8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

MÉDIA: Maturita dříve a dnes

Zpravodajství České televize stále úspěšněji konkuruje bulvárním kanálům. Zatím ještě postrádá zprávy ze života tzv. VIP „osobností“, ale to, co jsme se dozvěděli 28. 4. považuji vskutku za zprávu století.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 3.5.2018 12:43

Bábolíte, Szewczyku.

Nejen o matematice...

V. Novák 3.5.2018 12:39

Re: Počet hlásek

Ne - ta funkce je definována nejen pro úhel 30°.

Je definována (až na znaménka) jako polovina délky protilehlé tětivy k poloměru kružnice. Pro úhel 60° to dává rovnostranný trojúhelník, tedy tětiva je rovna poloměru a pro 30° je to tedy polovina.

Takto byl skutečně sinus historicky definován, původně se totiž počítalo s tětivami

V. Novák 3.5.2018 12:34

Re: A to já to s tím sínusem vím,

Čemupak jste neporozuměl bez obrázku?

J. Pallas 2.5.2018 23:03

Re: Práce novináře

Nebo s magistrami zpěvu.

L. Písařík 2.5.2018 21:51

A co dál, pane Uzle?

Snad abychom se obrátili na vládu USA, aby opět obnovila vysílání Svobodné Evropy a Hlasu Ameriky v češtině. Sic ČR+ vysílá podobným systémem, ale jen pokud se týká formy, obsah je mnohem horší. Jsa z Brna, toho času jsem sledoval ORT, to jsem ještě dostatečně rozuměl řeči, ale přešel jsem na angličtinu a tam jsem podstatně slabší, kdyby aspoň mluvili poloviční rychlostí. Jediná možnost je nahrát a pouštět si zprávy po částech. Bohužel, naše vlastní zprávy a události skoro žádnou stanici nezajímají.

M. Prokop 2.5.2018 21:21

Re: Souhlas se Souhlasem

Že vy jste to logáro neměl nikdy v ruce, pokud ano, tak jedině na mlácení potomků?

M. Prokop 2.5.2018 21:20

Re: Práce novináře

Jsou dobří novináři, jsou i horší.

To je stejné, jako se Schwarzy.

J. Schwarz 2.5.2018 21:07

Re: Počet hlásek

Odpověď je snadná - tak ta funkce byla definována.

J. Schwarz 2.5.2018 21:01

Re: A není jakákoli maturita na školách uměleckého směru

A není stejným nesmyslem rozdávat na uměleckých školách "vědeckéů tituly?

J. Schwarz 2.5.2018 21:00

Práce novináře

se nesmírně přeceňuje. Novinář má asi stejný kredit jako nájemný vrah. Jde o nedouka či všeználka, který si na podporu svých předsudků vždy přizve vhodného "odborníka", grázla, který sice není jako agent 007 Jejího Veličenstva vybaven právem zabíjet, ale stačí mu právo pomlouvat. Právně ho vždy pokryjí mocné kapitálové skupiny či politici, kterým slouží. Dnešní média neinformují, dnešní média manipulují a "formují" veřejnost v zájmu zadavatelů. Lenin i Stalin by valili bulvy na to, co dnešní "demokratická média" dokáží.

J. Řezníček 2.5.2018 17:06

Naše školství

A ve Vyškově se ztratily čtyři čepice.

( Vyšetřování ztráty třídní knihy, Divadlo J d Cimrmana)

F. Houžňák 2.5.2018 16:36

Mínite snad

femininum?

F. Houžňák 2.5.2018 16:34

Logaritmické pravítko nemá s logaritmickými rovnicemi

nic společného. To si nějak pletete. Maximálně tu definici logaritmu, ale tu k ovládání logaritmického pravítka nepotřebujete. Když už chci dělat chytrého, tak bych se měl v tématu vyznat, jinak vypadám jako šašek.

F. Houžňák 2.5.2018 16:32

Ano, primitivnější jedinci nepotřebují rozlišovat

ve své mluvě skutečnosti, které jsou v realitě různé. Jedinci méně primitivní rozlišují "se stolu" a "ze stolu", protože jsou to dvě různé věci, vy to ale zjevně nepotřebujete. Vy druhý páde.

F. Houžňák 2.5.2018 16:28

Ale je to tak, akorát vy to nechcete přiznat,

rovnostranný trojúhelník v jednotkové kružnici, třeba napravo, má všechny strany stejné a rovné jedné, vrcholový úhel u středu kružnice rozpůlíte a máte 1/2 : 1 a to je ta polovina. Hlavně, že děláte chytrého.

R. Szewczyk 2.5.2018 16:22

Re: A to já to s tím sínusem vím,

nechcá se smát musím se smát, není tomu tak, a nečekám, že někdo správně odpoví, důležitější jest, zda se Rychlý voženil s Adamovskou v růžovce

V. Novák 2.5.2018 16:06

Re: Myšlenka státní maturity

Nemá - a státní maturita by to měla vyjevit.

V. Kotas 2.5.2018 16:04

Re: "ě" je samozřejmě jedno písmeno.

No, když bude nejhůř, tak lopatě, nebo pokladně.

V. Novák 2.5.2018 16:04

Re: Počet hlásek

A jste si jistý, že to byla maturita, o čem píšete? Kvadratická rovnice je (nebo aspoň byla) součástí učiva základní školy a byla potřebná k přijímacím zkouškám na SŠ.

