2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
certik 6.6.2009 16:33

Re: Ano,

pozor pozor, rana krestanska cirkev zastavala teorii svobodne vule a nikoliv teorii predestinace. Nicmene pozdeji jim to prestalo byt tak jasne.

Nemo 6.6.2009 16:25

Re: Ano,

Co je na té teorii zrůdného? Hlásal ji přece už Ježíš. Dobří lidé jsou předurčni ke spáse, zlí budou zatraceni.

certik 6.6.2009 15:46

Re: Ano,

Tim myslite svateho Augustina?

Elijáš 6.6.2009 15:32

Re: Ano,

myslíte si může být rehabilitován někdo kdo hlásá tak zrůdnou teorii jako jako je teorie predestinace - tedy terorie podle které jsou někteří lidé předurčeni k zatracení a kterou husité a nejen oni ospravedlňovali svoje řádění?

JKKK 6.6.2009 15:12

Máte pravdu, pane faráři

Ale je to jen další exhibicionista, za kterým se voda zavře ještě dřív, než naposledy zavře hubu. Četl jsem tu slátaninu, nestojí ani za nakopnutí.

M. Zima 6.6.2009 15:00

Ano,

situace je o to kritičtější, že ty typy s růžovými brýlemi sedí i ve Vatikánu a je pouze otázkou času a českého intelektu, kdy bude Hus rehabilitován, a Vatikánský archiv zpřístupněn. Jelikož ten dnešní český intelekt nestojí za nic, přinese to překvapení Čechům čas.

Elijáš 6.6.2009 14:50

Re: Husité byli jednotni...

Husité byla většinou lůza společnosti která vraždila, ničila, vypalovala kláštera, znásilňovala jeptišky a upalovala kněze i křesťany. To vše pod záminkou že oni jediní jsou ten pravý "lid Boží".... Pro zajímavost: dopis Johanky z Arku českým heretikům http://www.tedeum.cz/3_2008/johanka_husite_kriz_32008.htm

Elijáš 6.6.2009 14:41

Jan Hus a "ožralí preláti"

Vážený pane Vejnare asi jste také zapomněl na jednu zajímavou věc: a totiž že sám Jan Hus vyžadoval na Václavovi IV upálení svých teologických odpůrců, zatímco ti "ožralí preláti" i přesto jen velmi neradi vydali Husa světskému rameni k potrestání - za kázání bludů, které bludy byly tehdy a jsou i dnes. Hus byl demagog a populista. Nelze souhlasit s drakonickými tresty tehdejší doby ale Hus je stále u některých lidí viděn velice zidealizovaně a skrze růžové brýle.

Tis 6.6.2009 14:38

Re: Husité byli jednotni...

Esesáci byli také výborní vojáci a Němci na ně nejsou hrdí. Češi jsou už dvě století obelháváni v otázce za co byl Hus odsouzen a z z vrahů se dělají hrdiny. Jirásek psal historické romány kde krutě pokřivil historii. Proto ho komunisté tak propagovali.

egoist 6.6.2009 14:38

Re: Hrobaři politické kultury

naprostý souhlas...

egoist 6.6.2009 14:37

pane faráři

komsomolec a součastný zeť jednoho z největších zlodějů Pružinského běsnění Salzmanna (je ironii osudu jaké mají oba typicky česká jména),  vám za to skutečně nestojí.On samozřejmě bídu s nouzí netře. Tátíček se v KB postaral.  

Mik 6.6.2009 14:10

Pan Steigervald

Občas napíše velmi zajímavý komentář,ale s tím svým zjednodušeným pohledem na Husa a husitství mě už dlouho s......!

Harpyje 6.6.2009 13:56

Re: Jo, určitě, na Západě jsou Husité lúza a proto postavili např. ve Wormsu Husovi pomník, Vy troubo.

