8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

MÉDIA: Pravda o Mohamedovi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Malik 20.2.2006 23:10

Autor je mimo misu

pařez 20.2.2006 21:01

Cenzor

Když se Žantovskému nepovedlo zavést cenzuru v roce 2000 v době televizní krize, číní tak v ČT nyní. A na Nev. psu se nám k tomu asi snaží dát ideologický background.
Johanka28 20.2.2006 18:51

Docela trapný článek

Hloupější článek než je tento už jsem dlouho nečetla. Autor se možná rád poslouchá, ale já navrhuji, aby spíše dřív přemýšlel než něco napíše. Například co se týče snyslu pro humor, neznám větší srandisty, kteří si dovedou dělat srandu sami ze sebe než zrovna židy.
Jana 20.2.2006 16:50

otázka pro autora

Jak by mohlo jít o věrnou karikaturu někoho, jehož tvář se po staletí nesmí zobrazovat?  Jak z obrázku kdo bez nadpisu může poznat, že se jedná o právě muslimského proroka? 
. Vždyť dědek  s turbanem je jeden jako druhý!
G. Pasek 20.2.2006 17:48

Re: otázka pro autora

Jano, s tim dynamitem v turbanu souhlasim, ale v sikovne karikature kde "nekdo" rika u nebeske brany, aby prestali, ze mu dosli panny . . . . . i hnup se dovtipi o koho jde.
Harwey 20.2.2006 16:08

Přečíst si ten článek s karikaturama

Pro vaší informaci. Tam nešlo vůbec o karikatury ale šlo o to zjistit míru autocenzury jednotlivých kreslířů a s tímto komentářem to bylo i vydáno.
Lojza z paseky 20.2.2006 15:34

Vono těm machometánům

přeci vůbec nejde o nějakýho Mohammeda či Proroka, nebo jak tomu říkaj. Možná vám všem unikla taková malá zprávička, že někde v machometánsku házeli ti jediní spravedliví něco na americký vyslanectví. Důvodem byl reliéf Mohammeda na budově Nejvyššího soudu U.S.A.
Jakpak dlouho tam už asi je. A z jakýchpak pohnutek tam asi byl vyveden. Proč jim to začalo vadit zrovna ted? Kolikpak z těch demonstrujících v životě opustilo rodné město, natož aby v Americe shlédlo budovu Nejvyššího soudu, kolik z nich umí číst...
Kdepak, jde jim jenom o to dělat bordel, zabíjet lidi (zatím zabíjejí víc vlastních, než "nevěřících psů", což hodnotím kladně), prostě cokoliv jenom nemakat.
Nebudeme-li kreslit Mohammeda, bude jim vadit, že nenosíme ručník na hlavě, budeme-li nosit ručník na hlavě, bude jim vadit, že nechodíme v noční košili, nebo že třikrát denně nevystrkujeme zadnici.
Jarka 21.2.2006 13:56

Re: Vono těm machometánům

Souhlasím s Lojzou z paseky.
Michal 20.2.2006 14:38

Jiránek

V článku je zmíněn mj. Vladimír Jiránek, a ten měl na dané téma pěkný kreslený ftip. Einstein na něm povídá: "Všechno je relativní, jen svoboda projevu je absolutní!"
pepe 20.2.2006 13:40

no a co...

no a co, vazeny pane, znovu se zadivejte na Formanuv Lid vs. Larry Flint. Je kazdeho pravo rikat, psat, karikovat... co povazuje za pravdu. Nietze napsal - Buh je mrtev. No a co...
kapitán 20.2.2006 13:54

Re: no a co...

Pravda je že Nietce je mrtev URČITĚ.
Rpuť 20.2.2006 13:39

Požadavek extrémně expesivního vyjádření versus fundamentalismus jsou jen dvě strany téže mince.

Obě extrémní, obě konflikní, obě zbytečné.
Karel 20.2.2006 13:01

dotaz

Ptám se autora i části zde diskutujících: co s tím má, proboha, společného David Černý? Jediné, co zmínil autor, je ten naložený Saddám. To jako, že se Žantovský bojí muslimů, tak se chce distancovat od Černého? Jiný výklad mě k tomu nenapadá. Ale tak to mohl napsat rovnou: "milí muslimové, až budete zabíjet Černého, vzpomeňte si, prosím, že já, Žantovský, jsem s ním nesouhlasil".
VladaPing 20.2.2006 12:14

Je pozoruhodné, že před (dvěma?) lety učiněný pokus o "pozdvižení"

muslimské veřejnosti odkazem na splachování koránu do záchodu na Guantanámu se setkal s poměrně minimální odezvou (asi nikdo z muslimů neviděl korán a nemí číst, ti kteří korán znají pravděpodobně pochopili, že jako "únik informací" z dosti slušně střeženého Guantanáma je to pitomost), tak se to zkusilo jinak (s karikaturami muslimů - kruci, ono tam je někde arabsky napsáno, že se jedná o proroka Mohameda?), koneckonců, již ze svých studentských let si pamatuji, že slovo "zkouška" pochází od větného spojení "zkusíme to".
No, a ono to vyšlo......
VladaPing 20.2.2006 12:15

