4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hluchej pes 26.2.2007 17:37

Petře Žantovský...

...vy radši mlčte. Dodnes mám před očima Váš Otevřený dopis bývalým redaktorům Melodie, kteří byli vyhozeni. Takový svinstvo. Vy opravdu mlčte.

Advocat 17.2.2007 10:34

Reflexi minulosti potřebujeme!

Pane Žantovský, je zcela zásadní vědět a připomínat si, jak se kdo choval za minulého režimu. I ten největší konformista měl na podpoře zločinného systému stejný podíl, jako aktivní komunista nebo spolupracovník s StB. Protože revoluce byla sametová, je dnes většina z těchto konformistů a "pragmatiků" na straně ODS. To lze poznat velmi snadno ze stylu a obsahu politiky této velmi silně "zakonzervované" strany. Je pak úsměvné, když písničkář, který donášel StB, dnes skládá písně "Už zase bijou naše děti", dávajíc tím najevo, že má opravdu jen velmi matnou představu o tom, co je to právní stát.  Největší bolševik se pozná podle toho, že dnes, v době svobody, je militantním antikomunistou. Bohužel, minulost jako by pro něj neexistovala - on ji potřebuje ze svého vědomí vytěsnit. Co jste dělal za minulého režimu vy???

Je řada lidí, kteří třeba byli v KSČ a profitovali z toho, ale myšlení komunistické (totalitní) nikdy neměli. A je to samozřejmě také naopak. Nálepka politické strany neznamená vůbec nic. Převlékat kabáty umí každý. Ale promluvte s člověkem, seznamte se s jeho názory a stylem myšlení. Hned poznáte, zda chápe smysl svobody a demokracie... Pokud jde o Lidové noviny, mají řadu nedostatků, ale bulvárem rozhodně nejsou.

Alois 17.2.2007 9:02

Neuvěřitelně naivní autor

Autor srovnává nesrovnatelné, milcionáři asi neměli zbraně, asi to byly jen makety. Každý musel vědět komu a čemu slouží, a každý musel vědět proč to dělá. Nic by se žádnému po padesátých letech nestalo, kdyby sloužit v LM odmítl. Tvrdí-li někdo opak, jen chce zdůvodnit svoje selhání, jen chce zakrýt, že chtěl být důležitější než druzí.

ceský Honza 17.2.2007 4:03

lidé bdete

daleko nejvetsí nebezpecí pro  demokracii, nezli tzv. spolupracovníci ci nespolupracovníci a bývalí milicionári,  je 12,5  % dnesní populace, která se otevrene hlásí k zrudné ideologii. A tím se nikdo nezabývá.

Pamětník starejch dob 16.2.2007 22:11

Podotýkám, že členové LM byli pouze členové KSČ a

samozřejmě, jejich existence byla po celou dobu trvání komunismu protizákoná. Je to pozoruhodné, ačkoliv komunisté mohli LM kdykoliv snadno "zlegalizovat," nikdy to neudělali. Byla to opravdu armáda partaje, jako SA a SS byly složkami NSDAP. Nepodléhala státním, ale STRANICKÝM ORGÁNŮM.

Gogo 16.2.2007 20:33

Svůj mediální prostor jste vskutku plnohodnotně využil - dozvěděli jsme se, že

milicionář Lambert byl dobromyslnej tatík. Kolik vám za tenhle blábol zaplatili? Jste buď hloupej, anebo záměrně lžete.

