8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

OSOBNOST: K Havlovu výročí

Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí. Havlův zesměšňovaný slogan. Všimněme si: svůj měl i Mistr Jan Hus. Na rozdíl od Havla se tomu jeho, byť upravenému (Hus to vždy myslel tak , že zvítězí Pravda Páně, tedy Boží pravda), dostalo té nejvyšší pocty. Je součástí standarty hlavy státu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Procházková 21.12.2015 14:36

Re: To nemohlo být sobotní vydání,

Sobotní vydání to bylo zcela určitě, protože manžel byl nucen v práci povinně odebírat RP a tak aby se vlk nažral a koza zůstala celá, objednal jen sobotní vydání s přílohami, protože to se dalo číst. Tam byla i velká společenská rubrika s blahopřáními a jedno z nich patřilo "Ferdinandu Vaňkovi". Hned v pondělí to hlásila Svobodná Evropa a tak jsem byla ráda, že toho "ruďasa" doma máme. Jak jsem psala, mám ten výtisk ještě někde schovaný, budu ho muset najít.

J. Václavíková 21.12.2015 1:13

Re: LIdi vzpamatujte se

Ano. Tehdy v Brně tam někde byla i sestra. Dík za připomenutí.

P. Vacek 21.12.2015 0:25

Re: Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

Dej se vyšetřit chudáku.

T. Urbanec 20.12.2015 23:57

LIdi vzpamatujte se

Nemůžu si odpustit a rád bych ještě jednou něco napsal. Čtu si komentáře a chce se mi fakt řvát vzteky. Jak si někdo vůbec může dovolit vykládat taková zjednodušení, že by komunismus stejně padnul. Ano, asi jo, ale kdy a jak. Lidi vzpomínáte si na Rumunsko, jak to proběhlo tam. Dodnes si vzpomenu na nějakého 20. listopadu v Brně, kdy jsme seděli jako studenti na zemi a proti nám stála vodní děla a policajti se štíty. Ne nebylo to 17. bylo to 20. listopadu. Nebýt lidí jako Václav Havel, kdoví, jak bychom tenkrát dopadli. Dodnes si vzpomínám jak se po mě ve vlaku sápal nějaký soudruh a vyhrožoval mi fyzickou likvidací, až to tady strana uklidní. Ano Václav Havel udělal řadu chyb, poté, co se dostal do politiky. Přesto si ho kvůli tomu nepřestanu vážit a hlavně po něm nebudu plivat. Ač s řadou jeho názorů nesouhlasím, přesto pro nás udělal víc, než kdokoliv z jeho následovníků. A vůbec nemluvím o všech těch plivajících idiotech, kteří své hospodské manýry předvádějí na netu. Pořád si tady stěžují na to, že je KSČ(M) v parlamentu apod. Ale kdo komunisty volí. Právě tito. Než na někoho začnu plivat, měl bych se podívat na to, co jsem dělal a udělal já. Jak říká Konfucius. Než se začneš rozhořčovat nad sněhem na sousedově střeše, podívej se před vlastní dveře. Za morální marasmus, společenský rozkol a bezzubost politiky rozhodně nemůže Václav Havel. Lidi my jsme měli možnost si to uspořádat jak bychom chtěli. A sáhněte si do svědomí. Kdo chodí k volbám, kolik z vás použilo preferenční hlasy. Ne za to Václav Havel nemůže. A za to co dělá jeho manželka po jeho smrti už vůbec ne. Takže trochu piety by neškodilo.

Ś. Svobodová 20.12.2015 20:42

Plivání na Havla je logickým vyústěním.

Možná by bylo užitečné, kdyby havlističtí propagandisté pochopili, co dělají špatně. Z Havla udělali už za jeho života nedotknutelnou ikonu. Tolik tlačili na pilu, až se výsledek dostavil. Část národa se "šprajcla" a nesnáší ho, někdy až k nenávistí.

