2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Diskuse k článku

MÉDIA: O jednom plivanci

V pražském Letohrádku královny Anny otevřeli výstavu fotografií, která připomíná, že letos na podzim to bude třicet let od Velké listopadové sametové revoluce (dále jen VLSR).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Netzer 3.6.2019 14:44

Re: Zemanův špek

Nejen, že autor "kafrá do věcí, do kterých mu nic není" (© Vlček), ale taky udílí hraběcí rady pomocí vymyšleného citátu Voltaira, který zde nedávno kolportoval jeho bloger Chrastina: "Můj letitý kamarád z Kanady, žurnalista Petr Adler, s nímž diskutuji o všem možném a v posledních dnech hlavně o nastávajících eurovolbách, mi poslal jeden Voltairův výrok, který vystihuje přesně naši současnou situaci ... Buďte proto při vašich volbách velice, ale velice vybíraví, dodává můj starý dobrý přítel Petr Adler přes celý Atlantik ..."

J. Vlček 3.6.2019 14:54

Re: Zemanův špek

Je rozdíl, radí-li vám někdo, buďte ve volbách vybíraví, nebo když vám udílí knížecí rady typu, toho nevolte, volte tamtoho, nebo toho jste si zvolili špatně, jste holt blbí, neumíte volit, tak takové rady a posudky ať si každý strčí za klobouk, včetně vás, paní chytrá horákyně.

J. Vlček 3.6.2019 14:22

Re: Zemanův špek

Patrně si stojíte na kablíku, paní Netzerová. Zkuste si přešlápnout. Mluvím totiž o vás, panu Valentovi, Mařákovi a podobných rozumbradech, co nás zde chtějí pořád poučovat a omračovat znalostmi, neboť my jsme nevědomí a neuvědomělí, zatímco vy jste světa znalí a uvědomělí.

S. Netzer 3.6.2019 14:50

Re: Zemanův špek

Vy jste starý zamindrákovaný dědek ("my jsme ..."), Vlčku, který by udělal lépe, kdyby šel krmit holuby do parku.

J. Vlček 3.6.2019 15:12

Re: Zemanův špek

Mýlíte se, paní Netzerová, nejsem vůbec zamindrákovaný, nemám k tomu důvod, naopak, jsem plný optimismu. To vy, emigranti, kteří tu denně vyvrhujete své stesky po domově, který jste opustili, to s vámi mlátí mindráky. Jinak byste si totiž užívali života jinak, než věčným vysedáváním u, k ničemu pro vás nevedoucich, diskusí.

M. West 3.6.2019 15:03

Re: Zemanův špek

Nemohu s vami souhlasit pane Vlcku

Zapominate na jednu dulezitou vec ze nekteri lide byli z Ceskoslovenske republiky primo vyhnani komunisty,ale podstata je takova ze jim Ceske obcantstvi zustalo.Tak se nedivte ze nekteri se zucastni diskuze a maji svuj nazor na deni v CR.

P. Grigar 3.6.2019 15:18

Re: Zemanův špek

.. a bohužel svůj názor často zaměňují za postoj, jehož správnost dokládají tvrzením, že jejich oponenti nemají dostatek informací, zkušeností získaných v cizině a tudíž jsou vlastně hloupí.

J. Vlček 3.6.2019 15:43

Re: Zemanův špek

Pane Weste, je úplná hloupost, že někdo, kdo byl vyhnán před třiceti lety ze země, tehdy ještě komunisty vedené, že od té doby nezískal již dávno občanství hostitelské země. To doufám uznáte, že jste trochu ujel. Kdo za tu dobu třiceti let zatoužil po rodné zemi, nic mu přece nebránilo a nebrání v návratu, nemyslíte? Ten, kdo se vrátit nehodlá, ať laskavě starosti o tuto zem přenechá na těch, kteří zde žijí, a do jejich záležitostí jim nekecá.

L. Novák 3.6.2019 16:24

Re: Zemanův špek

No, jen ať si každý kecá do všeho, co se mu zlíbí. Nejsme za Železnou oponou.

J. Vlček 3.6.2019 16:45

Re: Zemanův špek

Opravdu duchaplné, pane Nováku 475. Byl bych zvědav, co byste říkal, kdyby vám někdo z příbuzných, neřku-li z cizich lidí začal kecat do toho, kde bydlíte, jak bydlíte, co jíte a podobně. Cítíte jakou jste vyslovil blbost?