Vaši neznalost českých dějin omlouvá fakt, že nejste Čech, Zíma. ;-D ;-D ;-D

Dan 6.6.2009 13:55

Hrobaři politické kultury

Komentáře K.Stegerwalda v MfD není třeba číst,stačí se podívat na autorství textu a je jasné,o čem tento pán píše a za koho kope.Jeho komentářům chybí špetka objektivity,jméno Paroubek se vyskytuje v každém jeho textu mnohokrát jako symbol ďábla a všeho zlého,co se v zemi stalo a stane..Flašinetový způsob plivání modrých slin v každém komentáři-toť obsah každého jeho dílka.Každé slovo lukrativně zaplacené,spřízněné finanční skupiny a banky pro pravicivý tisk na nějaké koruně nešetří.Až tohoto pána potkám,slušně na něho naházím plné plato vajec,protože s jeho způsobem psaní nesouhlasím.Pokud se bude bránit,podám na něho žalobu,protože mi brání ve svobodném vyjádření mého názoru.Lidé jako tento pán mají velký podíl na zesvinštění politické kultury  a rozdmychávání nenávisti mezi lidmi v zemi.

hehe 6.6.2009 13:47

Něco pro Stein....

http://worlddeath.sblog.cz/2005/12/

čtení na dobrou noc pro Steigerwalda

:-) 6.6.2009 13:39

Re: Češi mají sice

Zimo, tys etalonem té unikátní blbosti, kterou tu zmiňuješ.:-P

Sumo 6.6.2009 13:37

Husité byli jednotni...

Husité ve svých počátcích byli jednotni ve víře, bojovali za Pravdu Boží, kterou hlásal Hus. Měli společný majetek a i když proti nim byla celá Evropa, tak stačil chorál Kdož sú Boží bojovníci... a těžkooděnci se obraceli na útěk. Žižka byl jedinným vojevůdcem  který nebyl nikdy poražen. V našem národě je vzpomínka na husitskou dobu zakořeněna a proto jsme  prý národem ateistů. To ale není vinou národa, ale katolíků. Katolická dogmata,farizejství, přijímání pod jednou způsobem, kde to máte v evangeliích.? Jirásek měl pravdu.8-o

Nemo 6.6.2009 13:35

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

Nejtvrdší stíhání čarodějnic začalo pověstnou bulou papeže Inocence VIII. Ten poslal do Německa dva inkvizitory, dominikány Institorise a Sprengera, kteří sepsali proslulé dílo Kladivo na čarodějnice (Malleus maleficarum). V něm je jakási patologická nenávist autorů vůči ženám. O mužských čarodějích se v díle nic neříká. Na ženách lpí zlo, od té doby, kdy byla Eva vytvořena z Adamova žebra.

Ludva 6.6.2009 13:34

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

Bodejť, při známých praktikách inkvizice si asi tam na čarování dávali pozor.

M. Zima 6.6.2009 13:07

Češi mají sice

Jiřího z Poděbrad, Husa, Žižku, atd. ale jak nám ukazuje nejenom ten pitomý článek v MF, ale i tato diskuse, skutečné české bohatství spočívá v přehršli unikátní blbosti.

hlava22 6.6.2009 13:02

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

ale ta žádost, aby při potrestání nebyla prolita krev je taky hezká.

hlava22 6.6.2009 13:01

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

je to k nevíře, ale ve Španělsku se opravdu omezovali jen na kacíře a jinověrce. Ona víra v čarodějnictví je z hlediska křesťanství kacířstvím první třídy.

hehe 6.6.2009 12:41

Re: Slušný pan Steigerwald v ohrožení.

zřejmě narazil ve svém rodokmenu na jméno Jan Hus a teď se v panice snaží zalíbit........akorát nevim komu;-)

Marat 6.6.2009 12:35

Re: Jo, určitě, na Západě jsou Husité lúza a proto postavili např. ve Wormsu Husovi pomník, Vy troubo.

