1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pravá Míra 31.10.2006 13:33

Velmi trefně

popisuje pan Beneš Českou televizi. Situace je ale o to horší, že podobné schema "objektivity" se  v ČT používá i ve zpravodajství a podobnou úchylkou trpí i mediální rady. Zjevné blbosti přeci normální člověk nemůže uvádět jako protinázor (ani kvůli kontrastu), protože se jedná právě o zjevnou blbost. Jen si vzpomeňte na sérii trapností v "debatách" po uvedení jednotlivých dílů majora Zemana, ve kterých vynikal jako moderátor zejména pan Vollner...Ale kloním se k názoru, že televizní bednu radno vůbec neotevírat, leda přenáší-li hokej nebo fotbal a blábolení redaktora Čapka lze vypnout...

F. Čech 31.10.2006 12:10

Tupá propaganda 50tých let funguje

Stačí se podívat do komunistického plátku zvaného "Britské listy" na článek soudruha Víta, který dochází k závěru, že projev československého zástupce v OSN a vůbec celý film svědčí o tom, že komunisté měli už tehdy pravdu  komunisté měli přece jenom pravdu. Ostatní primitivní články tohoto klasického bolševického pisálka, bez humanitního a historického vzdělání,  svědčí o tom, že ho film v jeho bolševickém chápání světa jen utvrdil .  

AUG 31.10.2006 11:52

Re: Re: Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

No, on toho Beneš, i tady na Psu napsal dost i o té Piavě.

NevericiTomas 31.10.2006 11:07

Hmm jak jsem asi jedinej

...kdo si mysli, ze s komunisty (nacisty) by se melo zatocit jinak nez hrdinnym nevysilanim jejich filmu v televizi. Mimochodem spravne tu nekdo poznamenal, ze je take zajimave videt, kdo v tom tehdy hral. Kdo nerekl ne. Narozdil od tisicu jinych kteri rekli a meli v lepsim pripade utrum.

Vazne si myslite, ze tupa propaganda z 50. let bude dnes fungovat na nekoho vic nez par magoru z Komunistickeo svazu mladeze? Vzdyt ani komari to uz v 70. letech nevysilali jak to bylo pruhledny.

NevericiTomas 31.10.2006 10:59

Re: Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

No vidis nosale.Pro tebe jsou to osobni hruzy, ja si pamatuju Husaka na zdi ve skolce a mladejm je to jedno.Takze jim muzes nadavat do pitomcu jako starej geront nebo jim to zkusit ukazat a nechat je at o tom sami premysli a sami si udelaji nazor.On totiz pan Benes bohuzel trpi jednou z vad stari.Mysli si, ze pro lidi, kterym je ted 18-20 je jeho 40 let stare utrpeni necim varujici. Jenze ono houby. Je jim to suma fuk, jako jemu bylo utrpeni soldatu na Piave. Muzes se vam to nelibit, muzes s tim nesouhlasit, ale to je vse co muzete delat. Jedine nase "stesti" je, ze ta doba po sobe zanechala dokumenty, ktere o ni jasne vypovidaji.

ale ty budes radsi s rakoskou diktovat...

NevericiTomas 31.10.2006 10:52

Re: Re: Re: Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

No prave...

nosál 31.10.2006 10:46

Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

čemu si se smál, pitomče! za smích při Internacionále jsi u sovětů dostal kulku. Co je ti na ukázce hreůz, které jsme prožili, zavřeni v koncentráku, k smíchu?!

jj 31.10.2006 10:32

Pane Beneši

chápu Vás, ale filmy by se měly vysílat bez "nastavování zrcadla" jak bylo běžné za bolševika. Vaše charakteristika ČT ovšem sedí. Domyslet nevhodnost termínu vysílání a vyrobit dokument jak to vlastně bylo je ovšem nad síly instituce řízené předposraným ředitelem - co kdyby mu vlivní soudruzi vyčítali neobjektivitu.

Jinak ještě dodatečné díky za Vaše vystoupení na semináři k maďarským událostem, kterým jste oslovil Kohouta trůnícího za stolem v jedné řadě s historiky a prezidentem. Taky nemám rád tyhlety lidi zvláštního ražení (duševní k...y), kteří si myslí, že se stačí formálně omluvit za jakoukoliv křivárnu vedoucí až k ničení lidských existencí a myslí si, že jsou zase čistí jak lilium před světem i před sebou samým a mohou svou tlamu cpát kamkoliv. Drzost nejvyššího stupně vystoupit na semináři popisujícím události, kde zahynula taková spousta lidí. Ale chucpe je základní vlastnost bolševika i kdyby se nakrásně slovně od komunismu distancoval. Viz např. i pan profesor Jičínský.  

