20.6.2024 | Svátek má Květa


Diskuse k článku

KNIHA: Zelená apokalypsa

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Milda 16.6.2009 22:35

Re: autorovi

Nepije a nefetujte, když píšete komentář k článku.

M.Lapin 16.6.2009 17:29

Re: Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

Ešte raz: 3-mesačný ElNiňo index je menší alebo rovný nule od III-V.2007, najmenšiu priemernú hodnotu (-1,5) dosiahol v XII.2007-II.2008, v  XII.2008-II.2009 mal hodnotu -0,8, v III.-V.2009 mal už hodnotu -0,1 a je predpoklad, že už prejde do kladných hodnôt.

M.Lapin 16.6.2009 17:28

Re: Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

3-mesačný ElNiňo index je menší alebo rovný nule od III-V.2007, najmenšiu priemernú hodnotu (-1,5) dosiahol v XII.2007-II.2008, v  XII.2008-II.2009 mal hodnotu -0,8, v III.-V.2009 mal už hodnotu -0,1 a je predpoklad, že už prejde do kladných hodnôt. Viac je na: http://www.cpc.noaa.gov/products/analysis_monitoring/ensostuff/ensoyears.shtml

Dědek 16.6.2009 14:25

Re: Ekologická stopa!

Nejsem akvarista ani zahrádkář ale na tomto tvrzení asi něco bude.

Mistr Jan Hus 16.6.2009 12:11

Nacisté jsou kapitalisté! Kolik má na svědomí miliónů lidí kapitalismus "demokratický"?

8-o;-D

MilanS 16.6.2009 10:56

Re: Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

Na odkazu píší, že ENSO je neutrální.

M.Lapin 16.6.2009 6:29

Re: Pokud dobře počítám,

Treba pozornejšie čítať napísaný text:

Globálna teplota bola v uplynulom máji 4. najvyššia za 130 rokov (od 1880) a na severnej pologuli 9. najvyššia za 130 rokov. Rok 2009 je zatiaľ globálne 6. najteplejší za 130 rokov a na severnej pologuli 7. najteplejší za 130 rokov.

para 16.6.2009 0:22

Re: Ekologická stopa!

Zajímavé ještě je, že obé sice pro naše oko svítí řekněme dostatečně ale pod jedním s těch dvou nic kloudně neroste. Nejlépe z hlediska fotosyntetického je na tom jak jsem otestoval halogenová žárovka a pak dost specielní výbojky... Akvaristi a další mi třeba dají zapravdu. Vložená energie není vždy všechno jako není všechno zlato co se třpytí.;-)

para 16.6.2009 0:05

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

Kéž by problémy byly jen dva a malicherné tak jak je vidí Středočech. Spousta lidí by v tom případě nemusela pracně hledat jak s toho jen vyklouznout....  Pár odkazů to snad dokreslí: http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/165493-nejvetsi-svetove-ekonomiky-daji-na-boj-s-krizi-bilion-dolaru.html

  http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/prehlizeny-detail-konecnost-zdroju-vysvetluje-financni-krizi

para 15.6.2009 23:40

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

Opravdu nikdo Františku? Ty víš co je co,  znáš všechy ekology a všechny zelené a navíc víš kdo co s kým a proč event čím byl kdo osvícen....  Nejseš s Brezinou spíše nábožně spolčen podle systému hlavy 22 - dnes o kousek výše v 16:13?;-)

františek 15.6.2009 22:51

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

Musíte nejprve vědět, co je ekologie a kdo jsou ekologové. Nikdo z ekologů nechce mít se zelenými nic společného. Brezina je osvícený novinář. Já jsem tu knihu už koupil. Počtete si.

Komik 15.6.2009 22:42

Pokud dobře počítám,

tak je-li nějaký rok 9. nejteplejší ze sledovaného období 30 let, tak je vlastně ve dvou třetinách pásma (čili o něco nad průměrem), že?

