16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

INKLUZE: Jak ještě zhoršit školství?

Holčičku – říkejme jí třeba S. B. - asi neznáte, ale vsadím se, že ve svém okolí určitě najdete někoho, kdo vám ji v něčem může trochu připomínat...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Krutý 12.7.2016 16:26

Re: A co asistenti,

to, co píšete, není jednoduše pravda. Asistent samozřejmě může výrazně pomoci i dítěti s ADHD. ADHD není "neposednost" ale porucha pozornosti, která má celou řadu projevů a neposednost je jenom jedním z možných. Zásadní problém je, že těmto věcem ve skutečnosti málokdo rozumí, ale každý je na ně odborník. I tady...

Z. Lapil 11.7.2016 22:18

Re: Výsledek inkluze?

Čeho že je to důsledek? Nesvobody. Každé dítě, i to nejatypičtější = nejproblematičtější, "MUSÍ" chodit do klasické školy, kde se MUSÍ učit stejné věci stejným způsobem ve stejný okamžik, jako všichni ostatní. První musí jsem dal do uvozovek, protože momentálně sice existují lecjaké alternativy, ale jak je člověk začne obhajovat, sesype se na něj ne ministerstvo, ale "prostej lid", přičemž základní argument je, že když nebudeme nad dětmi práskat bičem, nebudou nic dělat.

Jako kdyby všichni zapomněli, že zvědavost čili touha poznávat nové neboli učit se je jednou ze základních vlastností mláďat. U lidí dokonce většinou přetrvává do dospělosti.

Poznámka na okraj: klasická škola "neumí" děti mimo širší průměr. Problémy jsou s... jak to říct a neurazit... se zlobivými a hloupými, ale podobně nefunkční je klasická škola i v případech dětí zvlášť schopných. Mně aspoň nepřipadá rozumné, když se takoví dopoledne poflakují, aby neutekli pomalejším, než jsou sami, a svůj potenciál mohou využít teprv po skončení vyučování, ať už individuálně, nebo v nějakých kroužcích.

M. Prokop 11.7.2016 21:25

Re: Demagogie a populismus autorky? Ano.

Čili píšete prakticky totéž, co pí Šichtařová ...

V. Braun 11.7.2016 19:36

Demagogie a populismus autorky? Ano.

Plně souhlasím s paní Václavíkovou níže. Buď se jedná o neznalost ze strany paní Šichtařové, to by byla ta lepší možnost. Ta horší je, že bez ohledu na fakta paní Šichtařová brnká na populistickou strunu a používá k tomu demagogické argumenty.

A ten srdcervoucí příběh, ale no tak. Mohu z vlastní zkušenosti proti postavit příběh chlapce s podobnými problémy. Rodiče mu neřekli jinak než motorová myš, pravda s láskou, ale jeho chování to vystihovalo dokonale. Myslím, že natrvalo zakotvili až ve třetí základní škole, kde byli o něco osvícenější a trpělivější učitelé a vedení. No a tenhle "problémový" žák dokončil velmi dobře první ročník vysoké školy a chystá se na roční pobyt na škole v zahraničí.

J. Kanioková 11.7.2016 19:14

1***

P. Čech 11.7.2016 19:12

Re: Bezvýhradný souhlas

Ale tak to přece u nás od roku 1993 obecně chodí. Ve funkcích, které mají řídit stát se vyskytují obvykle diletanti, lidé, kteří ničemu nerozumí, zato jsou loajální svým politickým stranám. Výjimky tvoří pouze někteří poslanci za ANO, zejména pan Babiš, který je zároveň ve funkci ministra, Ostatní ministři, včetně ministerského předsedy snad až na pana Ťoka, Pelikána,Brabce a paní Šlechtovo jsou ničemu nerozumějící politici.. Největším diletantem je Jiří Dientsbier, následovaný hned panem Sobotkou. To jsou lidé, kteří nejen že ničemu nerozumí, ale nikdy v životě ani smysluplně nepracovali. Jejich t.zv. političtí náměstci (naprosto zbytečné a zbytečně placené funkce) jsou na tom stejně. A potom to má k něčemu pořádnému vést!

