Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
OSTRAVA: Druhá strana
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
petr 3.9.2006 15:18Příliš mnoho center Ostrava, pokud vůbec, je architektonicky a koncepčně řízena naprosto chaoticky. Naprosto nefunguje nějaké přirozené centrum města. Svého času byly v centru obchodní domy, do kterých se jezdilo z širokého okolí. Po výstavbě supermarketů toto padlo a centrum pustne i přes neustálé přestavby dlažby a laviček. Stačí se tam vypravit po setmění. Podobně technická muzea. Nabízelo se vybudovat turisticky atraktivní technické muzeum, ovšem v centru, nejlépe z vysokých pecí a dolu Hlubina, avšak je několik hornických muzeí kdesi na okraji, které je těžko nalézt. Nádraží - totéž, proč vybudovat jedno pořádné a reprezentativní Ostravské hlavní nádraží, když jich máme několik a všechny s nedostatky. Prostě chaotické, pro turistu nepřitažlivé město. |
M. S. 31.8.2006 23:57Je to i takhle Není to tak, že by žádní lidé nic nedělali. Svinovské nádraží je kulturní památkou, díky tomu zůstalo zachováno, protože dlouho přetrvávala představa, že boření v této části Svinova bude totální. Při rekonstrukci se památkáři a architekti shodli na tom, že nová přístavba k historické budově bude soudobá - inspirovaná architekturou high-tech. To se uskutečnilo a k tomu oprava staré budovy, složené ze dvou částí - starší menší a nižší z doby počátků železnice a větší z konce 19. století. Na to, že barák byl za normalizace oholen až na kost, se jej podařilo docela postavit na nohy, i když každý fajnšmekr by asi našel něco, co by se mu nemuselo líbit. Uskutečnila se však revitalizace části městské čtvrti a to je zásadní. Následovat by měla rehabilitace okolí Svinovských mostů - opravdové ostudy celé Ostravy. Možná autor neví, ale rozvoj území brzdí i tahanice mezi městem a soukromým majitelem panem Šimkem o restitucí získané pozemky. Podrobnosti by se daly zjistit u obou stran sporu. A vůbec není pravda, že by se okolím nádraží nezabývali občané. Připomenu jen petici proti výstavbě vícepatrových automatických garáží v přímé blízkosti rekonstruovaného nádraží. Podařilo se a poměrně nevábný buden, ale s inteligentním vnitřkem, byl posunut cca o téměř sto metrů mimo pohledové osy. Jinak by hmota téhle stavby svým měřítkem "ucpala" přednádraží, pojaté jako nové ostravské náměstí. Takže teď je na řadě okolí mostů. Vzniklo už několik studií, jak by měla zástavba vypadat. Uvidíme, co z toho bude. Rozhodně to nelze nechat náhodě, ale dokud nebudou vyřešeny všechny souvislosti včetně majetkových, nebude se dít asi nic. A jen pro zajímavost. Obskurní prostory schodišť, chodeb a nástupišť Svinovských mostů procházejí nyní kosmetickou očistou, i když notně pomalu a za pár drobných. Autorovi bych doporučil, když se zajímá na těchto stránkách o svinovské problémy, aby si vzal tohle za své a ptal se třeba do "omrzení" kompetentních, co s tím hodlají dělat. |
myskamiki 1.9.2006 13:46Re: Je to i takhle Tzv. Plato - nadchod byl postaven koncem osmdesatych let nikoliv v sedmdesatych, nadrazi bylo otevreno letos nikoliv loni a Plato se ma bourat, proto asi jen tyto udrzbarske prace. Ale nejvetsi problem je opravdu vztah pan Simek x mesto. |
J.G. Pašek. 31.8.2006 18:06NEJLEVNĚJŠÍ OBUV - DOMÁCÍ POTŘEBY - TEXTIL - KABELKY Co takhle na ty vetešníky vzít bič a tu barabiznu zbourat? |
Auiam 31.8.2006 11:00Nádraží Ostrava Svinov důvěrně znám. Strašně sprostě nadávám pokaždé když tamtudy musím jet. Celý projekt působí tak, že to projektoval a stavěl člověk, který v životě nejel vlakem. Rekonstruuje se to věčnost, v té úděsné hale si není na co sednout (protihoumlesácké železné lavičky), takže tam všichni cestující stojí a čekají na nepřípoje jak totální pitomci. Různě ložené ploty, které nutí cestující naběhat stovky metrů navíc, dokážou taky pěkně otrávit život. Jenom si živě pamatuju, jak se tam celé léto nehnul ani dělník, zato v listopadu se živě betonovalo. Z pohledu cestujícího je to strašlivá zmršenina, jednak to vypadá strašně (skleník nalepený na historickou budovu), navíc je to paskvil z hlediska funkčnosti. |
vrána 31.8.2006 15:01Re: Nádraží Ostrava Svinov Souhlas,jezdím odtamtud málo, ale také sprostě nadávám a před cizinci se hrozně stydím |
Auiam 31.8.2006 17:46Re: Re: Nádraží Ostrava Svinov Nedávno tam zabloudila dvojice mladých Australanů, potřebovali do Varšavy. Bez pomoci by neměli šanci, vůbec nechápali, jak to celé funguje. Reklama jak hrom, opravdu. |
