1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Diskuse k článku

MÉDIA: Zeman se nezměnil, novináři ano

Když Miloš Zeman prohlásil, že Karlu Schwarzenbergovi v německém tisku vyjádřil podporu mluvčí sudetoněmeckého landsmanšaftu Bernd Posselt, novináři rychle zjistili, že žádnou takovou větu neřekl a ani v novinách Süddeutsche Zeitung nebyla zveřejněna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rybák 3.2.2013 15:28

Re: To přece není pravda.

Přesně tak.

J. Sládeček 1.2.2013 21:57

Ne, novináři jsou pořád stejná prasátka.

Třeba takový Balšínek nebo Drda.

J. Matuška 1.2.2013 21:10

Re: Pro ty znechucené -

Paní Kanioková, víte na co jsem zvědavý? Budou Vykasané kalhoty podporovat Janečkovu Pozitivní evoluci? Před časem K. Janeček sliboval, že v únoru to po republice rozjedou. Na jeho webu jsem konkrétní data nenašel. Že by naivestoval "pár" miliónů do celostránkových inzerátů a následných setkání v krajských městech a tím by projekt skončil? Možná, že jsem špatně hledal...

J. Václavíková 1.2.2013 19:33

Re: Pro ty znechucené -

Konečně jste pochopila, co VK předvádí? Pozdě, ale přece!

J. Kanioková 1.2.2013 19:23

Pro ty znechucené -

ta kampaň nám totiž až moc živě předvedla, co to je "NEPOLITICKÁ POLITIKA ".... vláda Osobností

(výběr, protlačování, manipulace)

M. Kosejk 1.2.2013 18:40

kecy v kleci

Troufám si říct, že kdyby na osoby novinářů a vydavatelů byla zaměřena pozornost alespoň ze třetiny, jaká se dostává politikům,  tak bychom jen zírali na ty novinářské sviňárny a na tu novinářskou nekvalifikovanost.

Po novinářích NIKDO nechce majetková přiznání, nikdo se jim nevrtá v soukromí, nikdo nezkoumá jejich kontakty a okolí. A ono by to bylo třeba, když novináři mají větší moc než všichni politici dohromady.

Ať mi nikdo neříká, že novinář může být kvalifikovaný odborník na témata, o kterých píše, když drtivá většina našich novinářů píše o všem - a na všechno mají názor. 

p.s. pan Hvížďala není ani novinář, ael hloupý opisovač ostatních novinářů, z jejichž hloupých článků skládá názor na témata, o kterých ví kulové.

K. Luboš 1.2.2013 18:40

Opravdu je vidět, že...

...někteří novináři „studovali či pracovali převážně v USA či v Británii“. A je to vidět to hlavně na jejich mluveném projevu. Kolik z nich je schopno sestavit českou větu, která má hlavu a patu, a ještě se přitom nezakoktat? To pan Železný to dokáže... Ale když začnou mluvit některé redaktorky na Nově, tak to se fakt řežu smíchy.

J. Václavíková 1.2.2013 17:34

Re: Jen malá poznámka.

Také si neodpustil napomenutí, ať se doučí ústavu. Matinka učitelka se holt neblaze podepsala.

J. Václavíková 1.2.2013 17:33

Re: Zeman se pouze ptal

Skutečně si myslíte, že Zeman šel do debaty jen s takovým neověřeným a dopodrobna nepřipraveným hnutím mysli?

J. Berger 1.2.2013 17:27

Re: Jen malá poznámka.

Já se taky koukal. Zeman pochopitelně nespílal, ale s ironií jemu vlastní řekl, "pane redaktore...atd". Jenže Jakub Železný se sice ozval, ale byl až příliš mírný, měl říct "Vím, že na to právní nárok nemáte, ale před hodinou jsem tu měl  bývalého šéfa protokolu, a ten mne poučil, že zdvořilost praví (jelikož nemáme titul "elected president", tedy "zvolený president") oslovovat tohoto pána jako "president". Pokud nemáte rád zdvořilost, budu Vás oslovovat, jak si přejete".

L. Severa 1.2.2013 16:55

Jen malá poznámka.

Autor článku napsal :" Když novinář ví, jak rozhovor začne, už není útokem zaskočen, což předvedl i Jakub Železný v ČT, když mu kvůli oslovení pane prezidente Zeman spílal, že nezná ústavu". Aniž bych chtěl Zemana obhajovat, je toto příkladem jak může novinář rozdílnou interpretací ovlivnit čtenáře. Událost ke které se autor vyjadřuje jsem sledoval. Na oslovení pane prezidente Zeman skutečně odpověděl, že redaktor nezná ústavu¨, ovšem řekl to  s ironickým, jak skoro všechno říká, úsměvem.  Spílání snad je něco jiného.  Jistě nejde o něco světoborného, ale je to malý příklad jak  mezi lidmi vznikají různě fámy, čehož by se měli novináři vyvarovat. 

