22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
čtenář 15.5.2008 21:27

Ano, ano,

tak dlouho s tím ruským státním pokladem neměly legie co do činění, až ho nakonec musely předat bolševikům v Irkutsku.

O tom, kdy se bude muset ekvivalent toho ruského pokladu vrtátit, rozhodne ruská strana. Žádné vytáčky a alibistická ekvilibristika nepomůže. Cizí věci se mají nechat ležet na místě.

:-) 15.5.2008 21:14

Re: Re: -rolandszewczyk

Kde? To by mne zajímalo. Budu velmi rád za uvedení jednoho jediného relevantního zdroje ;-)

:-) 15.5.2008 21:13

Re: -

Československá vláda v zahraničí byla mezinárodně uznána spojenci Dohody ještě dlouho před 28.říjnem 1918. To za prvé. Ví to dnes každé dítě z hodin dějepisu na ZŠ. Dále - "rakouští dezertéři a zrádci" právě za ten stát bojovali a věřili v jeho ne vznik, ale obnovu - šlo o obnovu českého státu v jeho hranicích před pohlcením Habsburskou monarchií v 16. stol. Další zbytek vaší zprávy je nesrozumitelnou šíleností, na kterou se nedá reagovat z důvodu její nevypovídající informační hodnoty.

:-) 15.5.2008 21:09

Re: V mlžení se nejlépe orientujeme s použitím logiky

Krásná ukázka holé a syrové lidské závisti, tak zakořeně bohužel v naší společnosti. 1) kromě vojenských osob (čs. legionářů) se evakuovaly dále: zpřízněné osoby (příbuzní, rodiny legionářů, také bílá emigrace), část vytěžených a získaných surovin z majetku technického oddělení sboru, část zbraní a výstroje. 'Použijete-li mozek, tak také snad nepominete tu skutečnost, že právě po dojezdu do Vladivostoku - bezpečné oblasti odkud probíhala evakuace - docházelo k odprodeji většiny majetku sboru a do Československa se vezly získané peníze. "Čechosobaki" nazývali legionáře především bolševici a používalo se to 80 let v sovětské propagandě . navazujete snad na to? Je krásné něco takto plácnout jen tak bez důkazů nebo odkazů na zdroje, jako to děláte vy. Kdyby se legionáři vrátili napakovaní zlatem a penězmi, proč by ve 20. letech docházelo k sociálním bouřím mezi legionáři, kteří často žili i v nuzných podmínkách, mnoho jich nenašlo odpovídající zaměstnání a cítili křivdu - tedy spíše ti vyhraněnější. Proč by měl třeba ministr Rašín takové problémy z hlediska sociálních problémů právě s legionáři, kdyby ti měli peněz, že by nevěděli co s nimi? Proč by docházelo mezi legionáři i po návratu domů někdy k sebevraždám z existenčních důvodů? Proč mnoho legionářů pak pracovalo v různých základních pracovních funkcích, jako u želenice, pošty a ve státní správě obecně, často s existenčními problémy a umíralo v chudobě? Víte toto nebo jen tak plácáte a plivete? Dále zkuste rozlišovat služebně přidělené byty a vily vyšším armádním důstojníkům od "postavení vil po návratu". Po odchodu z armády se služební byt i vila vracely.

:-) 15.5.2008 21:00

Re: Re: Re: -

Vážený Marate, vždy mne svými komentáři pobavíte :-) 1) Myslím, že naprosto neznáte situaci v ruských zajateckých táborech, často vedených právě důstojníky z řad ruských Němců, kteří právě pro svůj národnostní původ nemohli být ruskou armádou použiti na bojové frontě a tak často plnili funkce v týlu, často právě v zajateckých táborech. Jaké straně asi mezi zajatci nadržovali a jaké peklo dokázali ze života udělat slovanským národně cítícím zajatcům, neřkuli těm hlásícím se do dohodové armády, je asi nasnadě. 2) srovnávat dobrovolníky SS a čs. legionáře může jen vyložený magor. Podívejte se na % inteligence mezi čs. legionáři, navíc čs. strana měla od roku 1918 mezinárodně uznanou zahraniční vládu a chtěli návrat k něčemu, co zde již bylo - český stát před nějakým rokem 1526.  Obecně - z toho co píšete je jen vždy vidět vědomostní guláš, který máte v hlavě. Místo psaní komentářů na NP si zkuste zajít do knihovny nebo otevřít učebnici pro základní školy ;-)

