, jen mohu prozradit, že jsem měla v rodině sudetské Němce, takže mám informace odtamtud. Ale docela to chápu a považuju za věrohodné, že to Němci neměli v nové republice snadné při té zvednuté nacionalistické vášni. Nutno zdůraznit, že to Češi zase neměli moc snadné při roztahovačnosti Germánů, ale já jsem žila v ryze českém a vlasteneckém prostředí. Můj otec byl vlastenec, nikoli šovinista, ale protože byl za Protektorátu vězněn a mně je 87 let, tak si leccos pamatuji, a proto neplanu láskou ke germánskému plemeni . Od r. 1945 však ani k tzv. osvoboditelům, tedy k rusákům. Váš příspěvek se velmi dobře čte, jste žena na úrovni, nemohu se Vám rovnat. Prosím, abyste omluvila jakousi dosti značnou dávku k nelibosti k Němcům i zjednodušené chápání problému, protože mé generaci komouši vtloukali do hlav lži, určitě jsem tím názorově ovlivněna. Jsem ráda, že máme s Němci korektní vztahy. Když se otec vrátil z kriminálu, řekl mi, abych nikdy neposuzovala lidi podle národnosti, ale podle člověčenství. Já se na česko-německou minulost dívám dosti chladně a s odstupem, protože chyby, jichž se dopustily obě strany už nejde napravit, je možné se jen poučit a zůstat slušnými lidmi. Na své kůži jsem zažila ponižování, za to, že jsem Češka (za války), tak ve mně nezaměstnaný Němec z první republiky lítost nevyvolá. Ale jsem vděčná za hodnotné informace, člověk se má stále učit a rozšiřovat poznatky. Děkuju. Jsem ročník 1936. Babka z Moravy

D. Laurencikova 5.9.2023 19:50

To nebyly zadne "bolsevicke manyry SSSR", ale zvrhlost prave tech Cechu, kteri se konkretne dopustili zlocinu pri odsunu sudetskych Nemcu. Nebo vy jste schopna nekoho zmrzacit a zabit, protoze SSSR ma bolsevicke manyry, damo? To ne vy, to SSSR?

J. Lukavsky 6.9.2023 8:25

"zvrhlost prave tech Cechu, kteri se konkretne dopustili zlocinu pri odsunu sudetskych Nemcu." No při odsunu Němců z Brna bylo zavražděno myslím 200 Němců. To byla ale denní kapacita běžného koncentračního tábora. Tam nebyli vražděni nevinní lidé denně a po stovkách? A co Lidice, Ležáky, a tisíce jiných vesnic v Polsku, Ukrajině... kvičení o zvrhlé pomstě je trošku směšné. Němci vraždili ale pak dostali zpátky pár kapek své meducíny a je zle! Mluví se o tom už od konce války jako o její hlavní příčině. Inu jak se do lesa volá..... J.L. end

D. Laurencikova 6.9.2023 9:18

Ja jsem o odsunu sudetskych Nemcu cetla dost a bylo mi pomerne spatne. Stydela jsem se za tu skutecnou "ceskou (potazmo slovanskou) holubici povahu", o ktere nam vypraveli ve skole. Vidim, ze mate nejen skvely usudek, ale take uzasne vyvinuty smysl pro spravedlnost. Kdyz nejaky cesky uchylak hodi nemecke dite do Vltavy, aby se utopilo, nebo se vyradi na jeho mamince, nebo povesi neznameho cloveka, ktery mu nic neudelal na kandelabr, tak to povazujete za adekvatni odvetu za to, ze nejaci Nemci nekde jinde delali svinstva. Toz, do teto sorty lidi ja nepatrim. Na rozdil od vas bych nebyla schopna dopustit se nasili na nejakem cloveku. Na bezbrannem neznamem uz vubec ne a na diteti tuplem ne. Vina nemuze byt kolektivni, nemuzete nekoho zmasakrovat v zastoupeni, (pokud nejste dobytek, ale inteligentni a slusny clovek) a jeste tvrdit, ze vy jste ten lepsi. Nejste. V takovem pripade nejste o nic lepsi, nez ten nemecky esesak.