Dnes se ti samí propagandisté snaží "odstřelit" Zemana. Zbavit ho jakékoliv důstojnosti, zadupat, očernit. Tolik tlačí na pilu, až se výsledek opět dostavuje. Část národa se šprajcla - a jeho popularita stále stoupá.

Kdepak asi soudruzi udělali chybu?

M. Mařák 20.12.2015 20:30

Havel i F.A.Hayek dospěli ke společnému

názoru, že na správě věcí veřejných se mají podílet jak politické strany, tak občanská společnost. F.A.Hayek to vědecky popsal ve svém demarchickém ideálu, koruně jeho díla. Havel na to přišel patrně jaksi intuitivně zabývav se filosofií a politikou.

M. Košťál 20.12.2015 18:10

Pane Stejskale, děkuju vám

Líp se to říct nedá.

Což samozřejmě celému zástupu pitomců na této drbárně nepřekáží v dalším kydání špíny na Havlovu památku.

J. Hejmala 20.12.2015 16:55

Re: Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

Nemam odpoved na tu vasi slataninu skoda slov

Z. Lachman 20.12.2015 16:50

Re: Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

Havlovi zásluhy. Upevnění moci zkorumpované a zločinné KSČ, cenzura v podání soudruha Sobotky, pronásledování lidí opačného názoru a další. Je dost slušných lidí kteří nebyli nikdy v KSČ naproti tomu Havel byl členem KSČ.

J. Hejmala 20.12.2015 16:13

Re: Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

Ale ja nejsem zadny Havloid ani pravdolaskar pana Havla si vazim a ctim Ja se nicemu nesmeji i kdyz bych se mohl smat tomu vasemu prispevku.Ja vas taky nejmenuji komunisto zemanovce

Š. Hašek 20.12.2015 15:42

Re: Dehonestační

Mám dojem, paní Procházková, že v diskusi se to nehemží nadáváním, nenávistí .... (až na výjimky).

V diskusi je pouze poukázáno na "časovou krátkozrakost" skoro všech "velikých" Havlových "vizí". Dnes nic. Ale povedlo se mu jedno - v mém okolí největší nadávači na politiky těm samým politikům zobají z ruky. Inu nesamostatní nositelé nové politiky bez politiků - též báječná vize!!!!! Něco jako rohlíky bez pekaře. Zjednodušeno.

Š. Hašek 20.12.2015 15:33

Re: Je to tak, pane Hašku..

Asi tak.

Vstupem do politiky popřel vše, co říkal za doby charty. Neustálým dalším pomlouváním reálné politiky, vysmíváním se řádným volbám a "veškerému řemeslu politiky" (ve které ale velice rád byl), odhalil svoji rozpolcenost. Nebudu pitvat jeho okouzlení reformními komunisty (ovšem jen z Charty 77).

Pokud by zůstal umělcem a "laickým filosofem", nenapsal bych proti němu ani slovo. Takhle to byl místy děs.

M. slavík 20.12.2015 15:04

Re: Mel jsem schovany vystrizek z Mladeho sveta

Dva řádky na to stačí. Palec nahoru..........

J. Vintr 20.12.2015 14:41

Re: Jo, díky za článek.

Jsou a byli lidé, o kterých bych s klidem řekl, že jim nesahám ani po kotníky, ale pan Havel to tedy ani omylem nebyl.

Z. Bureš 20.12.2015 14:40

Re: Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

.....a to víte, že se smějete své vlastní hlouposti... Vy pravdo-láskovní Havloide ??? :-)))))

J. Hejmala 20.12.2015 14:08

Re: K. Janyška

Myslim ze jste ho odhalil Pan Janyska je opravdu neskodny ...

J. Hejmala 20.12.2015 14:06

Re: Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

Pane Buresi vas prispevek odpovida vasi fotecce na profilu cha chi cha

Z. Bureš 20.12.2015 14:00

Výsledek Havlova sezení na trůnu je hrůza všech hrůz !!!