X 15.5.2008 20:54

V mlžení se nejlépe orientujeme s použitím logiky

Zajímavé tvrzení: část ruského zlatého pokladu měli během jeho ochrany ukrást čs. legionáři, kteří jej následně měli v lodních transportech (kde bylo místo sotva pro samotné příslušníky sboru – proto i velikost a váha jejich zavazedel byly limitovány), při evakuaci po skončení jejich slavné anabáze, odvézt do Československa, Pokud je mi známo, mely Legie na Sibiři pro přesun k dispozici cca 20 000 železničních vagonů. Tedy jeden železniční vagon na 2 legionáře. Nevím, kolik bylo vyvezeno zlata ale narabovaného majetku byly plné vagony. Ostatně pro přepravu tohoto obrovského objemu majetku také byl založen Čedok, z nějž později vznikla cestovní kancelář. Pojmenování čechosobaki nevzniklo jen tak pro nic za nic. A vily ve Střešovicích a Bubenči, které si tam postavili hned po návratu legionáři, také nesvědčí o tom, že by se z války vrátili zrovna s holými zadky.

:-) 15.5.2008 20:52

Re: Článek?

Hodnotit článek podle jeho první části, aniž byste znal druhou....hmmm......zajímavý přístup :-) Navíc použité prameny máte přece uvedeny. Právě proto, že ani zmíněné nejzákladnější prameny tvůrcům a hledačům "senzací" nejsou známy, tento článek přece vznikl.

Kamil 15.5.2008 17:15

Re: Re: Trochu si počtěte

Jak to bylo s Masarykem?

http://www.inicia.cz/ranka/knihy/falzifikace_a.htm

Kamil 15.5.2008 15:54

Re: Re: Re: Trochu si počtěte

Pánové, která pravda je ta správná. Je mi padesát a už mi jich předkládali tolik za život, že nevím. U té oficiální mívám pochybnosti. Hezký den.

Realista 15.5.2008 15:41

Fí ha, já ho přehlédl.

:-D

Realista 15.5.2008 15:37

Ale to by pak nebylo na megalomanské akce Bema z OH ?

A místo knihovny, takový pěkný stadion bez parkovacích míst nebo s minimálním počtem na Letné také není k zahození...;-D

Realista 15.5.2008 15:34

Co by na to řekl Marat?

;-DR^

mak 15.5.2008 15:32

o takovych jako vy autor pise v uvodu clanku

docela bych rad vedel jake jsou vase hodnoty (Y)

mak 15.5.2008 15:30

prvnich 10 transportu legionaru financovala Anglie a Francie

pak si to museli platit legionari sami, americane si uctovali 250 dolaru za osobu. Proc kdyz dle vas legionari meli zlatej poklad to nezaplatili na drevo? Pak by cela evakuace netrvala dva roky, ale jen nekolik mesicu. Pocitam, ze vy taky prohlasujete o tunelovani ODS aniz byste mel jakekoliv dukazy.

Jerry J. Pašek 15.5.2008 14:53

Re: Re: proč bílí rusové v boji s rudými prohráli

http://cs.wikipedia.org/wiki/Brestlitevsk%C3%BD_m%C3%ADr

Mirek F. 15.5.2008 14:47

Re: Re: Re: -

Vážně je to srovnatelné se vstupem do ozbrojených sil hitlerovského Německa ? Ona Dohoda pohlížela na obyvatele Centrálních mocností jako na podlidi, kteří v lepším případě budou otročit vyvolené rase?

