26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

KNIHA: Dozvuky války

Kniha, kterou jsem napsal a která vyšla v nakladatelství Cosmopolis, se jmenuje podobně jako titulek tohoto článku: „Krvavé dozvuky války“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Hanke 29.5.2015 13:14

zajímavé je,

že se nikdo z historiků a zastánců odsunu, či přívrženců sudetských Němců nezabývá t.zv. "Nabotovým memorandem", tuším z roku 1941 či 1942.

Pak by nejspíš ti slovutní páni historici obou znesvářených stran zjistili, kdeže je jádro pudla.

Nabotovo memorandum  je archivováno pokud se nemýlím v nějakém archivu v Londýně, tedy v EU (tu komisi k sudetskému problému ustanovil totiž W.S.Churchill). A  NM by mělo  tedy být dostupné pro bádání.

T. Krystlík 29.5.2015 12:54

Ad Vaše nacionalistické bláboly, pane Vlku

Jste-li přesvědčen, že mě usvědčíte z nepravdy, zkuste to před televiními kamerami v debatě na téma cz-d-vztahů ve 20. století. Neuděláte-li to, přischne Vám nálepka zbabělce. Já si to už myslím od loňska, když se Vás pokoušel dosáhnout dramaturg tv-debaty, aby s Vámi smluvil termín natáčení debaty se mnou, a Vy jste předstíral, že neexistujete, zatímco jste neúnavně přispívaj svými nepravdivými traktáty do Neviditelného psa. Obdobné zbabělé počínání jako u Ransdorfa, který nejdříve souhlasil s debatou se mnou na téma Tomáš Masaryk, pak sdělil dramaturgovi, že je zaneprázdněn, aby posléze přešel na Vaši taktiku, že neexistuje.

Když jste přesvědčen, že Vaše nacionalistické a němcožroutské bláboly jsou pravdivé, musíte být přece s to je obhájit v debatě byť sebenepříjemné!

V. Vlk 29.5.2015 16:53

Re: Ad Vaše nacionalistické bláboly, pane Vlku

K diskuzi o sudetských Němcích atd. v solidním mediu, je připraven jak euro-poslanec Ransdorf,tak já. Na nějaké podivné "diskuze" natáčené bůh ví kým a za bůhvíčí peníze a čert ví v jakém zájmu, není skutečně s vámi,jako známým demagogem, nikdo zvědav. To co produkujete je směs nechutných blábolů a vydává vám to jen určitá část sudetských staro-nacistů . Rád si popovídám s každým,ale hádat se s demagogem, na to nemá žádný slušný člověk ani čas ani chuť.

T. Krystlík 29.5.2015 17:12

Re: Ad Vaše nacionalistické bláboly, pane Vlku

Seriózní média v Česku neexistují. Prostě máte strach duiskutovat s někým, na jehož argumenty nestačíte.

T. Krystlík 29.5.2015 11:01

Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Pro zdlouhavost vyvracení Vašich lží, pane Vlku, soustředím se jen na to, kdo rozpoutal světové války a na vyhánění Němců. Rusko mobilizovalo, Německo nikoliv. Wilhelm II. nejdříve požádal cara o zastavení mobilizace. Pak teprve bylo předáno Rusku ultimatum. Necelé dvě hodiny po předání nóty, jíž Německo vypovídalo Rusku válku, překročila ruská vojska rusko-německé hranice. Při tehdejší rychlosti předávání rozkazů z centra, musel rozkaz k napadnutí Německa přijít minimálně den před vypršením lhůty v ultimatu. K vypovězení války se přidala Francie a posléze i Velká Británie. Takže, kdo začal I. světovou válku, pane Vlku? Polsko v roce 1939 mobilizovalo dvakrát, Německo ani jednou. Mobilizace se pokládá za neoficiální vypovězení války. Luftwaffe nejdříve napadla polská vojska blokující tranzitní železniční tratě do Východního Pruska, které by se po čase hospodářsky zhroutilo. 3. 9. navzdory Mussoliniho snaze o svolání konference k nastolení míru, vypověděly Velká Británie a Francie Německu válku a rozšířily tak lokální polsko-německý konflikt na celoevropský, později na světový. 17. 9. překročila Rudá armáda polské hranice z východu a začala obsazovat východní části Polska. Kdo tedy rozpoutal druhou světovou válku, pane Vlku? Vlastní Němce vyhánělo do postupimské konference proti vůli GB a USA, ale s ústním souhlasem Stalina pouze Československo. Poláci z polských území jim před válkou patřících neměli koho vyhánět, německé obyvatelstvo bylo při ústupu na rozkaz evakuováno s ustupující německou armádou. Začali tedy s vyháněním německého obyvatelstva z německých území, které postupně dostávali pod svou správu (západně od linie Odra-Nisa). V okamžiku konání postupimské konference bylo asi 3/4 milionu Němců českých zemí vyhnáno za hranice. Spojenci na konferenci „uznali“, že má být proveden transfer z PL, CS a H. Z Maďarska ještě vůbec ani nezačal, přesto bylo v protokolu jmenováno.