Herdek 16.2.2007 17:42

noviny,nebo kádr.věstník

Plně souhlasím.Tošovský je velký vypočítavec a žádná slušnost se od něho nedá očekávat.Měl-li by někdo se někdo ubytovat v kanálech,jsou to dnešní novináři-apon většina z nich.Jejich snaha o reklamu komun istům je obdivuhodná.I negativní reklama je rereklama a někteří to umí velmi dobře.Největšími znalci tohoto problému jsou ti,kteří zvedali ruku pět minut před hlasováním. Něco o tom vím.Tito lidé raději přešli na druhou stranu chodníku,aby n emuseli zdravit.Kdo tu dobu neprožil,neměl by soudit.

fafnir 16.2.2007 17:24

říkáte,že článek o miliciionářích

vypovídá cosi o Lidových novinách.Říkám,že vaše lhaní o "ozbrojené pěsti dělnické třídy",coby neškodných tatících a obětech zlých antikomunistů,lidem,kteří si s nimi prožili své v 69 /Dlouhá třída a uličky starého města/ a 89 vypovídá hodně o vás.A sice že jste stejný ničema jako oni

nepolitik 16.2.2007 16:57

Pane Žantovský, většinou s Vašimi komentáři souhlasím, ale

dnes musím udělat výjimku. Kdyby si tito tři pánové uvědomilli, že se ve svém životě dopustili neomluvitelné chyby a necpali se znovu na výsluní, potom by po nich ani pes neštěkl. Znám mnoho lidí, kteří se za svou spolupráci s StB či působení v LM hluboce stydí a odešli proto z veřejného života do ústraní, kde zpytují své svědomí . To však Vámi jmenovaní tři soudruzi neudělali, takže co sami zaseli, to nyní sklízejí. Vůbec mi jich není líto, ba naopak vítám, že neušli pozornosti médií.

Rolen 16.2.2007 16:26

Realistický popis situace

Čím dále od roku 1989, tím více "jakobínství". Místo původní znalosti předlistopadových poměrů nám budou servírovat pohádky. Ostatně podobně obrázkovitě vnímáme celé dějiny: Karel IV = dobrý otec vlasti, Zikmund = liška ryšavá, Hus = mučedník za pravdu, Žižka = neporazitelný vojevůdce, Habsburkové = doba temna, TGM = tatíček, Němci = náckové, Rusové = rusáci, USA = záruka demokracie nebo vymydlení rusáci....atd. A kádrováci v novinách, proč?, je to nejjednodušší výdělek.

MK 16.2.2007 16:23

Nemáte pravdu

Mám poznámku ohledně slova kádrovák - když dnes někdo, ať novinář či kdokoliv jiný, poukáže na to, že bývalý člen LM byl milicionář, bývalý příslušník StB byl estébák, agent StB byl agentem StB - nejedná se, probůh, o novodobého "kádrováka" , ale o záslužný čin! A když už, tak za socialismu kádrový pracovník byla osoba (samozřejmě člen KSČ) pověřená najímáním a propouštěním zaměstnanců v nevojenských organizacích a byl civilní obdobou vojenského politruka. To si pak pane Žantovký pletete pojem s průjmem. A na závěr připojuji plný text přísahy příslušníka LM : "Já, příslušník Lidových milicí, přísahám, že budu vždy obětavě a věrně sloužit Komunistické straně Československa, dělnické třídě a své socialistické vlasti a upevňovat internacionální svazky se Sovětským svazem a ostatními socialistickými zeměmi. Budu s plnou odpovědností a svědomitostí zvyšovat svoji politickou a bojovou připravenost a uvědoměle plnit usnesení stranických orgánů, rozkazy nadřízených a všechny úkoly vyplývající z příslušnosti k Lidovým milicím. Jsem připraven chránit se zbraní v ruce zájmy strany, revoluční vymoženosti dělnické třídy a socialistický stát před vnitřním nepřítelem a v případě potřeby nebudu váhat při jejich obraně položit i svůj život. Tak přísahám."