Lapil 31.10.2006 10:30

Re: Re: lexikografický dotaz

Poslyšte, pánové, já mám na klíně kocoura a nechci ho budit, takže to neověřím, ale nemyslíte vy mažoretky?

vládík 31.10.2006 10:29

Bylo to alespoň z archivu

Obdobnou kvalitu (blbé agitky) má i Svobodovo veledílo Sametoví vrazi.  Jako bylo v Únosu nutné ukázat "zvrhlost" kapitalistického západu byla ve Vrazích >>ukázána<<  "zvrhlost" těch, kdo mají peníze (autorům opravdu nejde o to, jak je získali). O debilitě děje, zápletek a superdebilitě policajta v podvětí nemluvě.  Vidím to jako levicovou, ba bolševickou agitku.  Rozdíl mezi oběma "dílky":  Vrazi byli zaplaceni z peněz, ukradených z našich kapes (mimochodem - krádež byla posvěcena tzv. středopravou částí sněmovny). Je potřeba věnovat pozornost těmto trendům.

HERA 31.10.2006 10:20

Re: Re: Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

Co by si srovnával, natočili filmy i o Masarykovi a Hlinkovi.

AUD. 31.10.2006 10:17

Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

Zakyslí a sentimentální staříci, třeba mají zkušenost, troubo.

F. Čech 31.10.2006 10:16

Soudruh Janeček se opravdu vyznamenal

Teď už chápu kořeny té stálé záplavy komentářů na Psu o "proradných Amících". Tito komentující soudruzi viděli těch filmů jistě víc. Až jich díky péči soudruha Janečka uvidím víc i já, možná zblbnu podobně. jen tak dál soudruhu Janečku - ukažte mladým co jsou zač ti strašlivý Američané! Možná dostanete čestné členství v KSČM.

AUD. 31.10.2006 10:15

Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

Nemyslím, že autor něškomu něco vnucuje, hovoří o rozdílném a pokřiveném srovnávání. Asi jako když solženicyn píše o nepoměru utrpení třeba M.L. Kinga, v base pár hodin a s bílou houskou a kávičkou, a vězních v SSSR.

Old 31.10.2006 10:15

Re: Ani jeden z těch filmů jsem neviděl, ale článek je tak hezký,

Na TV moc nekoukám, zahlédl jsem kousek Kazanova filmu a doslova mě strhl a musel jsem ho dodívat. Kdyby ho dali v hlavním čase před volbami, ubylo by hlasů pro komunisty.

D. 31.10.2006 10:11

Re: lexikografický dotaz

no, původně druh flétny, pokud vím,"flageolett" přeneseně pak v kolokviálu skupina dívčího baletu nejméně šestičlenná a tančící v řadě jako dírky na flétně.

Sch.glosátor 31.10.2006 9:58

Vřele souhlasím.

Jenomže pro tyhle šediváky je škoda každé rady. Marnost nad marnost. A budou přepínat na další kanály aby remcali že všechno stojí za h. A to se opakuje každý večer. Nesnažím se tomu rozumět.

Olina 31.10.2006 9:57

Únos

Já jsem viděla ukázku v noci,protože ho opakovali,aby toto veledílo opravdu nikomu neuniklo.Čím jsem byla nepříjemně překvapena byla účast některých herců,které bych v takové odporné politcké agitce nečekala.Mluvím zejména o Kopeckém a Hrušínském.Ale nejen o nich.

Sch.glosátor 31.10.2006 9:55

Jakápak předražená ČT ?

Největší škodu bych si způsobil ztrátou času konzumací většiny tamních programů.

Mirek 31.10.2006 9:45

Trestní oznámení

Nestálo by uvedení té bolševické s...ky za podání trestního oznámení za propagaci komunismu? Janeček se za vymožené koncesionářské poplatky vyznamenává čím dál víc.

Saša 31.10.2006 9:17

Ani jeden z těch filmů jsem neviděl, ale článek je tak hezký,

že ty filmy vůbec nepotřebuje.

A v zájmu zachování duševního zdraví doporučuji všem: raději si čtěte a nemarněte čas čučením na ČT.

Old 31.10.2006 9:13

Kazanův ČB film o útěku cirkusáků z komunistického ráje

bych nechával promítat ve školách...

zirje 31.10.2006 9:08

lexikografický dotaz

prosím, objasněte mi co jsou to ty flažoletky. Flažolety znám.....o nich pochyb není. 

NevericiTomas 31.10.2006 8:24

Re: Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

28..28....mam narozeniny...? Podivejte se, ja si myslim...eee

I tohle je nase historie. Myslim si, ze znalost historie se neda budovat skrz televizi. CT se rozhodla odvysilat tyhle agitatorske filmy v ramci nejakeho programu a me to nevadi.Nebezi to cely den, vysilaji i porady v opacnem gardu a ja to beru jako sluzbu.A klidne at odvysilaji i nacisticke filmy. At muzeme porovnat jak ucenlivi ti nasi holoubci byli...