T. Krystlík 29.5.2015 11:02

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Dokončení:

Později se ukázalo, že GB a USA měly strach, aby Němci nebyli vystěhováni do subpolárních oblastí SSSR, kde by zahynuli. Implicitně to dosvědčuje i fakt, že v protokolu z Postupimi nebyla zmínka i po poslední zemi ve sféře SSSR, která své Němce vyháněla, o YU Ale ta si nenechala od SSSR diktovat. Ostatní evropské země své Němce za hranice nevyhnaly. Holandsko se o to pokusilo a zdařilo se mu vyhnat 3691 svých Němců ze 150-170 000 v zemi. Pane Vlku, když se o mně takovým způsobem zmiňujete, tak vězte, že není nic odpornějšího než nacionálně socialistické a komunistické totalitní režimy a zločiny. Na rozdíl od Vás jsem nebyl členem teroristické organizace zvaná komunistická strana jako Vy.

J. Kindl 29.5.2015 11:18

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Existuje dochovaný záznam z jednání  exilové vlády v Londýně, kde Beneš říká Počítáme dnes tedy s možností provedení

transferu našeho německého obyvatelstva. Nelze však dnes definitivně říci, že by

celých více než tři miliónů Němců mohlo být transferováno na základě nějaké

mezinárodní úpravy.

J. Kindl 29.5.2015 11:19

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Touto cestou bude možno snad se jich zbavit jen zčásti,

snad maximálně asi dvou miliónů a nemůžeme tedy spoléhat a vyčkávat

mezinárodního řešení. Jest třeba, abychom si mnoho vyřídili sami ihned

v prvních dnech po osvobození,

J. Kindl 29.5.2015 11:19

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

aby všech vinných nacistů co nejvíce od

nás uteklo ze strachu před občanskou revoltou proti nim v prvních dnech

revoluce, a aby co nejvíce těch, kteří se budou jako nacisti bránit a klást

odpor, bylo v revoluci pobito.

T. Krystlík 29.5.2015 11:45

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Máte pravdu, vážený pane Kindle! Ještě k tomu následující. Stanovisko USA z 31. 1. 1945: "Rozhodnutí o metodě a časovém rozvrhu repatriace říšských Němců, kteří jsou v současné době v Československu, a o transferu německé menšiny v Československu musí být ponecháno spojenecké Kontrolní radě v Německu.“ Na poslední vzájemné pracovní schůzce, 22. 2. 1945, doporučil Churchill Benešovi, obdobně jako předtím Nichols a Eden, aby ČSR nerozhodla o transferu německého obyvatelstva bez souhlasu velmocí, tedy aby ČSR nejdříve získala souhlas Velké Británie, USA a SSSR, než začne odsun realizovat. Což přeloženo do běžné, nediplomatické řeči se rovnalo zákazu. 8. 3. 1945 sdělila vláda britská prostřednictvím nóty vyslance Nicholse vládě československé: „V nótě (ze 17. 1. 1945) vláda Jeho Veličenstva potvrdila přijetí memoranda s názory československé vlády na problém německé menšiny v Československu a prohlásila, že pečlivě a s pochopením prostudovala návrhy v memorandu. Vláda Jeho Veličenstva však dodala, že memorandum vznáší velmi závažné problémy v souvislosti s celkovým uspořádáním Německa a že se necítí být oprávněna poskytnout vyjádření, dokud tyto otázky neprodiskutuje se svými hlavními spojenci. Proto zatím vláda Jeho Veličenstva nehodlá vyjadřovat svůj názor na návrhy obsažené v memorandu československé vlády. Nyní mám tu čest dodat, že ačkoli vláda Jeho Veličenstva má plné pochopení pro přání prezidenta republiky přednést svému lidu prohlášení o této otázce a rozumí důvodům, proč to chce učinit rychle, přeje si, aby bylo jasné, že zatím nedosáhla se svými hlavními spojenci dohody o způsobu, jak by se měla vyřešit celá tato otázka, jež ve spojení s budoucností Německa a Evropy po válce vyvolává závažné problémy.

