7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

JUSTICE: Prezident a soudci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Motan 26.5.2008 9:13

Proč se zastáváte drzích mladíků?

President nejmenoval mladé soudce pro nedovršení zákonem požadovaného věku, třiceti let. Pokud se adept na soudce obrátí se stíností na soud, je zřejmé, že chce zákon ke svému prospěchu obejít (určitě jej zná) a neměl by být jmenován do žádné státní funkce.

M. Zima 26.5.2008 9:11

Jestli Profesora opravdu

zastupuje nějaký Pejchal (bohužel neznám), jak to nese Yakl, aby si ještě něco neudělal? BTW: Ukazovalo by to, že má Profesor i přes ten brak, jaký kolem sebe na Hradě shromáždil, přeci jenom, když jde do tuhého, smysl pro kvalitu

Miloš Zfrantišku 26.5.2008 9:07

Osobní rovina

je v  případu Klaus versus Langer nepřehlédnutelná. Vypadá to tak, že Langer bude muset ještě 5 let počkat. Ovšem jestli Klaus vymyslí něco podobného jako Puti v Rusku tak má smůlu.

Papouch 26.5.2008 9:03

Re: Jasný Jemelík,

protoze prezidenta zastupuje zrejme nejschopnejsi cesky advokat Ales Pejchal, ktery uz ve Strasburku vyhral spor o Rakonu, je to klidne mozne

PROKOP BUBEN 26.5.2008 8:59

V KAŽDÉM PŘÍPADĚ

si mladý čekatel ve sporu s kLausem zadělal na dobrou reputaci v budoucnu......

M. Zima 26.5.2008 8:54

Jasný Jemelík,

Profesor jako blbeček jenom vypadá, ale je to šibal s přehledem a proto to požene po odmítnutí Ústavním soudem do Štrasburku, kvůli diskriminaci presidenta.

Chlape, Vy dokážete sesmolit hovadinu, ale v české svobodě můžete, můžete si i říkat "šalamoun" a chovat se jako debil, což dokazujete tvrzením o Langerově "drzosti", blábolem o jeho "nevědomosti o významu vertikální dělby moci", a vůbec celým článkem s neffovskou erudicí.

J 26.5.2008 8:54

Re: Re: ústava

Ale jo, já myslel ten tvar ústavy po 13 novelizacích (od r. 1990) před rozpadem federace, což ale nic nemění na tom, že ústava musí reflektovat dobu a je-li to nutné musí být novelizována, třeba v tom, bay si jednotliví ústavní činitelé (vyjma ÚS) neosobovali právo svévolného výkladu a aplikace.

Nomen 26.5.2008 8:48

Když je on je neomylný rocker , enviromentalista, znalec literatury, ekonom a všichni nám ho závidí.....

...akorát skončil úspornými balíčky...ale jinak určitě to není žádný tunel papá

Aleš 26.5.2008 8:43

Re: Re: Re: Dušan Neumann IP: 96.253.208.xxx

ten hloupý dotaz jste nemohl myslet vážně.

IH 26.5.2008 8:40

Re: Re: Prezident neučinil ŽÁDNÉ rozhodnutí.

Pane Ladislave, president se nedostal do rozporu s ústavou, protože je jasné, že nikdo nikoho nemůže nutit cokoliv podepsat. To je elementární právo každého. President se ale dostal do rozporu se zdravým rozumem, který praví, že jmenování je věc formální a on nemůže pochybovat o správnosti rozhodnutí orgánů, které jmenování připravují, jinak pochybuje o všem. Už proto že mu chybí možnosti správnost návrhu ověřit.

Ladislav N. 26.5.2008 8:40

Re: ústava

Máte špatné informace. Ústava ČR byla psána někdy v roce 1993.;-)

eva 26.5.2008 8:38

Re: Re: Re: V případě Langera je to

Další chytrý je Vileta. Klaus se podle vás mstil už dopředu nejmenováním, protože tušil, že ho Dušín Langr dá k soudu, že.

AndyO 26.5.2008 8:37

Re: Re: Re: Re: Re: Tenhle článek je děs...

Klaus samozřejmě je v tomto případě šéf...kdo jiný podle vás tím šéfem je?

Odpovědnost má politickou...tak už to ve státech chodí.

Soudy Čr jsou součástí Klausovy firmy. Čekatel zvolil agresivní metodu vymáhání něčeho, na co nemá žádný nárok. Třeba by byl dobrý soudce, ale dostal prezidenta do neřešitelné situace a teď ty jeho poznámky ( "vím, že nebudu jmenován")...no, já bych ho teď tedy taky nejmenovala, dalšího týpka, který používá systém soudnictví v první řadě pro sebe nepotřebujem, stačí, že na to si živíme Brožovou.

eva 26.5.2008 8:35

Re: Re: Re: V případě Langera je to

Já bych tedy prosila, abyste vy vysvětlil, proč se prezident Klaus mstí chudákovi Langrovi? A jak další chytří, jako Ladislav N. např, všechno vědí a znají lépe než Klaus a přitom ho jedním dechem označují za "vrtošivého staříka". Ať si ráčejí domyslet, za co jsou označoováni oni sami. A smetení jiného názoru poukazem že je od fanynek Klause, je tedy hodně laciné a hloupé.

Dušan Neumann 26.5.2008 8:34

Re: Re: Dušan Neumann IP: 96.253.208.xxx

Pokud má pan Langer stejné potíže s češtinou jako vy, pak je to dvojnásobným důvodem k nejmenování. Najděte mi, kde je v ústavě specifikováno, že president nejmenování musí obhájit? Slušnost je chvalitebná vlastnost, ale není to zákonná kategorie.

yton 26.5.2008 8:33

neomylnost

Mnohé je marné přesvědčovat o neomylnosti a neovlivnitelnosti našeho presidenta.

