6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva D. 26.11.2006 17:42

Díky

Velmi výstižné, díky. Hodně mne pobuřuje zejména to "vzájemné" napadání a radikálové ( vlastně, spíše v opačném pořadí), to je šílená manipulace.

Standa 26.11.2006 15:11

Média:...

Malá oprava a doplnění. "Správné znění Čermákovy věty tedy zní: „Mediální obraz je kulisa, kterou lze měnit pouze v případě vážné potřeby novinářů!“..." Při českém přístupu k médiím je potřeba výrok poopravit. Vypustit slovo "Správné..." a vypustit slovo vážné, takže přeformulování. Jinak souhlas s touto větou. V ostatním je potřeba polevit v aktivistickém přístupu pohledu na věc a nesplácat v článku více témat do jednoho a jít ke kořenům věci. Pak to některým vulgárním diskutérům dělá problémy a splácají spoustu věci dohromady, protože si myslí, že jedině tak je to správné. Chtělo by to tedy kulturnější ovlivňování čtenářů v přípravě místa na slunci pro někoho jiného než Topolánka. Začíná to dost brzy po sjezdu.

Zpravodaj, komentátor nebo nenovinář - médiím je to jedno, pokud mohou zajistit ovlivnění většího počtu lidí. Nesmíme zapomínat, že média sloužila, slouží a budou sloužit propagandě především. Novináři a autoři-nejsoucí novináři mají v Česku stejný záměr." Ovečky" nasměrovat do připraveného domečku. A předtím je nutno "ovečky  vytočit" (důkazem jsou diskuse), protože novináři(především) a různí autoři-nenovináři  nemají politickou odpovědnost a  tak (pro ně bez následků) vytáčejí "své ovečky" svoji cílenou propagandou, ať prvoplánovou nebo dále-plánovou.

Všimněme si médií, kongresů, sjezdů, diskusí i internetových diskusí - tam je vulgarismů. Pokud to společnost přijímá bez protestu(vždyť je to běžné), pak ta samá společnost hrubne a stává se vulgární, aniž si to uvědomuje a nevadí ji sčítat jabka a hrušky dohromady. Přeji hezký den.

milkom 25.11.2006 17:20

Upřímný dík

Opravdu mě zaskočilo a mile překvapilo, že jste napsal tenhle článek.  R^

Eva 26.11.2006 22:45

Re: Upřímný dík

Srdečný dík za Vaše slova - penzistka, která ještě věří v  lepší a hlavně slušnější časy.

richard 25.11.2006 16:18

1) autore, kvalitní článek, díky 2) zvědavý a naivní dotaz:

" ...Zpravodaj nebo komentátor (jak často a rádo se to směšuje) je veden k takzvané politické korektnosti, která..." - perfektní postřeh, perfektně sedí i uváděné příklady veřejné obhajoby teroristů používáním tohoto "jazyka". Ale nechápu: kdo, nebo co tuhle cenzuru nařídil, kdo, nebo co kontroluje její dodržování a kdo, nebo co uplatňuje tresty a hlavně jakým právem, když údajně žijeme ve společnosti, kde není cenzura. A hlavně jak to, že VŠECHNA média se vyjadřují tímto paskvilem, co tak krutého dnes  hrozí českému novináři, že se nenajde ani jeden, který by byl ochoten jít proti proudu? Co vám hrozí za politnekorektní výraz, soudruzi novináři - mučení, smrt ?:-D To se ani nestydíte, čeští novináři, před těmi kolegy ze zahraničí, kde jim tohle opravdu hrozí? Nestydíte se ani před vašimi předchůdci z doby normalisace, kteří dokázali být odvážnější  než vy?  A kdo tedy je v naší zemi tak úžasně mocný a absolutně neporazitelný,  že tak neskutečně zbaběle posloucháte?  Paroubek, Topolánek,  Ahmadínežád,   Brusel, zednáři,  Schwarznegger,  Putin,   KSČM, lidovci, klempíři, moje 13 letá dcera...čehože strašlivého se tak bojíte, že máte až tolik zacpané huby, vaše politická korektnosti? 