T. Krystlík 29.5.2015 11:46

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Dokončení.

Za těchto okolností vláda Jeho Veličenstva pociťuje potřebu požádat Jeho Excelenci prezidenta, aby při jakýchkoli prohlášeních o navrhovaných principech dal zcela jasně najevo, že jde o nástin programu, který zastává, a záměr, který sleduje, že tento program předložil k posouzení hlavním spojencům, že však zatím od nich neobdržel jejich souhlas.

P. Tronner 29.5.2015 13:33

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Mně se líbí, jak si vybíráte z historie pouze to, co se vám hodí. Soustřeďme se tedy dle vás na 1.sv.válku. Vy totiž hezky začínáte od prostředka. Ve skutečnosti byla návaznost tato:23/7 ultimátum Srbsku. 25/7 přijetí téměř všech bodů ultimáta. 28/7 RU vyhlášení válku Srbsku a ve stejný den odstřelovalo Bělehrad. 29/7 částečná mobilizace Ruska proti RU, 30/7 všeobecná ruská mobilizace, požadavek Německa na její přerušení, 1/8 německá mobilizace a vypovězení války Rusku a nátlak na Francii, aby Rusko nepodpořila. Francie neodpověděla, ale dala příkaz pohraničním jednotkám, aby se stáhly 10km od hranice a zamezilo se tak incidentům. Posléze dala příkaz k mobilizaci rezerv. 2/8 Německo bez vyhlášení války napadlo Lucembursko a 3/8 vyhlásilo válku Francii. Požádalo Belgii o povolení průchodu armády, a když neuspělo, tak jí 4/8 vyhlásilo válku a ihned napadlo. GB vyhlásila válku Německu 4/8 v 19 hodin. Takže kdo začal první světovou válku? No podle mého názoru jednoznačně RU, přičemž velký díl viny připadá na Německo, jelikož to povzbuzovalo RU k nesmiřitelnosti a slíbilo mu ve válce podporu. Německý generální štáb byl nervózní z modernizace ruské armády a potřeboval preventivní válku dříve, než ji Rusko dokončí. Rozhodně ji ale nezačalo Rusko, které na ní nemělo zájem, protože probíhala modernizace jeho armády a nebylo na ni připraveno. Proto maximálně tlačilo na Srbsko, aby přijalo v podstatě nepřijatelné ultimátum...

Druhá světová válka - opět zamlčujete fakt, že na hranicích mělo Německo daleko větší počet aktivních divizí, než Polsko (jako větší a bohatší stát si to mohlo dovolit i bez mobilizace). Plán útoku na Polsko měl být původně spuštěn 26/8, tedy ještě PŘED polskou mobilizací. GB a Francie garantovaly Polsku pomoc, takže nikdo nemohl počítat s tím, že půjde o nějaký lokální konflikt - a i kdyby šlo, každopádně za něj nese vinu Německo, které mimochodem Polsko přepadlo bez vyhlášení války, což byla jeho obvyklá taktika v této době.