Paranoid 15.6.2009 22:37

Re: Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

NE ZELENÁ, ALE FIALOVÁ PLANETA, ŔÍZNUTÁ TMAVÉMODROU.

ferda 15.6.2009 22:22

autorovi

pane autore není výstižnější pojmenování pro Vás než totální a odporný cocot šířící lež a nenávist fuj tajksl

Dědek 15.6.2009 21:59

Ekologická stopa!

Edisonova žárovka se sestává z baňky (sklo ekologicky čisté, patice plech,recyklovatelný. wolframové vlákno neškodné) Úsporka obsahuje tři elektrolyty,dva tranzistory, dva kondenzátory, pět diod, čtyři odpory, dva transformátory, trubici s luminoforem a wolframovými vlákny a plošný spoj o rozměru cca 2x2 cm. Pokud něco málo vím o technologii výroby těchto věcí je jejich ekoklogie možná škodlivěší než celý Temelín. A s těmi součáskami nekecám. Mám ten tišťák vedle počítače. Ptám se kde je ekologie?:-/

M.Lapin 15.6.2009 21:42

Re: Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

ElNiňo a LaNiňa sa prejavuje na globálnej teplote takmer okamžite (príklad: rok 1998), pretože tu ide o zvýšenie alebo zníženie povrchovej teploty na rozsiahlej časti Pacifiku. Oneskorenie vplyvu na celú Zem  je nanajvýš 6 mesiacov. Treba si to doštudovať.

karbet 15.6.2009 21:34

Re: Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

Hlavně je třeba připomenout, že už 6 let se ochlazuje, přestože CO2 přibývá a měl by zvyšovat teplotu okamžitě, ten nemá odkladný účinek. Slabý sluneční cyklus se projeví časem, možná až po pár letech či desítkách let, pokud bude následovat další slabý cyklus. LaNiňa se na severní polokouli projeví taky později. Jako IPCC klimatolog by jste to měl vědět. Tyhle Vaše vsuvky o teplejším počasí v určitém měsíci  jsou naprosto irelevantní, marně se snažíte dokázat něco, co neexistuje.

M.Lapin 15.6.2009 21:24

Najlepším prostriedkom sú overené a konkrétne informácie

NOAA zverejnil dnes údaje za máj, jar a január až máj 2009: (všetko odchýlky od priemeru z obdobia 1961-1990)

Máj 2009: Globálne +0,48 °C (4. najteplejší od 1880), Globálne kontinenty +0,66 °C (8. najteplejší), Globálne oceány +0,48 °C (3. najteplejší), Severná pologuľa +0,52 °C (9. najteplejší), Sev.Pol. kontinenty +0,66 °C (9. najteplejší), Sev. Pol. oceány +0,44 °C 7. najteplejší)

Január až máj 2009: Globálne +0,54 °C (6. najteplejší), Globálne kontinenty +0,90 °C (6. najteplejší), Severná pologuľa +0,58 °C (7. najteplejší), Sev. Polog. kontinenty +0,96 °C (7. najteplejší)

Treba pripomenúť, že už druhý rok pretrváva studený jav LaNiňa a už vyše roka mešká 24. cyklus zvýšenej slnečnej aktivity.

Zdroj: http://www.ncdc.noaa.gov/oa/climate/research/2009/may/global.html

para 15.6.2009 20:41

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

No on ten dnešní svět je tak trochu zblázněnej - to máš pravdu Honzáku. Nejaká antidepresiva či protistresovou pilulku bych si občas rád zobnul. Stačí si pustit náhodně něco na TV... Ostatně viděl jsi film "Bohové musejí být šílení"?

