7.6.2024 | Svátek má Iveta, Slavoj


Diskuse k článku

LIDSKÁ PRÁVA: Viděno prizmatem menšin

Skutečným lidským právem je právo na život a právo usilovat o své štěstí, jak stojí v americké Deklaraci nezávislosti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Ráž 23.12.2023 15:17

R^ Souhlas!

P. Čech 23.12.2023 13:55

O občanských povinnostech se jen obecně kecá, aniž by kdokoliv tušil jaké a které to jsou. Žádná listina základních povinností občana neexistuje. Práv mají všichni plná ústa ale že by těmito právy měl být obdařen jen ten, kdo si plní své povinnosti, o tom není nikde ani zmínky. Je to přímá cesta k anarchii, vážení.

P. Čech 23.12.2023 13:49

Zatím nejsou porušována? Ale jsou, pane Křečku. Co taklhle odvolání děkana Ševčíka z funkce proto, že si dovolil ve svém soukromém čase účastnit se demonstrací SPD a dokonce tam hovořit jako pan Ševčík, nikoliv jako děkan VŠE? Že si dovolil pomáhat člověku, napadenému před budovou Muzea rovněž jako pan Ševčík? Je to do očí bijící porušování Listiny základních práv a svobod a tím i našeho ústavního pořádku rektorem VŠE. Přesně o tom je ta naše česká "demokracie", v níž pouze nadobčané (zejména příslušníci politických stran a hnutí STAN) mají právo rozhodovat o tom co je a co není lidským právem.

L. Písařík 23.12.2023 12:56

SouhlasímR^

J. Ráž 23.12.2023 11:41

Míra osobní odpovědnosti za svůj vlastní životě je absolutní. Nikdo jiný nemůže převzít ani část odpovědnosti za to jak člověk žije. Pouze v případě , že nelze z objektivních příčin po něm požadovat, aby se o sebe postaral sám, je v civilizované společnosti povinností , aby mu k důstojnému životu pomohla.

M. Kocián 23.12.2023 10:48

To Pražáky nepotěší.

O. Rychlík 23.12.2023 10:46

Pan Křeček pomalu dospívá. Pravda, vzhledem k datu narození to není nejrychlejší dospívání, ale pamatuji se, jak zde na Psu - ještě jako jakýsi president svazu nájemníků ( či jak se to jmenovalo) tvrdil, že základní lidské právo je také právo na ( levné) bydlení. Inu, pokrok nezastavíš. Tak nešť.

M. Kocián 23.12.2023 8:36

To je jednoduché - odpovědnost za následky konzumace svého práva. A na omezování lidské svobody svobodou jiného by se v podstatě daly aplikovat zákony platné pro znásilnění, když už se jimi teď ve sněmovně zabývají. Zejména zásada "Ne znamená ne" by se mi líbila i v této obecnější rovině.

L. Písařík 23.12.2023 8:18

Přidávám se.R^

L. Písařík 23.12.2023 8:16

Tááák - není to náhodou marxistický postoj? Kdo určí míru odpovědnosti a kde je lidská svoboda co končí tam, kde omezuje svobodu jiného člověka?

Z. Lapil 22.12.2023 22:04

No, taky výklad. A nemyslím si, že nesmyslný.

Přesto si troufnu tvrdit a v tom smyslu se chovat, že se člověk rodi svobodný v tom smyslu, že není k nesvobodě předurčen vyšší, nad-lidskou, moci. Předurčen je, podle vás, lidmi, a já lidem, společnosti i jednotlivcům, právo (před)určovat upírám.

L. Král 22.12.2023 21:49

"Kolektivistický systém má dvě centrální charakteristiky. Potřebu definovat společné cíle a dát skupině, která jich má dosáhnout, maximum moci k jejich dosažení. To vede k morálnímu systému, který se v jednom bodě liší od systému individuálních svobod. Nenechá jedince, aby se sám rozhodoval o tom, jakými morálními pravidly se bude řídit, a vnucuje mu centrální morálku.“

Fridrich von Hayek

J. Ticháček 22.12.2023 20:57

Určitě?

No právě. Celé dlouhé generace se svobodné nerodily. Rodily se generace otroků, nevolníků, poddaných, rodily se generace vládců.

