26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

MÉDIA: Válka slov

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
I. Vitula 16.6.2010 10:51

Re: Pane Neffe

Vážil jsem si Vás vždy a nyní ještě více. Díky všem, kdo se nebojí říkat pravdu.

P. Ryšavý 16.6.2010 12:06

Re: Pane Neffe

Pane Neffe, taky Vás podporuji a jsem rád že jste na straně proti teroristům, přesto že to není zrovna příjemné. Neviditelného psa čtu rád přesto že ne vždy musím se vším souhlasit.

J. Štrobl 16.6.2010 12:32

Re: Pane Neffe

A tak je to správné. Kdybychom se vším souhlasili, tak bychom nemuseli NP číst ba nemuseli bychom se ani bavit. Vždyť je přeci důležité se vždy vůči každé věci vymezit. I pokud s článkem nesouhlasíme, tak je pro nás přínosem, protože je jiným pohledem a my si lépe uvědomíme proč s ním či s danou věcí nesouhlasíme.

H. Lukešová 16.6.2010 12:37

Re: Pane Neffe

Neviditelný pes je ostrůvek objektivní novinařiny.

J. Štrobl 16.6.2010 12:52

Re: Pane Neffe

No zaplať pánbůh.

J. Kolouch 16.6.2010 13:17

Re: Pane Neffe

Naprosto souhlasím.

J. Petrovický 16.6.2010 9:08

Jak být nezávislý.

Když jde reportér natáčet prvomájovou oslavu komunistů na Letenskou pláň, neznamená to, že s nimi sympatizuje.Jestliže doprovází skupinu neofašonů do Janova ,aby zachytil jejích jednání, ješte není fašoun.Podle mého názoru je reportér nestranným  pozorovatelem stojíci mezi oběma stranami a podle toho by s ním mělo být zacházeno jednou i druhou  stranou.

J. Tachovský 16.6.2010 9:11

Re: Jak být nezávislý.

Mel si predem zajit na israelskou ambasadu a rict jim, co chysta a ze chce v duchu novinarske etiky objektivne referovat o tom, co uvidi. Treba by ziskal i jakysi status izraelskeho agenta na te lodi. Hned by to vypadalo jinak.

J. Potměšil 16.6.2010 9:24

Re: Jak být nezávislý.

Vzhledem ke vstřícnosti Izraele k novinářům, kteří chtějí informovat objektivně (pár už jich bylo zastřeleno) bych ambasádu obešel velkým obloukem, abych neskončil ve sklepě. Ale návod, jak objektivně informovat - tedy být agentem jedné ze stran sporu, to je jistě zajímavá představa o novinářské nezávislosti a standardní novinářské práci.

H. Lukešová 16.6.2010 11:25

Re: Jak být nezávislý.

Skutečně? Vzpomeňte si na novináře Daniela Perla, Američana, kterému pákistánští muslimové uřezali hlavu. Muslimské země mají máslo na hlavě.

J. Potměšil 16.6.2010 13:59

Re: Jak být nezávislý.

Mně jen přišla legrační ta představa, že se před reportáží půjdu hlásit na ambasádu, abych soudruhy ujistil, že budu hodnej. Jinak argumentaci "soused krade taky" neberu. Demokratický a právní stát nemůže obhajovat nezákonnost tím, že ostatní jsou ještě horší.

H. Lukešová 16.6.2010 14:11

Re: Jak být nezávislý.

Jenže používáte dvojí metr, podle latinského přísloví Guod licet Bovi, non licet Jovi (neboli, co je dovoleno Bohovi nene dovoleno volovi). Cokoliv udělá Izrael je vždy špatné a cokoliv udělají muslimské země (ps. neodsuzuji všechny muslimy jen vládnoucí špičky. Většina muslimů trpí pod despotickými vládami) je špatně. Mělo by se měřit VŠEM stejně. Podle Vás Izrael stejně není demokratický, tak na něj nahlížejte jako na ostatní. Když Američané zabijí afgánské či pákistánské civilisty je to OK, když Rusové zabijí tisíce Čečenců je to OK, když se v Darfouru děje genocida je to OK, když někteří muslimové spáchají 11.9.2001, Madrid, Londýn, v Saudské Arábii, Indonésii je to OK, když Severokorejci potopí jihokorejskou loď je to OK, ale když udělá něco Izrael tak všichni zuří, proč?