T. Krystlík 29.5.2015 14:05

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Vážený pane Tronnere,

Německo nemělo na hranicích jednotky silnější než polské po mobilizaci, protože chtělo jednáními dosáhnout připojení Danzigu k Německu a vybudování dopravního koridoru do Východního Pruska přes pl-území a nemohlo si dovolit přisouváním vojska k hranici ona diplomatická jednání ohrozit. Polsko naopak počítalo s tím, že Německo nemá záložní jednotky, protože zavedlo brannou povinnost až v březnu 1935. Proto se Poláci domnívali, že 4. den po zahájení války budou v Berlíně zpoza tehdejších pl-d-hranic, které byly mnohem dále než dnes!

Jednalo se o lokální konflikt mezi Srbskem Rakousko-Uherskem do kterého se zamíchalo Rusko, chtivé úžin a dalšího územního zisku na úkor střední Evropy. Kardinální otázka: Proč Rusko mobilizovalo (Německo ne) a odmítlo požadavek Wilhelma II., aby ji zastavilo?

P. Tronner 29.5.2015 15:08

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Stačí nahlédnout do publikace Polsko 1939, abyste viděl, že nemáte pravdu: Mobilizace a nástup Wehrmachtu musely probíhat v tajnosti, aby nenarušily kroky německé diplomacie. V první fázi (26.června) 9 divizí, v další etapě 13 divizí atd. Jelikož původně měly začít válečné operace 26.srpna, do 25.srpna již na svá místa dorazila všechna hlavní (německá) uskupení (str.19). Co se týče mírového stavu ozbrojených sil, převyšovala německá armáda polskou - 600 tisíc mužů oproti 250 tisíci. Mobilizační možnosti Německa byly při 51 divizích mírového stavu a 102 divizích válečné armády ještě větší, Polsko mohlo za mobilizace vedle 30 aktivních divizí postavit pouhých 9 divizí záložních - str.22. A takto by se dalo pokračovat, čímž celá ta vaše "teorie" o tom, že Německo válku nechtělo, padá. Samozřejmě, že chtělo, protože na ni Němci byli skvěle připraveni a netajili se tím. Poláci se samozřejmě nedomnívali, že budou za 4 dny v Berlíně, evidentně o předválečných plánech polské armády nevíte nic. Plány byly dva, oba obranné a počítající s ústupem za linii řek Visla, Narew a San s tím, že se počítalo s udržení této linie, pokud mezitím zahájí útok na západě Francouzi. O nějaké útočné operaci nebylo ani řeči...

1. světová válka nemohla být lokálním konfliktem - Rusko chránilo hlavního spojence na Balkáně, Srbsko. Proč Rusko mobilizovalo? Protože mobilizovalo PROTI RU, jelikož chtělo svého spojence zachránit. Kardinální otázka - proč mobilizovalo Německo, které vůbec nebylo ohroženo, proč hodlalo Rusku vyhlásit válku? Proč nenechalo RU v lokálním konfliktu s Ruskem? Vůbec se do toho přeci nemuselo míchat, ne? (otázky jsou stejně nesmyslné a demagogické, jako ty vaše, takto prostě dodržování paktů nefunguje) Proč se RU nespokojilo s akceptováním srbské odpovědi na ultimátum a nepokusilo se krizi vyřešit diplomaticky? To je totiž kardinální otázka a je z ní jasné, kdo chtěl válku. Rusko i RU a Německo měly na Balkáně své zájmy, které se křížily,ale v té době Rusko válku nechtělo.

T. Krystlík 29.5.2015 16:04

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Pars pro toto: Vlétě 1939 generální inspektor polské armády Edward Rydz-Śmigły v přednášce k polským důstojníkům: „Polsko chce válku s Německem a Německo tomu nebude moci zabránit, ani kdyby chtělo!“ Nechal se předem zvěčnit na olejomalbě v pozici vítězného vojevůdce před Braniborskou branou v Berlíně. Po zářijovém válečném debaklu se sám degradoval na vojína.