Taky nevím jestli by jsi mi neměl dát k lékaři doporučení - zdá se mi chvilkama, že bez Tvého souhlasu se nedá komunikovat ani tady... jak za totality - vid? Dal bych ti naoplátku  hned doporučení - zajed si někam do divočiny - tal alespon na rok bez zásob.... To by mohlo zas zabrat u Tebe a bez civilizovanejch prášků.;-)

Tx 15.6.2009 20:32

Re: Zákaz žárovek

Zebro, neuspokojilo...

hlava22 15.6.2009 20:26

Re: Zbytečná kniha, zbytečný článek.

pokud se jedinec dopracuje k víře v ideály ( i blbé ) sám, je to jeho věc. Pokud tyto ideály získal prostřednictvím "náboženství" a nebo je sám jako "náboženství" presentuje, je Vaše poznámka na místě.

Pepek 15.6.2009 20:16

Re: Zbytečná kniha, zbytečný článek.

Na neoblomné a upřímné víře v blbé ideály není nic pozitivního.

hlava22 15.6.2009 19:43

Re: Zbytečná kniha, zbytečný článek.

řeč byla o náboženství, víru do toho netahejte.

xxxxKubeš 15.6.2009 19:28

Autorovi

článku dík - R^

honzak 15.6.2009 18:45

Re: Zbytečná kniha, zbytečný článek.

Budiž. Pán je hlupák, nebo podvodník?

Stredocech 15.6.2009 18:17

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

Problémy jsou dva. Tím největším je populační exploze v zaostalých zemích. Dokonce to chápe i rozumější část ekologistů.

Druhým, technicky snadno řešitelným problémem je nedostatek energie, Ten lze jednoduše vyřešit přechodem na jádro. K tomu třeba ovšem vykopat zelené okovanou botou, mírnější prostředek nevidím.

Kromě produkce potravin, omezené množstvím obdělatelné půdy lze říci, že surovin je v dohledné době dost a jsou mnohdy zaměnitelné..

Yowda 15.6.2009 18:03

Re: Zákaz žárovek

Zebro, zebro, z toho jejich kalkulátoru samozřejmě musíte odečíst dobu od podzima do pozdního jara, kdy mi ta žárovka pomáhá vytápět kumbál. Ten proud by byl v každém případě spotřebován! Když ne úspornou zářivvkou, tak topidlem. Ta úspora je opravdu mizivá! A to jsem hodně velký optimista a předpokládám životnost deklarovaných pět let! A hlavně - jak jsem již předeslal v prvním příspěvku - nedělá mi dobře na oči světlo ze zářivek a že bych si kvůli nějakému tupci dobrovolně kazil oči, to po mě nikdo nemůže chtít a že budu dobrovolně zamořovat krajinu produkty obsahujícími rtuť, to už vůbec ne!!!!

honzak 15.6.2009 17:45

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

zajdi za psychoušem! Pakliže nejsi za tyhle kydy placen (pak bych pochopil,že to sem furt cpeš), tak strávíš Vánoce v léčebně.

jirka.s. 15.6.2009 17:26

Re: Pane Wagnere nic proti vašim požadavkům....

"...sakra kde se těch blbů tolik rodí ..." ;-D ;-D ;-D

Podívej se do rodného listu, gerontosaure!!!

para 15.6.2009 17:24

Re: Apokalypsu vidí Brezina i V.K až když nastává je ještě navíc jinde jak ostatní - čím to?

Pan kolega J.D. má v tom, že se termínově ony předpovědi nevyplnily plnou pravdu - souhlas. Smysl ale nebyl v onom termínu ale ve faktu, že sásoby jsou vyčerpatelné - sice nikdy nedojdou jak rafinovaně tvrdí V.K. - ale stanou se pro nás postupně nedostupnými - pro většínu dříve.... Rád bych Vám dal pane kolego o znovuprognozování Římakého klubu vědět ale pochybuji, že se naší vědě podaří cestovat v čase - a toho už moc na nezbývá..... Technologie, vědomosti a schopnosti jsou právě oněmi kouzelnými proutky, které s tím horizontem událostí mohou trochu pohnout. Se základními principy Ekostopy a s principem  termodynamiky v biosystému ale sotva http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ekonomika-ktera-neni-o-trznich-vztazich.;-)