Nika 26.11.2006 11:35

Re: 1) autore, kvalitní článek, díky 2) zvědavý a naivní dotaz:

Jo, dobré otázky, jen se obávám, že jim nic nehrozí, spíš by se "něčeho" nedostávalo. Při přesunech majetků od dob převzetí IPB, u kterých stáli socani, se jaksi vypařilo pár miliard, a ty asi nějakou roli hrát budou...:-/

Richard 25.11.2006 15:50

Díky, příteli!

Díky za práci věnovanou nesmyslným žvástům celé řady tzv. novinářů, ze kterých se normálně myslícímu člověku zvedá žaludek. Nejhorší je, že se tihle "novináři" ohánějí "poptávkou" ze strany čtenářů, to jest nás. Za sebe prohlašuji že na jejich uměle vytvářené "kauzy" nejsem zvědavý.

Karel 25.11.2006 13:08

Žurnalisté

Zdálo by se, že žurnalisté a odpovědnost jsou neslučitelné pojmy, ale ta vášeň přesvědčení o vlastní pravdě a ignorance jiných významů souvislostí vypovídají jen o bezbřehém usurpování osobní svobody, odpovědnost je vnímána pouze ve vztahu k vlastnímu prospěchu a tam je slučitelná naprosto. Je to vzděláním? Je to penězi? Je to lidmi. Žurnalista - to je dnes často použitelná nadávka.

Ladislav N. 25.11.2006 11:05

Dobře napsáno. Na hloupé komunisty, co se tady vyrojili, nehleďte!

 ;-)R^

MUDr Jiří Kilian 25.11.2006 12:00

Re: Dobře napsáno. Na hloupé komunisty, co se tady vyrojili, nehleďte!

Já mám také za to, že je to pospáno velmi dobře, precisně a výstižně. Jeslti jsou tu komunisté, to nevím, ale nechť si každý vyjádří, co cítí.  Užívat si svobody slova mne bavit nepřestalo. Nemám ji tak dlouho.

A tak mi stačí vyjádřit se uctivě k tomuto článku a poděkovat jeho autorovi za pečlivost a pěkné vyjádření.

Smart 25.11.2006 9:51

Pan Bárta si dává hlavně pozor,

aby jeho příspěvek byl co nejvíce modrý.Rv

Slava 25.11.2006 1:33

S článkem bych souhlasil, i autor se jím prezentuje jako aktivista

Takže můj souhlas se věru netýká posledního odstavce - nějak to rovnání fakt autorovi zatím příliš nešlo a sám se činil, seč mohl, aby vytvářel určitý - a rovněž zkreslený - mediální obraz. Chápu, že nemá rád Právo, ale vynechat v této souvislosti MF Dnes a borce, jako je Steigewald nebo Komárek, rozhodně není známkou snahy o jakous takous objektivitu. Odříkaného největší krajíc, že?

hrdý pravičák 25.11.2006 2:51

Re: S článkem bych souhlasil, i autor se jím prezentuje jako aktivista

Vy drzá levicová vši. Jak si můžete dovolit kritizovat jediné rozumné komentátory! Vy hnusný komunisto!  Pokud kritizujete bratra Steigerwalda a sestru Komárka je jasné o co vám jde! Chcete zpátky masové hroby a komunismus!!!! Kritizovat dnešní nádhernou demokracii může jen parazit jako vy! už aby vás zakázali a vy jste nekazil éter jediného správného názoru!!!!!

Smart 25.11.2006 9:52

Re: Re: S článkem bych souhlasil, i autor se jím prezentuje jako aktivista

Běž se pomodlit u Klausova obrazu, modrý soudruhu!

Rýpal 25.11.2006 7:38

Re: S článkem bych souhlasil, i autor se jím prezentuje jako aktivista

„Pánové Tuna, Komárek, Steigerwald,“ cituji z povolebního projevu Jiřího Paroubka .