J. Císař 16.6.2010 17:17

Re: Jak být nezávislý.

Pane Potměšile, já vůči Vám už nemám slov!

S. Trkola 16.6.2010 16:04

Re: Jak být nezávislý.

S příspěvky p.Lukešové souhlasím 100%

M. Lechvy 16.6.2010 12:42

Re: Jak být nezávislý.

Jak by dopadl novinář např. v Čečně ve skupině odhalených islamistů ruskými jednotkami? Myslím že na hromadě mrtvol, až pak by se ptali kdo to je soudruhu Petrovický. Zdrženlivost israelců je obdivuhodná.

J. Petrovický 16.6.2010 12:52

Re: Jak být nezávislý.

Soudruhu LECHVY, jestli dostáváte z mých příspěvků osypky tak si dojděte k alergiologovi a jestli při tom máte i tik tak potom o patro výš.Jestli se vám líbí moje příjmení  tak ho nemusíte uvádět u každého vašeho pochybného názoru. Je to naposledy kdy reaguji na vaše hloupé invektivy. Čest práci.

J. Potměšil 16.6.2010 8:45

Hysterie

Mě zajímá i reportáž z provokační lodi Greenpeace, i od Petry procházkové, která provokuje v Čečensku či v Afghánistánu a ne vždy je náležitě politicky uvědomělá, a srejně tak mě zajímá, jak je možné, že někdo dostane 30 ran nebo je zastřelen do týla, protože se plaví v mezinárodních vodách "s nekalými úmysly" narušit "kalou" blokádu Gazy. Úkolem novináře není být poskokem toho kterého státu, ale informovat. Pokud zdejší autoři po novinářích hystericky požadují, aby důsledně stáli na té správné straně a byli politicky uvědomělí soudruzi (tentokrát ultrapravicoví), dokazují jen, že myslí stále stejně bolševicky jako za minulého režimu, kde se zas musel chválit Sovětský svaz a kritizovat Amerika s Izraelem - jen to má teď opačná znamínka.

J. Tachovský 16.6.2010 9:12

Re: Hysterie

Ani novinar nemuze strka nos vsude (teda muze, ale nemuze se divit, kdyz pres nej dostane) a informovat o vsem.

H. Lukešová 16.6.2010 11:27

Re: Hysterie

Úkolem novináře je být NESTRANNÝ a ne být na jedné či druhé straně. Bohužel novináři Línek a Zavadil se postavili na stranu palestinských Arabů. USA a Izrael jsou haněni ze všech nejvíc, zejména Stát Izrael.

J. Potměšil 16.6.2010 14:01

Re: Hysterie

A jak má tedy vypadat nestranná reportáž, která je logicky nejlepší z místa činu, ne doma od televize, a čím čeští novináři pochybili? (Opravdu nevím - nesledoval jsem, co dělali a říkali, jen vím, že tam byli.)

P. Ryšavý 16.6.2010 12:08

Re: Hysterie

Bojovat a blokovat terorismus není žádná ultrapravicovost.

H. Lukešová 16.6.2010 14:04

Re: Hysterie

Podle některých levičáků je každý, kdo se zastává Izraele fašista, za.raný sionista, xenofob... Jsou to psychicky nemocní jedinci.

M. Franková 16.6.2010 8:44

Vážený pane,

nemusím být politolog s orientací na tuto destinaci ani zavilý dogmatik,abych dokázala pochopit,že židé,kteří "dostali" darem po válce od vítězných mocností kus pouště,na které vybudovali cosi jako rajskou zahradu,si dnes již pro ně rodnou hroudu,budou bránit.A nemusím být ani obzvláště zdatný pozorovatel,abych dokázala spočítat,že to není Izrael,kdo častuje své sousedy raketami a ani nevysílá na své sousedy sebevražedné atentátníky.A nemusím být do třetice židovka,abych se postavila na stranu Izraele.Nejsem totiž zastáncem teorie,ty po mě šutrem a já ti podám s úsměvem skývu chleba.Ostatně,tohle pořekadlo je tak trochu ta vaše kachna......z Izraele totiž do pásma Gazy proudí denně humanitární pomoc!!A na závěr k oné demokracii.....přála bych nám mít tu jejich..viz izraelskou,spolu s jejich,na rozdíl od té naší,dobrou ekonomikou.