Bolševici rozlezlí v armádě, policii, justici, státní správě, ve vládě a v parlamentu, pasovaní Havlem na doživotně beztrestné - výměnou za slávu a prezidentský trůn.....a Dagmar, zpeněžující každou lavičku, na které si Vašek uprdnul !!!

Jinou "zásluhu" Chrchly nevidím - neboť bolševik by bez CCCP v zádech padnul tak, jako tak !!!

J. Kraus 20.12.2015 13:20

Pravda

Pravda boží (nejen) Husova dává sílu, rozechvívá, povznáší k vyšší skutečnosti. Pravda a láska Havlova byla od začátku nějak uculená, uslintaná a nadužíváním toho slovního spojení zdiskreditovaná brzy nejen ona, ale i ta slova samotná. Havel, požitkář s jemným citem pro jazyk i pro dění kolem to nevycítil? Někteří z nás ty neblahé konce tušili už v prvních dnech „sametu“, když se v Mánesu rozdávaly plakáty s těmi nabubřelými slogany. Dnes víme, že VH byl do své role vybrán a víme i to, že byl vystaven vlivu jistých nepříznivých sil. Nakolik byl, nakolik mohl a směl být, autentický?

I. Mertl 20.12.2015 12:13

Re: Mel jsem schovany vystrizek z Mladeho sveta

I Vy mudrlanti!

J. Vintr 20.12.2015 12:05

Re: Mel jsem schovany vystrizek z Mladeho sveta

Bolševický režim nepadl, to se jen ti, kteří ho využívali je svému prospěchu, zbavili nepohodlné ideologie, která jim třeba mimo jiné bránila legálně hromadit majetek ...

J. Vintr 20.12.2015 12:02

Re: Když je někdo do nebe vychvalován

A ještě k tomu Václavu Havlovi, kterého řadíte hned za Boha - napadlo vás někdy se zamyslet, v čem vlastně konkrétně spočívala ta jeho úžasná zásluha za "pád bolševického režimu"?

J. Vintr 20.12.2015 11:59

Re: Když je někdo do nebe vychvalován

Ano, máte pravdu, že nikdy nebývá zlo kompletně potrestáno a dobro odměněno, ale to co se stalo po listopadu 1989, se tímhle vysvětlit nedá. Pokud by ale proběhl spontánní převrat, nemohlo by se stát, že nebude potrestán jediný aktivní protagonista zločinného režimu a že naopak všichni, kteří to zlo provazovali, dopadnou o hodně líp, než jejich oběti.

J. Vintr 20.12.2015 11:56

Re: Když je někdo do nebe vychvalován

Ještě k tomu gramatickému rozkladu. Ve formulaci tohoto tvrzení není logický rozpor, Havel se sám nevynášel do nebe - to nechával na jiných, ale trpěl to (tedy spíš si v tom chrochtal blahem) i když věděl, že jsou to lži. Musel tedy počítat s tím, že na jeho "památku" budou padat i ta negativa. A řekl bych, že tu jeho památku ještě to nehorší teprve čeká (jestli někdy vyjde celá pravda najevo).

V. Vaclavik 20.12.2015 11:43

Re: Mel jsem schovany vystrizek z Mladeho sveta

Komunisticky rezim u nas nepadnul ani nahodou z titulu nejakych disidentu, ale jen a jen proto, ze ztratil podporu z Ruska a z okolnich statu, kde padnul jako vyhnily strom, vyhnily ideove. Disidenti kdyz uz neco, tak tim svym drazdenim rezimu (zdanlive) paradoxne davali tomuto raison d'etre, protoze utocenim na nej mu dodavali aspon nejaky pocit, ze je potrebny aspon k udrzovani poradku. Byli tak pro rezim vlastne zivou vodou. Mrtvou vodou na rezim naopak byli vsichni ti, kteri rezim ignorovali jak jen to slo, kteri se ve svych zivotech karierne angazovali co nejmene, protoze v totalite se proste kariera nedela, kteri popripade odesli do emigrace a dali tak rezimu najevo, ze o nej nestoji - takove postoje pak vedly k tomu pocitu komunistickych aparatciku 'kulu v plote'... ta neangazovanost, mlcenlivy nesouhlas, nepristupovani na jejich hru, to vse bylo mrtvou vodou na ten nas totalitni rezim a nejen na ten nas.

