17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

PAN MACHÁLEK: Slavobrána

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Skopčák 13.1.2007 22:01

Re: Re: Poučné

VVTo je výtka nebo konstatování? S rezervou museli brát každého vždyť komunistická verbež zmasakrovala všechen lid na duši a některé i na těle.VVVVVV

ondys 13.1.2007 1:02

Re: Funkce charty

Ti bojovníci měli být moravští Němci, k tomu by se mohl vyjádřit historik, nejsem kompetentní tohle potvrdit.

sarka 12.1.2007 23:29

NIkdo z nas

se myslim neni uplne stoprocentne schopen se prestat pokouset ; ti uspesnejsi alespon nikdy neprestanou citit alespon malickou davku horkosti a zklamani ze to prece jenom neslo. BY the same token, nebylo by na ksodu kdyby se obyvatele Mesice presvedcili, ze i na jinych planetach existuje (inteligentni) zivot :-)))))

Zuzana W 12.1.2007 22:43

Re: Re: Skvele - ted aby

Pardon, do jedné řeky, samozřejmě, uviděla jsem překlep až text odlétal. :-)

Zuzana W 12.1.2007 22:40

Re: Skvele - ted aby

Ano, mám ji tu v angličtině (Linda Asher).

Nelze vkročit dvakrát do jedné řekly, ale do smrti se o to nepřestanu pokoušet

;-)

sarka 12.1.2007 22:21

Skvele - ted aby

jeste vysla Ignorance. Cetla jste ji - a pakllize ano, jak to na Vas zapusobilo?

MaR 12.1.2007 22:17

.

*Náhodně vybraní lidé* se sami o sobě neodváží protestovat proti režimu jakkoliv s ním nesouhlasí. Potřebují vůdce, který je strhne - otázka by tedy spíše měla znít zda chartisté byli takovou vůdčí silou či jen výstřelem do prázdna a později si *přivlastnili* moc.

zoch 12.1.2007 20:04

Emanuele Mandlere

Čím přispěla Vaše organizace ke zmíněnému ?  To je ono si po mnoha letech souhlasu honit triko...

Bobby Brown 12.1.2007 18:47

Re: Re: Re: hezky česky

Mé reakce jsou někdy nesdělitelné...

Pan Klaus mě "sundal ze židle" spíše prohlášením v tom smyslu, že pro pád komunistů udělali více lidé, kteří tzv. neokrádali rodinu, remcali v hospodě místo na schůzích atp... To jsem opravdu nerozdýchal.

Ale možná jsem ho jen špatně pochopil...

Zuzana W 12.1.2007 18:39

Re: To je pravda, Havel byl znam

http://www.novinky.cz/kultura/cesti-kritici-a-kundera--pohled-ze-spanelska_106025_ulgnk.html

Tady, Šárko, poslala jsem sem ten link už několikrát. Teď tam vyšla ta 'Nesnesitelná lehkost bytí'.  

jepice 12.1.2007 17:31

Re: Z článku čiší zatrpklost někdejšího komunisty

Mandler, pokud vím, nikdy nebyl komunista.  Ta zatrpklost je spíš původu poplyšákového. O stranu pana Mandlera nebyl moc velký zájem a on to dodnes přičítá piklům občanských fóristů.

Petr 12.1.2007 17:23

Re: Re: Re: Kde jsou podpisové archy charty77?

Skvělé, díky moc!

jepice 12.1.2007 17:14

Re: Re: Kde jsou podpisové archy charty77?

Charta 77 seznam signatářů

jepice 12.1.2007 17:13

Re: Re: Funkce charty

Hele, on si někdo stěžoval, že se cítil ponížený tím, že vrtal studny? Nebo jen tak plácáte?

Petr 12.1.2007 17:08

Re: Kde jsou podpisové archy charty77?

Díky, a jaké jste zadával heslo do Googlu, nějak se to nedaří.

jepice 12.1.2007 17:07

Re: Poučné

Podle mne  braly poúnorové emigrantské kruhy s rezervou úplně každého, kdo nepatřil do poúnorových emigrantských kruhů.

jepice 12.1.2007 17:04

Re: Kde jsou podpisové archy charty77?

Ale nepovídejte. Google to vydal na první pokus na prvním řádku.

Podpisové archy zřejmě žádné nebyly. Jen podpisové karty jednotlivých signatářů.

sarka 12.1.2007 16:30

To je pravda, Havel byl znam

- asi jako byl znam Bishop Tutu nebo Nelson Mandela. Ze to melo nejake spojeni s nejakou Chartou nevedel temer nikdo. Co se tyce Kundery, pravda ze jej cetli prevazne lide vzdelani (coz neznamena vzdy intelektualove), alespon ti, kteri se se mnou o jeho knihach bavili, z nich pochopili vic nez z jakehokoli jineho pramene. Vemte si treba takovou Book of Laughter and Forgetting - uz je na case aby to vsechno take vyslo v Cesku, sakra.

Petr 12.1.2007 15:50

Kde jsou podpisové archy charty77?

Nevíte kde sehnat seznam signatářů charty77? Je to nějak nedohledatelné.