PetrK 16.2.2007 16:12

Pozdě, ale přece

se dovídáme o krysách, které si mezi námi dosud velmi pohodlně žily. Podívejte se také na minulost pana Janečka, jinak souputníka páně Lambertova - Kovosvit a Silon spolu sousedí ...

milanS 16.2.2007 15:53

Hodní taťkové

Ti hodní taťkové pravidelně nacvičovali střelby ze samopalu a dokonce i z granátometů, dokonce měli i OT. To byla funkční ARMÁDA vládnoucí partaje. Pokud "řadový" člen KSČ mohl být "jenom hodný taťka" co chtěl dostat dceru na vysokou školu, pak milicionář byl již jejím elitním členem cvičeným aby "se zbraní v ruce" bránil výdobytky socialismu proti vnitřnímu nepříteli.

m.p. 16.2.2007 14:53

trefovní je na místě

Celý článek se míjí jádrem věci .A tím je, že existuje zákon, kterým se stát chrání před dědictvím minulosti, podle nějž se lidé se zatíženou minulostí nesmějí ucházet o některé (to zdůrazňuji) státní funkce (ale desítky jiných funkcí státních a tisíce soukromých zastávat mohou!). Pokud se takto poznačení lidé o tyto nemnohé zapovězené funkce ucházejí, je to s podivem, a trefovní je na místě.

Jakub Roth 16.2.2007 14:34

Pane Ž

O roli LM v r. 69 už psali jiní, a já vám k tomu připomenu leden 89, tzv. Palachův týden - v centru Prahy hordy fanatických milicionářů, kteří spolu s SNB a především StB hrdě a brutálně zasahovali. Tatíci s pěnou u huby. Na cestu fasovali vz. 58 a tři (!) plné zásobníky, naštěstí na ně nedošlo. Totéž v listopadu. To jste ale z redakce normalizační melodie asi neviděl. Je mi z vás na blití.

Baubo 16.2.2007 12:53

Seriózní novinář

by si než začne psát o Lidových milicích přečetl Stanovy KSČ. Neudělal to v Česku zřejmě ani jeden. To nevíte, pane Žantovský, že LM stály i v ČSSR mimo zákon? Ozbrojená složka podléhala piouze komunistické straně. Hanebnější spolek, než jsou LM, snad nečexistoval. A pan Lambert si vybral dobrovolně. Tehdy papal, ať dnes kaká!

historik 16.2.2007 11:40

Neškodní

Pane Žantovský! Už jste někdy  někdy napsal o někom, kdo nám škodil? Myslím kdo nám škodil před rokem 1989. Už jste někdy napsal, proč z toho bezvadného režimu uteklo tolik lidí? Proč  životní úroveň v našem "svobodném" světě byla mnohem horší než v tom světě "vykořisťovaném"? Proč jsme byli, v porovnání s těmi vykořisťovanými, tak chudí? Vždyť tady bylo všechno tak laciné! Možná byste pak milicionáře přestal považovat za neškodné.

abyt 16.2.2007 10:40

Tedy pane Žantovský,

 vaše tvrzení, že v LM byli "nudní taťkové" je vskutku pozoruhodné!

t.smilauer 16.2.2007 10:36

Milý pane Žantovský!

Zřejmě Vám uniklo, že existuje v tomto státě něco jako lustrační zákon a ten, kdo udával StB se dopouštěl stejné hanebnosti jako ten, kdo udával gestapu.

tony 16.2.2007 10:14

melodie

No co bychom chtěli od redaktora normalizované MELODIE.

Jimmy Keen 16.2.2007 10:07

To už je silná káva

dávat na jednu rovinu LM a členství v SČSP. Lidové milice byly výběrové, jejich členství rozhodně nebylo formou: tak jsme tě mladej do fabriky přijali, tak tady je průkazka ROH a eště aby ses zapojil, tak tady je ruskej kámoš. Jo a dílna (kancelář) je za rohem. Dávat do jedné latě tyhle organizace je podobné jako srovnávat členství v SS a členství v Hitlerjugend.

Vocílka 16.2.2007 10:41

Re: To už je silná káva

Bohužel si nepamatuji rozdíl mezi SS a Hitlerjugend. Můžete to blíže vysvětlit? bzl jste v některé z těchto organizací?

Rudla 16.2.2007 9:51

Pane Žantovský

co to píšete za kraviny.

Saša 16.2.2007 9:50

Mýlíte se, pane Žantovský.

