4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

MÉDIA: Tisíc dnů bez Facebooku

Svůj Facebook jsem slavnostně smazal koncem července 2019. Uplynuly už téměř tři roky, více než tisíc dnů. Je tedy čas vyhodnotit, k čemu taková změna vlastně vedla. Také pro ty, kdo třeba podobný krok zvažují, ale nevědí, co od něj vlastně čekat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 7.6.2022 12:48

Osobně FB využívám hodně. Jednak jako zpravodajství. Najdete tam mnohem více než na jednotlivých jiných kanálech a druhak, tam najdete informace, které buď mainstream nedává vůbec nebo s velkým zpožděním. Potom informace o tom, co dělají vaši známí a příbuzní, fotky z akcí atd. Messenger je pak skvělý názor pro komunikaci, zejména ve skupinách. Za mě lepší než Whatsapp. Pokud vás někdo v diskusích moc štve, můžete si ho zablokovat. Jediný problém je ale to není jen vec FB je stupňující se cenzura.

J. David 6.6.2022 15:11

Ač IT na penzi, FB jsem neměl, nemám a ani míti nebudu. Ve styku s "ouřady", kopulací ON LINE, pro jistotu ještě nosím v mošně "byrokratický balíček lejster", i s Rodným listem (že se "moje vůbec narodyla"), abych dobře placené byrokraty, zatížené prací na amtu, jako těžaře v lomu (alespoň dle strhaných tváří v pohybu s kafem, mezi jejich kontoáry na ouředních chodbách). Vězte ale, vývoj spěje kupředu, vždy mi nějaké to lejstro v mém byrokratickém balíčku chybí. Jinak na ouřadech, tam bují kouzelná "tautologie".

V. Mokrý 6.6.2022 15:29

R^R^

J. Anděl 6.6.2022 14:26

Osud mě před nutností používat FB docela ochraňuje, neboli co jsem podobně jako autor účet na FB před lety zrušil, ještě ani jednou jsem nenarazil na komplikaci.

Nicméně jak pan Kechlibar uvádí problém v komunikaci s nějakým úřadem, slyšel jsem od známého, že u nich s rodiči přes FB komunikuje škola. Což je docela problém.

Elektronická komunikace občana a úřadů a veřejných služeb je jistě velké téma. Proprietární řešení, schválené a financované státem, by mohlo být tunel, o jakém se stavitelům Blanky ani nesnilo.

Ale na druhou stranu stavět to na sociální síti, kde vás mohou navěky zablokovat kvůli dva roky starému příspěvku, který najednou přestal být korektní? To přece nejde.

J. Jurax 6.6.2022 16:01

No, školy obvykle mají webové stránky; poskytování informací výhradně přes ksichtoknihu by byla od nich zhůvěřilost.

O. Machluf 6.6.2022 19:38

Škola mých dětí s rodiči komunikuje přes WhatsUp. Naprosto bezproblémové.

O. Machluf 6.6.2022 19:38

Škola mých dětí s rodiči komunikuje přes WhatsUp. Naprosto bezproblémové.

V. Povolný 6.6.2022 13:18

Účet na ksichtové knize nemám a nikdy jsem ho neměl. Nijak mě to neomezuje a necítím se být kvůli tomu odstrčený. Chápu sice, že se takto k některým informacím nedostanu, ale nijak mě to netrápí, protože se zase nedozvím, že jsem putinovec, okamurovec, přípádně starý bílý heterosexuální páprda.

Na druhou stranu, občas se člověk bez ksichtové knihy i pobaví. Došel mi mail zhruba takovéhoto znění: "Dostal jsem se do vašeho počítače a kamerou na monitoru jsem vás natočil masturbující. Pošlete xxxKč na bitcoinový účet yyyy, jinak pošlu video vašim přátelům na sociálních sítích." Tedy, kameru na monitoru nemám, zato s těmi přáteli na sociálních sítích, to mě tedy opravdu vyděsilo. Bééé ;-(

J. Jurax 6.6.2022 16:08

Jo, podobný mail mi přišel taky, a nejednou, ač na ksichtoknize nejsem a kameru na PC nemám a v mobilu ji mám vypnutou. A na všechny mailové adresy, i na služební, když jsem ještě byl účasten v pracovnim procesu, dokonce i na adresu, kterou skýtám jen prověřeným přátelům.