Blbe Blbounoviči, Hus neměl a nemá z husity nic společného. Byl totíž upálen před vznikem husitu. Byl to fahnatický páter a to církvre  římskokatolické. Jiná církev v té době neexistovala. Tá slavná husitská doba byla vytvořena až v devatenáctém století vlasteneckými psáčí, především Jiráska.

hehe 6.6.2009 12:33

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

Bobling byla uplná nula proti např Baltazaru Rossovi.ovšem předávání odsouzených k potrestání světském spravedlnodti,to je něco co nemá obdoby.já nic,já muzikant....ale na její obranu...byl to středověk!!!

Nemo 6.6.2009 12:32

Re: Za co byl upálen Jan Hus!

Byl tedy Jidáš předurčen k tomu, aby zradil Ježíše, či nikoliv? Předpověděli to přece proroci.

K. Babák 6.6.2009 12:30

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

V katolických zeích se upalovali spíš kacíři. Ovšem Boblig z Edelstadtu pracoval v katolickém prostředí.

Katolická církev vůbec nedávala nikoho upalovat. Fungovala pouze jako zdroj metodiky odhalování heretiků a služebníků ďábla. Odhalením její účast končila a provinilci byli předáni světské spravedlnosti. Jediný vliv uplatnila církev tím, že si vymínila, že při exekuci nesmí být prolita jejich krev. Jinak byl rozsudek ponechán v pravomoci soudu (i s případnými následky pro soudce, který by pronesl rozsudek neadekvátní provinění).

Marat 6.6.2009 12:30

Re: husité

Tak to Vlado cintáte. Nikdy nic takového na Costnickém Koncilu kardinál Piccolomini nepronesl. Nemohl, v době kdy kocil začal mu bylo pouhé čtyři roky a když končil tak jedenáct. Ani v té době malé děti nemohly být kardinály a zůčastnovat se koncilu. To je výmysl některého českéno vlastence v devatenáctém století. Tak jako výrok o význámu Čech připisovaný kancléří Bismarkovi. Nejne Rukopisy čeští vlastenci sfalšovali. Možná že je to výrok tohjo největšího prznitele české historie, Lojzka Jiráskovic.

Že by husité byli takovými vzdělanci? Vždyť se opravdu jenalo o tu nejhorší lůzu. Sám Žiška byl po celý život lapkou a jen na krátko zazáříl jako hejtman husitu. Do husitských válek zavedl taktiku lupiču a to znamenalo úspěch proti ritířum.

Vodička-sapér 6.6.2009 12:29

Slušný pan Steigerwald v ohrožení.

Mám obavy , že u umělecké , s každé době Star, pana Steigerwalda,  to  jednou  dojde,  s tím jeho patologickým antihusictvím, s celou tou jeho  bohatou plejádou urážlivých cintů na tuto českou historii tak daleko , že bude hasiči sundán, či Hradní stráží sestřelen ze střechy pražského Hradu, když tam bude v noci přistižen jako sprejer,který se tam , opuchlý jako vždy, se zaťatou zubní  protézou, snaží zakrýt   nápis , který je na státním symbolu ČR, na stožáru vlající tam ,prezidentské Standartě. Jeho sympatizanti a lidé kteří ho mají rádi , by se měli snažit mu to nějak smysluplně  rozmluvit, vodoléčbou? se postarat o to, aby tam radši nelez! 

Kiki 6.6.2009 12:25

Re: Upalování kacířů uzákonil císař.

 Ve Španělsku že nebyly čarodějnické procesy a upalování kacířů? Jako samostatná se inkvizice konstituovala až v průběhu středověku v souvislosti s údajným ohrožením církve kacíři. Svého vrcholu dosáhla inkvizice v Itálii, Francii a Španělsku kde se od roku 1478 stala státním úřadem. Význam inkvizice poklesl vlivem odtržení církve od státu  Ve Španělsku 1834, Itálie 1859. V českých zemích byla zrušena Josefem II.