30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

INKLUZE: Jak ještě zhoršit školství?

Holčičku – říkejme jí třeba S. B. - asi neznáte, ale vsadím se, že ve svém okolí určitě najdete někoho, kdo vám ji v něčem může trochu připomínat...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Braun 11.7.2016 19:36

Demagogie a populismus autorky? Ano.

Plně souhlasím s paní Václavíkovou níže. Buď se jedná o neznalost ze strany paní Šichtařové, to by byla ta lepší možnost. Ta horší je, že bez ohledu na fakta paní Šichtařová brnká na populistickou strunu a používá k tomu demagogické argumenty.

A ten srdcervoucí příběh, ale no tak. Mohu z vlastní zkušenosti proti postavit příběh chlapce s podobnými problémy. Rodiče mu neřekli jinak než motorová myš, pravda s láskou, ale jeho chování to vystihovalo dokonale. Myslím, že natrvalo zakotvili až ve třetí základní škole, kde byli o něco osvícenější a trpělivější učitelé a vedení. No a tenhle "problémový" žák dokončil velmi dobře první ročník vysoké školy a chystá se na roční pobyt na škole v zahraničí.

M. Prokop 11.7.2016 21:25

Re: Demagogie a populismus autorky? Ano.

Čili píšete prakticky totéž, co pí Šichtařová ...

J. Kanioková 11.7.2016 19:14

1***

J. Jurax 11.7.2016 15:19

Bezvýhradný souhlas

Není co dodat - leda snad profil ministryně, co tu hovadinu prosazuje (http://www.msmt.cz/ministerstvo/ministr-2):

Absolventka doktorského studijního programu na Masarykově univerzitě v Brně se zaměřením na ústavní právo, teorii práva a správní právo.

Profesní zkušenosti: Působila jako právnička Magistrátu města Brna. Od roku 2002 do 2012 pracovala v Kanceláři veřejného ochránce práv jako vedoucí právního odboru ombudsmanů Otakara Motejla a Pavla Varvařovského. Mezi lety 2013 a 2014 zastávala pozici ředitelky legislativního odboru v Kanceláři Senátu Parlamentu ČR. Poté se stala náměstkyní ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Jiřího Dienstbiera a zároveň místopředsedkyní Legislativní rady vlády, kde působí doposud.

Kateřina Valachová působila také jako členka Komise pro správní právo Legislativní rady vlády nebo byla členkou Výboru pro sociální, kulturní a hospodářská práva Rady vlády pro lidská práva. Přednášela také na Katedře správní vědy a správního práva Masarykovy univerzity Brno (teorie práva a ústavní a správní právo).

Ergo - na základní škole ani jinde nikdy neučila, vzdělání na to nemá - vzděláním je právnička, profesí politička. Akorát plní politické zadání nějakých hňupů.

P. Čech 11.7.2016 19:12

Re: Bezvýhradný souhlas

Ale tak to přece u nás od roku 1993 obecně chodí. Ve funkcích, které mají řídit stát se vyskytují obvykle diletanti, lidé, kteří ničemu nerozumí, zato jsou loajální svým politickým stranám. Výjimky tvoří pouze někteří poslanci za ANO, zejména pan Babiš, který je zároveň ve funkci ministra, Ostatní ministři, včetně ministerského předsedy snad až na pana Ťoka, Pelikána,Brabce a paní Šlechtovo jsou ničemu nerozumějící politici.. Největším diletantem je Jiří Dientsbier, následovaný hned panem Sobotkou. To jsou lidé, kteří nejen že ničemu nerozumí, ale nikdy v životě ani smysluplně nepracovali. Jejich t.zv. političtí náměstci (naprosto zbytečné a zbytečně placené funkce) jsou na tom stejně. A potom to má k něčemu pořádnému vést!

M. Malovec 11.7.2016 12:49

A co asistenti,

budou sedět vzadu nebo u tabule, budou mluvit do výkladu učitele, budou vyrušovat ostatní děti? Stanou se i z ostatních obětí ministryně školství nedouci, jako asi je i ona?

J. Václavíková 11.7.2016 12:55

Re: A co asistenti,

Pro nedouky Vašeho typu- asistenti tu už drahně let fungují. Běžte se jich zeptat, kde sedí.

