25.6.2024 | Svátek má Ivan


Diskuse k článku

HODNOTY: Slabost a síla

Měli bychom šetřit nálepkou „proruský“. Přijde mi, že je jí najednou všude moc. Zejména politici by s ní měli šetřit. Neschopnost prosadit svou politiku nemusí znamenat, že se oponenti či kritici dívají zamilovaně směrem k Moskvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Laurencikova 23.2.2024 21:47

Takže ani vy nevíte, co jsou to ty naše hodnoty. Já vám trochu pomůžu: Dnes jsem četla článek o tom, jak v Berlíně připravují ve školkách mistnosti, kde se mají deti učit onanovat. Zítra vám sem dám link, dnes už ne. To není první případ, to už běží i jinde. To je Západ, to jsou "naše hodnoty"? Tak za to já se stydím!

J. Majzlík 23.2.2024 21:45

Je potřebné zde napovědět, kde je to "jinde". Abych měl představu, s kým nebo s čím je po letech urputných bojů pravdy a lásky proti lži a nenávisti se srovnávat.

P. Diviš 23.2.2024 21:19

Chtěli rychle vyhrát, ale neprošlo jim to.

P. Diviš 23.2.2024 21:18

Obnovit imperiální ruské hranice a pro jistotu, urvat ještě něco navíc.

Ruská strana to vnímá klasicky, z pozice paranoi, mesiáštví a imperialismu.

P. Diviš 23.2.2024 21:16

Jurax byl rychlejší.

Kromě toho, odkazy z dob bolševíka internet nenajde a stejně to i tehdy bylo známo každému, kdo se zajímal. V sedmdesátých, spíš začátkem, jsme s tím pěkně potýrali dějepisáře na gymplu. Prostým dotazem, kdo na koho v sovětsko-finské válce zaútočil. Neodpověděl, dnes se zpětně ani nedivím.

P. Diviš 23.2.2024 21:13

Beneš byl zvyklý politicky jednat, za všech okolností. Doufal, že uhádá menší průser. Nepodařilo se mu to.

P. Diviš 23.2.2024 21:10

Je to málo a nestačí. Což mi ale nebrání vidět, že prakticky v celém zbývajícím světě je to horší.

P. Diviš 23.2.2024 21:09

I pro vás a ty vaše zdejší hámotiny.

P. Diviš 23.2.2024 21:08

Máte to těžké, s takovými představami. Až se divím, že se nebojíte to sem napsat. Takže to asi nebude tak tragické. Pokud je někde nacismus, je to v Rusku (ale IMHO je to tam podobnější fašismu) :-P

P. Diviš 23.2.2024 21:05

Taky mám to slovo nerad, ale přečetl jsem a převážně souhlasím.

J. Hudec 23.2.2024 21:04

Jakmile někdo použije hned v úvodu supermódní slovo "dechberoucí", hned je jasné, že jede na módní volně.

Dál číst netřeba, protože mi to úplně vzalo dech.

:-P

M. Novák 23.2.2024 20:32

Tak se tam odstěhujte a můžete nám napsat ;-D

Za bývalého režimu se říkal vtip o chlapíkovi který emigroval do Sovětského svazu a pak napsal domů: Mám se tu dobře, dobře mi tak. Rusko jako oficiální nástupce Sovětského svazu který Putin obdivuje a chce obnovit v hranicích RVHP se zas tak moc nezměnilo.

A. Jaroš 23.2.2024 20:17

R^

A. Teplý 23.2.2024 19:58

Odkaz je v zásadě správný - jen není z Vaší reakce jasné, který fakt myslíte.

Já jsem neměl na mysli "Benešovu diplomacii" - která nemusí být považována za "oficiální".

Měl jsem na mysli skutečnost, že Československá vláda Francii a Británii odsouhlasila odstoupení území ještě před Mnichovem (v odkazu je také uvedeno).

Tj. pro Daladiera a Chamberlaina v Mnichově byla ztráta území věcí, kterou československá strana již akceptovala.

Vy máte pocit, že je to takto většinově prezentováno - že ČSR "kapitulovala" už před Mnichovem ?

O. Kaucký 23.2.2024 19:51

Už se za názory také zase „šmíruje” a zavírá, tak už to s tou svobodou není úplně v pořádku.

