15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hans z dědiny 6.5.2007 22:46

Re: Re: Re: Jak to chodí u nás doma...

Jo a ty ses jim postavil až když tě vykopli. Děsná odvaha. Slušní lidi k nim ani nevlezli, rudá potvoro. Ten kamenolom ti patřil.

Mistr Jan Hus 5.5.2007 11:52

Také jsem chodil do školy a vím i ze školy, že Plzeň byla osvobozena armádou USA!

No tak "osvobozena", všichni dobře víme, že armáda USA se zde vylodila, až už nebyl Hitler při síle. Také je potřeba vědět, že nás naši američtí přátelé bombardovali. Dodnes nevím proč bombardovali Plzeň, Prahu, Ústí nad Labem a jiná města. Asi tím šířili "démogracii", tak jako dnes.

LOJR 5.5.2007 12:20

To vypadá na školní docházku někde ve Zvláštní škole.

Dokonce i můj čtyřletý syn už ví, že nemáme moře, takže Američané se tu skutečně těžko mohli vylodit. Nebo ve Francii považujete za "tady"? Proč Američané bombardovali Škodovku? Protože tam čeští proletáři až do konce války makali pro německou zbrojní výrobu. To vám v té zvláštní neřekli?

NevericiTomas 5.5.2007 16:52

Re: Také jsem chodil do školy a vím i ze školy, že Plzeň byla osvobozena armádou USA!

Jestli vono to nebude proto ze ve Skodovce se vyrabely kanony, v Usti z uhli benzin, v Praze tanky...Ale to byly tanky mirove a navic tehdy uz prece vsichni vedeli, ze valka skonci 8.5. Stacilo kouknout do kalendare....

Slávka 5.5.2007 17:26

Re: Také jsem chodil do školy a vím i ze školy, že Plzeň byla osvobozena armádou USA!

Mistře, o tom, že v tehdejší době (ne tak dokonalá navigace a to všechno,co s lety souvisí) došlo k záměně Ústí za Drážďany, ono je to pro letadlo máček, jste zřejmě nic neslyšel a nečetl, vzdor tomu,že to už mnohokrát zaznělo, i to vyšlo tiskem. a i kdyby ne, tak ústecká chemička byla velmi významným dodavatelem německé armády, a jako taková mohla být terčem náletů, v tom případě se "sekli" jen o pár desítek metrů (chemička-kostel Nanebevzetí Panny Marie, kino, Lidické náměstí, domy pod Větruší).Navíc Ústí bylo (a snad ještě je) velmi významným dopravním uzlem, pro úprk německých vojsk to tedy mohla být opravdu smrtící rána, kdyby byly zlikvidovány dopravní spoje.Sice tam už 30 let nežiji,ale narodila jsem se tam a pamatuji si ještě trosky na zmíněných místech. A mohu vás ujistit, že to nikdo neměl Spojencům za zlé.Horší škody byly napáchány za komunistů, kdy bylo krásné starobylé centrum (historicky doloženo od poloviny 11.století)  zničeno, aby bylo nahrazeno příšernostmi typu hotel Bohemia, paneláky pod Velkou hradební, děs ve spodní částí třídy Jana Masaryka, později Fučíkovy ulice (včetně hotelu Vladimir na místě nenahraditelné Pražačky), dnes snad opět Masarykovy, a vůbec oblast od divadla k chemičce , kolem Městských lázní, kina Hraničář, o okolí Letního kina (funguje dnes ještě vůbec?) nemluvíc. Bombardování města na konci války, znovu opakuji, nemělo na město tak zhoubný vliv, jako komunisti.A, bohužel, se nemohu zbavit dojmu, že dnešní směřování města jde komunisty vytyčenou trasou, demokracie nedemokracie. Je mi smutno, když tam jednou za pět let přijedu, pokaždé je to horší a horší. Možná i díky takovým, jako jste vy.

MK 5.5.2007 10:33

***

Číst rudé Právo nebo internetové Čulisty je svým způsobem flagelantsví. Ten člověk (Mitrofanov) je tak prostoduchý nebo se jenom blbým děla? Jestli má dojem, že za Husáka a Biľaka byla nějaká referenda či občanské protesty na denním pořádku (první pokus by nejpozději do hodiny zlikvidovala StB za součinnosti dalších režimních nohsledů), tak by se měl nechat ambulantně vyšetřit. Jenomže takové nuance nějakému levému trotlovi nevysvětlíte (do plátku Právo nemůže také nikdo jiný psát než levý trotl). A margo označení ulic - nejlepší jsou jména úplně neutrální nebo pouze číselné označení (Pátá avenue), nemusí se pak řešit problémy s kdejakým pochybným individuem, navíc to všechno stojí pěkné peníze včetně ztráty času s výměnou dokladů apod.

