Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
MÉDIA: O jednom pořadu ČT 2
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
honzak 23.1.2009 7:18Re: Pane autore, Ano, také jsem to slyšel a to z dost povolaných úst. Dokonce mi ten člověk i vysvětlil jak dvoutaktní diesel funguje. Důvodem měla být jednoduchost, spolehlivost a snadná opravitelnost. Včera jsem na ten pořad koukal - TO BYLA HOVADINA!!!!! Borci z Výtopny Zlíchov by to na amatérské video natočili 100x lépe (co do formy a hlavně obsahu)!!!! |
S.P.Q.B 22.1.2009 23:35Re: Letadlo Il 18. to je ta " přímá linka do Havany " ? (Prachy dělaj člověka) |
No, 22.1.2009 23:19Re: Zašlapaný projekt Latécoere |
No, 22.1.2009 23:01Re: nafta? ono se činily - hlavně ve třicátých a čtyřicátých letech - pokusy s leteckými motory na naftu - tedy diesely. Lákadlem byl nízká spotřeba paliva, nabízející najmě pro bombardéry zajímavý dolet. Třebai - v SSSR byl tehdy bombardér Jer-2, jenž měl verzi poháněnou naftovými motory - viz http://www.palba.cz/viewtopic.php?t=1956 Němci koncem třicátých let vybavili naftovými motory část bombardérů Ju-86. Obecně se naftové motory neosvědčily. Tehdy. Ale mám dojem, že i dnes se s nimi experimentuje pro lehká letadla. |
Karel 2 22.1.2009 20:40Re: Pane autore, Bohužel se asi mýlíte. O nějakém strhávání drátů tenkrát nebyla řeč. Pokus vím, tak se měl zajistit provoz rychlíků na dosud neelektrifikovaných tratích. Jinak souhlasím s tím, že pořady jako "RETRO" jsou zcela amatérské. Ale rozhodnutí RVHP, tedy CCCP tady bylo, a to se týkalo lokomotiv. |
buš 22.1.2009 20:28Re: Pane autore, říkalo se, že v Sergeji je ponorkový motor, co vy na to? |
Kanuk 22.1.2009 20:26Re: Neni to z ruky Js. Jednak se na televizi nekoukám vůbec, a jednak můj počítač není dost chytrej na příjem TV signálu. To by mne stálo dvojnásobek, a na to nejsem zvědavej. |
liberal.shark 22.1.2009 18:15Re: Zašlapaný projekt Patří. Spletl jsem si výrobce. L-410 vyrábí Let Kunovice a ten skutečně patří Uralskému těžebnímu a metalurgickému podniku. |
Lone Star 22.1.2009 17:28Re: Zašlapaný projekt Výrobu ze Studénky přenesl americký vlastník (Thrall) po cca roce působení do Rumunska... |
Rudolph 22.1.2009 16:12Re: nafta? Obráceně. Je to těžší než nafta, ale lehčí než petrolej. |
gerontusinza 22.1.2009 15:23díky, musím souhlasit |
jiný Honza 22.1.2009 15:16Re: pořad ČT a téma A nešlo jen o podklady, byly tady draky i motory, vrtulníky se zkoušely a používala je i armáda. |
huhu 22.1.2009 14:55Re: Zašlapaný projekt pokud jde o likvidaci konkurenceschopnosti na světových trzích, tak jsou soudruzi nepřekonatelní. Kolik bylo na svobodném trhu špičkových čs. firem v r. 1938 a kolik v r. 1989 ? Co zbylo ze světových koncernů Škodovky či Baťi a mnoha dlaších špičkových výrobků - vč. šunky, cukru, skla, bižuterie, textilu ? A neohromujte exportem do RVHP či dumpingovým a nezaplaceným do Iraku. |
MLOK1 22.1.2009 14:35Re: nafta? Skoro jste se Vileto strefil. On letecký petrolej, kerosin, či jak se ta paliva pro turbiny nazývají je něco mezi diselem/naftou pro auta a petrolejem. Dalo by se to charakterisovat jako lehčí frakce nafty, či těžší frakce petroleje. P.S. - Tohle se mi vybavilo - Mlok není odborník na letecká paliva. |
MLOK1 22.1.2009 14:24Re: Zašlapaný projekt Nechci se liberal sharku hádat, ale nepatří Letov francouzům? Firma Lateco**e? A vyrábějí tam dosud všechny dveře pro všechny typy airbusů (a pro ještě jeden eroplán) + některé další komponenety (namátkou "vana" na elektroniku airbusu). Ta francouzská firma je založená zhruba ve stejných letech, jako Letov - kolem roku 1918. |
noname 22.1.2009 14:16Letadlo Il 18. Pokud budete chtít vidět a případně si prohlédnout Il 18, nemusíte jezdit až do Siensheimu. Stačí jet po dálnici z Mladé Boleslavi směrem na Turnov.Na odpočívadle ve vašem směru je odstaveno.Slouží (sloužilo?), jako restaurace. Interiér byl velmi zachovalý včetně pilotní kabiny a také funkčního WC. |