O. Kaucký 23.2.2024 19:48

Je to divné, dříve pan Čermák psal články, které byly vtipné a čtivé, ale to už je dávno. Asi se také dal na propagandu.

A. Teplý 23.2.2024 19:46

Máte pravdu v tom, že úplně zatajeno to není (hranice Ruska před 1. světovou) - je to obvykle malá poznámka uprostřed textu.

Nicméně nikde to není dáno do souvislosti - že všechny 3 jmenované Stalinovi expanze se snažily obnovit hranice carského Ruska - získat zpět území ztracené v roce 1917.

Prakticky všude je to (parafrázuji) "nevyprovokovaná agrese". Jako Ukrajina.

Když tento kontext neuvedte - těžko můžete pochopit, jak to vnímá ruská strana.

J. Kostelanský 23.2.2024 19:22

Evropská unie si chová Krakena v podobě Ukrajiny. Jestli Ukrajina tuhle válku prohraje a přijde o východní a jižní část včetně přístupu k Azovskému a Černému moři, zavládne na Ukrajině obrovská frustrace. Umocněna tím, že Ukrajinci Západu bezmezně důvěřovali a v důsledku toho přišli téměř o všechno: na Ukrajině zůstanou jen staří, nemocní a invalidé; ženy a děti jsou již dávno na Západě. Celá generace mladých Ukrajinců v nejproduktivnějším věku leží již teď na hřbitovech. Kdo bude na Ukrajině s obrovskou korupcí chtít žít a platit astronomické dluhy za dodané zbraně? I po válce bude na Ukrajině tolik zbraní, že s nimi budou moct celá léta zásobovat nejen EU. Je docela možné, že nenávist Ukrajinců vůči Rusům se promění v nenávist vůči Západu. To pak nechci ani domýšlet důsledky...

O budoucnosti se vždycky spolehlivě dá říct jen jedno: všechno nakonec dopadne jinak než si kdokoli umí teď představit.

J. Kostelanský 23.2.2024 19:22

Obecně se dá konstatovat, že neprobíhá europeizace Ukrajiny, ale rychle a mohutně probíhá ukrajinizace Evropské unie. Čím je nějaký stát zeměpisně blíže k Ukrajině, tím je tahle ukrajinizace silnější.

To je nesmysl a určitě ruská propaganda, řeknete si. Zkusme si to ale rozměnit na drobné: kdokoli s jiným, "nesprávným" názorem je pokládán za ruského švába, vlastizrádce a často je v diskuzích vybízen k vystěhování do Ruska. Zabíjení na frontě, zejména Rusů, je v "mainstreamových médiích" oslavováno - videa jsou umístěná na titulní straně. Běžně se objevují názory, že na Rusko by měly být shozeny jaderné zbraně. Názory ve veřejnoprávních médiích i v diskuzích pod články jsou cenzurovány, a existují black-listy lidí, kteří se v nich nesmí objevit. Slovník novinářů, politiků, ale hlavně diskutérů neuvěřitelně zhrubl. Za "nesprávný" názor se pořádají mediální lynče - naposledy na herce Michala Novotného. Hlavní pracovní metodou novinářů je modelování paralelní reality, která je čím dál tím víc vzdálená od té skutečné. Novináři to otevřeně přiznávají, že za své poslání nepovažují co nejobjektivněji informovat o různých aspektech života, ale formovat myšlení a názory svých čtenářů a diváků tím "správným, progresivním" směrem. Což je to samé jako za komunistů byli tzv. angažovaní novináři.

Když si občas přečtu komentáře pod články na iDnes, tak to nemá daleko k situaci v Německu před 100 lety nebo u nás po roce 1948. Je tu jen jediný rozdíl - tyto postoje jsou zatím ve virtuálním prostoru internetu. Ale jinak je to často jako přes kopirák.

Co je ale nejvíce znepokojujíce, je stírání rozdílů mezi nacistickým a komunistickým myšlením. Komunistické myšlení v Bruselu si skvěle notuje s ukrajinským myšlením s výraznými prvky nacismu. Nakonec jsou to velice podobné ideologie lišící se jen v detailech.

V. Mokrý 23.2.2024 19:17

!!