T. Krystlík 29.5.2015 16:31

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Nedá mi to, abych ještě nedoplnil. Poláci ignorovali, k čemu se zavázali bilaterální mezinárodní tzv. arbitrážní smlouvou uzavřenou v říjnu 1925 v Locarnu, že budou s Německem jednat o všech sporných otázkách tedy i o Danzigu a dopravním koridoru. 23. 3. 1939, den po připojení území Memelu plebiscitem k Německeu, nařídili částečnou mobilizaci polských branných sil – povoláno bylo 330 000 záložníků, velitelé dostali podrobné plány pro vpád do Německa. V ulicích polských měst byly vylepovány plakáty s obrázky a nápisy „Vzhůru na Berlín!“ Polské divize zaujaly bojové pozice na hranicích s Danzigem a Východním Pruskem, čímž Polsko jednostranně porušilo polsko–německou smlouvu o neútočení z roku 1934, kde stálo: „Za žádných okolností však nepoužijí (smluvní strany) k řešení sporných otázek násilí.“ Německá branná moc vzala polskou mobilizaci na vědomí, ale kromě opatření přímo na hranici nic nepodnikla; Berlín nechtěl ohrozit svá v té době probíhající a nepřerušená diplomatická vyjednávání s Varšavou. Koncem února 1939 začaly bojkot podniků a obchodů německy mluvících obyvatel a demonstrace proti německé menšině v Polsku, které končily výtržnostmi – na ulicích byli Němci uráženi a biti. Polské davy chtěly přivtělení Danzigu a Königsbergu (ve Východním Prusku, dnes Kaliningradu) k Polsku a vyhnání polských Němců ze země. Ministr zahraničí Józef Beck pronesl 5. 5. 1939 v polském Sejmu provokační projev, v němž zatajil Německem nabízenou záruku dosavadních hranic, a tím násilnosti ještě vystupňoval, což stálo životy polských Němců. Při útěcích Němců před násilím do říše po nich na hranicích Poláci stříleli.

T. Krystlík 29.5.2015 16:32

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Dokončení.

Podle statistik německého ministerstva vnitra bylo do 21. 9. 1939 umístěno v táborech pro uprchlíky na 70 000 německých běženců z Polska. Do toho nebyly započteny osoby, kterým se zdařil útěk na území Danzigu a osoby, které se do táborů nedostavily a nalezly přístřeší u známých a příbuzných v Německu. V polském tisku se začaly objevovat požadavky, že ne Odra, nýbrž Labe bude budoucí západní hranicí Polska, že Berlín není město německé, nýbrž „staré slovanské a polské sídliště“. Polský ministr války generál Tadeusz Kasprzycki odpověděl 18. 5. 1939 v Paříži na otázku důstojníků francouzského generálního štábu, zda polská hraniční opevnění vůči Německu odolají útoku: „Nemáme žádná, neboť hodláme vést pohybovou válku a hned začátkem operací vpadnout do Německa.“

P. Tronner 29.5.2015 21:21

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Pane Krystlík, co na to říci - vyvracet tvrzení zda to či ono ten či onen řekl je beznadějné, protože se to nedá přesně ověřit. Nicméně, budu vyvracet alespoň jednoznačné LŽI:

Takže, Polsko nemělo žádné útočné plány. Prostě je nemělo. Mělo 39 divizí proti německým 51 a Poláci si této skutečnosti byli vědomi. Celkový poměr sil k 1.září činil 1,5 v německý prospěch, v hlavních směrech německého útoku pak 2,3x1. Rozebírat poměr jednotlivých zbraní je zbytečné. Znovu zdůrazňuji - ten, kdo od začátku útočil a BEZ VYHLÁŠENÍ VÁLKY byl Wehrmacht. Nikoliv Poláci. Je naprostou lží, že by Poláci neměli pohraniční opevnění - samozřejmě je měli, ale zdaleka ne tak propracované, jako třeba my, měli linii na slezské frontě, na sever od Varšavy atd. Naopak, Němci žádné pohraniční opevnění neměli, protože hodlali vést útočnou válku. Takže rozhodně žádný polský důstojník nemohl prohlásit „Nemáme žádná, neboť hodláme vést pohybovou válku a hned začátkem operací vpadnout do Německa.“ Tvrzení, že takový výrok padl, je zcela lživé. Jednak žádný takový plán neexistoval a naopak existovaly ty pevnosti. Poláci samozřejmě neměli vůči Německu žádné územní nároky, to jsou jednoznačné lži. Jediné, co nechtěli, bylo předání kontroly Gdaňska Německu - a toto bylo garantováno 31/3/39 i GB a Francií. Ten zásadní zvrat v německo-polských vztazích byl 15/3/39, kdy Hitler porušil Mnichovskou dohodu a spolkl zbytek ČSR. Tehdy si každý v Evropě uvědomil, že Hitler dohody nedodržuje a jednání s ním je nesmyslné. Poláci nechtěli dopadnout stejně, jako my, kromě toho díky prolomení německé Enigmy moc dobře věděli, že Hitler koncem března 1939 před svým štábem prohlásil, že hodlá Polsko zničit. Nebylo tedy o čem jednat. Všechna ta jednání o extateritoriální dálnici atd byla pouhou zdržovací taktikou - mimochodem, my jsme Hitlerovi na stejný požadavek (dálnici z Vratislavi do Vídně) kývli a stejně nám to nepomohlo.

P. Tronner 29.5.2015 21:29

Re: Vaše kniha bude samý výmysl, pane Vlku

Nemá smysl komentovat další vaše tvrzení - po částečné mobilizaci 330000 záložníků (která byla ze stejného důvodu, jako naše jarní částečná mobilizace - prostě se Poláci báli, že Němci využijí situace a do Gdaňska jednoduše vpadnou (přesně takový plán Němci měli!), jako vpadli do Rakouska) nedostali velitelé podrobné plány pro vpád do Německa a to z toho prostého důvodu, že žádné takové neexistovaly. Naopak, Němci zpracovali Fall Weiss už v dubnu 1939, tedy v době, kdy dle vás ještě stále chtěli mír. Samozřejmě, že žádný nechtěli, Hitler to řekl generálnímu štábu jednoznačně. A plánovaný začátek akce - 26/8 byl před Polskou mobilizací… Ta vznikla v důsledku toho, že některým německým jednotkám se nedostala informace o přesunutí data, takže jednotlivě zahájily bojové akce a Polákům bylo vše jasné.

Samozřejmě, vaše informace o týrání německých civilistů v Polsku jsou stejnou propagandou, jako týrání našich Němců před mnichovskou krizí. Ano, situace byla napjatá, ale to, co tvrdíte, je pouhá německá propaganda. Jestliže tvrdíte, že 21/9/39 (tedy po ukončení války) měli Němci registrováno 70 000 uprchlíků před válečnými akcemi, je to velmi malý počet - kolik bylo polských uprchlíků, co myslíte? Statisíce...

Nechci tu dělat nějakého zastánce předválečného Polska, ten stát nebyl nijak sympatický. Ale tvrdit to, co tvrdíte vy, je zcela falešné vidění dějin. Jediný, kdo chtěl války, byl Hitler. Sám se postavil do role ochránce všech německých menšin a tuto roli zneužíval. Vůbec to dělat nemusel. Samozřejmě, když se začtete do tehdejší propagandy v německých novinách, budete tam mít spoustu "důkazů" o české či polské brutalitě atd. Jenže vtip je v tom, že tyto "důkazy" jsou stejného typu, jako pozdější komunistické vidění dějin. Stavět na nich, což je vámi velmi oblíbené, je zcela nesmyslné a falešné. Zkuste svá tvrzení doložit odkazy na nějaké seriozní zdroje, ne ty zaujaté německé...

Š. Hašek 29.5.2015 9:53

Děkuji za článek.

Situace se nezměnila.

Nějaký čas jsem v tom "plaval", divil jsem se, co mi vyprávěl můj otec (který dělal před válkou obchodního zástupce "ve zboží galanterním" po jazykově smíšených českoněmeckých územých). Dneska (asi tak patnáct let) se již nedivím.

A pan Vlk pečlivě píše fakta/pojmy, nikoliv dojmy. Dnes vzácné.

