18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pišta 5.12.2007 8:40

Re: Re: Re: Re: Re: Pan Dante si protireci.

A kam se poděl majetek těch vyhnaných Čechů? Pokud vím tak utíkali s holýma rukama za řevu hlinkovců: "Čecha do mecha a mech do Dunaja", případně "Česi domou peši. A netvořili jsme snad společný stát? A najednou rozvod? Tak vypadá rozvod? Němci transferovali ze Sudet o 3O OOO Čechů víc než Slováci. Manželství? Jaké manželství? Netvořili jsme snad národ Čechoslováků? Vždyť Slováků bylo méně než českých Němců. A aby mohli rozbít společný stát spojili se s našim úhlavním nepřítelem. A my jsme byli tak velkorysí ? Kdyby nebyli Němci transferováni nebo byli transferováni jenom ti co se skutečně provinili, co myslíte , že by se dnes dělo? Vyhrávají snad v Rakousku volby ti co by chtěli Rakousko spojit s Německem? A proč ne? V Německu je vyšší životní úroveň. Tak kde je ta agresivita? V Německu (BRD) je demokracie dost dlouho na to, aby se nějací nasledovníci Hitlera objevili a začali ovlivňovat zahraniční  i vnitřní politiku. Tak kde jsou? Válka skončila v roce 45 . To znamená před šedesáti dvěma lety a my se dodnes dohadujeme o transferu a nacistech. První světová skončila v roce 1918. Nevzpomínám si, že by v roce 1980 plniliy stránky novin debaty o Vilému II. , nebo Františku Josefovi.  Čím myslíte , že to je? Německou agresivitou?

Adolf 5.12.2007 8:37

Re: Pěkný článek, ale já zastávám názor, že cesta do Mnichova a dalších měst měla být lemována pověšenými vyhnanými Germány

Omyl. Vsechny vypadovky z Prahy by mely byt lemovany obesenejma komousema...

ptakopysk 5.12.2007 8:32

Re: Pěkný článek, ale já zastávám názor, že cesta do Mnichova a dalších měst měla být lemována pověšenými vyhnanými Germány

a technicky byste si to představoval jak? Napřed vyhnat a pak pověsit? Nebo obráceně napřed pověsit a pak vyhnat. Já jenom že v prvním případě by se vám rozutekli a dalo by děsný práce se sehnat zpátky do houfu a v druhým případě by se zase blbě vyháněli, protože s voběšencem nehnete i kdybyste ho klackem mlátil...

Adolf 5.12.2007 8:31

Re: Re: Český strach z práva

Ale tehdy slo o pomalu tretinu uzemi...

Adolf 5.12.2007 8:30

Vertreibung

Ano, Cesi s podporou komunistu se zachovali jako nehorsi barbari jako jiz vicekrat v historii. Na vyhnani nemeli zadny narok a byl to zlocin.Vysledek je zdevastovane pohranici plne podivnych individui....Tato cast historickeho obdobi se bude tak jako tak jednou revidovat.

Netřeba 5.12.2007 8:27

Re: Český strach z práva

Ono někdy šlo o něco jiného než o majetek?

S/kepticus M/aximus 5.12.2007 8:26

Pěkný článek, ale já zastávám názor, že cesta do Mnichova a dalších měst měla být lemována pověšenými vyhnanými Germány

Možná by je to poučilo do budoucna a tak brzo by nezačali vystrkovat růžky.

k 5.12.2007 8:26

Český strach z práva

Závistivému českému husitskému šmejdu nikdy nešlo o nic jiného než o krádež, ničení hodnot a znehodnocení práce jiných. V roce 1945 se nejednalo o nic jiného než o obrovský majetek českýchNěmců a ochranu kolaborantů, kteří při vyhánění nepohodlných svědků byli nejaktivnější..

Netřeba 5.12.2007 8:16

Opravdu nešlo řešit jinak i třeba

bitvu u Hradce Králové nebo bitvu na Bílé Hoře?