J. Vyhnalík 1.2.2013 14:44

Re: Opravdu se novináři tak zlepšili?

Kampaň na tom byla postavena, ale také na to "dojela".

J. Kanioková 1.2.2013 14:33

To souhlasím, i když už jsem ho jednou slyšela mluvit stejným způsobem jako Drtinová,

což mě překvapilo. Ale jinak mi on vždycky připadal o třídu lepší, než ti ostatní..

Š. Hašek 1.2.2013 14:29

Mnohý novinář

nikoliv všichni, stále není absolutně připraven na rozhovor s vrcholným politikem, odborníkem/profesorem v oboru, obecně tedy s někým, kdo něco konkrétního dobře zná a své věci rozumí. A je za ním již kus pracovního života. Osobní věci až potom.

Kdo má číst tu vatu a povídačky (maskované jako článek celostátního významu), kdy se novinář zajímá o to, kdy byl telefonát z osobního mobilu (a komu) a co soudí dotyčný o vlivu lednových teplot na blízké jednání nějakého stranického podržtašky s jiným podržtaškou, který vypadl ze hry před deseti lety, ale fotky jsou v archivu, že?

Až bude novinář hovořit s ministrem o faktech a bude znalostmi na úrovni jeho náměstka a bude mu dávat všetečné otázky a ministr bude konkrétně odpovídat, to bude jiné kafe.

To ale nehrozí, aspoń v nejbližší době. Asi není poptávka.

E. Rousová 1.2.2013 14:27

Re: Zeman se pouze ptal

Ještě to doplním, v druhé televizní debatě na čt1:

http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10483849868-prezidentske-finale/213411033180124/ po 13. minutě tvrdí moderátor, že Zeman Posselta "poměrně dlouho citoval". To vůbec není pravda, Zeman tím byl nejspíš zaskočen a vzpomněl si pravděpodobně na nějaký článek na BL, který ale nebyl o Posseltovi.

J. Vyhnalík 1.2.2013 13:58

Re: Jestliže se novináři zlepšili, tedy prý vystudovali v zahraničí ap.

Ovšem Martin Veselovský je nejspíš asi opravdu nejlepší na ČT24. V konkurenci Drtinové a stále demagogičtějšího Moravce to sice tolik neznamená, ale přece...

V. Venc 1.2.2013 13:56

Re: Opravdu se novináři tak zlepšili?

Ad Vyhnalík

Dobrý koment, ale myslím si, že žádná vláda nikdy není naivní! Tento předpoklad je zcela lichý!

Že "Novinářské nálepky a střelba od boku nestačí"? Ale na tomto stylu byla postavena celá kampaň KS! 100% předpoklad byl, že to na vítězství musí stačit.

E. Rousová 1.2.2013 13:53

Zeman se pouze ptal

Není pravda, že Zeman tvrdil, že Berndt Posselt  v deníku Suddeutche Zeitung podpořil Schwarzenberga. Zeman se pouze zeptal Schwarzenberga, jestli je to pravda a ještě dodal, že jej z ničeho takového neviní.

Důkaz je na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10483849868-prezidentsky-duel/213411033170117/ přibližně v 78. minutě.

Ve druhém duelu, ale byl Zeman očividně zaskočen, když mu moderátor sdělil, že něco takového tvrdil a že to není pravda.

R. Langer 1.2.2013 12:56

Re: No jenom ať novináři útočí,

Však já s tím naprosto souhlasím!

I. Schlägel 1.2.2013 12:50

Re: No jenom ať novináři útočí,

Kdo jiný by tuto funkci ve svobodné společnosti mohl zastávat lépe?