Ono jsou mailové adresy obchodovatelná komodita ... :-)

V. Kučer 6.6.2022 18:22

Já před PC žádné neřesti nedělám, maximálně se šťourám v nose a facebook mám protože si tam dáváme foto a video, k ničemu jinému není.

R. Polášek 6.6.2022 13:07

Já nechápu, proč se mám na Facebooku kontaktovat s někým, koho neznám.

Takže účet mám, občas se ně něho podívám, ale kontakty mám po cca 10 letech facebookového účtu tuším asi dva.

A facebookové diskuze a diskuzní stránky mi připadají takové hospodské žvanírny, takže na účet obvykle nekoukám.

Jen vždycky jednou za čas, když si uvědomím, že zase neznám heslo a tak si ho obnovuji.

P. Diviš 6.6.2022 12:26

FB účet mám. Hodí se, když někdo, koho si vážím nebo ho alespoň beru vážně, dá odkaz na něco, přístupné jen majitelům FB účtů. Taky tam obvykle koncem roku dávám své PF. Jinak tam lezu velmi zřídka, maximálně 10 x za rok. Dá se to vydržet.

K. Potoček 6.6.2022 11:18

Já mám účet na FB taky, heč!

Jsem byl kdysi s přáteli v restauraci a tam jsme se o tom bavili, tak po návratu domů jsem se rozhodl, že si ho vytvořím taky. Ale nevěděl jsem jak, tak jsem volal dceři. Ta byla šťastná, že tatínek telefonuje půl hodky před půlnocí, ale poradila mi. Sice jsem tam od té doby nebyl, ale evidentně ho tam někde mám, jelikož mi nedávno přistály v mailu dvě zprávy, že se tam po mě shání nějaké dvě ženy. Ani jedno jméno mi nebylo povědomé, tak ať mi vlezou na hrb. A taky jsem už skoro 30 let ženatý, teď do toho ještě nějaký baby, z toho nekouká nic dobrého. Takže to nechám takhle. Mám FB? Mám. Jsem moderní? Jsem. Akorát tam nechodím.

P. Hatina 6.6.2022 11:15

No není to tak špatný nápad, si Fcb vypnout. A to tam člověku ani nemusí nikdo nadávat, stačí že ho štve co tam P.R. oddělení institucí píšou za pohádky.

Pokud s nimi má člověk osobní zkušenosti a ví že poskytují služby horší nežli špatné, tak potom prakticky denně tapetovaná sdělení na Fcb že patří k nejlepším v oboru už mu samo o sobě rozpaluje krev..

F. Navrátil 6.6.2022 9:21

Když jdete na plovárnu, nemůžete si stěžovat, že je voda mokrá. Když jdete do nádražní putiky, nemůžete si stěžovat, že se tam s vámi nechtějí bavit o moderní poezii. Když jdete na Neviditelného psa, nemůžete naříkat, že jsou tam příspěvky, které...zkrátka, kde obsah odpovídá formě. Když jdete na Facebook, tak tam jdete s vědomím, že je to rejdiště mašíblů a sebestředných exhibicionistů.

V. Dosoudil 6.6.2022 8:38

Pokud má kdo FB nastaven na politicky zaměřené skupiny, pak platí vše, co autor píše v článku, Já jsem si svůj FB vyladil na úzce zaměřené komunity kolem svého hobby a popsané problémy tam nacházím jen velmi vzácně. Messenger je sice nahraditelný, ale s oblibou jej u FB využívám jako ideální pružný komunikační prostředek. Jinak jsem přesvědčen, že většina zarytých odpůrců FB jej nikdy nevyzkoušela a mnozí ani nepochopili, jak funguje a co to vlastně je.

