27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pegas 4.3.2007 22:34

Metazájem

Ve veřejném zájmu je možné požadovat, abyste se veřejně už nevyjadřoval. Málokdo totiž umí dělat PR Jandákovi a knížku Topolánkovi.

MFK 4.3.2007 21:48

Veřejný zájem

Ano, je to pravda.:-D Za veřejný zájem se schová všechno.  Sponzorování filmu, který nikdo nechce, pořady, které  připomínají charitu pro končící, nebo bankrotující tkz. umělce a můžem pokračovat.

K čemu ale máme Radu pro rozhlasové vysílání. Ale to by tam měli být zástupci zájmových skupin. Za tím, je to fara pro tu část společnosti - , "lidi, kteří spolu mluví". Jen se podívejte kdo tam sedí a vyhledejte si co všechno za nimi je. U většiny je to dravá cesta za penězi všemi prostředky.

tony 4.3.2007 17:41

zbytečně dlouhý článek normalizačního redaktora Melodie

Stačí zodpovědět otázku - porušovali vědomě J+L několik let zákon?

Rolen 4.3.2007 16:45

Jako vždy jde o ovládnutí televize

Je jasné, že jde o mocenský boj. Která skupina ho vyvolala, víte to někdo?

PetrN 4.3.2007 15:50

Soudruhu Žantovský

Soudruhu Žantovský, Vaše angažmá v znormalizované Melodii Vám dává jediné právo: Držet hubu! :-P

BaJo 4.3.2007 7:19

Především jde o peníze pro management a jejich přátele

Veřejnoprávní TV by dle všech předpokladů měla sloužit občanům (kteří si ji také krutě platí – každý měsíc 100 Kč x cca 3 000 000 ‚koncesionářů‘ = 300 000 000 Kč). Praxe je však taková, že ČT zcela nesmyslně soutěží s bulvárními kanály v tom, kdo bude vysílat větší prasárny a kdo tím pádem urve větší část mediálního trhu. Rovněž převzala praktiky privátních kanálů a to vysílání reklam v normálních programech. Toto se ČT snaží jakoby zakamuflovat tím, že ‚pouze‘ posouvá začátky některých programů. Typický začátek pořadu ohlášeného na 20:00 je 20:07. A v těch 7 minutách se drze a vlezle vysílají reklamy (např. na vložky co nepropouštějí smrad). Na tento nešvar upozornila již řada diváků a tak se tím RRTV zabýval. Závěr: á la ‚chytrá horákyně‘: je to sice bonako, ale problém 'není uchopitelný'.!!! S tím ale rozhodně nelze souhlasit!. Počínání ČT je nejen hloupé a neuvěřitelně vydrzlé, ale je především PROTIZÁKONNÉ. Zákon totiž ZAKAZUJE obtěžovat nevyžádanou reklamou. A vysílání stupidních reklam v době kdy je na programu uveden např. film není nic jiného. Argument že se do poslední chvíle neví kolik reklamy bude, je pouze průhledná výmluva. Dle zákona občan nesmí být obtěžován reklamou, kterou si nevyžádal a měl by proto mít snadnou možnost se jí cíleně vyhnout (viz štítky ‚Reklamy nežádoucí‘ na pošt. schránkách). Proto by měl program koncipován tak, aby v něm reklamní bloky byl zřetelně uvedeny a dodržovány (např. 19:52 Úžasné tipy pro vás, 20:00 Jak Janíček k balíku peněž přišel). Pokud by reklam bylo méně než je možné dle zák. souvisle vysílat, jak není nic jednoduššího než použít osvědčenou klasickou ‚kočičkovou vatu‘, nebo sáhnout pro modernějších prostředcích: info o násl. pořadech, krátké ‚teletextové‘ zprávy, družicové meteo. snímky atd. Možností je nepřeberně. Jenom chtít postupovat korektně a ne jenom drze rejžovat! A hlavně nedělat z platících diváků stádo tupých čučících vazalů.

jirka.s. 4.3.2007 9:37

Re: Především jde o peníze pro management a jejich přátele

R^R^R^ Mám ale jako občan platící už 120 Kč měsíčně (dovoluji si Vás BaJo opravit) podat na ČT žalobu pro obtěžování nevyžádanou reklamou? A kolik by mne to tak asi stálo?

BaJo 4.3.2007 10:08

Re: Re: Především jde o peníze pro management a jejich přátele

Na to "zvýšení kvality" jsem nějak pozapomněl ...