P. Aron 11.7.2016 18:05

Re: Výsledek inkluze?

Souhlas, když ono to sociální inženýrství je tak krásné !

P. Aron 11.7.2016 18:00

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

Moc bych Vám přál, abyste podobný případ zažila v praxi. Mám mezi známými hodně učitelů a po to co píše paní Šichtařová by e myslím podepsali. Jak by se Vám líbilo, kdyby Vaše dítě chodilo do třídy, kde budou 2-3 podobní ?

M. Vondráček 11.7.2016 16:48

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

Pokud vím paní Václavíková , odborná veřejnost mluví o inkluzi dosti s despektem. Ale to Vám, pachatelům dobra vůbec nevadí .

A když už jsme u hysterie , autorka ji projevuje podstatně méně než Vy . Jen má na věc názor odlišný než Vy a paní ministryně. Asi proto to bude hysterka ....

J. Jurax 11.7.2016 16:37

Re: Jak to dělají jinde...

Hm - někde jsem četl, znalejší nechť mne opraví - že ta inkluze nebude zadarmo, že bude páčit cca miliardu na zavedení ... ale nemám odkaz, mohu se mýlit ...

J. Jurax 11.7.2016 16:21

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

A ještě - http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skolstvi/spolecne-vzdelavani-a-jeho-medialni-zkratky_372508.html?showTab=diskutovane

Tam lze nalézt - a to článek je psán ku podpoře inkluze - i toto, cituji - "V současné době je ve školách běžně pět až sedm, ale někdy i více integrovaných žáků. Prováděcí vyhláška stanovuje jako vhodnou hranici pět žáků, pro děti se závažnějšími speciálními vzdělávacími potřebami pak čtyři žáky na třídu. Přitom se počítá jak s možností snižování počtu žáků ve třídě- například při pěti integrovaných žácích je možné snížit celkový počet žáků ve třídě až na 20. Víme, že to ale vždy možné nebude (spádová škola, velikost tříd, organizace školního roku atd.), proto vyhláška č.27/2016 Sb., dává možnost řediteli školy posílit výuku v takové třídě, a to nejen navýšením hodin pro asistenta pedagoga, ale také poskytnutím financí na úvazek dalšího pedagoga nebo speciálního pedagoga." - konec citátu.

Jen bych nerad, aby mé dítě - vzhledem k mému datu narození tedy spíš už vnouče - mělo smůlu a spadlo do takové třídy s až čtyřmi integrovanými žáky, respektive do třídy, kde by pětinu tvořili integrovaní žáci (při pěti integrovaných žácích je možné snížit celkový počet žáků ve třídě až na 20).

J. Jurax 11.7.2016 16:14

Re: Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

Ehm - a co bude se zvláštními školami?

Počtěte si na http://www.vzdelavani2020.cz/images_obsah/dokumenty/apiv_2016_2018.pdf ... mj. o osudu stávajících zvláštních škol zde není ani slovo.

Zajímavé je i http://demagog.cz/diskusie/357/inkluze-na-skolach; tam lze nalézt, že se na běžných ZŠ mohou pro žáky s postižením udělat extra třídy - cituji "Druhou největší skupinu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami skutečně tvoří žáci s mentálním postižením, včetně těch s lehkým mentálním postižením (LMP). U nich je důležité posoudit, nakolik jim jejich zdravotní stav umožní vzdělávání v základní škole s využitím podpůrných opatření. Mezi ta patří jak výuka ve spolupráci se speciálním pedagogem, tak případná podpora asistentem pedagoga, zařazení předmětů speciálně pedagogické péče i úprava vzdělávacích obsahů a výstupů ze vzdělávání. Případně je možné zvážit, zda je pro jejich vzdělávání vhodné zvolit speciální třídu základní školy, jejíž minimální kapacita jsou čtyři žáci. Tato forma je nová, umožňuje sociální integraci těchto žáků a přitom respektování jejich zdravotního stavu i sociální situace." - konec citátu. Hm ... integrovat se ale bude, ale taky je "úprava vzdělávacích obsahů a výstupů ze vzdělávání" ... takže v zásadě malá blbšulka ve velké normální škole ...