Re: Je pozoruhodné, že před (dvěma?) lety učiněný pokus o "pozdvižení"

Teď  mne napadá, vždyť pojem, terminus technicus, "splachovací záchod", musel být té rabující luze absolutně neznámý a nicneříkající.
dragon 20.2.2006 11:54

do kozelce

svázat a namočit do sraček poatří vizuálního umělce Davida Černého. Došlo by k jednotě obsahu i formy
Andy 20.2.2006 13:28

Re: do kozelce

co by dělal ve vaší hlavě ?
Kon 20.2.2006 10:57

Muhammedova podoba

Zatím jsem nepochopil, jak se pozná, že určitá kresba představuje proroka Muhammeda. Fotografie v té době neexistovala a malíři a kreslíři (byli-li tam nějací) zřejmě - platil-li jž tehdy zákaz znázorňování - proroka znázorňovt také nesměli. Takže se ptám: podle jakého vzoru imám pozná, že příslušná kresba znázorňuje proroka? Ledaže by mu to sdělil sám Alláh ...
kapitán 20.2.2006 11:47

Re: Muhammedova podoba

Anonymní strejda Alí to nebyl - takže zbývá prorok.
Ukřižovaných bylo v antice statisíce - přesto zobrazeného člověka na kříži chápeme jako Ježíše a né zbojníka XY
ufo 21.2.2006 0:12

Re: Re: Muhammedova podoba

Ježíše podle kříže - dobrá, ale Mohameda jste poznal podle čeho ? Podle bomby v turbanu ?
Otakar 20.2.2006 10:51

Je to zástupný problém.

Kdyby nebylo karikatůr, tak by byla třeba "žraločí socha", nebo cokoli jiného. Rozešle-li někdo 6 milionů e-mailů po islámském světě, chce tím něco vyvolat. A ono se to povedlo. Takže ani my se neschovávejme za zástupné problémy. Ten problém je fundamentální islám jako takový. A to je třeba v EÚ řešit a hlavně dotáhnout do konce. Žádné omluvy nám nepomohou. Je nutno formulovat jasné stanovisko EÚ a bránit naše civilizační hodnoty. To co předvedl pan Solana je spíše ostudné. Kromě toho je už na čase ,aby multikulturní morální relativisté v evropě odešli ze scény. To nemění nic na tom ,že autor má pravdu v tom, že bohužel, takovým ujetým takyumělcům, jako je D.Černý a ostatní rádoby karikaturisté na přímluvy rúzných expolitiků  ,dávají v EÚ a i u nás prostor a hlavně je z veřejných peněz platíme ,což je ta zásadní chyba.
kapitán 20.2.2006 11:51

Re: Pryč se Solanou

To že nemůžete prosadit své Pryč se Solanou - znamená buď:
a) jsme v menšině a většina se Solanou souhlasí
nebo
b) evropské struktury mají politiku nezávislou na mínění většiny 
mick 20.2.2006 10:47

proč neumi Žantovský interpretovat umění

Husajn v lázni nikoliv formaldehydové je volnou asociací ,záměr- nou citací,jedná se o predátora.A kontroverzní citace vyvolá po- lemiku.Dávno nežijeme v éře estetizujícího umění,jak bychom rádi ale v éře informační a jedná se více o politikum než o handrko- vání o původnost. Žantovský nechápe ,záměrnost onoho pla giátor- ství jako vodu na mlýn neinformovaným žurnalistům .normalizacenormalizačníéry.n
Kolt 20.2.2006 13:18

Re: proč neumi Žantovský interpretovat umění

Me se "Husajn v lihu" moc libil. Ja modernimu umeni nerozumim a na vystavy vetsinou chodim jenom kdyz je tam k videni
Buvol 20.2.2006 10:02

Autor je trapně mimo mísu!

