31.5.2024 | Svátek má Kamila


Diskuse k článku

MÉDIA: Nechte zvony znít

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ignacy M. 6.2.2007 14:50

Volná myšlénka, ta sílu má jak tank

Já vím, že se to tam píše už dlouho. Ale pořád jsem měl nějak pocit, že je to prostě sranda, sebeironie, pocit odlehčení, něco jako "Tento výrobek doporučuje pět ze šesti poslanců" nebo něco takového. Až teď mi nějak dochází, že je to myšleno vážně.

Docela jako bych tu scénu viděl v nějakém horroru. Dva muži sami v kupé. Jeden říká vážně: "Jsem ředitel think-tanku." Druhý se srdečně zasměje, ale úsměv mu po chvíli tuhne. První opakuje s plaménky šílenstvím v očích: "Jsem ředitel think-tanku, myšlénkového tanku." Hvizd lokomotivy, vlak vjíždí do tunelu (krajina Transylvánských Alp, nejlépe). Ruka se zoufale snaží otevřít dveře kupé. Ale dveře jsou zavřené.

Vadí/nevadí 6.2.2007 14:30

Možná, že by nám nějaký "hudební znalec" (třeba typu Rejžek)

mohl nastínit nám blbcům hudby nestudovaných, jak se poznaj kyčovité rysy u zábavné popmuziky a jak proti nim pozitivně bojovat. A také, jak se pozná, že ta hudba napomáhá, dokonce přímo "je poslužná", nehodnému režimu?

A není nakonec ta hudba zábavná určena pro lidstvo hudby nestudované?  Oni ti blbci chtěj hudbu, která se jim líbí, i když je to možná holt kýč. Co jako si znalci typu Rejžek mysleli, že si lid bude jinak notovat, he? 

Kdyby ten ubohý lid šmahem začal bojkotovat všechny co podepsali Antichartu, co jako by asi v té respublice z kultury, architektury, etc. zůstalo?  Bylo to by to pak opravdu tak, jak Orwell píše v 1984 a páni hudební znalci by neměli o kom psát.  A ubohý lid by asi pak dost trpěl depresemi, jako...    

zirje 6.2.2007 15:09

Re: Možná, že by nám nějaký "hudební znalec" (třeba typu Rejžek)

No, Vám, podle slovníku a slohu skutečně vadit nemusí, že hudbu nepoznáte - stejně jí nepotřebujete, na rozdíl od zábavního kvokání, které s ní z buranství zaměňujete. 

rýpadlo 6.2.2007 16:10

Re: a ze všeho nejhorší jsou trpajzlíci!

To máte jako s gypsovými trpajzlíky. Jsou jako živí, barevní a šprýmovní..  A je to přímo kýč v ryzí podobě. Slovník napoví, že kýčem jsou označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá, triviální nebo „laciná“. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých tématů. Komerční záměry často zneužívají popularity věcí, svátků a jiných událostí k produkci kýčů úzce s nimi souvisejícími.  Toť. Ale nebojtě -nikdo Vám ty trpajzlíky nebere..

houzvicka 6.2.2007 14:15

no comment

No, abych rekl pravdu pan Svoboda me nezajimal zivy, nezajima me tudiz ani jako mrtvy. Ale ten medialni humbuk, ten uz zajimavy je. Rozhodne bych neveril Blesku, ze nezverejnil fotky pro nejake moralni zabrany, kdyz uz v mnoha dalsich pripadech dokazal ze zadne nema. Spis slo o to vytezit ze situace co nejvice a tudiz se dle meho nazoru zachoval stejne nemoralne, jako kdyby fotky zverejnil - tedy az na to, ze to tak nebije do oka. Mohl prece v tichosti uvedomit policii a dale uz detaily nezminovat. A funus online na idnes ? Nezbyva, nez se pousmat - az zemru, chci taky funus online.

spook 6.2.2007 12:54

Kdy...