J. Jurax 11.7.2016 15:25

Re: A co asistenti,

Ehm - jenže tihle asistenti mají za úkol pomoci překonávat fyzické bariéry - ochrnutí, hluchotu, slepotu a tak podobně.

Asistent dítě s ADHD syndromem v hodině asi neukázní, stejně jako v hodině nepomůže děcku s IQ na hranici debility.

A samozřejmě - asistentů je málo už teď. Jednak na ně v rozpočtu škol nejsou peníze a jednak samotní asistenti rozhodně nejsou rozmazlováni vysokými platy.

J. Jurax 11.7.2016 15:19

Bezvýhradný souhlas

Není co dodat - leda snad profil ministryně, co tu hovadinu prosazuje (http://www.msmt.cz/ministerstvo/ministr-2):

Absolventka doktorského studijního programu na Masarykově univerzitě v Brně se zaměřením na ústavní právo, teorii práva a správní právo.

Profesní zkušenosti: Působila jako právnička Magistrátu města Brna. Od roku 2002 do 2012 pracovala v Kanceláři veřejného ochránce práv jako vedoucí právního odboru ombudsmanů Otakara Motejla a Pavla Varvařovského. Mezi lety 2013 a 2014 zastávala pozici ředitelky legislativního odboru v Kanceláři Senátu Parlamentu ČR. Poté se stala náměstkyní ministra pro lidská práva, rovné příležitosti a legislativu Jiřího Dienstbiera a zároveň místopředsedkyní Legislativní rady vlády, kde působí doposud.

Kateřina Valachová působila také jako členka Komise pro správní právo Legislativní rady vlády nebo byla členkou Výboru pro sociální, kulturní a hospodářská práva Rady vlády pro lidská práva. Přednášela také na Katedře správní vědy a správního práva Masarykovy univerzity Brno (teorie práva a ústavní a správní právo).

Ergo - na základní škole ani jinde nikdy neučila, vzdělání na to nemá - vzděláním je právnička, profesí politička. Akorát plní politické zadání nějakých hňupů.

P. Vaňura 11.7.2016 15:03

Re: A co asistenti,

Ti asistenti by mě zajímali. Zejména jejich působení při běžné vyučovací hodině. Ostatně, já vím, že jich je beznadějně MÁLO...

Učitelky v praktických a jiných podobných školách mají samozřejmě vystudovánu speciální pedagogiku. Jaké vzdělání má PRŮMĚRNÝ asistent???

M. Červeňák 11.7.2016 13:21

Sedí tam, kde sedí ti, kterým asistují.

Tedy ve škamně oslovské...

M. Červeňák 11.7.2016 13:19

Ale tak furt nebrečte, Malečku jeden nešťastnej

Třeba vám tam toho lesnickýho huhlu příště zvolej...

J. Václavíková 11.7.2016 12:55

Re: A co asistenti,

Pro nedouky Vašeho typu- asistenti tu už drahně let fungují. Běžte se jich zeptat, kde sedí.

M. Malovec 11.7.2016 12:49

A co asistenti,

budou sedět vzadu nebo u tabule, budou mluvit do výkladu učitele, budou vyrušovat ostatní děti? Stanou se i z ostatních obětí ministryně školství nedouci, jako asi je i ona?

J. Václavíková 11.7.2016 12:39

Tak nevím. Je to jen projev hlouposti pisatelky,

anebo situaci ve skutečnosti zná a pouze se podbízí čtenáři?

,, Na straně podivné filozofie, kterou jsme okopírovali od EU. Filozofie, že za každou cenu děti, které nemohou za své zvláštnosti, integrujeme s dětmi průměrnými."