Ovšem oni se dneska učí maturanti z Bělouna, ze kterého jsme se my připravovali na přijímačky...

V. Student 2.5.2018 15:39

Re: A není jakákoli maturita na školách uměleckého směru

No aby ho nikdo nemohl pomlouvat, že je blbec:-)

V. Student 2.5.2018 15:38

Re: Souhlas se Souhlasem

Ta zmínka o logáru byla od pana Uzla opravdu hodně anachronická. Ale budiž, vyhoďme kalkulačky, které logaritmy umí, a nahraďme je zpět třicet centimetrů dlouhými a asi dva centimety silnými logaritmickými pravítky, která ovšem nic jiného neumí...:-)

P. Juránek 2.5.2018 15:06

Alternativní forma ano

píšete

" Prostě nějaká alternativní forma vzdělávání, pro umělecky založené lidi."

Alternativní forma ano, ale ne vzdělávání, ale ohodnocení schopností. Něco jako výuční list pro absolventy konzervatoře, kteří nechtějí dál studovat na VŠ.

P. Juránek 2.5.2018 15:00

Mala poznámka ke zmíněnému Tyršovi

Tyrš má štěstí, že se nedožil dnešní doby, kdy jeho jméno je dáváno do souvislosti se sportováním, které on nikdy nepropagoval. Tyrš rozlišoval sport, jakožto exhibici, od cvičení, které nemusí být obdivováno, ale posiluje ducha i tělo. Tyršovým záměrem bylo přivést lidi do tělocvičen, ne na tribuny.

P. Juránek 2.5.2018 14:52

Souhlas se Souhlasem

Maturita by neměla být nutná pro nikoho, kdo nechce studovat na VŠ. Doklad o úspěšném absolvování střední školy, která svým zaměřením odpovídá požadavkům zaměstnavatele, by měl být dostačující. Klidně se smířím s tím, že např. o pořádek na ulicích se budou starat strážníci, kteří neznají logaritmické rovnice, ale jsou pozorní, a skutečně chtějí pomáhat a chránít.

D. Procházka 2.5.2018 14:48

Re: Maturita a VŠ diplom

Nemáte pravdu v tom, že soukromý sektor maturita ani diplom nezajímají. Většinou zajímají, protože střední i vysoká škola přece jenom dávají jakési osvědčení o základní kvalifikaci, naopak neschopnost vystudovat dává také osvědčení. ale kromě toho mají ještě další požadavky. Géniů, kteří vysokou v technickém oboru nepotřebují, se moc nerodí.

K tomu druhému, že by do státní správy nastupovali lidé po dvaceti letech praxe - chtěl bych vidět ty zástupy úspěšných právníků, manažerů, kvalitních personalistů, referentů a skvělých údržbářů, jak se hrnou do sešněrovaného systému s tabulkovými platy.

P. Juránek 2.5.2018 14:31

Co je vlatně ta maturita?

Co je, či co má být, maturita, to dnes asi nikdo neví. Co lze očekávat od maturanta? Kdo má zaměstnávat jen maturanty a proč? Může se maturant přihlásit na libovolnou vysokou školu? Pokud by se diskuse vedla o těchto otázkách, byla by užitečná a vedlo by to k jasnému závěru co a jak se má u maturity zkoušet.

Myslím, že je řada situací, kdy je maturita v dnešním pojetí zcela zbytečná. Proč trápit lakýrníky s výukou matematiky? Vždyť tento obor si sami vybrali proto, že matematiku nezvládali ani na základní škole!

Naproti tomu bych očekával od každého vysokoškoláka schopnost brilantně logicky myslet - bez ohledu na zaměření dané VŠ. Proto za sebe říkám, že maturita by měla být náročná a to, že ji nezvládnou všichni, by nemělo být chápano jako problém. Všichni holt nejsme geniové. Ti hloupější (než je průměr) jsou holt v každé populaci v přesile.

V. Novák 2.5.2018 14:27

A není jakákoli maturita na školách uměleckého směru

naprostým nesmyslem? Proč by měl mít zpěvák maturitu?

V. Novák 2.5.2018 14:24

Re: Počet hlásek

Nejsou zvyklí vyjadřovat se exaktně.

Hláska/písmeno, číslice/číslovka - všecko jedno. Kdyby si z matematiky odnesli byť jen ponětí, že pojmy jsou definované a mají se používat správně, stačilo by to a takových hloupých chyb by se nedopouštěli.

V. Novák 2.5.2018 14:18

Re: A to já to s tím sínusem vím,

Protože sin(30°) = 1/2 sin(60°) a rovnoramenný trojúhelník s vrcholovým úhlem 60% je rovnostranný.

Kružnice, tětiva, úhel, osa úhlu...

L. Kubeš 2.5.2018 14:16

Naprostý souhlas s panem Uzlem !!!!

Ten "zásadní" problém s "ě" by byl k smíchu, kdyby takové pitomosti nerozhodovaly o možnosti schopných studentů studovat. Ti zdejší jazykovědci jsou neskutečná paka. Je logické, že pak chybí technická inteligence, a kde kdo se jde živit žvaněním v nejrůznějších neziskovkách.