Vzpomínám si na rok 2002, kdy parta z MF DNES rozjela zvenčí podporovanou kampaň za zrušení Benešových dekretů. Ti hlupáci si, bohužel, neuvědomili, že je volební rok, a že téma vděčně uchopí jak Klaus a Zeman tak i komunisté. Když pak propukly národnostní vášně, zorganizovali tito dobráci petici proti nacionalismu…:-)

Tuna se pro změnu vyznamenal při loňském Czechteku. Jeho do zblbnutí opakovaný záběr čtyřech policistů bijících ležícího výtržníka, a současné ignorování všech nehodících se skutečností (dostupných ale z jiných zdrojů), mi vzalo poslední iluze o tomto pánovi…

raptor 25.11.2006 0:32

Bártič! Dnes opět výtečná,

jen bez hvězdičky. Nesouzním s Tvým náhledem (pardon, že tykám, mobilně Ti osvětlím, kdo jsem, ju? :o) ) na Vlastu Tlustého, on pro mne je zajímavý politik se zajímavými vizemi a soudím, že na kongresu jako obvykle sice nedosáhl na místopředsedu, ale rovněž jako obvykle dal najevo, proč je tak potřebným členem ODS. Nechci se znovu vracet k jeho práci na zákonu o půdě a následném vysvětlování na mítincích po celé zemi, čímž se v mých očích očistil už někdy v zimě 91/92. Vím, že je to nafrněnej fracek, ale já mít jeho bednu, jsem nafrněnej taky. :-)

Kdyby mi nebylo dnes tak smutno za Pavlem Kočí, psal bych dál, ale potřebuju ještě dotruchlit. Píšeš čím dál líp - drž se pořád podobně zdravého rozumu, snaž se stále o objektivitu a jednou si k Tobě přijdu žádat o podpis do knihy Tvých esejí. Už se těším. :-)

JH 25.11.2006 1:46

Tlustá bedna je v mých očích

člověk s velice pochybnými vizemi nebo IQ: 1. vstoupit z prospěchářství do KSČ v posledním roce jejího hroucení, 2. přiklepnout pár desítek milonů Kč na výstavbu aquaparku v obci bez vodovodu 3. neumět telefonovat mobilem. A tento člověk by chtěl vést naše finance? :-(

raptor 25.11.2006 1:58

Vlasta Tlustý byl kandidátem KSČ

od podzimu 86, čili členem byl od podzimu 88.

Bublavu zavinil její tehdejší starosta, je prokázáno, že zfalšoval usnesení zastupitelstva a další dokumenty a tím oklamal nejen ministerské úředníky, nejen rozpočtový výbor parlamentu a nejen Tlustého, jenže soud jej, bohužel, za to neodsoudil, kam měl.

Co se týče odposlechu toho mobilu, to Vlasta posral, to s Vámi souhlasím, ale i tak se domnívám, že je skoro logické, že byl odposloucháván. Jen o tom nemusel mluvit nahlas. Nic se tím nevyřešilo.                        

Rýpal 25.11.2006 7:12

Re: Tlustá bedna je v mých očích

4) Neví, že spotřební daň z benzínu se počítá jako fixní částka v Kč vztažená na 1 litr. Viz jeho hvězdný výrok, že stát získává na daních 2/3 z nárůstu ceny pohonných hmot, a tudíž by se měla snížit spotřební daň…:-)

Ladislav N. 25.11.2006 11:03

Re: Rýpal IP: 85.92.62.xxx

Je ten váš "hvězdný výrok" někde archivován v původním znění, aby bylo možno si pravdivost vašeho tvrzení ověřit?

Rýpal 25.11.2006 11:47

Re: Re: Rýpal IP: 85.92.62.xxx

To víte že ano, stačí trochu zagooglovat: :-)

Právě výše spotřební daně se podle ODS neblaze projevuje na současném růstu cen. Jak uvedl Vlastimil Tlustý v České televizi, do státní pokladny totiž jdou dvě koruny ze tří při tomto zdražení.

"Navrhneme úpravu spotřební daně tak, aby nerostl zisk státu právě z tohoto vývoje cen pohonných hmot. Stát profituje na tomto zvyšování cen dvěma třetinami," řekl šéf poslanců ODS.