R. Langer 1.2.2013 10:48

Re: Nekvalitní článek

To víte, ale lidé kolem KS nelžou, jenom mají trochu zkreslené informace... :-D

R. Langer 1.2.2013 10:46

Re: Jenže šéfové médií jsou předpos raní

Fakt? Třeba já tady a na Lidovkách vidím článků, které mají negativní názor na činy Zemana a mafiánů, kteří jej obklopují, plnou pr*del. Takže to nevidím nijak pesimisticky. ;-)

R. Langer 1.2.2013 10:42

No jenom ať novináři útočí,

vždyť to přece jenom jsou naši hlídací psi demokracie... :-D

J. Chaloupka 1.2.2013 9:54

Jestliže se novináři zlepšili, tedy prý vystudovali v zahraničí ap.

tak jak je možné, že často kladou tak stupidní otázky: třeba: Jak jste se vyspal? A jejich šéfové štvou krajánky na Vysočinu, abychom se dozvěděli, že "Zeman nastoupil do auta a odjel do Prahy". To se na mě nezlobte, ale kladu si otázku, co to vlastně ti novináři vystudovali? Tak třeba Veselovský se jednou nechal slyšet, že při studiích historie už pracoval na Nově a zjistil, že už vzdělání nepotřebuje, tak studovat přestal.  Dneska je to "hvězda" ČT24. Nějak mi to nejde s tou kvalitou novinářů dohromady.

P. Schuh 1.2.2013 9:40

Nekvalitní článek

Pane autore máte o této "sudetské lži" nepřesné informace. Doporučuji si důkladněji přečíst Britské listy a jejich komentáře k této kauze......já osobně to udělal.....

J. Vyhnalík 1.2.2013 9:36

Re: Opravdu se novináři tak zlepšili?

Tak tady Zeman mlžil a přitom měl máslo na hlavě, protože jeho vláda prodala 46 % MUS za 650 milionů (tedy hluboko hluboko pod cenou) lidem, kteří se MUS snažili ovládnout. Je pravda, že majority se stát v MUS zbavil už za Tošovského vlády, ale ta akcie neprodala, ale rozdala jednotlivým obcím regionu s tím, že předpokládala, že výnosy z těchto akcií pomohou obcím nahradit škody na životním prostředí způsobované těžbou.

Jedním z obžalovaných švýcarskou prokuraturou je i Robert Sýkora (náměstek ministra průmyslu Zemanovy vlády Miroslava Grégra). Je pravda, že rozhodnutí Tošovského vlády bylo možná naivní, ale pokud by skupina privatizující MUS nezískala těch 46 % od státu, patrně by nikdy MUS zcela neovládla. I v té době se o věci diskutovalo a objevovala se varování, že MUS noví majitelé získají hluboko pod cenou, ale Zemanova vláda námitky smetla ze stolu. Není ani příliš divu, vždyť ve skupině privatizátorů byly vesměs osoby s ČSSD propojené.

Nicméně, pokud jde o tuto volební kampaň, největší chybu udělal KS a jeho štáb, protože KS vynesl kartu MUS aniž ba se pořádně připravil a Zeman ho pak lehce odrazil, protože KS v té chvíli ani nebylo jasné, která vláda vystřídala kterou, natož to, jak celá privatizace probíhala. Byla to cesta jak MZ dostat do defenzívy, ale bylo potřeba na tom trochu víc zapracovat. Novinářské nálepky a střelba od boku nestačí.

J. Vyhnalík 1.2.2013 8:53

Re: To přece není pravda.

Ověřit si to měl, to každopádně, ale v předvolebním frmolu se nejspíš spolehl na informace ze svého volebního týmu.

Na druhou stranu landsmanschaft je možná vlivný, nicméně "zájmový" spolek. ÖVP je jedna ze dvou rozhodujících Rakouských stran, takže pro mne má větší váhu.

Ne, že by se Zeman nedopouštěl faulů, ale tohle je z jeho strany pouze omyl a naopak je faul ze strany jeho kritiků, že tvrdí, že si Zeman všechno jenom vymyslel.

M. Stuchlik 1.2.2013 8:33

Jenže šéfové médií jsou předpos raní

a už začali trestat ty novináře, kteří si drze dovolí mít negativní názor na činy Zemana a mafiánů, kteří jej obklopují. Takže to nevidím tak optimisticky.

V. Linhart 1.2.2013 8:13

Novináři jsou připrani.

Ale na věci, že jsou podivným živočišným poddruhem, to nemění vůbec nic.

S. Sedlák 1.2.2013 6:19

Re: Opravdu se novináři tak zlepšili?

A s tou Mosteckou uhelnou je to také jinak. Zeman několikrát vysvětloval, že jeho vláda prodávala menšinový balík, když Tošovského rozhodla o privatizaci a připustila ztrátu majority. O tom, že by se snad tento bojovník za novinářskou pravdu zmínil o tom, že trestuhodnou nečinností jeho kamaráda Kalouska se stát nepřipojil v rakouské kauze a významně snížil šanci na jakoukoliv náhradu škod už ani nemluvě.

Nejen novináři se změnili. Oni se změnili i lidé a dnes jsou schopni ověřit jakoukoliv blbinu. I pisálkovskou.