7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

HODINKY: Nemají čas na čas

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Vérosta 29.3.2021 19:11

Aspoň si teď můžu hodinku přispat. Vstával jsem v pět, ale teď v luxusních šest!! :-)

Š. Hašek 29.3.2021 13:45

Asi na chalupě ty hodiny přetáčet nebudu ...........

Sedláci (a rozumní penzisti) vždycky jeli podle Slunce, .......... , a aby bylo co jíst.

Připomínám, že asi to první hejbání časem zavinil nějaký študent v Sarajevu. Zbrojovky počítaly světlo, nad tím leskem šrapnelů. Študenti vobčas nevědí, co rozpoutaj.

Pozn.: nesmím vystrčit nos z baráku, ale hodinky si mám přešaltovat???

Zkráceno.

V. Bok 29.3.2021 15:57

Ja uz tedy bych to taky mohl dělat, bohužel, me to pořád vadí a těžko si na to zvykám. A tesim se zas na ten starý normální čas, i když uz davno vstavat nemusím...

Ja vim, on byl i za první republiky...

V. Vérosta 29.3.2021 19:09

Podle Slunce?? To sotva, ono každý den vychází a zapadá v jinou chvíli!! :-) Je to zmatkař!! :-)

O. Horký 29.3.2021 9:38

Autor píše, že řada odborníků tvrdí, že jarní zkrácení noci při změně času je škodlivé. Nevím, jestli někdo vstává ve 3 hodiny ráno, aby si přesunul čas na 2 hodiny. Normálně lidé ráno vstanou podle starého času a teprve potom si přesunou hodiny. Takže mají kratší den a ne noc.

Š. Hašek 29.3.2021 10:04

No, ........ ehm, ........

P. Dvořák 29.3.2021 11:06

Ano, souhlasím s vámi, že "No, ........ ehm, ........"

Navíc to pan Horký malinko popletl, protože na jaře (tedy předevčírem) "někdo" musel vstávat ve dvě, aby si posunul budík na tři.

A. Pakosta 29.3.2021 12:31

Ta operace,kterou jste tu popsal, Horký - vstát ve tři ráno a posunout čas na dvě - se odehrává na podzim, nikoli na jaře. To za prvé. A pak, člověk se budí a cítí vyspalý primárně podle svých biologických hodin, které se nedají jen tak přesunout o hodinu sem či tam. A tudíž po jarní změně času jsou jeho biologické hodiny ráno co ráno znásilňovány budíkem, zvonícím o hodinu dřív. Takže má kratší noci, méně spánku a více stresu z toho, dokud si jeho organismus nezvykne - někdo potřebuje den, někdo celé týdny. A po podzimní změně času si zase leckdo nemůže dovolit jít spát jak je zvyklý, musí být vzhůru o hodinu déle, tím se "přetáhne" a pak nemůže usnout - takže opět má méně spánku a více stresu. A přitom ekonomické výhody, pro které bylo posouvání času kdysi vymyšleno (mimochodem to bylo v roce 1916, za války, kdy se hledaly úspory, kde to jen šlo), už dnes vůbec neexistují. Jediným profitujícím subjektem bývala obchodní centra, kde lidé večer déle utráceli, když bylo světlo. A ta jsou teď kvůli kovidu prakticky všude zavřená. Takže celková bilance téhle šaškárny je ryze negativní, neboli mínusová. Leckdo na to doplácí a neprofituje už nikdo.

Š. Hašek 29.3.2021 9:36

Ta zdymadla (lock) se nějak hroutí, tisíc miliard dluhů, vir jede podle chřipkového jízdního řádu, .......... a stejně mašinerie má čas na čas (přisvětlování slepicím, aby více nesly) a sčítání (je tam kolonka o mém vzdělání, o něm do této chvíle nikdo asi nic nevěděl!). Na údaji "jak dlouho a často jedu do rachoty" stojí blaho mocnářství ..............

Protože již dávno nevstávám do služby, vstávám obecně "podle Slunce". V poklidu tvorů na Zemi. Takže nyní, kvůli ouřadům, jsem o hodinu zaspal ..........