V. Vaclavik 20.12.2015 11:19

Mel jsem schovany vystrizek z Mladeho sveta

nekde z prvnich polistopadovych let, s rozhovorem s Havlem a tam on o sobe rekl, 'ze je bytostnim zalozenim socialista, ale ze se tak na verejnosti neoznacuje, ze se k tomu nehlasi, protoze by to verejnost nepochopila.'

V casnych devadesatych letech byl socialismus spinave slovo, nosil se kapitalismus a Zapadni svet, ke kteremu jsme se hlasili, byl nahlizeny jako vyspely kapitalisticky svet. Skutecnost ovsem byla takova, ze Zapadni Evropa byla jiz tehdy predobrazem dnesniho sveho vedeni v Bruselu a Havel se svym Obcanskym forem byl jejim tehdejsim predchudcem, jak ideovym, tak modelovym - s tim svym 'ceskym bruselem' nevolenych 'moudrych' papalasu socialistickeho strihu vskutku predbehl dobu.

Ta jeho 'pravda a laska' byla socialisticka 'pravda' a ta 'laska' byla prerozdelovaciho druhu - statnim a dnes eurounijnim nasilim dirigovane socialisticke prerozdelovani. Ten exponent pravdy a lasky se neumel ani majetkove ani ciste lidsky shodnout se svym bratrem, prodal Lucernu tomu, kdo nejvic mazal (pecunia non olet), a z toho dokumentarniho filmu o jeho prezidentovani smrdi laska k moci... Havel byl socialista salonniho druhu, ve stylu Marxe a dalsich takovych prominentu, kteri jsou dnes u moci v Bruselu, kde si hraji na otrokare.

I. Mertl 20.12.2015 10:30

Re: Když je někdo do nebe vychvalován

Vot tak normalno polučaetsa, pane Vintře. Zlo byvá kompletně potrestáno a dobro odměněno je motiv z pohádek. My, dospělí lidé, bychom měli vědět, že v životě to tak dopadá naprosto výjimečně. Ostatně, zřídka dochází i k tomu, že se věci dějí podle nějakého úradku božího či spikleneckého, prostě se tak samy dějí podle momentální situace věcné i lidské. Říká se tomu pokus a omyl. Ale věřte si, čemu chcete! Díky Bohu a Václavu Havlovi to tehdy dopadlo tak, jak to dopadlo. Od té doby si to už kazíme sami.

Š. Hašek 20.12.2015 10:25

Re: K Havlovu výročí

Vážený pane P,

Argument jako hrom!

Ano přiznávám, jsem ruská pátá kolona. Vod narození.

Inu napsat, že na co Václav Havel po roce 1991 šáhl, se rozsypalo (do roka a do dne) - to se nesmí. Trapárna.

Š. Hašek 20.12.2015 10:20

Re: Putinovci na mizině???

Budiž Vám ku cti, že k těm zapšklým čecháčkům počítáte i sebe.

O té cizině, jest znám, ale znát ještě neznamená o něm cokoliv zásadně konkrétního vědět!

Š. Hašek 20.12.2015 10:13

Re: Žebříček našich prezidentů

Obecně nedělám žebříčky popularity. To přenechávám slabomyslné televizi. Hodnocení řady politiků za sto let není ani trochu "Star dance" či Atlet roku.

Už z toho, že někdo ihned odvozuje, "že asi mám rád Klemu", je jasné, kam tyto ankety vedou.

Zkráceno.