9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ronald 27.6.2006 11:52

TROJAN, STRNAD = ŠKŮDCI ČESKÉHO FILMU

Grázl jsi ty, Trojan, Strnad ostatní upíři českého filmu...pár facek Vám grázlům!

Severka 29.5.2006 10:02

Re: Českému filmu chybí obsah...

Pan Zantovsky vi o cem mluvi resp. pise , muzete mne uvezt titul uspesneho filmu cs. kinematografie za posledni 2 roky, " free market" a samozrejme svoboda umeleckeho projevu, to vsechno je k dispozici, tlak bolsevismu zplodil cs. Novou Vlnu  soucasna tvurci svoboda nenajde ani dostatek financi k produkci alespon mirne nadprumerneho "komercniho filmu" ,deprese.;-(

vita 29.5.2006 9:42

Re: Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

Ale proč se "český film" jako celek, proč se filmaři chovají jak se chovají? V HN psala jakási (mně naprosto neznámá) filmyně, jak je hrozné, že Jandákovi je to jedno, když oni na ten zákon tak čekali. A jak je Jandák mizera.

Inu - čekali. Jenom čekali. Podpořit nejdřív Dostála? No, víte ale on je ten socan... Jandáka? No jo, ale on je v té Paroubkově vládě... A říká taková nehezká slovíčka, je takový nějaký lidový... A vůbec - kdo dovolil komančům hlasovat pro takový potřebný zákon?

Tuhle jsem četl, jak lobbovali u Paroubka a Jandáka, aby teda jako přehlasovali to presidentovo veto... A proč, uvšechsvatýchkolenatých, lobbují u předkladatelů a přesvědčených? Neměli jít za těmi, kdo jsou proti? Proč nepřesvědčovali Pana Veto? Proč nelobbovali u prázdného Topola? Proč nedonutili Doktora, aby si ten zákon aspoň přečetl, aby posléze nezhnusoval už vlastní ignorancí?

Nevím, jestli je ten zákon tak potřebný a nejsem si jistý, jestli prostředek masové zábavy, jímž film nepochybně je, dostával nějaké dotace. Možná ano, možná ne. Šokuje mě ale přístup těch, kteří tvrdí, že je potřebný - ale místo úporného lobbování si odjedou do Cannes... A nadávají na ty, kteří hlasovali pro ně a lísají se k odpůrcům.

Kvetla 28.5.2006 23:19

Cenzoři se již těší,kdo bude větší vlezdoprdelka.To teprve poznáme co vše se bude vydávat za naši kulturní elitu

      ;-O>-!!(Y)

Čumil 28.5.2006 19:20

Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

Jo, vito, bohužel, je to tak. Nevadí mi, že to odkašle nějaký Hřebejk či Chaun, ale český film jako celek. A to je zatracená škoda.:-(

vita 28.5.2006 18:57

Re: Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

Drahý blbečku, byl bys schopen dodat nějaký argument? Těžko, že?

Jseš schopen vyvrátit jediné mé tvrzení? Opět těžko, není-liž pravda?

Ovšem internet je médium demokratické a dělat si v něm ostudu můžeš dle libosti. Klidně pokračuj, stoupo...

Alex Juchelka 28.5.2006 16:13

Re: Re: Re: Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

Ne burana, ale připadá mi, že se rozčilujete (příliš) nad úplnýma (z mého pohledu) blbostma. Já vím, že máte před volbama, apd. Já se rozčiluji nad zdejším bordelem také, ale možná domýšlivě se domnívám, že zde jde přece jen o něco více a devalvace zdejších hodnot je opravdu značná. Jinými slovy Vám závidím. ;-)

Alex Juchelka 28.5.2006 16:08

Re: Re: Re: filmaři mají právo ukázat světu, jak jsme na tom s podporou národní filmové tvorby

pozor, to není podle Kocoura, to je podle textu uvedeného zákona, či směrnice (viz Kocourův odkaz dole...) a ta čísla jsou maxima a 75% neplatí u všech filmů, atd., atd. Proto jsem myslím napsal 'podle typu filmu'. Přečtěte si to sám, možná jsem to špatně pochopil.