...nás redakce ušetří meteorismu soudruha "řiditele zeměkoule"?

nepolitik 6.2.2007 12:17

Všeználek Jelínek se přiživí na všem

i na smrti oblíbeného hudebního skladatele. Fuj!!!!!Rv

Gentleman 6.2.2007 11:43

Omyl

většiny názprů na KS je směšovat jeho lidské postoje, kvality/nekvality jeho hudby a to, co kolem jeho smrti udělala média , jak o něm psala. Je zarážející, kolik lidí se přidá ke spravedlivému Rýžkovi, který tento omyl vědomě povýšil na normu (jeho). Líbivý popík tvoří většinu "nevážné" hudby, bráno jakkolik, a zabývat se vážně její kvalitou je směšné. Ať se nám to líbí, počty prodaných desek rozhodují (výjimky se samozřejmě najdou, ale  jsou to výjimky!!!).

Takže zkoumat, kdo je kdo v nějaké dabázi, pitvat, co kdy do jakého filmu či divadla napsal, to je jenom Rýžkovská posedlost daná závistí člověka, který to holt tak daleko, ani v tom mizerném popíku, nedotáhl.

milos 6.2.2007 11:57

Re: Omyl

Gentlemane, uz jsem vas na tomto foru jednou (cca 3 roky zpet) vyzyval, abyste (co gentleman) panu Rejzkovi nekomolil vtipne jmeno. Jeste jednou: ten pan se jmenuje REJZEK! A uz me neser, Gentlemane! A ty, Honzo, si z toho nic nedelej, pro me jsi prosvetleni kritickeho uhoru uz 30 let. Dekuju - Milos.

Malý Aston 6.2.2007 11:09

Jelínek se dal na kulturu,dobrá zpráva!

Mám dojem,že to jde se socanama z kopce.Místo co by měl psát zase o geniálním vůdci,Paroubkovi a jeho gejzíru státotvorných nápadů,pustil se do jiné oblasti.Dobrá zpráva,ani jednou se nezmínil o Jirkovi,mám dojem že již nemá co by nám ještě napsal.Již to všichni víme.Po Karlu Svobodovi zůstanou písničky,po Paroubkovi jen smrad.:-D

jerry 6.2.2007 14:03

Re: Jelínek se dal na kulturu,dobrá zpráva!

No zhudebnit Paroublbovy projevy, to by nedokázal nikdo ,ani Svoboda.:-)

vlado 6.2.2007 18:18

Re: Re: Jelínek se dal na kulturu,dobrá zpráva!

R^

jimmy keen 6.2.2007 9:50

Řediteli myslící cisterny

Zajisté má každý právo na zmatenost, neznalost a zbabělost, jak nám tady píšete. Ovšem bývá také zvykem, že by takto postižený se měl sebevzdělávat a napravovat. To se vás ovšem netýká, neboť nám tady ve svých zábavných článcích pouze dokazujete, že vy sám tohoto práva využíváte až nadbytečně. Ovšem máte na to právo. A za práva naše budeme bojovat, pravil hrdinný revolucionář, toho času ředitel cisterny.

Tyson 6.2.2007 9:19

K J. Rejžkovi

E. Hemingway kdysi napsal, že kritici jsou vši, lezoucí po umění. V případě pana Rejžka se domnívám, že se jedná o konkrétní druh a to o filcku  (Pthirus pubis).

zirje 6.2.2007 9:17

zneužívání pojmu hudební skladatel

Celé dny čtu o skladateli, hudební skladateli, když pominu vyšinutého "Mistra", jak hystericky křepčí Blesk. To potom každý kreativec, který zveršoval pár řádků reklamy na jogurt, je básník? Výše uvedené označení bych rád ponechal pro trochu jinou kategorii hudebníků... 

