5.7.2024 | Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje


Diskuse k článku

MÉDIA: Křivé zrcadlo?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hanka S. 26.4.2006 15:57

Pan Herzmann

Dost dlouho mi trvalo, než jsem začala ty agentury rozlišovat, ale před časem jsem si všimla, že pan Herzmann je zárukou totálního ujetí. Možná, že už si toho všimli i v těch stranách a přestali mu výzkumy zadávat. Nevím, nevím, jestli se ta pověst spraví takýmihle články. :-/

Ladislav N. :-))) 26.4.2006 23:09

Re: Pan Herzmann

Nepopletla jste si taky procenta z různých základů?  Na Psu je to zcela běžný úkaz... ;-D

Hanka S. 27.4.2006 17:41

Re: Re: Pan Herzmann

Proč bych si měla plést procenta z různých základů?8-o

Jinak to byl tuším právě pan Herzmann, kdo onehdá prorokoval 12% pro ODA. Jak dopadla, víme všichni.

šakal 26.4.2006 9:06

...Tohle by mi měl někdo vysvětlit - nejlépe pan Herzmann

Nějak totiž nerozumím tomu, proč se pozastavuje nad skutečností, že jedna konkrétní agentura dělá průzkumy současně pro dva hlavní politické rivaly. Mám dojem, že přirovnávat společnosti pro výzkum veřejného mínění k reklamním agenturám, je poněkud...ehm...nepřípadné. 

Vždyť povaha REKLAMY je dokonale odlišná od povahy PRŮZKUMU! Smyslem reklamy je OVLIVNIT veřejnost ve prospěch zadavatelova cíle. Informační úsilí tedy směřuje od zadavatele k veřejnosti. Naproti tomu, průzkum má svého zadavatele co možno věrohodně INFORMOVAT. Informace je proto směrována z veřejného prostoru k zadavateli. 

Podivovat se, proč sociologické průzkumy pro dva politické oponenty zpracovává jedna agentura mi tedy připadne stejně nesmyslné, jako být zaskočen tím, že předpovědi Meteorologického ústavu využívají rybáři i pytláci.

Pokud tedy pan Herzmann vyjadřuje jisté obavy o korektnost postupu svých profesních kolegů, je to snad výrazem nějakého zmatení mezi funkcí reklamy a průzkumu? Nějak se nemohu zbavit dojmu, že nám tady pan Herzmann mimoděk vyjevuje o své branži něco, co snad ani nechtěl říkat ;-P

šakal gallup  

ina 26.4.2006 10:58

Re: ...Tohle by mi měl někdo vysvětlit - nejlépe pan Herzmann

- děkuji, líp bych to nedokázala vyslovit !

I-Worm 26.4.2006 11:09

Myslím, že na tom není nic k divení, jde zde hlavně o peníze

připomíná mi to dobu, kdy mne kontaktoval agent, který mi nabízel povinné ručení za auto. Zastupoval několik pojištoven - vybrat si mám mezi nimi sám, jde jen o to, aby on sepisoval smlouvu. No a tady zase jde o to, proč neprodat totéž dvakrát.

Aleš 26.4.2006 11:20

Re: ...Tohle by mi měl někdo vysvětlit - nejlépe pan Herzmann

pěkné!

Zajímavá odpověď  V  Právu  25.04.2006 - Jan Hartl - str. 16 Křivé zrcadlo II

Rpuť 26.4.2006 14:52

Jedná-li se o průzkum téhož, pak se lze nadíti, že si nechá jeden průzkum zaplatit 2x!

;-P;-P;-P

Saša 26.4.2006 9:03

Že bláboly o procentech pro lidovce nejsou výsledkem výzkumu, ale snahou manipulovat veřejné mínění,

o tom dnes snad už nepochybuje nikdo. Ta "houpačka" to ukázala jednoznačně.  Výsledek těchto protilidoveckých akcí (doprovázených podivnou  nákladnou kampaní chudé politické pseudostrany ohánějící se jménem jesuity Balbína) je ale v zásadě positivní:

a) ukazuje se míra nevěrohodnosti předvolebních a jiných průzkumů veřejného mínění a i intelektem méně nadaní lidé začínají tušit rozsah zlovolné mediální manipulace s jejich názory

b) ukazuje se, že KDU-ČSL je skutečně "klidnou silou", kterou náhodné výkyvy ani demagogické články k populismu a názorovému střečkování nepřinutí

c) odhalují se pravé metody sociálistů (že za tím stojí právě oni, o tom nepochybuji, neb jen jim to může prospívat a navíc to odpovídá jejich politickému stylu) a tím i jejich pravý cíl, neb nesprávné prostředky mají za následek vždy nesprávný cíl.

