21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Premer 16.8.2008 11:08

Souhlas

Plně souhlasím  s p.Vlčkem, řada diskutérů (ti co článek odmítají) bohužel vůbec nepochopili oč jde a plácají nesmysly.Míchají švestky a hrušky dohromady a jejich argumenty a způsob vyjadřování ukazují převědčivě na jejich IQ.Ty diskuse pod články bych zrušil,v anononymitě se krásně nadává-což takhle napsat protičlánek a podepsat se, jako to udělal p.Vlček?

Paul Sulc 15.8.2008 5:00

Zbourejte Hrad

a dejte ho investorum. A taky Prasnou branu, Narodni divadlo, Museum. Taky v Praze prekazi tri rotundy, misto nich by se mohly prodavar boty nebo blue jeans. Potom zplanyrujte Stare mesto, dalo by se jiste prodat v drazbe, starosta a mestanostove by si narvali kapsy. A nakonec prodat investorum Malou stranu, at se ksefty hejbaji a turistum se betonovy krychle urcite budou libit. Kdyz se da vytunelovat Poldovka, ted uz politici maji zkusenosti, takze : vytunelujte Prahu. Lidem to bude fuk, urcite je zajimavejsi cumet na fotbal.

K. 14.8.2008 8:40

S F.Felagundem tentokrát naprosto souhlasím

a nechápu, proč pan Vlk vůbec nebere na vědomí, že jak České dráhy, tak Mnisterstvo dopravy jasně prohlásily, že Mas. nádraží je v pražské dopravě nenahraditelné, a proto jeho zrušení nepřipadá v úvahu.

PetrH 14.8.2008 0:21

Re: Re: Re: Jestli pan Vlk....

jistě, jinde nemají Drtinovou :-)

clay 13.8.2008 22:35

Re: Uf, uf, to je zase jednou pěkná vlkovina...

sedněte si do heřmánku, nebo do strouhané mrkve...

clay 13.8.2008 22:33

bezva

R^

Kobylka Lajda 13.8.2008 21:21

Re: Re: Re: Pane Vlk,

R^R^R^;-D;-D;-D;-D;-D

lerak 13.8.2008 21:04

Re: Re: Re: Ano,

To muk: raději ani muk, jsi trapný, jako vždy. Bez invence.(Y)

Ben 13.8.2008 20:07

Nejen

Což o to, Drtinová, i když je zoufalá, je tam konec konců jen proto, aby se ptala, skákala do řeči a říkala "prosím stručně", ale co ti tzv. komentáři a la .Tabery, o tom kašparovi, co je mluvčí českého brouka Pytlíka ani nemluvě - co je v jejich očích opravňuje něco komentovat, když neznají ani historii, ani diplomacii a konec konců jako všeználekJust argumentují - po tom všem - tím, že něco viděli v TV. Čirá groteska...

Sýček 13.8.2008 20:05

Re: Re: Re: Re: Dopravě v Praze nerozumím,

Víte nejsem ani pro ani proti zrušení MN, jen mi tento způsob dopravy připadá poněkud nešťastný. (A díky tomu jsem pochopil didaktické metody Járy Cimrmana  v Liptákově) Včera v noci jsem vyslechl k dopravě v Praze pořad v Českém rozhlase. Bylo to pěkné, obhajovali vybudování podzemní (rychlo)dráhy, ale opravdu nemohu posoudit, zda to může být k užitku. Mějte se hezky, rád si vaše články pročítám i jinde než na NP.

Tomáš Krystlík 13.8.2008 19:52

Re: Když jedu od Kolína do Prahy

V Německu je S-Bahn nebo metro pod nádražím. Inu, Češi zase něco vymysleli!

Tomáš Krystlík 13.8.2008 19:25

Byť pan Vlk

určitě pečlivě sleduje cz-média, ušlo mu, že Praha plánuje S-Bahn podle německého vzoru (předměstská doprava skrz město po železničním svršku, například Kladno-Praha-Benešov, nebo Beroun-Praha-Nymburk), vlaky budou stavět v každé železniční stanici jak mimo Prahu, tak v Praze, kde se budou muset nějaké stanice určitě dostavět) s intervalem mezi vlaky dvacet nebo dokonce deset minut. Bude to tedy velká dodatečná zátěž pro pražská nádraží a tratě.

Pane Vlku, sen., udělal byste lépe, kdybyste své názory neventiloval. Kdo má číst takové hlouposti?

Finrod Felagund 13.8.2008 19:19

Re: Re: Re: Dopravě v Praze nerozumím,

Jenže to není problém existence nádraží, ale organizace dopravy na něm. Co je za problém dát na Masaryčku jen vlaky ze systému S a na FJI dálkovou dopravu? Pak nemusíte nikam běhat, Esko má pravidelné intervaly. Navíc by měl vzniknout podchod mezi FJI a Masaryčkou s pojízdnými pásy. Tohle opravdu není problém. Navíc Gare d'Orsay bylo zrušené v době, kdy bylo možné přesunout dopravu jinam. Tohle v Praze nejde.