Bude víc ředkviček a ušetřím za baterku večer u ohýnku!!! ......... Kupředu! Kupředu!

J. David 29.3.2021 9:25

Hodinky potřebuji leda tak na jízdní řády. Jinak vstávám za ranního kuropění, dle potřeby močení a ranní stolice. Dienstreglamá přírodu nemůže porazit, i kdyby se byrokrat defekoval.

Š. Hašek 29.3.2021 10:16

Jo. Byly doby, kdy jsem ty hodinky potřeboval neustále a šoupnutá hodina sakra štvala! Člověk je řízen slunečním světlem.

Neboť nyní, protože "nic nemusím", vstávám si jak chci, prostě podle Slunce ............ a potom na hodinách to je jinak!!! Sluncem nešoupli, ani mým organismem.

Gauneři plánovací!!!

J. David 29.3.2021 19:31

Také penzista? To jsme dva.

M. Valenta 29.3.2021 8:49

Autor se záměrně plete. EU nechá státům ve věci změny času volnou ruku a ti se zatím nedohodli.

M. Valenta 29.3.2021 8:58

oprava: nedohodly

V. Dosoudil 29.3.2021 8:14

Každý článek na toto téma je povzbudivý. Dokazuje, že vedle sluníčkářů a lunatiků, co by rádi poroučeli větru, dešti a času, je tu ještě řada rozumně uvažujících a dovedou se ozvat.

J. Hruška 29.3.2021 8:52

Budeme muset "učit se, učit se, učit se od Lenina: Čas je forma pohybující se hmoty. A basta.

Od Einsteina zase víme, že:" Čas je to, co ukazují vaše hodinky".

Přátelé, je ČAS usmířit se stím, že nikdo nikdy nic neví. Amen.

M. Šejna 29.3.2021 9:04

Máte pocit, že nastavením hodinek jste poručil větru a dešti? ;-D

Tak to si radsi ani hodinky nekupujte. ;-D

P. Dvořák 29.3.2021 11:12

Pane Dosoudil vy ale svoji poznámkou o „sluníčkářích a lunaticích, co by rádi poroučeli větru, dešti a času“ rozhodně nepatříte mezi tu „ještě řadu rozumně uvažujících, co se dovedou ozvat.“

Vlastně částečně ano. Dovedete se ozvat. Jsou vás plné Letné, Václaváky, Staromáky . . . . .

J. Vintr 29.3.2021 2:16

To, že změna času o pouhou hodinu dvakrát do roka má negativní vliv na člověka, je prostě blbost. Až do předminulého století lidé nevstávali a nechodili spát podle hodin, ale podle slunce. Když člověka zbaví kontaktu s denním světlem a možnosti se podívat na hodiny, jeho "biologické hodiny" se začnou poměrně rychle rozcházet s reálným časem. A co třeba lidé, kteří často cestují letecky přes několik časových pásem a evidentně se z toho nikdo z nich nezbláznil....

R. Langer 29.3.2021 5:49

Přesně tak. Přirozené je v létě vstávat dříve, a v zimě později, a tomu se střídání času blíží nejvíce. Nejvtipnější je na tom to, že o tom, jak je to nepřirozené nejvíc křičí roboti naprogramovaní budíkem, kteří se totiž ani neumí vyspat, když to potřebují, ale spí tehdy když "musí". ;-)

Š. Hašek 29.3.2021 9:58

Celý život jsem byl nucen vstávat "podle budíku", aby bylo na chleba a určité činnosti ve společnosti (užívané i Vámi) se nezasekli.

Nemám pocit robotizace. Nekřičím. Jenom vím, že usnout na povel lze velmi špatně. Přirozené je vstávat podle Slunce, což ale nelze, poněvadž dementi to teď šoupli.

A dále vím, že šoupání časem vzniklo:

1. Pokud společnost byla v pr ...... (válka).

2. Pokud společnost byla v pr..... (a řešila se výroba vajec, kdy slepice měly snášet v přesčase).

3. Je udržováno pocitem jednotlivců, že "mají O HODINU DELŠÍ DEN", díky prozíravé vládě a politikům. Delší den, pokud někam šoupnou ručičky u hodin. Docela zábava! Asi jako plnění pětiletého plánu změnou názvu ukazatele plánu!

