Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
MÉDIA: Není fake jako fake!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Chaloupka 20.7.2018 12:45Dnes na ČT24 říkala paní ministryně (bohužel už nevím čeho) že např. web novinky.cz lžou. Tak čemu věřit, když si ani redaktoři novinek.cz informace neověřují. A bylo by to tak snadné, možná jeden telefonát. |
K. Oldřich 20.7.2018 13:17Re: Dnes na ČT24 říkala paní ministryně (bohužel už nevím čeho) No paní ministryni přece. :) |
L. Písařík 20.7.2018 16:14Re: Dnes na ČT24 říkala paní ministryně (bohužel už nevím čeho) Co neověřují, oni si dezinformace dokonce vyrábějí. Viz Babiš před sněmovnou: Letěla na něj jedna lahev ale pisálek na Novinkách viděl lahve a hned to dal do titulku |
P. Kubáč 20.7.2018 10:03Zcela upřímný dotaz Prosím o radu, která jsou to ta "solidní média". Pokud vezmu tři požadavky 1. Nezamlčovat, nezkreslovat, nepřekrucovat fakta 2. Oddělovat zprávy od komentářů 3. Dát hlas druhé straně Pak žádné takové médium v Česku nevidím |
V. Červinka 20.7.2018 14:02Re: Zcela upřímný dotaz Myslím, že Parlamentní listy dávají hlas každému, zleva doprava. Bez cenzury! |
M. Valenta 20.7.2018 9:53Názorný příklad fake news je právě tento článek. Ať hledám jak hledám, tak 138 přestřelek v Malmö v tomto roce!!! ne a ne najít, ledaže by autor počítal i rvačky ve školkách a jeslích. |
R. Brzák 20.7.2018 10:19Re: Názorný příklad fake news Stejně tak lze říci, že VY jste jeden z těch zanícených aktivistů, vedoucích (zbytečný) boj s obskurním webem (zde článek pana Mítha)...což samozřejmě není pravda. Autor píše jasně - "věta moderátora typu" - což neznamená, že přesně cituje... a zjevně přehání, aby tak ale zvýraznil svou ideu. A s touto ideou souhlasím - seriózní novinář se nestane seriózním, když se dává do sporů s obskurními médii, ale tím, že pracuje na co největší svojí vlastní serioznosti. Druhou věcí k zamyšlení je, proč dochází ke kritizovaným jevům... A tady si ohřeji svou polívčičku - je-li nějaká veřejná pozice zdrojem velké prestiže a potažmo moci (a mediální moc je jedním druhem moci nad lidmi), pak je tato moc také rizikem - že její držitel je touto mocí korumpován, tedy stává se na ní závislým, o ni se obávajícím - a tudíž, pod vlivem tohoto svého strachu, ztrácí schopnost širokého rozhledu a dobrého úsudku. Tento jev není absolutní a každý jedinec mu různě odolává, v závislosti na svém okolí, které mu dává zpětnou vazbu. Takže novinář, jehož sociální bublina je úzká a opřená o profesní kolegy či o společnost podobně smýšlejících, zpětnou vazbu dostává spíše slabší - a tím spíše svému strachu o svou moc podléhá. |
Č. Berka 20.7.2018 10:25Re: Názorný příklad fake news https://www.thelocal.se/20171222/in-figures-2017s-shootings-in-sweden |
R. Brzák 20.7.2018 10:26Re: Názorný příklad fake news a mimochodem, Váš pohled je ideální pro vykreslení vlivu strachu na vnímání. Autor neuvádí citaci, ale Vy, protože máte obavu, že se Vás snaží manipulovat fejkem, toto nejste schopen v textu rozlišit a jako fejk jeho uvádění "typu věty moderátora" prostě čtete. Nejste hloupý, umíte číst - a přeci pod vlivem svého strachu čtete něco jiného, než je psáno...takhle to máme všichni, takto náš strach působí na naše rozpoznávání světa kolem nás - zužuje vnímání a způsobuje v podstatě ztrátu "selského rozumu"... |