A možnost přežití, že by na frontě byla větší? Zvláště pak v případě čs. legionářů, pro které i zajetí znamenalo automaticky nejvyšší trest? To už je úplná fraška.

Tvoje kombinace vzteklé žučovitosti, zmateného opakování a mizerné gramatiky je dnes obzvláště nechutná.

Kolemjdoucí 15.5.2008 14:46

Re: proč bílí rusové v boji s rudými prohráli

Neměl byste zapomínat, že rudí nebyli sami, že na jejich straně stálo Německo a že Lenina a bolševickou revoluci financovalo Německo.

ixypsilon 15.5.2008 14:40

Re: Re: Re: Trochu si počtěte

Válku spískaly všechny strany. Němci expandovali, ale trhy i kolonie byly už obsazené Anglií a Francií. Dovolit Německu další rozmach by znamenalo pouze na jejich úkor. Němci ovšem svou expanzi také zastavit nemohli. Jsou dokonce náznaky, že o přípravách na atentát v Sarajevu dávno věděly jak britské, tak německé tajné služby. Rakousko pak vydalo naprosto nesplnitelné ultimátum Srbsku a už mohly válkychtivé davy nadšeně jásat. Tedy jen do té doby, než začaly přijíždět první vlaky s těžce raněnými vojáky.

Bohata 15.5.2008 13:16

Abychom to nezamluvili.Kde se vzaly peníze na výstavbu Dejvic a luxusních vil.

On to Stalin věděl jak to bylo a proto měl vždy beneše na krátké oprati.

To jak nám rusové vyrabovali uran pomocí našich otroků(můj bratr byl mezi nimi) tak si vyrovnal skoré.Ten dluh vůči Rusku,kteřý si rozebrali především pražáci zaplatili zase venkované,kteří se bránili kolektivisaci a zahraniční vojáci ,kteří byli nebezpečně odhodlaní.

Odstraňme Prahu z republiky jako samostatný stát EU a bude klid a peníze budou tam kde je jich potřeba a ne na rozrůstání byrokratické rakoviny v Praze.

Honza 15.5.2008 12:07

Re: -rolandszewczyk

Naprostý souhlas! O tom jak legionáři a Beneš kradli jsou důkazy i knihovně parlamentu ČR, stačí vyhledat."Vlastenci!"

Marat 15.5.2008 12:03

Re: Re: Trochu si počtěte

Nesmysl,tu válku spískala Dohoda a měla zá účel nedovolit Německu další rozmach.Německo se po sjednocení v polovině devatenáctého století  začalo bouřlivě rozvíjet a tak se státy Dohody,které se cítili tím rozmachem ohroženy,především Francie a GB snažila Němcko zadržet.Po ultimátu R-U,které následovalo po antentátu na následníka trůnu,okamžitě Rusko,které slíbilo Srbsku pomoc a jen díky tomuto slibu došlo k atentátu,vyhlásilo mobilisaci.Němcko okamžitě poslalo Rusku notu,ve které požádalo,aby Rusko přestalo s mobilisaci a ty demobilisované demobilisovalo.Rusko v mobilisaci pokračovalo a tak byla válka odstarotovaná.

Pete Brich 15.5.2008 11:58

Hovoří k vám Posseltův konečník. Když není utřen nazývá se

rolandszewczyk;-O(Y)

Marat 15.5.2008 11:53

Re: Re: -

V Legií byla větší jistota přežití,jak v zajateckých lágrech.Přesto se do Legie přihlásila malá část zajatcu.Tudíž ti legionáří neudělali nic jiného,jak ti ze Sovětských zajatcu,kteří se přihlásili do dobrovolníchých divisí SS.Jenže ti si na rozdíl od Čsl. leginonářu nepomohli a zaplatili životem tak jako ti,kdo se do divisí SS nepřihlásili.