Lidové milice nebyly žádné potěmkinovské vesnice obltoustlých tatíku. Lidové milice byly pro KSČ totéž co SS pro NSDAP. Byla to ozbrojená pěst dělnické třídy vedené avantgardní komunistickou stranou a to nebyla žádná fráze, ale úděsná skutečnost. Byli to ti nejprokádrovanější z prokádrových, nejvěrnější z věrných. K členství v LM nikdy nikdo nebyl donucován - naopak; stát se členem LM vyžadovalo velmi aktivní úsilí a bylo vyhrazeno jen nemnoným - podobně jako u SS se zkoumal rodokmen, ale z hlediska třídního a politického, nikoli rasového a národnostního. Členové LM byli nedotknutelní, báli se jich i kádrováci a nižší straničtí funkcionáři. Pro případ uvedení státu do válečné pohotovosti byly LM určeny k policejním akcím - obdobně jako SS-Totenkopf. Byli vyzbrojeni i těžkou technikou (včetně obrněných transportérů). Jejich odzbrojení probíhalo v noci 18. prosince formou vojenského přepadu jejich tajných skladů (21. prosince pak byly oficiálně rozpuštěny), protože pokus o dobrovolné odzbrojení byl považován za nebezpečný pro příliš vysokou pravděpodobnost ozbrojeného odporu.

Členové vycvičeni a připraveni střílet do svých spolupracovníků a sousedů, měli organisační plány ke zřizování koncentráků a likvidaci větších skupin lidí.

Žádní neškodní tatici, žádná potěmkinovská složka NF.

bp 16.2.2007 10:04

Re: Mýlíte se, pane Žantovský.

Máte plnou pravdu, nebyla to žádná hra... Na pracovišti, kde mne zastihla sametová "revoluce", byl jedním z mých kolegů obtloustlý taťka, vcelku příjemný a nekonfliktní člověk. Později jsem se dozvěděl, že byl členem LM a že na dotaz, zda by dokázal vzít svůj samopal a střílet do nás, odpověděl, že kdyby dostal rozkaz, tak samozřejmě ano.

doxtan 16.2.2007 11:36

Re: Mýlíte se, pane Žantovský.

Přesto si pamatuji, jak v průběhu ZVS nám spadl vrtulník na Šumavě hned u hranic. Záklaďáky tam vůbec nepustili a povolali jen milicionáře ze Škodovky, ovšem někteří prý nevydrželi zásadní nutkání a stejně přeskočili přes dráty do Bavor. I mezi nimi se tedy našel slušný člověk .:-/Stejně tak mi dva nezávisle na sobě kdysi řekli, že šli do milic, aby si mohli občas zastřílet, na otázku jestli do lidí se většinou trapně vykrucovali, jen jeden pak přiznal, že "co by mohl dělat, ale to k tomu patří, ne?"

Žantovského plk tedy o5 za pět.

Karla 16.2.2007 12:54

Re: Mýlíte se, pane Žantovský.

V DP města Olomouc se tito hodní tátové vyzbrojovali  a chystali se na potlačení

demonstrací na podzim roku 1989.

Honza Urban 16.2.2007 9:19

Poznámka

Do KSČ nikdo nemusel. Pravda, když chtěl udělat kariéru, tak do ní člověk vlezl. Do milicí člověk taky nemusel, ale když tam vlezl, tak už byl pěkná ku*va, protože to už nedělal k vůli kariéře.

jirka 16.2.2007 9:17

Díky,pane ŽANTOVSKÝ.

to jsou ti hrdinové 18. listopadu.

Dr.X.Crement 16.2.2007 9:06

Slabomyslný článek

který se snaží slušného člověka namočit do ho*ven milicionářů  - ano jsme si všichni rovni,milicionář st-bák,komunista....plivám před autorem,ČT,plivám před Janečkem ,Havlem a před všemi,kteří mají dnešní marasmus na svědomí.Tolerance ke zlu musí zákonitě přinést další zlo. >-