Jinak si po zkušenostech s tím Absurdistanem myslím, že podávat v tomto směru jakoukoliv žalobu je zbytečné a předem ztracené. Naše tzv. zákony jsou totiž (asi úmyslně) tak fušerácky zpytlíkované, že středně šikovný právník to snadno obrátí proti vám ...

matěj 3.3.2007 21:07

právo veřejnosti

Veřejnost má k  mafii veřejnoprání televize jediné právo--PLATIT-PLATIT-PLATIT.Navrhuji použít jako jediné veřejnoprání medium internetové noviny.

Pravá Míra 3.3.2007 20:08

Vážený pane Žantovský

není pravda, že se nikdo nepokoušel definovat médium "veřejné služby".Pokoušeli se o to mnozí, ale ani Rada ČT, ani indolenti v PSP ČR nenašli dost duševní kapacity alespoň se o definici pokusit debatovat. Sám jsem se pokusil kdysi oslovit Radu ČT právě s návrhem na definici "práva televizního koncesionáře" .Osobně jsem napsal každému členu Rady. Nereagoval nikdo(Y). Základním problémem ČT je to, že její kvalita zpravodajství je na úrovni komunistických televizních novin trochu, pravda, opepřených černou kronikou. Redaktoři jsou tak obluzeni sami sebou, že nejsou schopni realitu vidět, natož popsat ji, zprostředkovat divákovi a v komentovaných zprávách ji třeba i trochu interpretovat. Je to bída, je to pokračující debilizace veřejného prostoru. Za mohutného přispění všech dosavadních rad ČT a dalších mediálních sešlostí.

sláva 3.3.2007 23:31

Re: Vážený pane Žantovský

Zpravodajství kleslo na úroveň NOVY. Nezajímá mě dítě s dvěma hlavičkami v Indii, spadlý autobus do strže v Peru, požár v Přední Zadní. Bože, co já s tím? Nezajímá mě taky názor náhodně vybrané paní na ulici na zavedení poplatků a jiné paní opačně na totéž. Vypadá to jako vyrovnané zpravodajství, ale je to  zříkání se odpovědenosti za službu.  Střípkově slyším v každých zprávách o pásmu Gazy a vidím, jak tam pořád pochodují, protestují, ale dávno ani nevím, co to pásmo je. Veřejnoprávní by mi měla sloužit !, uvádět do obrazu světa, komentovat svět alespoň na úrovni komentářů v MF Dnes, čili jménem redaktora., který si to prostudoval a stojí si za tím. Nemusím s ním souhlasit, ale alespoň se něco dozvím.  I pořady ,kdy proti sobě stojí dva politici a TV moderuje mne už nudí: vy lžete, ne, vy lžete!  Tak kdo lže? To by se mi měla pokusit říct ta TV, něco jako Larry King. TV s názorem. Ve společnosti probíhají děje, jichž si TV nevšímá, zato jsme plni smrti skladatele Svobody. Jako bulvár. TV nevyprodukovala jediného komentátora, jehož názory bych mohl konzistentě poslouchat - nebo jeho kolegu s opačným názorem... A už vůbec nemluvím o zločinu, kdy mi TV 1 do Zpráv vysílá reklamy. Ve sportu je hlavně fotbal včetně druhých lig, taková úlitba masám, pak hokej, bože, co je mi do Red Socks a kdo tam nahrál? To je jako kdysi Uraločka Simbirsk a Doněck, taky daleko. Spousta okrajových sportů se nikdy nedostane na obrazovky, aby se kluci mohli orientovat: tohle existujë vedle fotbalu taky? To bych mohl dělat...Šíře záběru pokrývající šíři života splečnosti - to je , co chybí. Žijeme ve výseči, zúženém světě...

abc 4.3.2007 8:50

Re: Re: Vážený pane Žantovský

Ano, velmi dobré postřehy.

Dr.X.Crement 4.3.2007 10:05

Re: Re: Vážený pane Žantovský

Ono ani tak nezáleží na tom,jaké vysílají  lži a bulvár,ale horší je,že občan musí povinně platit výpalné.........v první fázi reformy je nutno zrušit povinné placení tj. zavést  nepovinné placení poplatků za TV a rozhl.přijímač!

jirka.s. 3.3.2007 11:02

ČT v "černých" číslech?

Zajímalo by mne, jak k tomu došlo! I přes zvýšení koncesionářských polatků mi to nějak nevychází, když si spočítám v závěrečných titulcích libovolného pořadu osoby podílející se na "tvorbě".  Například Kalendárium - pravidelně 22-25. Už tam chybí jenom "studio uklízela" , "kafe vařila".