M. Červeňák 11.7.2016 13:21

Sedí tam, kde sedí ti, kterým asistují.

Tedy ve škamně oslovské...

P. Vaňura 11.7.2016 15:03

Re: A co asistenti,

Ti asistenti by mě zajímali. Zejména jejich působení při běžné vyučovací hodině. Ostatně, já vím, že jich je beznadějně MÁLO...

Učitelky v praktických a jiných podobných školách mají samozřejmě vystudovánu speciální pedagogiku. Jaké vzdělání má PRŮMĚRNÝ asistent???

J. Jurax 11.7.2016 15:25

Re: A co asistenti,

Ehm - jenže tihle asistenti mají za úkol pomoci překonávat fyzické bariéry - ochrnutí, hluchotu, slepotu a tak podobně.

Asistent dítě s ADHD syndromem v hodině asi neukázní, stejně jako v hodině nepomůže děcku s IQ na hranici debility.

A samozřejmě - asistentů je málo už teď. Jednak na ně v rozpočtu škol nejsou peníze a jednak samotní asistenti rozhodně nejsou rozmazlováni vysokými platy.

M. Krutý 12.7.2016 16:26

Re: A co asistenti,

to, co píšete, není jednoduše pravda. Asistent samozřejmě může výrazně pomoci i dítěti s ADHD. ADHD není "neposednost" ale porucha pozornosti, která má celou řadu projevů a neposednost je jenom jedním z možných. Zásadní problém je, že těmto věcem ve skutečnosti málokdo rozumí, ale každý je na ně odborník. I tady...

J. Václavíková 11.7.2016 12:39

Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

anebo situaci ve skutečnosti zná a pouze se podbízí čtenáři?

,, Na straně podivné filozofie, kterou jsme okopírovali od EU. Filozofie, že za každou cenu děti, které nemohou za své zvláštnosti, integrujeme s dětmi průměrnými."

Valachová nijak necpe děti ,,se zvlášnostmi" do škol běžných, jí iniciovaná změna znamená jen tolik, že na dítě ,,se zvláštností" vyhrazené prostředky půjdou za dítětem nejen do školy speciální, ale i do školy běžné, pokud se pro ni rodiče po zvážení situace svobodně rozhodnou. On se totiž ani po jejím rozhodnutí nijak nezměnil počet dětí, které ,,jsou v inkluzi". Jenže skutečná pravda je příliš obyčejná a blbě se na ni píšou hysterické články.

J. Jurax 11.7.2016 16:14

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

Ehm - a co bude se zvláštními školami?

Počtěte si na http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/apiv_2016_2018.pdf ... mj. o osudu stávajících zvláštních škol zde není ani slovo.

Zajímavé je i http://demagog.cz/diskusie/357/inkluze-na-skolach; tam lze nalézt, že se na běžných ZŠ mohou pro žáky s postižením udělat extra třídy - cituji "Druhou největší skupinu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami skutečně tvoří žáci s mentálním postižením, včetně těch s lehkým mentálním postižením (LMP). U nich je důležité posoudit, nakolik jim jejich zdravotní stav umožní vzdělávání v základní škole s využitím podpůrných opatření. Mezi ta patří jak výuka ve spolupráci se speciálním pedagogem, tak případná podpora asistentem pedagoga, zařazení předmětů speciálně pedagogické péče i úprava vzdělávacích obsahů a výstupů ze vzdělávání. Případně je možné zvážit, zda je pro jejich vzdělávání vhodné zvolit speciální třídu základní školy, jejíž minimální kapacita jsou čtyři žáci. Tato forma je nová, umožňuje sociální integraci těchto žáků a přitom respektování jejich zdravotního stavu i sociální situace." - konec citátu. Hm ... integrovat se ale bude, ale taky je "úprava vzdělávacích obsahů a výstupů ze vzdělávání" ... takže v zásadě malá blbšulka ve velké normální škole ...