R^

J. Kostelanský 23.2.2024 18:48

Pěkný výčet. 👍👍👍Když se to podá takhle koncentrovaně, tak je to hrůza. A my jsme bohužel její součástí.

Slunce je pořád žluté, tráva zelená a obloha modrá. Ale takové to bylo i v nacistických koncentračních táborech. Zlo ve společnosti a v lidech není patrné na první, ani druhý pohled.

J. Jurax 23.2.2024 18:47

Ehm ... myslíte tohle?

https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/mnichov-1938-nekteri-historici-odmitaji-tezi-o-zrade-slo-podle-nich-o-vitezstvi-benesovy-diplomacie-75427

J. Jurax 23.2.2024 18:44

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Finsko

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Baltsk%C3%A9_st%C3%A1ty

J. Kostelanský 23.2.2024 18:44

A to vám stačí? Není to málo? To se za chvíli můžete porovnávat třeba se Severní Koreji, protože v EU je pořád větší svoboda než tam...

Důležitý je trend, tedy vývoj, a ten je v EU vysloveně tragický.

J. Kostelanský 23.2.2024 18:42

Stačí se občas kouknout několik let zpět a porovnat si to, o čem se oficiálně mluvilo tehdy, s tím, co se mluví teď. Např. do roku 2015, jak migranti z Afriky budou přispívat k ekonomickému růstu Západu, že nepředstavují žádné, alebo absolutně žádné bezpečnostní ani zdravotní riziko, že kulturně obohatí Evropu atd. atd. Na druhé straně byli skeptici, kteří tvrdili, že je to nesmysl. Kdo byl tehdy blíže k pravdě? S odstupem 8-9 let se dá říct, že se naplnily prakticky všechny negativní předpovědi o migrantech. Oficiální médiá ovšem již tehdy účelově lhala a deformovala realitu. Známá je reportáž jedné německé televize, jak uprchlíci pomáhají během záplav. Těsně před spuštěním kamery jim byly dány lopaty a hned po zastavení kamery zase odebrány... 😀

Ale týká se to i Řecka. To bylo řečí, jak se Řekové zachrání a posilní tím euro. Řekové se bohužel za 15 let propadli na poslední nebo předposlední místo v EU - těsně před nebo za Bulhary. To vše bylo opět jeden obrovský podvod, kdo jen trochu rozumí ekonomii a ekonomice, tomu bylo jasné, jaká bude řecká cesta.

Pravidla měnové unie striktně zakazovala 1. ručit za dluhy jiných států, 2. Evropské centrální bance vykupovat dluhy členských států. To vše dávno vzalo za své. Celá měnová politika EU je jedna velká lež a podvod, za které občané EU občané zaplatili vysokou inflací v posledních letech.

Takovýmito lži a nesmysly je protkána historie EU posledních 20 let.

Dalo by se hodně psát i o tom, jak Rusko "vydíralo" Evropu plynem a další nesmysly... Zkuste ovšem vy uvést nějaké příklady, kdy z Bruselu zněla pravda? Nebo alespoň něco rozumného, co posunulo Evropu vpřed?

J. Jurax 23.2.2024 18:40

https://1url.cz/Ku5zP

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Rusk%C3%A9_imp%C3%A9rium

https://refresher.cz/113312-Jak-se-vyvijely-hranice-Ruska-Video-ukazuje-jak-se-zeme-v-prubehu-casu-zmenila-a-kdo-se-vystridal-u-moci

https://1url.cz/ou5zm

L. Kuča 23.2.2024 18:29

A aby ta tragédie nebyla malá, tak tyto původní judeo-křesťanské hodnoty se ani nestěhují na nějaké jiné místo na planetě. Prostě mizí v propadlišti dějin. My jsme si jich nevážili a pohrdli jimi a nikdo další je nepřevzal.

J. Jurax 23.2.2024 18:06

To, co popisujete, je žel vcelku standardní politický postup. Přinejmenším v bruseli ...

P. Sura 23.2.2024 17:08

Věřte, že s takovýmto přístupem se války nevyhrávají. A je o tom HODNĚ oříkladů z historie.

P. Hák 23.2.2024 16:56

Ano, Západ sám odmítá hodnoty, na kterých vystavěl svůj úspěch. Právo pochybovat je jednou ze stěžejních.