P. Kavan 29.3.2021 21:28

Bez letního času se s tím sluncem rozjedete daleko víc. A to třeba já rozhodně nechci.

M. Šejna 29.3.2021 0:48

Jo aha. Takže správný čas je jen ten astronomický.

A který to je, vy nevzdělaný autore?

Ostravský? Pražský? Chebský?

Tušíte vůbec, vy astronomický analfabete, že málokterý den v roce trvá přesně 24 hodin?

Tušíte vůbec, že pravé poledne je jen malokdy přesně ve 12:00 hodin?

Takže si strčte ten svůj "správný astronomický čas" do říti.

P. Dvořák 29.3.2021 1:57

Jestli hledá řiť stejným způsobem jako "astronomický čas", má do smrti co dělat.

Nejde jen o čas Ostravský? Pražský? Chebský?, ale rovnou o čas košický nebo madridský. Dvouhodinový rozdíl nacpaný do jednoho pásma. VIZ v dnešním úvodníku můj komentář P. Dvořák 29.3.2021 1:49.

J. Hruška 29.3.2021 8:35

Šejno i Dvořáku, nejde o to který čas, ale u tu zločinnou buzeraci dvakrát ročně o kterou mocní vládcové nechtějí přijít, radši nemají čas.

V. Kosiner 29.3.2021 8:54

Hruško, vy zločiný buzera...! Co lidi pracující na tři směny? Ti nejsou týraní? Už jste si zkusil odpolední, ranní, noční, odpolední, atd... To by jste mluvil jinak!

M. Šejna 29.3.2021 9:34

Kdyby Hruska letěl na dovolenou do Řecka nebo Turecka, musel by si hodinky přetočit o hodinu.

Turci a Řekové jsou totiž zlocinci. ;-D Každý, kdo Hrušku nutí přetočit čas, je zločinec. ;-D

J. Hruška 29.3.2021 8:42

Šejno, Vy jste opravdu génius. Prozraďte konečně "co to vlastně ten ČAS je".! Děkuji. Jóžín.

M. Šejna 29.3.2021 9:11

Nevzdělaný Hruško,

čas je fyzikální veličina. Za normalnich podminek plyne konstantně.

Délka pozemského dne ale žádná konstanta není. V době přísluní jsou dny o něco delší než je 24 hodin. V době odsluní jsou zas kratší, nez 24 hodin. Řídit se tedy astronomickým časem je pitomost.

J. Hruška 29.3.2021 13:30

Herr Gott, to jste to vysvětlil, fyzikální veličina, čas, asi máte plnou hlavu, velkou, větší, největší veličinou. Lenin si to aspoň vymyslel, ale Vy? Konstantně nula.

Možná by stálo za úvahu vzít na vědomí, že délka dne je odvozena od rotace planety. Rotace planety Země závisí na vzdálenosti od Slunce,??, gratuluji, to nevěděli ani v Babiloně při stavbě věže. Chytrost nejsou žádné čáry, ale pitomost?? To chce umění dedukce.! Myslet si, že setrvačný moment rotace Země je proměnlivý a závisí na vzdálenosti od Slunce, to už vyžaduje skutečné vzdělání, pardon, při Vašem vzdělání, pane Šejno.! Jóžín. (text vykazuje prvky ironie)

Základní jednotka času, dnes definovaná periodickými procesy v atomech (atomový čas), je přizpůsobená svou délkou odvozenou od délky tropického roku, tedy od revoluce Země kolem Slunce, která je stabilnější než rotace.

Na délku dne se od nepaměti vládcové tohoto světa ptali astronomů (nikoli astrologů) a ti ji určili na 24 hodin. ------ Časový interval mezi východem a západem Slunce nazýváme den a interval mezi západem a východem je noc, mezi tím bývá ještě soumrak či svítání a píší se tom básně i celé romány. Také o cestování v čase (a prostoru) se píší sci-fi magorie pro pitomce, co tomu snad i věří. Nepatříte taky mezi ně,?? pardon. A hezký den a dobrou noc. Jóžín.