J. Jurax 11.7.2016 16:21

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

A ještě - http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/spolecne-vzdelavani-a-jeho-medialni-zkratky_372508.html?showTab=diskutovane

Tam lze nalézt - a to článek je psán ku podpoře inkluze - i toto, cituji - "V současné době je ve školách běžně pět až sedm, ale někdy i více integrovaných žáků. Prováděcí vyhláška stanovuje jako vhodnou hranici pět žáků, pro děti se závažnějšími speciálními vzdělávacími potřebami pak čtyři žáky na třídu. Přitom se počítá jak s možností snižování počtu žáků ve třídě- například při pěti integrovaných žácích je možné snížit celkový počet žáků ve třídě až na 20. Víme, že to ale vždy možné nebude (spádová škola, velikost tříd, organizace školního roku atd.), proto vyhláška č.27/2016 Sb., dává možnost řediteli školy posílit výuku v takové třídě, a to nejen navýšením hodin pro asistenta pedagoga, ale také poskytnutím financí na úvazek dalšího pedagoga nebo speciálního pedagoga." - konec citátu.

Jen bych nerad, aby mé dítě - vzhledem k mému datu narození tedy spíš už vnouče - mělo smůlu a spadlo do takové třídy s až čtyřmi integrovanými žáky, respektive do třídy, kde by pětinu tvořili integrovaní žáci (při pěti integrovaných žácích je možné snížit celkový počet žáků ve třídě až na 20).

M. Vondráček 11.7.2016 16:48

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

Pokud vím paní Václavíková , odborná veřejnost mluví o inkluzi dosti s despektem. Ale to Vám, pachatelům dobra vůbec nevadí .

A když už jsme u hysterie , autorka ji projevuje podstatně méně než Vy . Jen má na věc názor odlišný než Vy a paní ministryně. Asi proto to bude hysterka ....

P. Aron 11.7.2016 18:00

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

Moc bych Vám přál, abyste podobný případ zažila v praxi. Mám mezi známými hodně učitelů a po to co píše paní Šichtařová by e myslím podepsali. Jak by se Vám líbilo, kdyby Vaše dítě chodilo do třídy, kde budou 2-3 podobní ?

J. Kyselková 11.7.2016 10:33

Paní ministryně Valachová

řádí jak splašená kobyla. Pohromou budou i povinné výkazy sportovních projektů škol. Příkazy, restrikce, zátěž.

K. Janyška 11.7.2016 9:50

Školství bez výuky teorie spontánního řádu, tedy podstaty

všeho, je poloviční. Plodí jen vyučence v oboru, ne vzdělance... Dzp.

P. Lenc 11.7.2016 9:46

Dík za článek.

Ona nám ta povedená dvojice Marksová a Diensbier do konce volebního období provedou ještě mnoho taškařic. A to jsem zapoměl na soudružku Šabatovou.

P. Lenc 11.7.2016 11:03

Re: Dík za článek.

Ona ta Valachová jede pouze v lajně vytvořené výše jmenovaným kolektivem, nemůže přece být horší.

J. Chaloupka 11.7.2016 9:46

Proč vlastně vznikly školy?

No když bylo potřeba více lidí naučit číst, psát a počítat, tak tak byly zřízeny laické školy, aby jeden učitel mohl naučit více dětí. Systém jedno dítě - jeden učitel - fungoval v bohatých rodinách. Soudím, že k tomu směřujeme, resp. dovoluji si předvídat, jak ta slavná inkluze dopadne: bohatí dají děti do soukromých škol, kde žádní "momentálně zaostalí" nebudou a chudým zbude "džungle před tabulí". Kdo je příliš mladý, aby rozuměl, ať si to najde. Určitě o tom bude někde na netu zmínka.

R. Langer 11.7.2016 10:05

Re: Proč vlastně vznikly školy?

No, ono jde právě spíš o tu disciplínu při výuce, kde prostě problémoví jedinci nemají co dělat, a má s nimi být patřičně naloženo. Ať už se jedná o nezaviněné zdravotní problémy, či prostě o "kriminální" chování. Uvedené problémy je samozřejmě nutné řešit individuálně. Ale ŘEŠIT.

B. Volarik 11.7.2016 8:17

Jak to dělají jinde...