J. Kindl 29.5.2015 9:30

Vzhledem k tomu

Vzhledem k tomu, že se tam nevejdu s  příspě vkem, tak jdete do kelu

V. Kraus 29.5.2015 7:48

Souhlasím

Patřím k těm, co považují poválečný odsun našich Němců za nevyhnutelný. Předchozí události totiž ukázaly, že přítomnost silné německé menšiny na našem území je přímým ohrožením samotné existence českého národa.

Připomínám, že drtivá většina našich Němců byla od nás vysídlena až v roce 1946 v rámci organizovaného odsunu schváleného Postupimskou konferencí v létě 1945. Postupimská konference stanovila nové hranice Německa, jeho okupačních zón a vysídlení německého obyvatelstva z tzv. východních území. Označuje-li dnes někdo vysídlení německého obyvatelstva z českých zemí za bezpříkladné bezpráví, implicitně tak označuje za bezpráví i výsledky Postupimské konference včetně nových poválečných hranic Německa. V tom právě spočívá nebezpečí podobných úvah.

P. Lenc 29.5.2015 8:39

Re: Souhlasím

Ano a dík za článek.

J. Kindl 29.5.2015 9:32

Re: Souhlasím

Do Postuminské konference bylo vysídleno 650 tisíc Němců. Postupinská konference se už tomu snažila dát právní rámec. Dělo se na to příkaz Beneše. Který prohlásil, že je třeba vyhnat co nejsvíce sudetských němců a spojence postavit před hotovou věc.

J. Krejčí 29.5.2015 7:34

Doplnění.

Jen jsem zapoměl dodat, že v žádném případě neomlovám sprosté vraždy žen a dětí a stydím se za ty české bestie, které se toho dopustily.

V. Vlk 29.5.2015 16:45

Re: Doplnění.

Až na případ masakru zorganizovaném Karolem Pazůrem není znám případ vražd německých dětí a ani organizovaných vražd německých žen. Jednotlivé vraždy spáchané zločinci nebyly páchány ve jménu češtví ale byly to obyčejné zločiny. Nemáte se tedy za co omlouvat.

T. Krystlík 29.5.2015 16:57

Re: Doplnění.

A co takhle prověřit své argumenty v debatě se mnou, pane Vlku? Nestydíte se takto vyhýbat diskusi?

S. Netzer 29.5.2015 17:00

Re: Doplnění.

Ten masakr na Švédských šancích byl organizovaný, nebo spontánní?

Slovák Pazůr vraždil "ve jménu češtví"?

No to je teda síla.

J. Krejčí 29.5.2015 7:27

Na dokreslení.

Z těch 11 milionů vyhnaných Němců z východní Evropy jich při tom vyhánění zahynulo půl milionu./Paul Johnson :Dějiny 20. století.) Při vyhánění 2,5 milionu z Čech a Moravy jich zahynulo okolo 25 tisíc, z toho byly asi 4 tisíce sebevražd. Jste-li mocni základů matematiky, spočítáte si sami %. Jenže Sud. pisatelé nepovažují smrt Němce a smrt Slovana za rovnocenou, Němec je přece něco víc, že? A to ještě všichni ti darebáci, co poslední dny války svlékli mundůr SA či SS jsou vydáváni za "civilisty" a tedy nevinné oběti. Češi byli zřejmě sud. ideology považováni za nejslabší článek, na př. od Poláků, na které si tak netroufali.

J. Kindl 29.5.2015 9:39

Re: Na dokreslení.

Kolik bylo sebevražd, to ví jenom pán Bůh o tom neexistuje žádná statistika. Stejně tak počet obětí je  odhad. Není znám osud 200 000 sudetských Němců. Jak za druhou světovou válku mohu ženy,  starci, kojenci nahazení v  Ústí nad Labem v kočárcích do Labe. Nacisté označovali Židy žlutou hvězdou, my naše spoluobčany hákovým křížem, nacisté zavírali Židy do koncetráku a my Němce rovněž. Nacisté Židy stříleli a my rovněž a podílela se na tom i naše armáda. Viz Postoloprty.