M. Valenta 20.7.2018 10:36Re: Názorný příklad fake news Máte pravdu, článek jsem nečetl celý. |
K. Janyška 20.7.2018 9:02Kdo nezná kompozitivní teorii, je sám "fejk" !!! Dzp. |
A. Pakosta 20.7.2018 8:26Ono to vtěch médiích začíná už použitím jazyka. Dnešní zpravodajci a redaktoři jej totiž vůbec neumí používat. Dám jeden příklad. Informujeme o výskytu nějakého jevu, úrody jablek nebo počtu vražd, to je jedno. To číslo je řekněme 489. Zpravodaj to může zaokrouhlit dvojím způsobem. Je to "téměř 500" a nebo "necelých 500" - ovšem pocitově je "(až)téměř 500" vnímáno jako více než "(jen)necelých pět stovek. Je to jako s tou poloprázdnou či napůl plnou lahví. Ale tuhletu jazykovou nuanci je dneska sotvakdo z redaktorů schopen rozeznat, natož správně použít. Takže nám klidně napíšou, že v tom Švédsku tam a tam k letošku zaznamenali "necelé tři stovky" znásilnění, třeba, anebo u pozitivní zprávy, že dejme tomu jistý mexický farmář vyhrál v loterii "necelých dvacet" milionů. |
M. Prokop 20.7.2018 8:55Re: Ono to vtěch médiích začíná už použitím jazyka. Vtutochvílijetootom ... :-P |
Ś. Svobodová 20.7.2018 10:23Re: Ono to vtěch médiích začíná už použitím jazyka. Mé oblíbené příklady: Syrská armáda dobila Aleppo ... Irácká armáda osvobodila Mosul... |
J. Chaloupka 20.7.2018 12:48Mně se nejvíce líbí: podívejte se na .... Třeba u p. Moravce je to velmi oblíbené. |
M. Prokop 20.7.2018 13:00Re: Ono to vtěch médiích začíná už použitím jazyka. Jo, pravopisné chyby by neměly být. :-P A ano, obsahově je to různé. Správně či nesprávně? |
M. Klas 20.7.2018 10:25Re: Ono to vtěch médiích začíná už použitím jazyka. Včera jsem někde viděl: "téměř 50%" něčeho a "méně než 50%" něčeho jiného. Docela mě taková manipulace rozesmála. |
B. Volarik 20.7.2018 5:55Tak jak je to v tom Malmö? Klídek, zločinnost veškerá žádná ... čmoudi pracují, na lumpárny nemají čas ... |
J. Fridrich 20.7.2018 6:57Re: Tak jak je to v tom Malmö? Ano, dle pana Mítha je ve Švédsku a dalších zemích Evropy vše v nejlepším pořádku - do Evropy přichází otrhaní, zcela zbídačení a hladoví utečenci před hrůzami války ve svých zemích a po rychlém naučení se jazyka země která je přijala se zapojují do prací v oborech kde je jich nejvíce potřeba. V své vybrané zemi se co nejvíce přizpůsobují civilizačním zvykům domácích občanů - a hlavně, oni přece nevraždí, nepřepadají a neznásilňují.. |
I. Schlägel 20.7.2018 8:22Re: Tak jak je to v tom Malmö? Obávám se, že jste autora velmi nepochopil. |
R. Gramblička 20.7.2018 8:31Re: Tak jak je to v tom Malmö? jako obvykle... |
J. Fridrich 20.7.2018 9:53Re: Tak jak je to v tom Malmö? A co tak ironie a nadhled pánové - to vám nic asi neříká, že ? Snad jste nemysleli - proboha - že myslím vážně přínos těch muslimských okupantů pro Evropu... |
J. Kanioková 20.7.2018 20:05....... Proč má Švédsko více smrtelných střel na obyvatele než Norsko a Německo - https://www.thelocal.se/20170905/why-sweden-has-more-fatal-shootings-per-capita-than-norway-and-germany-malmo |