Daniel Jánský 28.5.2006 14:54

Re: Re: Nejen PROČ . . . Protože televize neplatí žádný nájem za omezený prostor

Já osobně bych nechal licence klidně dražit, ale hlavně nechápu, jak to souvisí

s dotacemi českému filmu. Že tam mimo jiné vysílají také filmy? Podstatné je, že

zmatená daň ze vstupenek, kazet a reklamy je špatná, protože je to další

zavšivení daňové soustavy. A co se týče dotací - nic proti nezávislé reflexi,

ale z těch 220 miliónů zase půjde většina na cíle značně závislé.

dvd 28.5.2006 12:47

Vřele doporučuji

přečíst si  Směrnici pro podporování filmovnictví v Čechách a na Moravě, vydané ministerstvem lidové osvěty 20.X.1943, č.j.4028/43 pres.

Je to docela zajímavé čtení. Obávám se však, že by se - přes svou štědrost - naší filmařské elitě asi nelíbila.

Jura Jurax 28.5.2006 10:44

On tuzemský film

už dlouho hlavně není ke koukání. Aspoň pro mne.

slot 28.5.2006 10:42

Re: Já už dokonce na nové české filmy nemám chuť chodit.

máte pravdu, hlavně, že je obsahově plnohodnotný program například Novy, kterou sleduje 99,9% národa Nováků. Odhaduji, že po 10 letech vymývání sprostých hlav se  již začíná radikálně projevovat na společnosti, ale co si budeme vyčítat? Vrcholem dekadence bude obsažné šoustání nějaké kozy účastníkem Big brothera nebo nějaké  obsažné teletele reality show.

slot 28.5.2006 10:34

Re: Re: Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

vulgarita v mém příspěvku je adekvátní míře hovadismu autora, na jehož názor reaguji. Kupříkladu, jestli někdo chce zrušit češtinu, tak ho pošlu po prdele a nebudu se vůbec ohlížet na to, jestli chápe proč, nebo jestli mne třebas vy budete považovat za sprostého burana. Škoda jen, že více lidí v týhle republice neposlalo vrcholné politiky do prdele v době, kdy například tak snadno rozdělili ČSFR

slot 28.5.2006 10:28

Re: Re: filmaři mají právo ukázat světu, jak jsme na tom s podporou národní filmové tvorby

další případy národní demence: opustit ruský trh, prodat ČEZ, licence na tv vysílání zadara, rozkradení (pardon, prodání) státního fondu kinematografie apod. Jinak tzv podpora filmu dle Kocoura ve výši 75% nákladů je taková kokotina, že se mi svírají sfinktery ještě teď. Jinak, promiňte, vůbec tahle diskuse zda podporovat, nebo ne, uráží vůbec můj selský rozum a je k posrání. Co chcete od národa, co který si zvolí za hlavu republiky člověka, co rozdělil ČSFR?

Pete 28.5.2006 9:32

Re: jsem pro nejen dotace ale i plnou úhradu filmů státem i kýmkoliv dalším

Přesně, oni chtějí cizí peníze, aby mohli šířit svou slávu. O prebendách z úspěšného filmu nemluvě - vrátili by peníze kdyby film hodně vydělal? Určitě ne, v zákonu to téměř jistě není. Jak se to říká o architektech - to jsou lidé, kteří si chtějí postavit pomník za cizí peníze. Čeští filmaři totéž. Přitom dobrých českých filmů nevidět, to co točí nejsou ani komerční věci, to je spíš exhibicionismus autorů. Vůbec se nedivím, že už dlouho nic nevyhráli, vždyť je to hlavně nekoukatelné, většinou neumějí ani pořádně svý řemeslo. Předvádějí typický český Bollywood s B prosím. Nepřenositelné do jiné země, nesrozumitelné, zkrátka blbé.

?? 28.5.2006 4:07

Já tomu nerozumím:

Před dvaceti lety bránila filmařům v tvorbě špičkových  děl nesvoboda.Teď  když mají co chtěli,  jsou to zase peníze. Co to bude příště ?

Juras 28.5.2006 3:10

Re: Nejen PROČ . . . Protože televize neplatí žádný nájem za omezený prostor

Milý Danieli,

televize neplatí žádný nájem za omezený veřejný prostor, který využívají k provozování své výdělečné činnosti. Licence dostaly zdarma.

Ptáte se také, proč by měl automechanik platit nájem za garáž, zubař za ordinaci,  apod.?  Lehko nabyl lehko pozbyl. Televize za tuto úlitbu pak produkují jen levičácké paskvily, aby se zalíbily držitelům moci.  Fond kinematografie je zdroj mj. i nezávislé tvorby, která jediná může být zdrojem reflexe společnosti. Při té reflexi dojde i na Zantovského zdar a sílu ...