Viz. http://www.rozhlas.cz/izurnal/ekonomika/_zprava/188329

Ladislav N. 25.11.2006 12:34

... Rýpal IP: 85.92.62.xxx

Tvrzení, že na maloobchodní ceně benzínu má stát (daně odvedené státu) zhruba 2/3 podíl, je pravdivé. Tlustý jistě zná základní kalkulaci ceny benzínu a dalších paliv a maziv (výše spotřební daně/litr či kg paliva + výnos DPH z celkové ceny) a to, čeho se chytáte ve vašem tvrzení je buď přeřeknutí nebo dezinterpretace v médiích. Nakonec (v odkázaném textu) píše/říká i ekonom David Marek:

Návrh občanských demokratů naopak vítá ekonom Patria finance David Marek. "V případě tak vysokých cen pohonných hmot, jaké jsou - a další zdražení nás pravděpodobně čeká v nejbližších dnech, by snížení sazeb spotřebních daní mohlo skutečně firmám i domácnostem mírně ulevit a zmírnit dopady současného ropného šoku," řekl Radiožurnálu s tím, že by takové opatření bylo přínosné pro celou ekonomiku. ... O možnosti změnit spotřební daň u pohonných hmot kvůli vysokým cenám uvažuje řada evropských vlád.

Pro vás zřejmě není podstané jádro věci, o němž šla řeč, ale obvyklé formulační chyby, jejichž původ není zcela zřejmý (a význam v souvislostech) ani důležitý...  Rv:-/

Rýpal 25.11.2006 13:09

Re: ... Rýpal IP: 85.92.62.xxx

Podíl daní na ceně 1 litru benzínu je opravdu cca 11,85 Kč/l spotřební daně + 19 % DPH z celkové částky. Nicméně při růstu ceny (způsobeném růstem ceny ropy) stát získává navíc pouze DPH.

Tvrzením, že se jednalo o „přeřeknutí či dezinterpretaci v médiích“ (slyšel jsem to na vlastní uši) a následným protiútokem, že mi nejde o podstatu věci, jste mě opravdu pobavil. Kdybyste byl politikem (máte očividný talent na demagogii), Bubílková by to s úspěchem mohla použít do svého pořadu…;-D

Ladislav N. 25.11.2006 20:08

Re: Re: ... Rýpal IP: 85.92.62.xxx

Jakápak demagogie, každý, kdo věci rozumí, ví o čem je řeč a co tím Tlustý myslel. Jenom trouba bude účastníky popotahovat za slovíčka. Ostatně - dost jsme se nasmáli na Sobotkově blbství, Tlustý je proti němu ekonomický génius. ;-P

Cedr 26.11.2006 22:49

Popotahování za slovíčka

Vážený pane,

nejde o popotahování za slovíčka. Tlustý to opakoval třikrát. Musíte si uvědomit, že tak max. 10 % obyvatelstva ví, jak se to počítá. Takže nevím co je horší - jestli byl vůl nebo záměrně lhal. Podle toho, že pak vytahli Kubiceho, tak ani ty lži nestačily.

Rýpal 25.11.2006 13:34

P. S.

P. S. připomnělo mi to analogický případ, kdy pí Jílková v Kotli, v době svých počátků, namísto skutečnosti, že růst HDP klesá, prohlásila, že HDP klesá. U Jílkové je neznalost středoškolské ekonomie a matematiky ještě omluvitelná, u ministra financí ale nikoliv!

Ladislav N. 25.11.2006 20:13

Re: P. S.

P.S.: Až tam bude zvukový záznam toho, co a v jakém kontextu Tlustý skutečně řekl, má smysl se o takové nepodstatnosti bavit dál. ČRo jsem přestal poslouchat právě kvůli plytkosti jeho pořadů a nekompetentnosti redaktorů v diskusích s politiky a odborníky.

Bártič 25.11.2006 6:23

Re: Bártič! Dnes opět výtečná,

Čau, Honzo z předměstí. Tolik lidí, kteří mi říkají Bártič, zase není :-D;-);-P:-DNešlo o Vlastu Tlustého jako celek, šlo o možnost vyznění projevu, jaký měl na kongresu, v podmínkách, ve kterých byl přednášen. Byl dobrý, ale neměl a ani nemohl mít zamýšlený účinek.