Starý J. 6.2.2007 11:31

Re: zneužívání pojmu hudební skladatel

No a co tedy byl? "zveršoval pár řádků reklamy na jogurt" v hudbě? Podéšť byl hudební skladatel s jeho Zítra se bude tančit všude a šel Frantík kolem zahrádky? Vy jste zřejmě ze Svobodovy tvorby slyšel jen Lady Krneval, že? No jestli u Svobody byl zneužit pojem "hudební skladatel", pak již sto let žádného nemáme. Nebo Vy nějakého znáte?

zirje 6.2.2007 12:50

Re: Re: zneužívání pojmu hudební skladatel

Asi tak minimálně dvacet-třicet skladatelů s daty narození od 1925 do poloviny 70.let. Svobodovy šlágry i "muzikály" znám, ale zjevně se bavíme o úplně jiných věcech, pardon.

PetrK 6.2.2007 9:06

Jelínku,

ty si nedáš pokoj. Kdo má ty tvoje slinty číst?(Y)

emil 6.2.2007 8:58

Jelínek

starý známý Jelínek opět ve své klasické kondici. Ohromně kritizuje zájem médií o smrt Karla Svobody, ovšem tím, že toto téma dokonce rozebírá na Neviditelném psu, se staví mezi stejná novinová přiblbla, jako je on sám. Opět prokázal, že uváděný titul ředitel Masarykova (už nevím čeho), neznamená, že se konečně zařadil mezi chytré lidi (jak se stále snaží, bohužel mu to stále nejde). Vůl je volem i  se sto řádky samozvaně získaných titulů.

Důstojné? 6.2.2007 8:04

I nedůstojné rozloučení s Jelenem bych skousnul...

Jako kulturní vložka ala "jolka" v mateřské školce by příspěvky (trochu nadnesené hodnocení blábolů, ale budiž) jelena byly sice otravné, zbytečné a nenavštěvované, nicméně otravovat by se jimi chodili jen dobrovolní masochističtí exhibicionisté. Takhle to má člověk na talíři, i když nechce! Je to zralé (stejně tak, jako náhle propuknuvší dechovka v TV) na žalobu za duševní otřes a kulturní šok . Pošlete ho už ho dál, neřkuli nejdál, PROSÍM , klidně až TAM (Y) !

Lea 6.2.2007 8:26

Re: I nedůstojné rozloučení s Jelenem bych skousnul...

vyjste tím pravým osvěžením diskuze.Hlavně ,že je ta důstojnost hutná.

No... 6.2.2007 8:38

Pozitivní úloha blbce spočívá v tom, že člověka donutí podat větší výkon a (nasrání je velká energie) dodá tomu patřičný adrenalin a šťávu, za normálních okolností tiše bublající jak potůček z lesní studánky.

Jinak platí staré heslo, pro nás muže pravdivé:" Každý chlap je dobrý alespoň k tomu, aby sloužil jako odstrašující příklad..."

No... 6.2.2007 19:43

Jinak dobrou noc, Leo.

A nic si nedělejte z jelena jelenoviče jelenitého, on bude stejně oblažovat své okolí duševními perlami a chudák Masaryk se bude pod základy jelenovy "školy" otáčet nadzvukovou rychlostí....masyrykova dělnická(?) akademie...no... radši nic...;-P

Lea 6.2.2007 6:47

nemáte pravdu pane Jelínku

jistěže je důležité vědět,kdo zvedl telefon,kdo to vlasně spunktoval.Na druhou stranu existuje hranice,za kterou by člověk zajít neměl.Tahle hranice byla překročena.Karel  Svoboda  se sám vyjádřil,že šlapal s devadesáti procenty těch,co drželi hubu.Lidé politikům nevěřili a pokud je zklamala obec divadelní,filmová,hudební,novinářská atd,nelze se divit,že ten hřbet ohnuli více,než bylo nutné.KSČ potřebovala nástroj a ten byl poskytnut plnou měrou.

Jan Rejžek 6.2.2007 0:59

Lukáši!