Duchodce 5.12.2007 8:09

Re: Re: Re: Clanek "Sudetska otazka"

Jiz si nevzpominam,ktery to byl rok.Byly volby a ja jsem se rozhodl,ze nepujdu.Bylo to nekdy na prelomu 70-80let.V nedeli ,kdy volby koncily ve 14h,pro mne prisli 2 panove a rekli,ze jsem!13 00h) jediny,ktery jeste nevolil a ze me doprovodi do volebni mistnosti.Cekali az se obleknu a spolecne jsme sli volit stastny zitrek.Takze si myslim,ze neni pravda ze komunisti nikoho netahali nasilim k urnam,aby volili nasi rodnou stranu.A jelikoz jsem byl PTP,tak jsem taky nikdy nebyl na dovolene v Jugoslavii.

šakal 5.12.2007 8:00

...Mohlo proběhnout 30 000 poprav jako ve Francii!...

...;-P  ;-)

Mirek F. 5.12.2007 7:57

Re: Re: Re: Clanek "Sudetska otazka"

No, uvádět Jána Mlynárika nebo Přemysla Janýra ...:-). Volby , ve kterých 90% SN hlasovalo pro Henleina se ofehrály v roce 1938. Proběhly v demokracii, na rozdíl od volební frašky v bolševickém bloku, kdy je povolena jenom jedna strana a komunisté se určitě netřesou strachy, jak to dopadne,  svoji vládu odvozují od represívního aparátu.  I SN přiznávají, že do Reichu v roce 1938 opravdu v drtivé většině chtěli, takže vaše nezištná obhajoba působí poněkud bizardně. To, že SSSR napadl Finsko a vyhnal a okradl stovky tisíc Finů, je pravda, je to bezesporu válečný zločin. Na rozdíl od Němců Finové ale opravdu nenapadli a nechtěli si podrobit jiné národy. 

Závěrem bych dodal, že v kolektivní vinu a trest také nevěřím, na rozdíl od práva na preventivní sebeobranu a zajištění hranic.

 

Vlastimil 5.12.2007 7:52

Re: Opravdu šlo řešit Sudety jinak?

píšete "ČSR po odstoupení Sudet  byla silně antisemistická, Židé byli vylučováni z veřejného života ještě před příchodem Němců." Doporučuji si přečíst pohled na historii na oficiálních webových stánkách sudetoněmeckého landsmanšaftu. I zde přiznávají, že na podzim roku 1938 většina židovského obyvatelstva ze Sudet uprchla před Němci do českého vnitrozemí a ten zbytek, který zůstal, byl podroben tvrdé perzekuci. 

Mirek F. 5.12.2007 7:47

Re: Re: Re: Re: Pan Dante si protireci.

Ano, agresívní menšiny byly v později komunistických zemích - ČSR a Polsku (v Maďarsku ne). Excesy provázející odsun Čechů ze Slovenska byly opravdu "ohleduplnější", alespoň mi není známo, že by při nich nějaký Čech přišel o život. Znovu je nutné opakovat, že transfer není nějakou svévolnou pomstou či trestem, nýbrž preventivní sebeobranou, takže pro nějaký odsun slováků z ČR nebyl důvod. Československo vzniklo, dá-li se to tak říci, jako "manželství"ˇčeských zemí a Slovenska, a každé manželství se může rozvést.

Jarda 5.12.2007 7:40

Re: Re: Clanek "Sudetska otazka"

Vy tady priteli omilate to co jsem slysel od prvni obecne  a po 40 let oficialni vyklad marxistickych historiku. Jiny nazor meli profesori historie jako nas nejlepsi Jan Patocka, Vaclav Cerny, historik Jan Mlynarik, Pr. Janyr a jini. Tech 90% neznamena nic, i nas 99.98% se dobrovolne hlasilo ve volbach k rodne strane a SSSR, nikdo k urnam nevlekl cs. volice nasilim. Posledni volby pred valkou byly dlouho pred Mnichovem a Henleinova strana byla jednou z legalnich a pozadovala autonomii ne odtrzeni, s tim prisli az po Hitlerove projevu  v kvetnu 1938. Ti urvani byli na ulicich K.Varu a jinych mest a ti meli byt potrestani. Z odsunu byli vynnati ti co dokazali protinacistickou cinnost, za co vsak byli trestani ti co neprojevili vubec zadnou politickou cinnost? Tech je v kazdem narode vetsina. Kolik Cechu by mohlo prokazat protinacistickou cinnost? Vetsina lidi chodila do prace a cekala az se to nejak vymrvi a potom "ja nic, ja muzikant Cechu zrovna jako Nemcu. Zkratka a dobre neverim v kolektivni vinu a kolektivni trest. V roce 1939 SSSR "prventivne" napadl Finsko zabrak cast finskeho uzemi a preventivne vyhnal a okradl o veskery majetek 400 000 Finu  coz je nesporne valecny zlocin za ktery byl SSSR vyloucen ze spolecnosti narodu.  Vynnikum se nejen nic nestalo, dodnes ukradene drzi. Je zajimave, ze ti co tak vehementne obhajuji vyhnani sud. Nemcu, zrovna tak vehementne odsuzuji vyhnani Arabu z Izraele i kdyz tito vyhnani nebyli a po agresivni valce (1948)  kterou prohrali jednoduse utekli. Princip nikde.