Kamil 3.3.2007 14:31

Re: počet spolupracovníků

Pochopte, že televizní dílo je z podstaty dílem kolektivním.Předpookládám, že i na Vámi uvedené relaci Kalendárium se podílejí profese: moderátor, redaktor, dramaturg, scénárista, režisér, kameramani, produkční, záznam obrazu a zvuku, zvukař, mikrofonista, střihač, návrh scény, stavba scény, návrh kostýmů, maskér, rekvizitář, dále asistenti režie a produkce. V tomto konkrétním pořadu ještě někdo musí vyhledávat v archívech obrazové a zvukové materiály. (Samozřejmě časově je s tím méně práce než s hodinovou inscenací, takže není to měsíční práce na celý úvazek.) Které z uvedených profesí považujete u tohoto pořadu za nepotřebné?

jirka.s. 3.3.2007 17:28

Re: Re: počet spolupracovníků

Chcete mne snad přesvědčit, že u pořadů typu Kalendárium (tedy v celkové délce cca 15 minut) jsou naprosto nutní všichni Vámi vyjmenovaní? Co takhle redaktor+dramaturg,záznam zvuku+zvukař+mikrofonista (stabilní mikrofon nebo port pro moderátorku), návrh scény a stavba scény je na dlouhých pár týdnů stále stejná, výběr kostýmu ponechat na paní Saskii, maskér prosím, o rekvizitách v Kalendáriu nemám tušení. Pokud režisér potřebuje k takovémuto typu pořadu ještě asistenta(y), je podle mne naprosto nesvéprávný člověk.. Ještě bych mu tak uznal to vaření kávy, ale to by mohla v pohodě zvládnout právě ta uklizečka!

Podotýkám, že jsem nikdy v prostředí televizního studia nebyl, jsem naprostý laik, uznávám, že se třeba v lecčems mýlím, ale opravdu mne nikdo nepřesvědčí o nutnosti tolika lidí na "place" u pořadů podobného typu (a není samozřejmě sám)!

M. a m i Z 3.3.2007 8:11

Pane Žantovský,

na tu Vaší presentaci neuvěřitelné chudoby české žurnalistiky by se mohlo odvětit, že to napsal blb a ignorovat, ale i když pochybuji, že jste schopen to pochopit, vysvětlím, co znamená veřejnoprávní (vp).

Vp statut obnáší nezávislou angažovanost pro demokracii a poplatnost pouze ústavě a zákonu. Je tu stejný statut, jaký užívají např soudci. To má v mediální sféře za následek spoustu aspektů ohledně programové skladby a požadavků na aktéry. (Např. Vy osobně jste pro vp činnost absolutně nezpůsobilý, protože na to v žádném směru nemáte)

Doložím to na příkladu: Byl jeden mocný šéf frakce CDU v Bonnu jménem S a mladý žurnalist J.H, který vyšťoural, že S vzal 1.2 mil DM od ABB za zakázku na modernisaci elektrárny. Uveřejnil to a hned stál proti zdi prvotřídních právníků, tr. oznámení, hanlivých manipulovaných indiskrecí z privátního života, atd.  První proces prohrál a měl na krku 0.5 mil DM trest. Nevzdal to, a když byl konečně S zatčen, jeho švýcarské konto prolomeno, zrekapitoval J.H.: „Kdyby za mnou nestál WDR, neustál bych to“. (WDR je veřejnoprávní západoněmecký rozhlas).

Dovedete si něco takového představit v ČT s Janečkem? Jak by tajtrlíci Šámala, Janeček, Lambert, Krafl za někým stáli? Leda s nožem že ano.

jj 3.3.2007 12:38

Re: Pane Žantovský,

Tak nějak.

U s. Janečka mi méně vadí jeho bývalé členství v KSČ než jeho zřejmá předpo.ranost před každým politikem, který si dupne. A protože ryba smrdí od hlavy vybírá si i podobně předpo.rané spolupracovníky. Hlavně neurazit, aby nám v parlamentu přiklepli zvýšení poplatků a bylo co rozdělovat kámošům! ČT je tak málo veřejnoprávní a bezpohlavní, že by to mohl vidět i Žantovský.

gossip 3.3.2007 15:19

Re: Re: Pane Žantovský,

Prave to jeho clenstvi v KSC jej predurcuje k predposranosti.Proto by vam melo vadit vic,nez si myslite.Je to dehonestace mravniho a moralniho principu temito predposranci.Zaroven urazka vsech poctivych a moralku cticich lidi.Jak mame chtit po narodu,aby ctil poctivost a moralku,kdyz ve vedeni verejnopravni TV stoji takovy jedinci.Lidma je lze tezko nazvat.