Delta 5.5.2007 10:08

Opravdu jsem se hodně poučil o vývoji pojmenování jedné ulice v Plzni

Jsou to věru starosti, pane Štumpfe...;-)

Zdeněk 5.5.2007 10:03

Od zdi ke zdi

 Americká ulice v Plzni se ještě předtím, než to byla Moskevská, jmenovala Stalinova. Celý život jsem prožil v západních Čechách a že tento kraj osvobodila Americká armáda jsme věděli, aniž by nás to učili ve škole, z vyprávění rodičů a podle pomníků (ten největší je patrně u Chebu). Pan Mitrofanov jako redaktor podnikových novin "Škodovák" musel vědět, pokud občas přišel mezi dělný lid, jak hodně lidem vadí, že se oficiálně o této skutečnosti mlčí. Proto by bylo lepší, kdyby v současné době občas mlčel on. Na druhé straně čtenáři listu, jehož je komentátorem, si jeho názory zřejmě přečtou rádi.

Zdeněk Huspek www.multiweblog.estranky.cz

krtek 5.5.2007 11:12

Re: Od zdi ke zdi

Ano, jistě máte pravdu. Jinde to však bylo jinak a nemuselo to být tak daleko. Narodil jsem se v Plzni r.1938. Od r. 1940 žiji v Praze. Měl jsem to "štěstí" být ve střední škole veden k poznání soudružkou Baxovou (za mlada "matraci" Julky Fučíka) tak, že mnozí pitomci spolužáci ještě dnes tvrdí, že Plzeň osvobodila Rudá armáda !!! A to si nedělají srandu !!! My, co jsme byli doma poučeni po pravdě jsme se jim smáli již tehdy a měli jsme pak se soudružkou Baxovou problémy. No, taková to byla doba ...

Arab. 5.5.2007 9:41

Stráta paměti nás zničí.

Kritizovat komunistu už začíná dnes být pomalu pasé.Komunisté začínají už zase mít pravdu. .

Cedr 5.5.2007 7:32

Blábol vytržený z kontextu

Vážený autore, asi narozdíl od Vás čtu komentáře pana Mitrofanova. Mohu tedy říci, že patří k jedněm z nejlepších s velkým přehledem (středový trochu levicového zaměření). Evidentně spojujete jeho obecné vyjádření o přejmenování každého trochu podezřelého názvu ulice podle politické situace s případem, kde to přejmenování je třeba i vhodné, ke kterému se konkrétně nevyjadřoval. Jinak ten Váš příspěvek mohl být čtvrtinový.

Kelner 5.5.2007 10:55

Re: Blábol vytržený z kontextu

Čtu pravidelně komentáře pana Mikrofanova. S řadou jeho názorů nesouhlasím, přesto si ho vážím a považuji ho za seriozního novináře. Přejmenovávání ulic považuji za trapnou záležitost stejně jako udělování a zbavování čestného občanství. Podle mě by nebylo špatné, aby vedle sebe byla na př. Hitlerova a Stalinova ulice. Alespoň by si lidé uvědomili svou blbost. Nejvíc ovšem obdivuji ty zásadové bojovníky za svobodu, kteří něco nečtou a ví, že to je špatné. Čest jejich práci.

vlado 5.5.2007 13:08

Re: Re: Blábol vytržený z kontextu

a kolik te mitrofanof vazi?

Kroužil 5.5.2007 13:24

Re: Re: Blábol vytržený z kontextu

Lidé bydlící v Hitlerově nebo Stalinově ulici by si neměli proč přiznávat  svou blbost, když to nebyli oni, kdo tu ulici pojmenovali. Proč bychom museli zachovat jména, která byla dána ulicím z rozhodnutí  nacistické nebo komunistické strany?

Jiří 5.5.2007 4:22

Blb

Pokud je pravda v článku - tak Mitrofanov je blb, demagog - provokatér..Jeho přijmení naznačuje odkud se sem jeho klan nastěhoval, co dělal za totáče..Svoboda slova je - ale také svoboda pohybu rukou a tak už by panu Mitrofanovi ty ůsta měl někdo trochu nakulmovat.

mf 5.5.2007 6:09

Re: Blb

Slovo "blb" patri do kolonky "nadpis", nebo je tam omylem a melo byt v kolonce "jmeno"? Tohle je taky argumentace jak noha. Nehlede na to, ze prejmenovani ulice z "Moskevske" ausgerechnet na "Americkou" skutecne JE trapne az to buci (prestoze zrovna v Plzni asi pochopitelne).

(Nejsem obhajce pana Mitrofanova. Jen nejak nedokazu chapat politicke zmeny ve smyslu "celem vzad a mazat". Ulice by se mely jmenovat politicky neutralne :-) )

Von 5.5.2007 10:06

Re: Re: Blb

Ono to sem patří jen OKRAJOVĚ, ale opravdu nejlepší je ulice ČÍSLOVAT!! Ale - oni na to přišli za velkou louží a to by se asi mnoha lidem u nás nelíbilo!

janoryna 5.5.2007 11:26

Re: Blb podle jména je nejspíš

potomek bělogvardějských emigrantů. no a vyčítat někomu, co dělal za totáče. já jsem taky bojoval proti = v májovém průvodu jsem pil lahváč tak jako mnoho dalších zde píšících bojovníků za svobodu. někteří dokonce schválně ochraptěli...

viktor 5.5.2007 3:57

co chtěl autor říci?