J 26.5.2008 8:29

ústava

A to vám opravdu ani nepřišlo na rozum, že ústava je napsána v některých pasážích špatně, v duchu rozesmátých a solidárních chvil popřevratových, kdy si nikdo ani neuměl představit, že bude existovat opozice proti vládnoucí straně (koalici), nebo prezident nerespektující základní znaky slušnosti, stavící se na pozici vykladače ústavy ve svůj prospěch, Ústavní soud pracující ve vypjatých kauzách vysloveně politicky, neodvolatelná předsedkyně NS beze studu a sebereflexe, nadutí úředníci státu a v neposlední řadě to, z čeho všechno vyrostlo - tedy sprostný lid nehodný jakékoliv demokracie, utápějící se v malosti, zahleděnosti do sebe a svých dvorků; máme, co si zasluhujeme, tedy trpme...

Saul 26.5.2008 8:29

Souhlas s pěkným článkem

R^

Ladislav N. 26.5.2008 8:26

Re: milan007

Držím se výkladu prof. Cepla, spolutvůrce Ústavy ČR a bývalého soudce ÚS. Viz opakovaně odkazovaná diskuse a její obsah...

Ladislav N. :-))) 26.5.2008 8:22

Re: Re: Re: Re: Tenhle článek je děs...

Jenomže Klaus není "šéf", ale jenom figurka, která má formálně jmenovat navržené soudce, neb sám nenese za nic odpovědnost .- na rozdíl od majitele či šéfa firmy. Takhle dopadl na stará kolena člověk, který nám hlásal odpovědnost a svobodu...  ;-P

P.S.: Soudy ČR nejsou Klausova "firma". ;-)

Štváč 26.5.2008 8:18

Nikdo

nechce hradního intrikána trestat ani mu nařizovat jmenování, to jen vy, ochránci hajzlíka demagogickky obcházíte kolem zdůvodnění. Otázka zní : proč jste ho nejmenoval, když soud ty důvody nemůže najít. A Ješita nechce říci, nemůže.

Ladislav N. :-))) 26.5.2008 8:16

Re:...mstivý a vrtošivý stařík ...

Ale pozor, lepší už to nebude, naopak... ;-P

Aleš 26.5.2008 8:15

Re: Re: Re: Dušan Neumann IP: 96.253.208.xxx

Vám snad opravdu není  pomoci- jmenování není nárokové, přečtěte si http://www.nssoud.cz/anonym.php?ID=15385

Ladislav N. 26.5.2008 8:15

Re: Prezident neučinil ŽÁDNÉ rozhodnutí.

Plácáte nesmysly. Právě tím, že prezident Klaus neučinil žádné rozhodnutí, ač rozhodnutí učinit měl, se dostal do rozporu s Ústavou a zákony ČR.

Aleš 26.5.2008 8:13

Re: Re: Re: Dušan Neumann IP: 96.253.208.xxx

Pan prezident se zapletl tím, že v rozporu se zákony ČR odmítl jmenovat p.Langera z důvodu, že mu nebylo 30 let, své nejmenování nedůvodnil , pouze   ministr spravedlnosti oznámil dopisem p. Langerovi, že důvod pro nejmenování byl věk.

Doporučuji se před dalšími výkříky si prostudovat  usnesení NSS http://www.nssoud.cz/anonym.php?ID=15385

miki 26.5.2008 8:13

Re: Klaus má problém se jmenování mladých soudců, ale se jmenováním takového hovada,

Klaus neměl problémy ani se jmenováním takových hovad, jako jsou Špidla, Gross, Paroubek (i když s tím posledním asi malonko měl)

jm0 26.5.2008 8:10

Re: Re: Dušan Neumann IP: 96.253.208.xxx

a tady bych měl jeden technickej dotaz: kupříkladu Čl. 43, (3): Parlament vyslovuje souhlas a) s vysláním ozbrojených sil České republiky mimo území České

republiky

.. znamená to tedy, že vždy musí vyslovit souhlas? I když se tam (mimo území..) opravdu nikomu nechce?

milan007 26.5.2008 8:10

Re: Re: Dušan Neumann IP: 96.253.208.xxx

obávám se , že si ústavu i smysl češtiny vykládáte špatně. Vaše hypotéza by byla správná v případě že by v ústavě bylo napsáno MUSÍ JMENOVAT..............

miki 26.5.2008 8:09

Re: perly

a co když, ó hrůza, se mýlí US, co pak?

AndyO 26.5.2008 8:08

Re: Re: Re: Tenhle článek je děs...

to se tedy spolek Šalamoun moc nenají, Klaus je v oblasti milostí více než skoupý.

Komentátoři uvádějí zajímavé závěry- soudící se skorosoudce nebude soudcem, protože je Klaus ješitný. Co je to za argument? Že Klaus nerad prohrává, o tom není sporu. Kdyby prohrával rád, tak by hrál fotbal za český nároďák a nedělal prezidenta. Vy všichni včetně Balíka z Plzně zřejmě ve chvíli, kdy se kandidát na práci ve vaší firmě rozhodne tuto vymáhat, i když vy ho nechcete přijmout a máte k tomu závažné důvody stejně sklapnete kufry a vyhovíte mu, mně se ale zdá, že normální šéf si lidi vybere sám, nenechá si je nadiktovat Úřadem práce, notabene když je takový pracant nevyhoditelný a bude vás prudit až do smrti.