V. Vérosta 6.6.2022 10:43

souhlasím, bez FB se snad ani nedají pěstovat takové koníčky jako fotografování a podobně! všechny tyhle hobby skupiny jsou pečlivě moderovány, čili žádní takoví blázni, jako tady na Psu se tam nevyskytují!! :-D

R. Langer 6.6.2022 12:19

Takže jsou vlastně mazány všechny příspěvky mimo téma, že? ;-)

I. Lyčka 6.6.2022 12:51

Pokud jsou sprosté a urážlivé, tak určitě.

J. Basler 6.6.2022 8:30

Svůj FB ani Instáč jsem nikdy slavnostně neotevřel, u sociálních sítí to vždy dopadně stejně. I na LinkedInu jsou občas děsný úlety...

Jednou mě vyděsila firma, která chtěla např. přidělování práv do DW dělat přes firemní FC a podobně. Zrušit interní e-mail...

O. Machluf 6.6.2022 8:24

Sociální site jsou absolutní ztrátou času a cestou do skutečně sociální izolace.

V. Dosoudil 6.6.2022 8:41

Mám právě opačnou zkušenost.

F. De Winter 6.6.2022 7:31

Vidím Mariane, že prožíváte jakýsi abstinenční syndrom. Něco jako prožívají abstinující kuřáci nebo alkoholici. Nadarmo se neříká, že z kuřáka už se už nikdy nestane nekuřák, ale pouze abstinující kuřák.

Já FB nemám, ani Instagram, ani WhatsUpp a ani žádnou podobnou vymoženost. A nikdy mě to nechybělo. Kdysi jsem se pokoušel o firemní FB ale zašel na úbytě. Nebavilo mě starat se o něj, zabíralo to strašně moc času. Proto nechápu co na tom lidí vidí. Kdo tráví čas na FB nebo na něčem podobném normální vztahy mít nemůže prostě proto, že na ně nemá čas.

R. Langer 6.6.2022 7:57

Hm, to bych opravdu neřekl...

F. De Winter 6.6.2022 8:41

No ano, samozřejmě existují lidé, kteří mají FB a v podstatě ho ignorují, nebo ho používají tak nějak ve stylu "sejdeme se tam a tam v tolik a tolik", nebo tam trenér basketballu nechává nějaké vzkazy či instrukce...

Tyto uživatele FB jsem neměl na mysli. Ti to používají pouze jako technickou platformu nahrazující mail, nástěnku nebo něco podobného, ale neprožívají tam žádný virtuální život.

V. Dosoudil 6.6.2022 8:48

Zneužití technické platformy, získání závislosti, tlachání o blbostech, vyvolávání sporů, ztráta času atd. To všechno je přece o lidech a ne o Facebooku.

F. De Winter 6.6.2022 9:52

Souhlas.

R. Langer 6.6.2022 12:20

Tak tak...

R. Gramblička 6.6.2022 8:16

je to o míře. Pokud FC věnujete přiměřeně času, na živé kontakty, koníčky a práci vám zůstane času dost. Já mám FB 13 let, kdy mně k tomu přiměli, když jsem zkoušel dělat pro herbalife. Utek jsem odtaď po 2-3 měsících, od té doby jsem FB prakticky ignoroval. Dnes tam čas od času mrknu

Zvláštní je, že někteří staří známí jsou líní mi napsat mejl nebo zavolat, a ještě mi vyčítají, že nejsem na FB. To jednomu hlava nebere

R. Gramblička 6.6.2022 8:18

krom toho, FB je vhodný k nalezení lidí, co mají stejné zájmy jako vy. V reálném životě je to o náhodě. Takhle můžete navázat reálné vztahy s lidmi, které by ste normálně nepotkal. Vše má své pro i proti.