Samozřejmě že též všechny sociologické agentury jsou krajně znevěrohodněny a i sociologové jako takoví.

Rpuť 26.4.2006 14:51

no, oni ti jezuiti.......

Aleš 26.4.2006 7:04

konkurenční boj?!

 je to kopnutí do kotníku úspěšnějšího komkurenta? Na pokus o sebereflexi to nevypadá a dobré jméno agentuře to asi také neudělá.

Ivan Nový 26.4.2006 6:53

Vůbec je divné, že politické strany si nezadávají vlastní průzkumy

a jejich výsledky nejsou tím nejpřísněji střeženým tajemstvím. Možná to tak je a zveřejňované výsledky jsou jen kouřovou clonou a manipulací. Spíše to ale bude ale jen ta manipulace.

Ladislav N. 26.4.2006 1:31

Serióznost se v českých médiích (v Českých už vůbec ne) nenosí

Kolikrát už psala naprosté bludy i ČTK, nebo je hlásala ČT či ČRo (oba "veřejnoprávní") se zjevným záměrem v pozadí - někomu pomoci...

Svého času se Jan Rejžek soudil s H. Vondráčkovou (a vyhrál až u Ústavního soudu ČR (?) ) o tvrzení, že Vondráčková využívala "mafiány" v komunisty řízených médiích k vlastní reklamě a propagaci.

Někdy mám dojem, že podobný aktivismus je vlastní i mnoha novinářům v tzv. hlavních médiích a psaní "pro firmy" v komerčních časopisech a za úplatu je zcela běžná věc.

Dokud to divák-posluchač-čtenář přijme bez protestů, není žalobce a není ani soudce...

Naštěstí tady na NP je obvykle už podle jména zjevné, kdo z autorů "válčí" za kterou stranu, číst mezi řádky netřeba...;-D

Jiří 26.4.2006 3:02

Re: Serióznost se v českých médiích (v Českých už vůbec ne) nenosí

To nemusí být za úplatu. Ti novináři to mohou dělat z přesvědčení, že "pomáhají dobré věci", že spolutvoří dějiny. Podle mě je to horší, než kdyby byli podplacení. Úplatek by při troše štěstí a české závisti mohl jednou prasknout a zostudit je. Takhle to dopadne jako při obvinění J. Zielenice z uplácení novinářů, které se neprokázalo. Tehdy mi říkal kamarád, novinový fotograf, že opravdu žádné peníze nebyly, jen to nadšení, že jsou přitom a mají vliv na běh světa, které z nich dělalo snadné oběti manipulace "Pátera Josefa".

Jerry 26.4.2006 9:45

Re: Re: Serióznost se v českých médiích (v Českých už vůbec ne) nenosí

Ach tak, vy mě milujete zdarma? Něšťastnice! Právem chcete být jinou, lepší...

šakal 26.4.2006 10:28

...chi, chi, chi,...

...;-D ;-)

huhu 26.4.2006 10:49

Re: Re: Re: Serióznost se v českých médiích (v Českých už vůbec ne) nenosí

:-D:-DR^

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 26.4.2006 0:42

No jo

No jo, agentura LŽEM ... ehm, tedy ... STEM ;-D

huhu 26.4.2006 0:38

závist konkurence ?

nepamatuji si, že by se p. Herzmann choval nějak jinak nežli p. Hart a další průzkumníci, když dostali zaplaceno....:-D

?? 26.4.2006 4:33

Re: závist konkurence ?

Stále platí : Koho chleba jíš; toho písen zpívej ! 

Myslet si můžu jedno : Účet dělá hosinský; ne host! (Tak do té hospody prostě nejdu !)