To až společenský konsensus v jedné části světa ta lidská práva nějakým způsobem kodifikoval. Zároveň s povinností ta práva zajistit.

Trvalo to asi šest století, nežli jsme se dobabrali k současnému stavu. A to jen v našem koutku světa.

Afrika je plná vesnic, jejichž obyvatele vlastní někdo ze sousední dědiny. A jde to. Nemá vůči nim žádné povinnosti. Oni je naopak mají.

Lidská práva jsou jen kecy. Žádná neexistují. Existuje pouze společnost, která zbohatla tak, že si mohla dovolit něco navíc.

Ale to něco navíc nevychází z podstaty. Ta přirozená lidská práva jsou definována povinností těch ostatních.

J. Jurax 22.12.2023 20:52

Jo, Rom a taky Žid. Půl na půl.

P. Dvořák 22.12.2023 20:36

A v čem je problém?

J. Jurax 22.12.2023 19:38

Na ty parazitické neziskovky placené státem je účinné jedno P obsažené ve zkratce NDP -Nakopat Do Prdele.

J. Jurax 22.12.2023 19:33

Až k trilobitům.

J. Jurax 22.12.2023 19:32

Jo.

Chtělo by to taky deklaraci lidských povinností. A pak dlouho nic a až potom práv. A vládního zmocněnce pro lidské povinnosti.

J. Ráž 22.12.2023 19:24

Mluví se jen o právech kde koho, ale nikoliv o povinnostech a osobní nedílné(!!) odpovědnosti každého jednotlivce za svůj život.

V. Kučer 22.12.2023 18:16

Romy, dříve cikány do USA nepouštěli. Ani naši Romové se tam nedostali, šli do Kanady.

P. Rychetsky 22.12.2023 17:06

Nebyl. Irsky cygan (Traveller) nema nic spolecneho s indickym puvodem Romu. Maj jen velice spolecny styl zivota. Proto taky muze ve filmu Snatch/Podfu(c)k hrat hlavniho cygana Brad Pitt.

Z. Lapil 22.12.2023 16:47

Ba ne, on má pravdu. Toto latinské rčení opravdu původně znamenalo, že vypada-li něco jako výjimka, je třeba vyjasnit, v čem je problém. Protože pravidlo s výjimkou není pravidlo.

Z. Lapil 22.12.2023 16:42

Určitě? Totiž - jakou povinností byste pominil právo na život? A co právo usilovat o štěstí?

Narážím na to, že "Člověk se rodí svobodny" neboli, prozrazují Nezvala, Svoboda není korist ani dar.

Prosím, nezamenovat s pravý, o kterých zřejmě pisete: právo na přiměřeně bydlení a tak. Taková práva musí být někdo povinen zajistit (postavit ten byt, třeba), a uložit někomu takovou povinnost je v rozporu s JEHO právy (povinnost někomu stavět být se se svobodou fakt neslučuje).

V. Němec 22.12.2023 16:41

Tak už vím, proč moji oprávněnou stížnost na PČR a městský úřad pro ignorování mého trestního oznámení kvůli dlouhodobému nebezpečnému pronásledování mé rodiny, které nás léta ničí, ani nečetl.

Má jen jedno téma a ostatní nechává na zástupkyni.

Tím nechci vyjádřit, že s ním v té věci nesouhlasím, naopak. Jen se myslím moc ničím jiným nezabývá.

Z. Lapil 22.12.2023 16:35

Křeček dělá to, co je vycitano P. Pavlovi: totiž to, za co je placenej. Absolutně nic proti, kvalitních profesionálů není nikdy dost, ani v úřadě, ani u soustruhu.

M. Kocián 22.12.2023 15:03

Prapůvodní obyvatelé byli neandertálci? A naplaveniny jsou všichni, kdo přišli po nich? Nebo půjdete ještě hlouběji?

T. Pospěch 22.12.2023 13:44

Taky mám chuť používat na některé komentáře tohle krásné slovo👍

P. Dvořák 22.12.2023 13:27

S vámi musí být zábava jak v márnici.

R. Gramblička 22.12.2023 12:20

amen

L. Zídek 22.12.2023 12:10

Jó, to by byl moudrý president.....