BTW jeden z dvojice Kadar-Klos nakonec do USA zdrhl. Zajimalo by me, jak si to srovnal se svym svedomim.

Martin Š. 31.10.2006 8:04

To je moudrá věta,

pane Beneši, a naší ubožáckou Českou televizi charakterizuje lépe než sáhodlouhé pojednání: Mozek zastoupený narudlou bedničkou ptačího trusu. Já jsem ročník 39 a na Únos jsme šli jako kluci několikrát, fascinovaly nás US uniformy, trsání, krátký divoký swingový flák, American Forces Network.  Vůči přidružené propagandě jsme byli naprosto imunní. Unést tak nás a naše rodiče, podle našich řečí bychom se určitě nevrátili. Většinu  totáčových filmů je možno shlédnout na amatérsky pojatém kanálu Cs film. Zvláště doporučuju Slovo dělá ženu; Oldřich Nový vynalezl myčku na nádobí. Podle pamětníků se herci mohli pokakat (je to dobré slovo, psí cenzore?) smíchy, když na place uviděli Oldu v montérkách. Já, mít tu moc, pustím v TV všechny bolševické produkty nejdůležitějšího umění (Lenin) bez přidružených okecávaček. Mají své kouzlo, byť Únos nasadil vysoko laťku  a potvrdil, že i renomovaní umělci jsou jen prodejné k...y (vytečkováno kvůli cenzorovi) , tak jako my bezejmenní.  A pustil bych i další kusy, byť totáčové, které si uchovaly jistou úroveň, třeba neprávem zapomený film V trestném území z roku 1949, kde svá úžasná prsa ukazuje mladičká Vlasta Průchová.  Jenže upocený Janeček to prý z programu škrtnul a nařídil pustit Dovolenou s andělem. Škoda, že to ten Krafl svými pisklavým hláskem neookomentoval. Pana Beneše zdravím velmi srdečně, on a Eman Mandler jsou moji psí favoriti. Někdy i ten Doležal, pokud ovšem nepíše o Mašínech. A je dobře, že Pes publikuje i s.Jičínského, je to takový slovní Únos.

MK 31.10.2006 7:31

Re: Re: (ne)potřeba komentáře k Únosu

Nejde tak o film samotný, ale termín ve kterém byl uveden. Pokud Vám  státní svátek 28. 10. nic neříká, nic si z toho nedělejte, to komunistům neříká taky.

VIK 31.10.2006 7:30

Myslím i, že film Únos neměl být v den výročí vzniku ČR vysílán. ČT překročila hranici vkusu. Argument, že dnešní člověk se tomu zasměje to neomlouvá.

cca 31.10.2006 6:59

hlava

ten kto to má v hlavě srovnané nepůjde po shlédnutí filmu Únos volit komunisty

tak se mi zda ... 31.10.2006 1:49

... mili panove, ze ...

... vam nedoslo, co tim chtel basnik rici. v ramci tzv. objektivity v tom pripade, paklize vam doopravdy nevadi de facto nekomentovane vysilani filmu unos, budiz odvysilany vsechny filmy nacisticke ery, zvlaste ty, ktere oslavuji treti risi a jejiho vudce. a to nejen filmy leni riefenstahlove, ktera alespon umela filmy delat, ale vsechny podobne. o tom, jak se pletete, mluvite-li o tzv. objektivnim vysilani (vzdyt se na jinem programu vysilal kazan na totez tema!) vas presvedci rada pisatelu z predchozi diskuse, kteri kazanuv film povazovali za propagandu obracenym smerem ... jeste, ze se dnes nasel jiri s., ktery si toho rozdilu povsiml. potazmo take budiz vyhozeni vsichni soudci, kteri odsuzuji lidi za vydavani mein kampfu (ale das kapital je volne k mani). objektivita, krasni mladi lide, deti moje takrka vlastni, existuje v jedinem aspektu zivota, totiz v tom, ze to nikdo z nas neprezije. a branit komunistickou propagandu objektivitou ci jeji nevlastni dcerou, objektivnosti, to je pokrytectvi na nejvyssi miru. ze se nestydite.

Jiří S. 31.10.2006 0:38

Kazanův film

Zmeškal jsem včerejší diskusi, ale musím se vyjádřit k protějšku Únosu, Kazanovu Muži na provaze (schválně jsem na něj přišel domů z procházky). Na americký film to bylo pozoruhodně realistické vylíčení poměrů čsl. začátkem 50. let. Snad jen kanceláře SNB (nějaké sklepy) byly poněkud přehnané a hory divočejší, ale byl tam dokonce portrét Gottwalda, postavy měly česká jména, pohraničníci na čepicích zhruba odpovídající odznaky atd. Přesná byla atmosféra - esenbáci nikoho přímo nebili, ale všichni měli strach, mezi sebou udavače, klaunské číslo politicky cenzurováno k nevtipnosti...