Třeba v Northridge, CA. Moje žena je učitelkou v mateřské školce (mnoho let, musela si kdysi na to opatřit vzdělání). Občas se u nich ve školce objeví třeba autistické dítě. Učitelky nesmějí rodičům říct, že je dítě autista, nejsou oprávněny diagnosovat. Ale je jejich povinností (především lidskou i když ne zákonem předepsanou) rodiče upozornit a doporučit vyšetření děcka odborníkem. Pokud je diagnosa pozitivní, dítě jde do zvláštní školy (školky), kde je mu poskytnuta POMOC. Ano, POMOC! Děti s určitými problémy nepotřebují inkluzi - potřebují pomoc. Kvalifikovanou, profesionální pomoc. Děti pak snadněji zvládají svůj problém, jejich funkčnost se velmi výrazně zvyšuje, lépe a rychleji se pak vyvíjejí. U dětí asiatů je problém v tom, že asiatští rodiče nechápou mentální problémy jako něco, s čím se dá vhodnou péčí něco dělat. Chápou to jako stigma. Oni se strašně bojí "ztráty tváře". Problémy dítěte se snaží ignorovat, žijí ve stavu neustálého zapírání skutečnosti Trpí pak všichní: Učitelky ve školce, rodiče...a v první řadě DÍTĚ!!! Dítě nepotřebuje předstírání, že je všechno v pořádku, že si učitelka na dítě zasedla a pod, dítě potřebuje POMOC. Odpírat mu ji nevyužitím instituce, specialisované na takové problémy, je zločinem na dítěti páchaným. Tady se tomu říká "special needs" - zvláštní potřeby. Péči a pomoc poskytují státní zaměstnanci a instituce, platí se to z našich daní. Fajn, rád vidím takové použití mých daní!

K. Frauknecht 11.7.2016 9:37

Re: Jak to dělají jinde...

Je potěšující zjištění, že v té Emerice zjevně není všechno na levačku :-).

P. Lenc 11.7.2016 9:49

Re: Jak to dělají jinde...

Nojo, ale mají tam ten impérialismus, ten, jak se to, aha, VolStrýt a bijou ty černý chudáky.

K. Frauknecht 11.7.2016 10:04

Re: Jo jo, všechno je už jinak :.-))

Impérialismus je skoro všude, VolStrýt nahrazujou centrální banky a s tím bitím černých chudáků to je taky jináč!

P. Lenc 11.7.2016 11:01

Re: Jo jo, všechno je už jinak :.-))

No jo, ale stejně za všechno mohou "ti Američané".Ti druzí na které poukazujete to vše mají a konají "v zájmu obyčejného člověka", zatím co ti zlí amíci to dělají jenom kvůli "těm Američanům".A to je ten "obrovský rozdíl", který tak dobře chápe levicově smýšlející občan.

Z. Koutecký 11.7.2016 9:44

Re: Jak to dělají jinde...

Ano, pane Volariku, musím konstatovat, že jste přesně vystihl jediný správný pohled na tuto problematiku. Ano, ty děti potřebují pomoc, kvalifikovanou pomoc. Pomoc odpovídající jejich hendikepu. Třídy tak do 10 žáků, speciálně vyškolení učitelé, kteří navíc musí mít určité osobní vlastnosti, ne každý to psychicky zvládne, asistenti. Znám dobře takové školy i u nás, jenže je to drahé a ušetřit převážnou část z těch 14 miliard, co to ročně stojí, je velmi lákavé. Navíc postavíme krásnou antidiskriminační Potěmkinovu vesnici pro lidskoprávní organizace. Tomu může těžko naše mlaskající vláda odolat.

J. Jurax 11.7.2016 16:37

Re: Jak to dělají jinde...

Hm - někde jsem četl, znalejší nechť mne opraví - že ta inkluze nebude zadarmo, že bude páčit cca miliardu na zavedení ... ale nemám odkaz, mohu se mýlit ...

V. Novák 11.7.2016 12:22

Čili "jinde" to dělají zhruba tak, jak v ČSSR za socialismu.

Pro děti, které potřebují pomoc, je tu škola pomocná.

S možností přestupu tam i zpátky, pokud se problémy dítěte podaří zvládnout.