Kubeš 3.3.2007 15:27

Re: Re: Pane Žantovský,

Janečkovo heslo "hlavně neurazit" je u něho zřejmě to hlavní. Proto zmizely některé pořady  A kdyby zmizely ty, které by slušely komerčním televizím pak by mohl zmizet i ČT 1, ušetřilo by se a Čt 2 by jistě stačill pokrýt poptávku po "veřejnoprávních" pořadech.

historik 3.3.2007 19:35

Re: Pane Žantovský,

Kdyby nám nemělo vadit členství v KSČ, případně Lidových milicích, u vedoucích pracovníků ČT a Rady ČT, kteří jako jedno z nejmocnějších, ne-li nejmocnější medium, ovlivňují veřejné mínění v této republice, tak co by nám tedy mělo vadit?

nepolitik 3.3.2007 19:56

Re: Pane Žantovský,

Vážení M. a m i Z plně souhlasím s Vaším tvrzením: "Vp statut obnáší nezávislou angažovanost pro demokracii a poplatnost pouze ústavě a zákonu. Je tu stejný statut, jaký užívají např soudci.", ale současně dodávám, že toto Vaše tvrzení plně dokazuje, že jste vůbec neúpochopil o čem pan Žantovský píše. Poslední odstavec jeho textu: "Myslím, že je nejvyšší čas se vrátit před bod Nula v životech veřejnoprávních médií a definovat (legislativně, jak jinak), co to je veřejná služba v médiích, co obsahuje, jak se jejího plnění dosahuje, jak přesný (minimální) rozpočet je k tomu třeba a jakými kontrolními mechanismy bude průběžně zkoumán. Dokud si neodpovíme jasně a bez vytáček na tyto čtyři otázky, nedostaneme se dál, ani přes mrtvoly dalších jedenácti televizních ředitelů." totiž plně potvrzuje Vaše slova, protože požaduje zákonnou normu podle, které by se veřejnoprávní media řídila stejně tak, jako se řídí soudci ve svém rozhodování občanským, trestním a dalšími zákony. Protože takový zákon neexistuje dělají si tato media co se jim zlíbí.

M. a m i Z 4.3.2007 9:33

Poslední odstavec mi neutekl, ale

copak nevíte, co znamená v českém legislativním prostředí "se vrátit před bod Nula ", nebo "definovat, co je veřejná služba", ..? Nevzpomínáte si, jaké následky mělo hromadné trvalé onanování na hospodářské legislativě, ...? Nechápal jsem po listopadu, proč Česko objevuje kolo znovu a nechápu dnes proč by mělo Česko definovat nově pojmy, které jsou jinde nejenom úspěšně definové, ale v užívání.

Ostatně příkladem české mediálněteoretické kreativity je pojem "veřejná služba", překlad z „public service“. Právě český výklad tohoto pojmu, tedy "veřejný podlézavý poskok" je to, co ČT, ČRo, a figury jako Žantovský, Moravec, .... naplňují.

A na závěr, Žantovský v článku sám předvádí, jakou diskusi by takový "návrat před bod Nula" znamenal:  Nejenom, že neakceptovatelně bagatelisuje komunistickou příslušnost, kterou je nutno jistě posuzovat individuálně, ale opomíjí, že se Janeček znemožnil lhaním.  Žantovský má dále "Potíž js nastavením pojmů a hodnot.", vidí "záludnost: kdo určí, co je a co není veřejnoprávní", ... Takovýmto přístupem garantuje Žantovský parlamentní sebrance jalové kecání a pro soudruhy z ČT umožňuje účelovou manipulaci s infantilními rysy na dalších 15 let. A o to při tom oblbovacím triku jde.

dvd 4.3.2007 13:07

Milý Zimo

vždycky mě překvapí, když se opětně rozparádíte na téma "všichni jsou blbci jen já jsem genius", čímž umožníte veřejnosti aby se docela dobře pobavila. Pro začátek si račte uvědomit, že něco je (alespoň v v Německu) veřejnoprávní / öffentlich-rechtlich proto a právě jen proto, že jde o korporaci veřejného práva / Körperschaft des öffentlichen Rechts a co to znamená si najděte v nějaké příručce. Napadá mne Lexikon "Recht von A - Z" - pokud to na Vás nebude příliš složité.

M. a m i Z 4.3.2007 14:52

Škoda, že Vy

překvapit nedovedete, tušíte alespoň sám, co jste chtěl tak asi říct?

dvd 4.3.2007 18:52

Překvapovat nechci

Co jsem chtěl říci jsem řekl: o tom, co znamená - alespoň v Německu - pojem veřejno-právní nemáte ani páru a přesto poučujete až se Vám od huby práší (ostatně jako obvykle). Akorát Vy jste to zřejmě nebyl s to pochopit. ("Nezlob se, brachu, na zrcadlo, když máš hubu křivou.")

M. a m i Z 4.3.2007 20:43

"Akorát" bych Vám mohl

ledacost vytknout a dokázat, ale rozhodně ne inteligenci, ale to už asi i Vy tušíte.