Alex Juchelka 28.5.2006 0:20

Re: Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

Komentář p. Vity obsahuje argumenty, Vy jste 'debatu' začal urážkama... Copak neumíte nesouhlasit jinak? Vždyť, pokud kvůli tomu neumírají lidé, tak je to pořád jenom blbá politika, ne?

divana 27.5.2006 21:18

jsem pro nejen dotace ale i plnou úhradu filmů státem i kýmkoliv dalším

zárověň chci, aby se všichni kolem filmů v tom případě stali státními zaměstnanci s tabulkovým platem a případnými čtvrtletními prémiemi za úspěšné dílo.

Mirek 27.5.2006 20:47

divadlo

Sám pracuji v divadelní oblasti a musím říct, že divadlo by také jistou státní podporu potřebovalo. Je na tom ještě o to hůř, že divadelní sponzoring není tak silný, jelikož nejde o tak komerční záležitost. Postoji českých filmařů naprosto nerozumím.

Alex Juchelka 27.5.2006 19:43

Re: filmaři mají právo ukázat světu, jak jsme na tom s podporou národní filmové tvorby

Podle těch zákonů uvedených níže p. kocourem, se zdá, že podpora filmu je poměrně značná (pokud lze peníze z fondu opravdu dostat...), 50-75% nákladů podle typu filmu, + peníze z prodeje lístků, apd. Film tedy podporován je a 'hlasy proti' jsou pouze hlasy proti *další* podpoře, což se mi zdá být pochopitelné (viz. názory o reciprocitě podpory jiných uměleckých směrů, apd.).

Rovněž odstrašujících příkladů národní demence by se IMhO jistě našlo víc a pádnějších, než pouze tato filmařská kauza...

Diskuse na toto téma je ale jistě prospěšná, neví někdo, jak financují filmy třeba v Polsku, Maďarsku?

slot 27.5.2006 19:07

filmaři mají právo ukázat světu, jak jsme na tom s podporou národní filmové tvorby

není se za co stydět a názory proti podpoře filmové tvorby je třeba ventilovat nahlas i v zahraničí, jakožto odstrašující příklad národní demence.

slot 27.5.2006 19:00

Re: Re: Re: Re: Re: Otázka...

točí se 3D porno pro Japončíky, na prasárny jsme nejlepší a taky je to nejlíp placené, navíc odborníci na techniku 3D všichni dávno zdrhli za čáru, protože tady chcípl pesa dělá se jen Tele tele

slot 27.5.2006 18:57

Re: Především chybí českým FILMAŘŮM elementární logika.

ty seš typický český elementární dutohlav, škoda času v této debatě

jepice 27.5.2006 18:10

Re: Ta jejich "nová veledíla"!

Škoda, že jste neprozradil, které dva filmy to byly. Docela by mne to zajínalo.

Daniel Jánský 27.5.2006 13:04

Nejen PROČ, hlavně JAK to chtějí vybírat

Mně pořád nedochází ta logika - proč by měly na české filmy jít 3% z TV

reklamy? TV je přece řádně kupují... A opravdu by se měly

české (umělecké?) filmy platit z pornokazet? Zdůvodnění, že ti všichni profitují z filmu je komické, to by ti

všichni mohli posílat 3% do Hollywoodu, protože z něj také profitují anebo by do

fondu mohla platit třeba i telka maková... Chtějí-li dávat víc, ať to vezmou ze státního rozpočtu a nezavádějí nové nesmyslné daně.

dvd 27.5.2006 12:19

Co se týče Cannes

tak tam se do hlavní soutěže nedostal český film už pár desítek let.

Pamětník 27.5.2006 11:58

To jsem se polekal....

...navíc prý naši filmoví tvůrci nebudou svými díly obesílat filmové festivaly,dokonce ani

do Karlových Varů se někteří autoři se svými filmy nechystají. Nu což,budeme nucení

se spokojit s filmy cizí produkce,filmy pro pamětníky a filmy "neznámých" režisérů minulých let jako jsou pánové Vávra,Krejčík,Jireš,Menzel etc...etc...

bernhardf 27.5.2006 11:51

Pošlete do Caante do Cannes....

... Kameňák 1, 2 a 3. Jen tak pro reprezentaci ČR.................

dvd 27.5.2006 10:13

Milý plore

on  totiž pan Žantovský není folmař, ale konzument filmu. I Vy máte právo říci, že jídlo v restauraci je hnusné i když třebas neumíte vařit. --Navíc pan Žantovský nevydírá nějaké peníze navíc jako ti filmaři.