liberal shark 22.1.2009 13:30Re: Zašlapaný projekt Pokud vím, tak vagónky vcelku fungují a dokonce dělají na export. |
honzak 22.1.2009 13:10Re: večer jsem se slzou v oku vzpomínám na SU-7B, která jsme "točili" na radaru. Mechanici říkali, že s plnou tak 15 minut v bojovém nasazení. A ten rambajz při startu s forsáží! |
honzak 22.1.2009 13:09Re: Pane autore, děkuji! Nicméně její pomocný fíra s ní byl určitě v lokodepu Vršovice (ale už je bohužel v nebi a nepotvrdí). Ostatně první Sergeje bez tlumičů výfuku byly taky hezký hračky! V baráku na rozhraní Vršovic a Vinohrad se třásly hrnky v kredenci, když fíra "přiložil" do dvoutaktního dieselu. |
honzak 22.1.2009 13:06Re: Zašlapaný projekt kdo jim to prodal? Darmo mluvit. Řízená likvidace konkurence (hrdě nazývaná privatizace) nadělala hodně škody. Např. Vagonka Studénka. |
liberal shark 22.1.2009 12:32Zašlapaný projekt Jsem moc zvědavý, jestli se také bude mluvit o projektu L-610M a L-610G . Dnešní Letov patří Rusům a prodává L-420 UVPE-M po celém světě. |
cassul 22.1.2009 12:32Re: večer jsem Ono to v sovětském bloku jednak nikomu nevadilo, ropy dost, druhak prý to bylo i záměrné - omezovala se tak šance, že ptáček uletí na západ - zkrátka to nebylo technicky možné, nedoletěl by - pochopitelně nejde o nás, ale hlavně o sověty. Tahle logika platila nejen o dopravních letadlech, ale i o vojenských. Vládní dopravní speciály měly přídavné nádrže, běžné linky musely létat od letiště k letišti... |
Kylchap 22.1.2009 11:49Re: Pane autore, Nikoliv. Turbínová lokomotiva byla označena TL659.0. Zkoušena pouze v okolí Plzně. Projekt opuštěn kvůli nadměrnému hluku. V Rusku se nedávno turbinová lokomotiva opět postavila a je ve zkušebním provozu (10MW). To jsem zvědav kdy nějaký mlamodyj zase napíše, že to komunisti zakázali. |
honzak 22.1.2009 11:39Re: Pane autore, ještě maličkost - jsou remotorizované, ale podvozky zůstaly.... |
honzak 22.1.2009 11:38Re: Pane autore, tentokrát zajímavá informace! To byla ta turbínová s pomocným dieslem na pomalé rychlosti? A s cisternou mazutu místo tendru? Viděl jsem nějaké fotky a mluvil s člověkem, který s ní jezdil. Byl to úžasný výtvor ve stylu "tudy přátelé cesta nevede" ("nebyl to právě Strindberg, kdo objevil že foukáním cigaretového kouře do vody zlato nevzniká?"). |
Kapelník 22.1.2009 11:22Re: Neberu vážně ... Přesně tak. KSČ a všechno kolem je vlastně tajná zbraň dnešní propagandy. Moderátoři i novináři mají strach něco z bývalého režimu pochválit. Přitom o tom, kdo ovládá světové dění, média atd, ví "kulové". Včera lezli do zadnice Koženému s Klausem jak všechen kapitál prošustrovali, dnes budou protestovat, že se možná prodá ČSA Rusům. |
js 22.1.2009 10:55Neni to z ruky http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/409235100061003-zaslapane-projekty/ |
frankie 22.1.2009 10:53Re: pořad ČT a téma Ve skutečnosti Focke-Achgelis. |
huhu 22.1.2009 9:49najít v mediích včetně ČT seriozní informaci je neobvyklé vždy když o věci něco vím a pak čtu/vidím/slyším informaci v mediích tak zírám jaké blbosti zvěřejňují. Problém je asi v tom, že na rozdíl od velkých trhů jako je jsou anglicky, německy či francouzsky píšící/hovořící mědia se na našem malém trhu v mediích odborník na nějakou problematiku neuživí. Tak píšou ti kteří měli ve škole "nejlepší sloh" a mají k tomu příslušné "humanitní" vzdělání..i když často i ten pravopis skřípe...ještě , že je internet a z různých odborných serverů se člověk, který má zájem dozví hodně.....ale většině veřejnosti media akorát předkládají blbosti, chybná fakta a propagandu. Zeman i Kalousek v názoru na media mají pravdu. |
Bradley 22.1.2009 9:46Re: pořad ČT a téma Malá hnodopišská poznámka: Jednalo se o vrtulníky Focke-Angelis. |