M. West 3.6.2019 16:38

Re: Zemanův špek

Nemohu si pomoci,ale zase jste trosku zaspal.V mem prispevku pisi---- lide jako vy zapominaji ze nekteri emigranti maji ceske obcanstvi a treba je zajima co se v nasi zemi deje .Ctete jine cizi deniky nebo noviny? tam se hodne pise jaky bugr je ted v Ceske republice za prispeni Babise Komunistu a hlavne Zemana Doporucuji vam si neco precist.Kazdy nemusi zrovna s vasim nazorem souhlasit i kdyz jak ctu vase nazory a prispevky v necem mate pravdu .. Hezky zbytek dne preji.

J. Vlček 3.6.2019 17:03

Re: Zemanův špek

Mohu se jen opakovat, pane Weste. Jestliže někdo emigroval z této země, nikdo mu nebrání aby se na dálku zajímal, jak si tu vedeme, ale ať si nepřibírá naše starosti na svou hlavu. Ty ať nechá laskavě na nás, kteří zde žijeme. Nejsme totiž nesvéprávní.

Ani vy nebudete chtít, aby vám do vašeho života mluvil třeba váš bratr, který se odstěhoval z rodného domu, kde jste zůstal žít vy. Nebo se mýlím?

K. Janyška 3.6.2019 9:05

No, demokracie je veskrze špatným nástrojem správy věcí

veřejných a má v sobě zakódované totalitní zlo pro civilizované. Totalita většin proti jednotlivci, a pokaždé jiných proti pokaždné jiným, je bezohlednou institucionalizovanou válkou všech proti všem.

Jedinou nutnou, povolenou a žádoucí totalitou je totalita soukromého práva, jedinéjo práva pravého. Proto musíme bezpodmínečně přejít k volební demarchii, tedy právě institucionalizované vládě práva soukromého nad úplně vším, i tzv. právem veřejným... Dzp.

J. Vlček 3.6.2019 10:20

Re: No, demokracie je veskrze špatným nástrojem správy věcí

Pane Janyško, můžete mi, se znalostí věci, uvést, zdali to, o čem tu mluvíte, v historii bylo, někdy, někde, uplatněno, nebo je to jen víra někoho v něco, co by podle jeho představ mohlo fungovat k naprosté spokojenosti všech? Abyste mi rozuměl, chci říci, zda tato vámi proklamovaná kompozitní teorie byla někdy někým ověřena v praxi.

K. Janyška 3.6.2019 19:36

Re: No, demokracie je veskrze špatným nástrojem správy věcí

Vědecký objev spontánního řádu, tedy lidově řečeno, že to samo přinesl už koncem 17.století Gimbattista Vico. Od té doby se různí lidé pokoušeli věc objasnit, ale marně, je příliš složitá. Až nositel Nobelovy ceny z ekonomii F-A.Hayek ji popsal přesně, prokazatelně a z hlediska spontánního řádu lidského světa. Lidský svět neřídí lidé, natož demokracie, ale spontánní síly. Zejména civilizace divochů a občanů z účinků z obchodu a civilizovanými jejich nekoordinovanou aktivistou vyvolaný už jmeovaný spontánní řád lidské interakce a lidského světa, jehož evolučně vyvinutá pravidla tvoří naši mysl.

Je to relativně nová věděcká materie a bohudík a bohužel zároveň naházela, a správně, do jednoho zločineckého pytle rudé a černé. Takže se nikde a vůbec nevyučuje. I ty nejotitulovanější hlavy o kompozitivní teorii nevědí nic, vůbec nic.

Demarchie tedy je úplně novým vědeckým postulátem pro správu věcí veřejných a jak pomnohokráte opakuji, převádí úplně všechno lidské pod institucionalizovanou kontrolu jediného práva pravého, práva soukromého, které nás všechny ve skutečnosti řídí odjaakživa 24 hodin denně.

Kde to funguje ? Nikde. Lidé tomu nerozumějí. Proto se pořád perou a zabíjejí... Dzp.

J. Vlček 3.6.2019 9:05

Pane Adlere,...

...je potěšitelné, slyšet, respektive si přečíst hlas rozumu, přicházející z velké dálky za mořem. Váš pohled z nadhledu a váš stálý upřímný zájem o dění u nás tady doma, si bezesporu zaslouží poděkování.