Milý Lukáši! Vím, že zdaleka nejste negramotný, tak proč píšete blbosti? Já jsem proboha neporovnával Svobodu Karla se Svobodou Milanem, jen jsem zmínil, že je zvláštní, že dle našich médií světoznámý KS nemá v základní internetové hudební encyklopedii (i přes Včelku Máju, že) žádné heslo, zatímco ten druhý jazzman MS ano. A jestli máte dojem, že "tak nějak politicky" nepatří do vzpomínek na KS, že to byl režimu či Mefistovi zaprodaný talent, kterému se nepříčilo kázat proti Chartě, psát muziku k Vorlíčkovým agitkám (viděl jste to Bouřlivé víno vůbec?) a stěžovat si s kumpány typu Štaidla po málo oslavných recenzích na ÚV, pak jste buď naivní, mladý nebo...No nic. Polepšete se, nejlépe v pátek...

strejda pedro 6.2.2007 2:29

Re: Lukáši!

rejzku, rika se sice, ze o mrtvych nez dobre, a tak dale, ale o to nejde. dokonce ani o to, ze ty jsi kydal na karla svobodu i ladislava staidla i jine hnuj vzdycky ... jedine proto, ze byli (jsou) nadanejsi nez ty. ja si jenom rikam, ze je obdivuhodne, ze mas vubec jeste tu chucpe tvarit se jako nevinatko: vis, kolika lidem jsi svymi nezodpovednymi kecy v melodii zlomil vaz? jen proto, abys mohl predvest, jak ty jsi chytrej a oni nejsou? u zpevaku popularni hudby a u tvurcu teto hudby totiz, jen abys to vedel, nikdy neslo o nejake hluboke filosofie. u tech slo vzdycky jenom o to, aby pobavili lidi. ty si myslis, zes nekdy nekoho pobavil? nebo zes snad nekdy neco uzitecneho, nedejboze, vymyslel? (zabava, jestli to nevis, je vec take velice uzitecna.) ty, kterej nemas na vic, nez abys pobavil sebe, a ani tady si nejsem jist, zda se ti to dari? ty, kterej nemas na vic, nez abys po ostatnich, kteri se snazi neco vytvorit, plival? ty jsi snad horsi nez franta cech, a to uz mi neco rika.

Tonda ušatý 6.2.2007 6:15

Re: Re: Lukáši!. Z mnoha názory pana Rejžka lze, všeobecně, v mnohém polemizovat. Avšak slovník anonymního soudruha pedra, tykání a bezmezné zastávání se soc.umělců charaktrizují jeho ego.

malexx 7.2.2007 17:33

Re: Re: Re: Lukáši!. Z mnoha názory pana Rejžka lze, všeobecně, v mnohém polemizovat. Avšak slovník anonymního soudruha pedra, tykání a bezmezné zastávání se soc.umělců charaktrizují jeho ego.

Rejzkovo?

bac 6.2.2007 9:24

Re: Re: Lukáši!

Plně s Vámi i s panem Jelínkem souhlasím. Většina národa nemá tak vysoké "umělecké" vnímání jakým se rád prezentuje pan Rejžek. Hodně dlouho po smrti pana Svobody si lidé budou jeho melodie připomínat, co si budou připomína po panu Rejžkovi? Leda jeho nenávistné sliny. 

SÍLA ODSUDU 6.2.2007 9:29

Re: Re: Lukáši!

 NO, těch ZLOMENÝCH VAZŮ asi pan Rejžek nemá tolik na svědomí, dokonce i Helenka křepčí, jako za mlada, ovšem pokud se snaží NĚKOMU trochu narovnat páteř, pak je to i pro dotyčného snad záležitost bohulibá.....Mám spíše dojem, že JEMU a podobným se  NĚKDO snaží přerazit klacek o hlavu....Nikdo není dokonalý, ovšem po KATOVNĚ se mi docela stýská......