Pavel K 31.8.2006 9:17Autor drobně zkresluje Že okolí Svinovského nádraží je ostuda, je pravdou. Cizinec, procházející na tramvaj, se pravděpodobně neubrání nutkání otočit se a z takového města prchnout. Na druhé straně ta "živá nádražní čtvrť" byla především ciganskou kolonii, s hospodou Šimek, které by patřilo zařazení tak do V. cenové skupiny a parčíkem, kterým se po setmění odvážil projít jen hodně srdnatý havíř. Opravdu by mi vadilo, kdyby město chtělo takové místa nějak památkově či jinak chránit. |
xxx 31.8.2006 9:47Re: Autor drobně zkresluje Živá nádražní čtvrť tam byla za první republiky, kdy byl Svinov vesnicí na okraji Ostravy. Za komunistů vzala rychle za své i když takový Šimek měl svoje kouzlo. A po převratě, především za vlády ODS zchátralo všechno, co zase postavili komunisti. Proto je nutno kritizovat vše co se udělalo za vlády soc dem. Jsme na lidovkách! |
zcr 31.8.2006 10:07Jestli ono to nahodou nezchatralo proto, ze to bylo zfusovane, velikasske a nefuncni. |
anoim 31.8.2006 11:36Re: Re: Autor drobně zkresluje soudruh xxx pan komunista asi zapomněl že všeno vybourali a takzvané plato postavili anedokončili byla to banda okolo soudruha MAMULY |
Banji 31.8.2006 15:27Re: Re: Autor drobně zkresluje Soudruhu, netahej tady ODS. Největší rozmach a modernizace Ostravy proběhly v 90. letech. Socani už jen paběrkují a navíc společně s komanči Ostravu pořádně zadlužili. |
myskamiki 1.9.2006 13:48Re: Re: Autor drobně zkresluje Svinov byl od roku 1936 mestem, Vy vesnice na kraji Ostravy!!! |
Kaizo 31.8.2006 10:00Re: Autor drobně zkresluje Autor NEZKRESLUJE. Koridor,kterym prochazeji cestujici do a z nadrazi na Svinovske mosty je hodne podobny tomu,co je bezne v "sovetske stredni asii",tedy PRED rozpadem "Svazu".Pritom vytrhani asfaltu,polozeni obrubniku,polozeni zamkove dlazby,to VSE LZE na STAVAJICI trase udelat...a neni to drahe.Zroven do krajnice zabradli+lampy osvetleni.A oblozit vnitrni komunikacni prostory mostu plastovymi panely.A HLAVNE umistit do techto prostor mestskou policii,at hlida.At nejsou "mosty" nadale NEJVETSIMI OSTRAVSKYMI VEREJNYMI ZACHODKY! Ovsem,povazte:studie,soutez,projekt,vyber dodavatele,rezerva na ujplatky...quli kousku komunukace?Proboha proc?Ti ROVNOPRAVNEJSI preci NEJEZDI VLAKEM! |
Vodnick 31.8.2006 14:28Re: Autor drobně zkresluje Pravda je někde uprostřed, ta jag dycinky. Na jednu stranu silná romská menšina, která žila v těsném okolí nádraží v bývalých domech Železáren Manesmann, na druhou stranu fungující obchody, skvělá cukrárna, holič atd. Hospoda u Šimka měla svoje čaro, vedle stála ještě hospoda u Nádraží a ta byla o dost ostřejší :-) Co se týče fotek, tak jedině do archivu Svinova, nebo města. |
Lucie 31.8.2006 8:36Věčné lamentace To mi tedy přijde věru vtipné! Z krásně zrekonstruované budovy nádraží je na fotkách vidět jen vchod, zato starému mostu jsou věnovány celkové záběry... Tedy - fakt, že Svinov má konečně reprezentativní nádraží, jeho nová podoba je, řekla bych, unikátní - je zanedbatelný, důležité je, že most zatím zůstává v původní podobě. To je teda opravdu kumšt, najít na rekontrukci nádraží jenom negativa.... |
Lerak 31.8.2006 8:50Re: Věčné lamentace O rekonstrukci nádraží autor nepíše negativně (naopak). Poukazuje na návaznosti v okolí, které nejsou řešeny a snižují tak celkový dojem. Tož tak Lucie. |
krmič 31.8.2006 11:48Re: Věčné lamentace Ta kombinace staré, možná historicky cenné, ale nepříliš pěkné budovy a skleněné haly... (Přiznám se, že nemám sklo rád.) Nepřipadá mi to reprezentativní, jenom podivné. Nic víc. |
Jenda 31.8.2006 14:29Re: Re: Věčné lamentace Soucasni pani architekti uz z niceho jinyho stavet neumi. Treba za to co provedli ve Vodickovy by zaslouzili verejne noreni do Vltavy, id!oti. Jasne kus fasady puvodniho baraku tam nechali a zelezobetonove monstrum vybudovali az za to ale tech dvacet metru mezi tim uz nejsou schopny udelat tak aby to do ty ulice aspon trochu zapadlo, ne misto toho tam narvou hladkou stenu z cernyho skla. Mimochodem, do tech prohlednejch baraku pobliz Chodova (nebo ktera stanice Ccka to je) bych vsechny tyhle architekty pozaviral a nechal je tam jak vystavu. Predpokladam, ze v ramci transparentnosti by byly pruhledny i podlahy kdyby uzivatele neznehodnotili umelecky zamer a nedali si tam koberce. |
Pišta 31.8.2006 1:00Fotky Zdravím, nenašly by se někde fotografie, jak to tam vypadalo před stavbou svinovských mostů? Skvělý den. |