V. Linhart 16.6.2010 8:18

Je to logické.

 To,co má zobák a lesklé peří jako kachna,nemusí být ještě důkazem toho,že to kachna doopravdy je,neboť záleží na našem vztahu k pozorovanému objektu. Proto napadení  plavidla ozbrojeným komandem v mezinárodních vodách je jednou zločinem pirátství( a v případě nám obvzláště nesympatického státu státního pirátství),podruhé řízenou provokácí a manipulací extrémních sil (tak v případě státu nám blízkého,vyznávající stejné demokratické hodnoty). No a Izrael si naběhl.  Je třeba odvrátit pozornost nad některými praktikami ostrůvku demokracie na Středním východě. Obviňte Janečka a pár jeho zaměstnanců z antisemitismu a podpory extrémních sil. Podpoříte tak budování našeho velkého,demokratického domu. A k tomu nám dopomáhej Bůh.

M. Franková 16.6.2010 11:11

Re: Je to logické.

mimochodem,příspěvek s názvem,Vážený pane,je určen vám,co by reakce na tenhle váš příspěvek.Máme halt každý jiný názor.

V. Linhart 16.6.2010 11:32

Re: Je to logické.

 Madam,Izraele a toho,co dokázal s tou suchou hroudou,která mu byla svěřena před lety,si nesmírně vážím. Nemohu si ale vážit těch,kteří používají násilí jako standartní způsob řešení problémů. To je sráží z piedestálu obdivu až někam k těm,kteří je před lety naháněli do lágrů ke konečnému řešení. Málokdo si je schopen dnes připustit,že to,co je dobré pro Izrael,může být  - třeba - dobré pro nás, ale vůbec nemusí být dobré pro celý Střední východ. Svět prostřednictvím OSN by měl v daném teritoriu zkorigovat vášně na všech stranách konfliktu. Otázkou ovšem je,jestli přední světoví hráči mají na takovémto scénáři zájem.

J. Štrobl 16.6.2010 11:50

Re: Je to logické.

Podle mezinárodního práva měl Izrael právo zasáhnout i v mezinárodních vodách protože je s Hamásem ve válečném stavu. Protože evidentně mezinárodní právo neuznáváte, dostáváte se na úroveň islámských teroristů.

V. Linhart 16.6.2010 12:08

Re: Je to logické.

 Z čeho usuzujete,že neuznávám mezinárodní právo? Válka to sice je,ale tak nějak nevyhlášená,už řadu let. Válka se zpravidla vede s regulerním státem. Je taková Palestina a nebo je to stát v zárodečném stádiu? Kolik má divizí a letadel? Ovšem stát,který pod cizí identitou pošle zabijáka co cizího státu zabít někoho dalšího,není zrovna příkladem státu ,který úzkostlivě dbá na dodržování mezinárodního práva. Když už se tedy něčím takovým ohání,nemůže to vyznít jinak než pokrytecky. Ovšem pokud na mezinárodní právo kašlou i přední světové velmoci,není divu,že je cárem papíru i pro ty regionální.

J. Štrobl 16.6.2010 12:17

Re: Je to logické.

Izrael je ve válečném stavu s teroristickou organizací Hamás, která ovládá území Gazy.

H. Lukešová 16.6.2010 11:52

Re: Je to logické.

Pane Linharte, kdyby Izrael neměl zbraně, tak by konečné řešení židovské otázky dokončili Arabové. Právě proto, že má Izrael hrozné zkušenosti pochopil, že se MUSÍ bránit. Jinak by Arabové vyvraždili všechny Židy. A OSN? Organizacew, která je složena z muslimských a komunistických států nemůže byt objektivní. Ať Izrael jedná, jak uzná za vhodné.