Celou věc nejlépe vystihuje tento článek z Práva: Skutečnou provokací jsou podvrhy imámů Z redakční pošty Z karikatur Mojžíše v západních médiích by bylo možno sestavit slušnou publikaci. Nikdo však nenakreslí Mojžíše na buldozeru - ne proto, že by to bylo tabu, ale proto, že by to byl nesmysl. Pokud Izraelci občas boří domy Arabů, je to vždy z politických, bezpečnostních či jiných důvodů, nikdy z náboženských.      Naproti tomu tři okruhy problémů, kterých se dánské karikatury dotýkají (terorismus, potlačování práv žen a ohrožování tvůrců), vyplývají jednoznačně z jistého typu (dez)interpretace islámu - tedy z Mohamedova učení. Použití Mohameda v karikatuře je tedy standardním evropským karikaturistickým paradigmatem. Právě tak jako byla mnohokrát použita postava Ježíše v karikaturách zabývajících se křesťansko-sektářským násilím v Severním Irsku. Můžeme diskutovat o kreslířských a myšlenkových kvalitách všech dvanácti - popsat je však paušálně jako „primitivní a hloupé,“ jak to učinil v Právu Petr Schnur, je přinejmenším hloupé. Pokud by chtěl opravdu hledat zlovolnou provokaci, našel by ji nejlépe ve třech hloupých podvrzích (Mohamed jako prase, jako pedofil a v sodomii se psem), které po islámském světě šířila skupina dánských imámů, když si zde v listopadu a prosinci sjednávala budoucí „spontánní“ výbuchy odporu.      Skutečnost, že si museli pořídit tři obrázky navíc, nejlépe svědčí o tom, že ani oni sami nebyli přesvědčeni, že původní dvanáctka je dost urážlivá, aby přinesla potřebné výsledky. Úvahy, proč někteří muslimové sáhli k hrubému podvodu, aby dosáhli kýženého cíle -tedy prudkého zhoršení vztahů západního a muslimského světa -by autora asi dovedly k závěrům, které by se mu vůbec nelíbily. RICHARD PRAGER
mick 20.2.2006 11:01

Re: Autor je trapně mimo mísu!

A Dánové jim jako poděkování postaví mešitu , neb několik mešit. Přirovnání o nastavené tváři Ježíšově se nabízí,nevím ale domnívám se ,že pokud by tohle provedli immámové čeští kdyby nějací byli už by tu s námi v Čechách nebydleli o stavbě mešit nemluvě.Tolik k toleranci .
.o. 20.2.2006 22:31

Re: Autor je trapně mimo mísu!

Obavam se, ze jste nepochopil, o co danskym imamum slo. Oni si stezovali na soucasnou situaci v Dansku, ktera podle nich muslimum nepreje (nemohou stavet mesity kde se jim zlibi, televize dava prostor protiislamskym projevum, noviny zobrazuji Mohammeda, ...). Jako ukazku mimo jine uvedli 12 karikatur a 3 obrazky, ktere byly zaslany nekterym muslimum. Z tohoto pohledu vubec neslo o podvrh. Cela vec ale byla pozdeji pretransformovana do problemu "svoboda slova & nabozenske citeni" a zneuzita pro demonstraci sily muslimskeho sveta. Napriklad ve Svedsku zijici muslim si muze dovezt ze severni Afriky manzelku i s libovolnym poctem deti (vubec se nemusi dokazovat, ze ty deti jsou jejich) a na zaklade jakehosi predpisu o "sjednocovani rodiny" dostanou svedske obcanstvi (a podporu). O necem takovem si dansti muslimove mohou nechat jen zdat, tam je imigracni politika restriktivni. No, byt muslim, neprotestoval byste za teto situace proti te neprejici danske vlade?
Malik 20.2.2006 23:09

Re: Re: Autor je trapně mimo mísu!

Tak myslim, ze jste mimo misu i Vy, a Vase tvrzeni o jednoduchosti emigrace do Svedska a ziskani obcanstvi je pouze zlomkem skutecnosti.Bylo by zajimave vedet kam na takove informace chodite.
.o. 20.2.2006 23:46

Re: Re: Re: Autor je trapně mimo mísu!

Ja netvrdim, ze je to jednoduche. Ja tvrdim, ze je to jednodussi nez v pripade Danska. Ale je pravda, ze informace mam z vselijakych pochybnych platku a navic me to prilis nezajima, takze si to nepamatuji presne. Napriklad nasledujici uryvek je z clanku "Islam on the Outskirts of the Welfare State" (Christopher Caldwell, New York Times, February 5, 2006). And there are taboos: the practice of second-generation Swedes returning to their ancestral countries to find husbands and wives, for instance, is common, particularly among families from Turkey. Neighboring Denmark has passed laws limiting the practice. In Sweden, public discussion of this kind of endogamy is muted, although Swedes complain in private that it slows integration and unacceptably widens the number of potential new immigrants. "It's nothing you can talk about," says one educator at a Million Program school. "In general, we despise the Danes for raising this." The rise of a right-wing anti-immigrant party, along the lines of the Danish People's Party, appears unlikely in Sweden in part because memory is still fresh of the New Democracy Party, which stormed into the Riksdag with more than 6 percent of the vote at the height of the economic downturn in 1991 but then performed erratically, embarrassing even its most ardent followers.
Roy Boehm 20.2.2006 10:02

A ještě k tématu

Také mě přišly ony karikatury jako výtvory nepříliš nadaných žáků prvního stupně ZŠ. Ale to nic nemění na faktu, že reakce islámských duchovních, politiků a pouliční lůzy je nehorázná. A připosranost evropských politiků (a najmě toho šmejda Solany, zaplaťpříroda, že už není náčelníkem v NATO) mě utvrdila v přesvědčení, že EU je spolek zbabělých žvanilů, kteří umí akorát zvyšovat daně a uplácet lenochy. Pochvalu zaslouží jedině Cyril Svoboda (nomen omen) za jasné a pevné stanovisko. Že bych nakonec volil lidovce?!?