Pan Mitrofanov má právo mít svůj názor jako každý jiný. Jintk - naše média se většinou sobě podobají jako vejce vejci. Dále - autor zřejmě nečte Mitreofanovy komentáře v Právu, jinak by tak nechytře netlachal. Mitrofanov je, na rozdíl od mnoha jiných rádobykomentátorů, čověk vzdělaný a slušný, četba jeho komentářů svědčí o tom, že není žádný bolševik, jak se tu tlachá v mnoha rozčilených příspěvcích do diskuze. Ty píší lidé, kteří v jádře hudou stále stejnou písničku, většinou o záležitostech, kterým nerozumí.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 5.5.2007 5:03

Re: co chtěl autor říci?

Americke tride se uz hodne dlouho mezi lidmi obcas rika "Trida politickych omylu". Jmenovala se totiz postupne: Jungmannova, Karla IV., Stalinova, Moskevska, L.Svobody,  Moskevska, Americka.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 5.5.2007 5:06

Re: Re: co chtěl autor říci?

Jo na uplne prvni, Wilsonovu, jsem zapomel. Prece jen je mi teprve 51 let ;-P

František 5.5.2007 8:05

Re: Re: Re: co chtěl autor říci?

Tato ulice vznikla na návozu až po postavení kamenného mostu ( fa Miler a Kapsa ). Předtím tam byl, kousek proti proudu Radbuzy přívoz a pěšina k nádraží. Rozvoj východního předměstí, zvaného tehdy a dosud Petrohrad nastal až po dokončení mostu. Kousek severněji začínalo pražské předměstí hotelem s trochu diskutabilní pověstí, ale charakteristickým názvem "Rosia". Později tam sídlilo SNB. Zřejmě nechtěnou náhodou byly za totáče služebny SNB v tomto městě často v bývalých domech s červenou lucernou. Pokud se chceme vyvarovat politických trapasů, navrhuji obecný název: Třída převozníků. Stejný kopec názvů má také Klatovská, která se dokonce  jmenovala Reinhard Heidrich Strasse. Ono je jedno, co je dnes na tabulkách. Lid obecný zachovává názvy z dob monarchie.

CD 5.5.2007 15:01

Re: Re: Re: co chtěl autor říci?

Mlady pane, ja jsem si take hned nevzpomela na Jungmanku.  o tom, ze se take jmenovala tr.Karla IV vubec nevim - co ten mel spolecneho s Plzni? Kdyz uz, tak Vaclav II. (nikoliv president).

Aurelius 5.5.2007 12:47

Pan Mitrofanov zádná práva nemá.

Je to komunistický hnuj.

CD 5.5.2007 2:32

Mitrofanov je lhar

jako kazdej bolsevik. Plzen se poprve vzbourila 6.kvetna 1948 - to uz oslavy osvobozeni Americany byly zakazane. Prvni vyrazili do ulic studaci a po nich cela Plzen - k zakladnimu kameni americkeho pomniku. Cela ta velka travnata plocha, kera rozdelovala Wilsonku byla zaplnena kvety a americkymi praporky. Demonstrace pokracovala na namesti republiky, na Wilsonku se vsichni nevesli.  Zavirani zacelo az kdyz se demonstranti rozesli. Borska veznice byla preplnena. A hned prvni noc po demonstraci bylo vystehovano nekolik desitek plzen.obchodniku, vetsinou na vychodni Slovensko, odnesly to i rodiny, ktere se ani demonstrace nezucastnily, protoze prave v ten den byly mimo Plzen. Tomu pacholkovi Mitriofanovi bych s chuti plivla do jeho bolsevicke prolhane tlamy!

bruner 5.5.2007 2:08

a ještě něco se mi nezdá

a to je autorova logika. Podle ní je Mitrofanov nekritizovatelný, když autorovu kritiku nikdo nechce otisknout. Ale to přece není pravda, vždyť, pane autore, zašlete kritiku rovnou jemu. A že si ji přečte, o tom jste se již přesvědčil, když vám odpověděl.

bruner 5.5.2007 2:05

nejen americká

co já pamatuji, tak to byla Wilsonova, Stalinova, Svobodova, poté Moskevská a nyní Americká.

jiří s. 5.5.2007 2:25

Re: nejen americká

Takže Americká je jasně nejlepší, i ten Woodrow se do toho vejde.

jiří s. 5.5.2007 1:35

Jen ze zvědavosti:

Jak se ta ulice jmenovala úplně původně, ještě před válkou?

CD 5.5.2007 2:38

Re: Jen ze zvědavosti:

Wilsonova trida - od zalozeni CSR  (po us.pres.Wilsonovi) a tahla se az k Wilsonovu nadrazi.