Čumil 13.8.2008 19:17

Uf, uf, to je zase jednou pěkná vlkovina...

;-D

Sýček 13.8.2008 19:16

Re: Re: Dopravě v Praze nerozumím,

No hlava mi to nebere, ale než běžet na Jindřišskou to už raději rovnou pospíchám na Masarykovo nádraží není to o moc delší a mám jistotu, že vlak stihnu. Opravdu dopravě nerozumím a v cizině jsem necestoval vlaky a Musée d´Orsay je koneckonců zrušené nádraží. Uklidnil jste mne, že proti přebudování tohoto dopravního skvostu UNESCO nebude. Opravdu mi nejde na rozum a přijde mi hodně hloupé, že cestuji-li vlakem z jednoho konce republiky na druhý musím v Praze běžet čtvrtku, abych stihl přípoj. Zřejmě je to proto, aby cestující netrpěli vměstky a protáhli si své údy.

Yarda 13.8.2008 19:14

Když jedu od Kolína do Prahy

klidně bych vystoupil v Libni a dojel metrem tak kam potřebuji. Ale nějaký chytrák postavil stanici metra dost daleko od libeňského nádraží.

S.P.Q.B 13.8.2008 19:00

Re: Re: Re: Máte naprostou pravdu.

Když odhlásíš televizi a prodáš přijímač,nebudeš se moci koukat na skutečné zprávy na cizích stanicích.

Finrod Felagund 13.8.2008 18:42

Re: Dopravě v Praze nerozumím,

Potom je řešení postavit propojení Masaryčky a nádraží FJI a ne Masaryčku bourat, tím spíš, když se jednoduše ani cestující ani vlaky z Masaryčky na FJI nevejdou. Nevejdou, o tom není diskuse, bez zvýšení kapacity FJI o takových 45% (tedy přesunutí nástupišť z Masaryčky na FJI) není možné vměstnat vlaky z Masaryčky tam, kam chtějí radní. Lze to jen vytvořením velkého podzemního terminálu pod FJI a to je něco tak neskutečně drahého, že na to zadlužená Praha opravdu peníze nemá, navíc když nezvládá postavit ani tak důležitou věc, jako je dálniční okruh města. Navíc, soudám, že jste nikdy nebyl v Londýně, Paříži nebo Budapešti - Waterloo a Southwark, Gare de l'Est a Gare du Nord, Nyugati a Keleti... a takových případů by bylo i víc. Chcete říct i nadále, že je to unikát? Navíc neexistuje přímé spojení mezi Déli a Nyugati ani v Budapešti, v Praze máte tramvaj linky 5 či 26 (například). Napřed než budete plácat nesmysly, tak se o věci informujte...

Finrod Felagund 13.8.2008 18:32

Re: Máte pravdu o redaktorech i o nádraží

Níže píšu myslím docela odborné argumenty. Vyvraťte mi je, když jste tak chytrý.

Chris Kelvin 13.8.2008 18:24

Re: Máte pravdu o redaktorech i o nádraží

Marně přemýšlím, co je tedy ta budoucnost. Rozšířit Magistrálu na 12 pruhů.....? 8-o

Sýček 13.8.2008 18:21

Dopravě v Praze nerozumím,

avšak to co píše pan Vlk o ČT podepisuji, Drtinová i VM je ubohost. A od vás pražáků bych rád slyšel, koho napadlo postavit dvě velká nádraží ani ne půl kilometru od sebe, nepropojit je ani vlaky ani veřejnou dopravou (i v metru se musí přestupovat). Fakt unikát. Jen doufám, že toto řešení nechrání UNESCO jako jedinečnou světovou duchovní památku.

Chris Kelvin 13.8.2008 18:20

Re: Je skutečně potřebné Masarykovo nádraží ?

Tejoreťycky to máte jistě zmáknuté, ale:

- přes Masarykovo nádraží se určitě nedopravuje žádné zboží

- dálková osobní přeprava roste úměrně se zrychlováním a zkvalitňováním spojení a se stále více ucpanými a nebezpečnými dálnicemi, ta bohatě zaplní Hlavní nádraží

- v dohledné době se dá čekat nárůst osobní dopravy za účelem dojíždění do Prahy za prací (na to je neprůjezdné Masarykovo nádraží ideální): za Prahou rostou další a další satelity, v Praze se rozšiřují zóny s omezeným parkováním, určitě časem přibude i mýto a navíc není prostor pro rozšíření stávajících přístupových komunikací - Praha je ve složitém terénu a obklopena hustou zástavbou

- ropa tu nebude věčně a nikdo neví, jak bude individuální doprava vypadat třeba za třicet let, už takto se v Praze většina pozemků v hodných pro budoucí rozšíření třeba příměstské dopravy levně rozprodala, aby se teď draze vykupovala

Pamětník 13.8.2008 18:20

Máte pravdu o redaktorech i o nádraží

Redaktoři se vesměs shánějí o senzacích a málo je zajímá obyčejná realita. Nemohou být znalci ve všech oblastech, ale je chybou, že nedají víc na odborníky a dávají více prostoru hnutím, které jsou skoro vždy zaujaté a tedy neobjektivní . Masarykovo nádraží je minulost a lze zachovat jen budovu, nebo její část jako památku, ostatní nepatří do 21. století.