Valachová nijak necpe děti ,,se zvlášnostmi" do škol běžných, jí iniciovaná změna znamená jen tolik, že na dítě ,,se zvláštností" vyhrazené prostředky půjdou za dítětem nejen do školy speciální, ale i do školy běžné, pokud se pro ni rodiče po zvážení situace svobodně rozhodnou. On se totiž ani po jejím rozhodnutí nijak nezměnil počet dětí, které ,,jsou v inkluzi". Jenže skutečná pravda je příliš obyčejná a blbě se na ni píšou hysterické články.

V. Novák 11.7.2016 12:22

Čili "jinde" to dělají zhruba tak, jak v ČSSR za socialismu.

Pro děti, které potřebují pomoc, je tu škola pomocná.

S možností přestupu tam i zpátky, pokud se problémy dítěte podaří zvládnout.

P. Maleček 11.7.2016 11:18

Re: Inkluze už za Zemanova dětství.

No na Zemana jak zadek na hrnec sedí Masarykovo povzdechnutí - tož demokracii bychom měli, teď ještě nějaké ty demokraty.

Kdyby tu nějací byli, tak musela být Zemanova prezidentská volba pro řadu podvodů a lží zrušena. Ono mít jen formální demokracii (možnost volit) bez demokratické náplně (demokraticky konat) je na prd. A zástěrka pro jen demokracií se maskující totalitáře, čehož je Zeman klasickou ukázkou.

P. Čech 11.7.2016 11:12

Re: Inkluze už za Zemanova dětství.

Já nastoupil do školy v roce 1951. Žádná inkluze tam neexistovala. A to jsem až do 8. třídy vyměnil 3 školy.

P. Lenc 11.7.2016 11:03

Re: Dík za článek.

Ona ta Valachová jede pouze v lajně vytvořené výše jmenovaným kolektivem, nemůže přece být horší.

P. Lenc 11.7.2016 11:01

Re: Jo jo, všechno je už jinak :.-))

No jo, ale stejně za všechno mohou "ti Američané".Ti druzí na které poukazujete to vše mají a konají "v zájmu obyčejného člověka", zatím co ti zlí amíci to dělají jenom kvůli "těm Američanům".A to je ten "obrovský rozdíl", který tak dobře chápe levicově smýšlející občan.

J. Kyselková 11.7.2016 10:33

Paní ministryně Valachová

řádí jak splašená kobyla. Pohromou budou i povinné výkazy sportovních projektů škol. Příkazy, restrikce, zátěž.

M. Valenta 11.7.2016 10:25

Re: Inkluze už za Zemanova dětství.

Za mě tedy existovala. Do školy jsem nastoupil v r. 1963 a spolu se mnou Milan F. Ten splňoval celých devět let snad všechny ty dnes pojmenované dysfukce a k tomu chodil permanentně čtvrt hodiny po zahájení vyučování. Na konci školního roku vyfasoval pravidelně dudku za pozdní příchody a pro vysvědčení i pro tu důtku se dostavil kdy? No přece taky pozdě. Předesílám, že to nebyla zvláštní škola.

R. Langer 11.7.2016 10:05

Re: Proč vlastně vznikly školy?

No, ono jde právě spíš o tu disciplínu při výuce, kde prostě problémoví jedinci nemají co dělat, a má s nimi být patřičně naloženo. Ať už se jedná o nezaviněné zdravotní problémy, či prostě o "kriminální" chování. Uvedené problémy je samozřejmě nutné řešit individuálně. Ale ŘEŠIT.

K. Frauknecht 11.7.2016 10:04

Re: Jo jo, všechno je už jinak :.-))

Impérialismus je skoro všude, VolStrýt nahrazujou centrální banky a s tím bitím černých chudáků to je taky jináč!

R. Langer 11.7.2016 9:58

Re: Škola má především rozvíjet talent dítěte

Tady bude myšlen spíše ten rozvod. ;-)