Štefánik,který do Ruska jel na kontrolu a provádět nábor do Legie byl velice českými zajatci zklamnán,dokonce roztrpčen.Mimochodem,Štefanikovi byla propujčena dočasně hodnost generála právě jen na tu cestu do Ruska.

Ti čeští zajatci,ktseří se do těch Legií přihlásili,neuděli nic jiného,jak ti Sovětští SS a vlasovci.Tedy podle českých moralistu byli také jen a jen zrádci.

Zapadlí vlastenec Kuthan si chce dělat slávu Lojzy Jiráska a dal se na vlastenčení.

RL 15.5.2008 11:41

Re: Trochu si počtěte

To, že Masaryk na počátku války neuvažoval o rozbití R-U monarchie je všeobecně známo názory změnil. A také se není čemu divit. Monarchie nás vtáhla do nesmyslné války, která byla defakto zorganizována Německem, kterému se nelíbilo rozdělení světových koloníí, taktéž známý fakt. Když viděl jak je monarchie vlečena pouze zájmy Německa pochopil, že setrvání pod její další vládou by vedlo k naší naprosté likvidaci a poněmčení. To co je přečtení na vašem odkazu jsou pouhé spekulace bez jakýchkoliv důkazů a je naprosto jasné proč smějí přispívat pouze přispěvatelé nežijící v ČR, přičemž prochází přísnou lustrací evidentně zaujatého blogera, kterému nejde o diskuzi, ale o šíření jednostranné propagandy. Btw. rozpadem monarchie nevydělalo jen Československo. V monarchii žili i jiné utlačované národy.

RL 15.5.2008 11:25

Re: Re: Re: Re: -

K vašim slovům chybějí fakta. Takže, když napadáte naše legionáře....tak předložte fakta, Jinak pouze sprostě napádáte naši historii a hystericky hájíte Rakousko - Uhersko, které nás utlačovalo stejně jako ostatní poddané národy, kromě maďarů. Zmůžete se tedy na fakta nebo umíte pouze urážet ostatní národy(nepředpokládám, že jste čech....leda, že by jste byl zavilý bolševik).

R 15.5.2008 10:08

proč bílí rusové v boji s rudými prohráli

Na příspěvku je krásně vidět, proč bílí rusové v boji s rudými prohráli. Místo aby se spojili, porazili rudé a teprve potom bojovali o to, kdo bude po carovi nebo s novým carem vládnout celému Rusku, hádali se o svoje místní vlády a házeli si klacky pod nohy. Tak dlouho, dokud bolševici v čele s Leninem nesjednotili rudé oddíly v jednu Rudou armádu.  Potom bílé postupně jednoho po druhém porazili.

salcher 15.5.2008 9:49

ruské zlato

ne tak zcela

salcher 15.5.2008 9:48

Re: Re: -

ne tak zcela,

Mirek F. 15.5.2008 8:25

Re: -

Teda takový blábol po ránu, jakým je váš příspěvek, se jen tak nevidí. Kde jste, prosím, vzal tu pyramidální blbost, že Stalin - známý to idumil,že- chtěl za pomoc navrácení zlatého pokladu a vyšetření údajných zločinů? Anebo chcete váženě tvrdit, že v roce 1938 vláda vydala pokyn nepřijímat Mnichov, ale armáda ji neposlechla;-D?

Proti tomu jsou vaše jinak hodně široké mezery v logice vcelku zanedbatelné. Ale když píšete, žen neměli ani potuchy ... atd, tak proč vlastně do těch legií vstupovali, to byste dokázal odpovědět. Nebylo náhodou v programu legií ustanovení samostatného státu, takže o těchto cílech prostě legionáři vědět museli, bylo jim dokonale známo, že v případě, kdy se i díky jim podaří porazit ústřední mocnosti, je šance, že Dohoda kývne na vznik Československa.

Kamil 15.5.2008 7:47

legionář František Šíp

Byl první ředitel legiobanky. Když si zadáte tento odkaz, tak zjistíte více i o zlatě