Zuzana W 12.1.2007 14:55

Re: Re: ignorance?

Marate, Vy si to pletete, většinou souhlasíte se Sašou, soudruhem z normalizace, tohle je jistě jiný Saša.

Hamar 12.1.2007 14:52

mimoň

Asi jsem mimoň - nějak jsem tento článek uveřejněný na webu nepochopil - neměl to bý dopis určený někomu konkrétnímu a nějakým nedopatřením se dostal sem?

proboha 12.1.2007 14:52

septikus povazovan za mudrce

kym ?

pravda, mozna Vilemem, va/neva, ci Jarouskem blahe pameti ;-D

Zuzana W 12.1.2007 14:51

Re: Nejsem si jista, ze

Havel byl znám velmi dobře, pochopitelně hlavně mezi intelektuály (i když se se mnou o něm bavil i taxikář a věděl toho pozoruhodné dost ) a mezi novináři i některými politiky. No a Kundera také především mezi intelektuály, běžní lidí mu nerozuměli. Na film 'Unbearable lightness of being' (tuším v r.88) byly sice fronty, ale když jsem pak s místními amiky o filmu mluvila, zaujaly je sice ty 'milostné zápletky', ale jinak byli z toho jeleni. :-)

jerry 12.1.2007 14:45

Re: ignorance?

No jo novodobý legendista saša -noční to tvor na NP. Takoví jako on psali legendy o sv. Václavovi, přitom , kdyby Václav tehdy předešel svého bratra a zabil ono jeho, měli bychom dnes sv.Boleslava a Václava Ukrutného. Problémem takových sašů je, že nevidí konkrétní lidi, vidí jen symboly a skutečnost si upravují. A přitom s Chartou je to tak jednoduché -lze vidět skutečné lidi -na jedné straně třeba filosofa Patočku, na straně druhé Mlynáře, který podepsal i moskevský protokol. Ale lidé nejsou ani černobílí jako v sašově světě - je třeba něco skutečně ocenit, jejich odvahu, občanskou angažovanost a chuŤ něco dělat. To, že někteří hluboce zklamali po převratu, je zas jiná kapitola. Takže nesuďme, abysme nebyli souzeni.

ondys 12.1.2007 14:39

To nebyl boj ale tvrdě potrestané námluvy

CHARTA 77 není základnou k opoziční politické činnosti. Chce sloužit k obecnému zájmu jako mnohé podobné občanské iniciativy v různých zemích na Západ i na Východ. Nechce tedy vytyčovat vlastní program politických i společenských reforem či změn, ale vést v oblasti svého působení konstruktivní dialog s politickou a státní mocí, zejména tím, že bude upozorňovat na různé konkrétní případy porušování lidských a občanských práv, připravovat jejich dokumentaci, navrhovat řešení, předkládat různé obecnější návrhy směřující k prohlubování těchto práv a jejich záruk, působit jako prostředník v případných konfliktních situacích, které může bezpráví vyvolat, apod.

Sam Křepelka 12.1.2007 14:08

k čemu byla Charta ?

Minimálně k tomu, že alespoň ta jejich část, která nebyla pod taktovkou StB, se nějakým způsobem profilovala proti tehdejšímu režimu tady v tehdejším ČSSR. Už to samotné byla odvaha! I proto je nemravné je kritizovat.

kucera 12.1.2007 13:44

Re: Re: ignorance?

Připomněl jste mi rozhovor se starým pánem, pilotem RAF z 2. svět. války. Dotaz novináře: "Šel byste do toho znovu? " Odpověď: " Pro tenhle ksindl?"

Štváč 12.1.2007 13:25

Re: Re: hezky česky

Mám antipatie ke Klausovi, to je pravda. Víš jistě jak se vyjádřil Klaus k CH 77, takže to spolu souvisí. Sděl mi tvůj náhled na jeho slova. Demagog by se vyjádřil k jeho vině o pádu meteoritu a k nedostatku toaletního papíru, což se ho netýká.

i.h. 12.1.2007 13:19

Re: Funkce charty

Chapu, ze to byl pro komunistickeho novinare strasny trest, nemoct dal psat oslavne clanky na stranu a vladu a muset pracovat v kotelne. Kdyby tam misto nej pracoval nejaky nedisident-nekomunista, tak by to pro nej trest nebyl. Znal jsem dva takove, oba studovali v Moskve, jeden z nich pak uz nemohl psat ty oslavne clanky a pracoval jako vrtac studni. To se vyjelo v maringotce na ctrnact dni nekam do krajiny, udelal se vrt a pak se zbytek doby koukalo, jak ta voda z vrtu tece, a merilo se kolik. Snad i nejake vzorky se odebiraly. Strasna prace pro tohodle tvurciho intelektuala. Jo, pri tom mel dost casu na to si neco sepisovat, pokud tedy chtel, a jeste ho za to platili. Pak znam taky jednoho geologa, ten sice nebyl tenhle disident, ale vrty jezdil hlidat taky. Ten si to spis chvalil, ale pro toho prvniho, to bylo ponizeni !

Sípek 12.1.2007 13:14

Re: Slavobrány

První republika se bohužel třiceti let nedočkala.:-(