Lájoš 13.8.2008 18:20

Re: Re: Je skutečně potřebné Masarykovo nádraží ?

Snad máte i pravdu a bez politizování problému.

šakal 13.8.2008 17:55

...Přesně tak!...

...:-)

Finrod Felagund 13.8.2008 17:50

Re: Je skutečně potřebné Masarykovo nádraží ?

Pochopte, že je jedno, že je nádraží Františka Josefa blízko, ale prostě trať z Kladna na něj nedostanete vůbec a vlaky od Kolína s intervalem 20 minut, Kralup s intervalem 30 minut a z Nymburka s intervalem hodinu se na něj kapacitně nemají šanci vejít. Jistěže má smysl zbourat ty hnusné sklady a přebytečné nákladové kolejiště, ale samotné osobní nádraží je naprosto nepostradatelné, nemluvě o tom, že je ideálním místem pro konečnou rychlodráhy Praha-centrum - Letiště Ruzyně. Pokud by se stavělo nové letiště, tak ze kterékoliv z nabízených lokalit mohou vlaky jezdit kam? No na Masaryčku, a snadněji než na nádraží Fratiška Josefa I. To samotné je přitom přeplněné jak vlaky tak cestujícími, už tak má problém pojmout veškerou dálkovou dopravu, která do/z Prahy jezdí + regionální dopravu na Benešov, Beroun a Zbraslav. Tím, že se postaví Nové spojení, se pouze umožní, aby na něj přijíždělo od Libně víc vlaků za určitý interval, ale neřeší to, kam ty vlaky dojedou. Sedm nástupišť nádraží Františka Josefa není totiž možné už nikam jinam než pod zem dále rozšiřovat, a pod zem také úplně ne, protože tam "překáží" metro a v budoucnu i magistrála. Zároveň by bylo postavení podzemního nádraží velmi, velmi nákladné. Masarykovo nádraží není ani náhodou nadkapacitní (tedy jeho osobní část), viděl jste někdy, jak jsou navzdory vcelku krátkým intervalům přeplněné vlaky, které na něj přijíždějí, resp. z něj odjíždějí? Ostatně metro C nemá šanci pojmout objem lidí z Masaryčky+Hlavního nádraží najednou a tramvaj k nádraží FJI. taky nevede. A co s tím? Na to Vám neodpoví ani radní Langmajer, ani exsoudruh Vlk.

maya 13.8.2008 17:45

Re: Re: Re: Re: Když tak mluvíme o naprostém blbci.....

R^R^R^R^

sci 13.8.2008 17:39

Re: Re: Ano,

To máte marný, já už jim psal a víte co odepsali (po dlouhých tahanicích)? Źe prý jse o "umělecký záměr". No řekněte, za co všechno se vydává ignorance!

Lájoš 13.8.2008 17:30

Je skutečně potřebné Masarykovo nádraží ?

Železniční přeprava osob i zboží klesla za posledních cca 15 let asi o 50%. Že by měla přeprava po železnici v budoucnu dosáhnout objemu z let před rokem 1989 je nepravděpodobné. Proč potom udržovat v provozu nadkapacitní zařízení, která navíc potřebují nákladnou údržbu, nebo i přestavbu, aby vyhověla požadavkům současné doby. Pražská nádraží lehce nahradí to, co v současné době dělá Masarykovo nádraží, nehledě na to, že vzdálenost Hlavního nádraží Praha je téměř coby kamenem dohodil,stálo miliardy a další miliardy bude stát jeho přestavba, má metro a bylo by na čase, aby ČD udržely alespoň  toto nádraží v centru Prahy v solidním stavu, coby dopravního centra hlavního města České republiky.

Chris Kelvin 13.8.2008 17:27

Re: ...Hm...

Já jsem to pochopil tak, že když cestoval z Chebu do Ostravy a měl na přestup jen deset minut, bylo to z hlaváku na střed docela honička. Také jsem několikrát zažil :-)

Ovšem pokud by Hlavní nádraží bylo vyhrazeno pro celostátní přepravu a Masarykovo hlavně pro dojíždění "commuters" do Práglu, asi by tento problém odpadl. Z hlaváku než se někam vymotáte, je to věčnost, na Masaryčce prakticky hned z vlaku jdete na tramvaj nebo na metro nebo pěšky do centra.