M. West 3.6.2019 8:11

Autor napsal

Zde musím podotknout, že kdybych byl v Čechách a mohl tam volit, Miloš

Zeman by můj hlas dostal pouze proto, aby se na Hrad nedostal jeho

soupeř ve finále. Ale to je také asi tak všechno.

To jako autore chtete prirovnavat soupere Zemana ze byli horsi? Vybral byste hlas daleko horsi a vubec nejhorsi co mohl volic udelat dat hlas Zemanovi. Vse co ted Zeman provadi s CR+ lidmi a neposledne s Ustavou CR je prinejmensim trestu hodne..

J. Vlček 3.6.2019 9:40

Re: Autor napsal

Pane Weste, kde berete tu jistotu, že Zemanův závěrečný protikandidát by byl lepší, nežli ten, jehož nakonec voliči zvolili, tedy Zeman?

Přes všechny výtky vůči Zemanovi, těch nespokojených voličů, jejichž hlas nakonec neuspěl, byla volba Zemana tou nejlepší volbou, jaká se z uvedených kandidátů nabízela. Taková je bohužel pravda, a takto to také většina voličů nakonec vyhodnotila. Že se to vám, a mnoha dalším nelíbí, je jistě možné a oprávněné, ale vítěz může být, jak známo, vždycky jen jeden. To doufám, je jasné i vám. Třeba příští volba prezidenta vyjde i podle vašich představ.

Největší chybou by bylo, chtít podle našich představ měnit a upravovat principy samotné demokracie.

M. West 3.6.2019 10:40

Re: Autor napsal

Asi jste pane Vlcek necetl muj prispevek az do konce radeji ho vam napisi znovu proc !!

Vse co ted Zeman provadi s CR+ lidmi a neposledne s Ustavou CR je prinejmensim trestu hodne..

J. Vlček 3.6.2019 10:57

Re: Autor napsal

Četl, ale jaksi nepochopil. Co ten Zeman provádí s ČR a s lidmi? Že dění sleduji a Zemana též, ale ničeho jsem si nevšiml. On něco provádí s ústavou? Jak to, že to ústavní soud neřeší a nepostaví se proti tomu? Za co by měl soud trestat prezidenta, když není schopen potrestat ani jasně prokázané korupčníky typu Rath a p.? Zamýšlel jste se někdy nad tím, pane Weste? Mimochodem, jak jste přišel k vašemu příjmení?

M. West 3.6.2019 15:11

Re: Autor napsal

Na to vam mohu odpovedet i kdyz bych se vas mohl zeptat jak jste prisel vy osobne k vasemu prijmeni? Me ale nezajima ale odpovim vam rad Moje prijmeni pochazi od meho Tatinka a cele nase rodiny Westove Staci? spokojen ?

J. Vlček 3.6.2019 15:52

Re: Autor napsal

Nechtěl jsem se vás nikterak dotknout ohledně vašeho příjmení, jen že mi připadlo poněkud nečeské. Odpusťte. Nicméně to nebyla hlavní část mého příspěvku, jak jistě uznáte.

J. Pokoutný 3.6.2019 7:56

Blb a blázen křičí nejhlasitěji!

R. Gramblička 3.6.2019 7:13

tip

tipuju to na Respekt

D. Stirský 3.6.2019 6:24

Velká listopadová sametová revoluce

je taktéž plivanec.

J. Schwarz 3.6.2019 6:31

Re: Velká listopadová sametová revoluce

V čem?

R. Gramblička 3.6.2019 6:58

Re: Velká listopadová sametová revoluce

Stirskému se asi nelíbí parafráze na VŘSR. No co, obě to byly změny režimu

M. Mikulec 3.6.2019 8:11

Re: Velká listopadová sametová revoluce

Vzpomínám si na jeden Rencinův vtip, ze “Těch,kteří dělají říjnovou revoluci v listopadu, není třeba se bát. “ :-))

M. West 3.6.2019 8:20

Re: Velká listopadová sametová revoluce

:):)

D. Stirský 3.6.2019 6:23

Článek je ne moc konkrétní.

Ovšem pokud autor nazývá listopa Velkou listopadovou sametovou revolucí, o čemsi to svědčí. Výstava se jmenuje Pád železné opony.