Pišta 5.12.2007 7:29

Re: Re: Re: Pan Dante si protireci.

To ovšem nijak navysvětluje, proč byli Němci transferováni jenom ze zemí, kde rozhodovali komunisti. Německé menšiny byly i v jiných zemích.A že by agresivní  menšiny byly jenom v komunistických zemích?  Slováci rozbili společný stát a transferovali ze Slovenska 130 000 Čechů. Přitom první německý voják vstoupil na území Slovenska až na podzim 1944. A kupodivu o zradě a rozbíjení společného státu nikdo ani necekne. Proč? Byly snad exesy provázející tento transfer ohleduplnější? Nařídily ho velmoci? Transferoval někdo na oplátku Slováky z českých zemí? a Proč ne?

NevericiTomas 5.12.2007 7:16

Re: Re: Re: Re: Pan Dante si protireci.

Ja hlavne neverim Tondum, kteri chrli zaplavu slov ze kterych se clovek nedozvi ani jake bude pocasi....

NevericiTomas 5.12.2007 7:14

Re: Opravdu šlo řešit Sudety jinak?

Velka cast nemcu zijicich v CSR sem privandrovala v ramci nejakych germanizacnich politik. meli s v roce 1918 taky dekovat?

NevericiTomas 5.12.2007 7:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak naokraj, v článku je psáno studentovi politologie...

Ale to reseni je prekvapive ucinne. Tam kde bylo provedeno nedusledne, problem trva. Srovnej Nemecko vs. sousedi a Madarsko vs. sousedi. Tohle reseni bylo samozrejme podmineno dobou. Proste neexistuji zadna universalni trvale platna lidska prava. To je nebezpecny blud sireny humanistickymi intelektualy. Nemci podrazili zakladni pilire na kterych stal moderni stat chranici prava svych obcanu a pak se divili, ze se s nimi zachazi jako s dobytkem.

Mirek F. 5.12.2007 6:52

Re: Clanek "Sudetska otazka"

Pardon, a to si je právě ve dvacátých letech nezískalo politikou, která je na rozdíl od jejich krajanů v Německu uchránila od hyperinflace? Jeden by řekl, že to je obrovské plus, které by mohli SN ocenit a nikoliv o pár let později většinově vyřvávat Heim ins Reich. Za povinnost sloužit ve Wehrmachtu jako alsasští a lotrinští Němci by je nikdo nevyháněl, kdyby se 90% z nich do Reichu nehlásilo dobrovolně.  

Mirek F. 5.12.2007 6:48

Re: Re: Pan Dante si protireci.

Protože trransfer nebyl trestem ale preventivní sebeobranou. A protože jsme - kromě luzy, která v pohraničí v poválečném bezvládí páchala zločiny,  nechtěli napodobovat nacisty v bezůčelném teroru. Proto nebyli Němci z Německa nikam stěhováni. Do Německa byli odsunuti příslušníci menšin,y kteří u nás tvořili čtvrtinu obyvatelstva a obývali strategicky důležité oblasti, bez kterých je republika paskvil. A spojenci  včetně těch západních pochopily, že agresívní menšiny jsou zdrojem nových válek. A jestliže mluvíte o komunistech, tak v případě potřeby bych nevylučoval tvrdá opatření ani proti nim, ať jsou třeba české národnosti.   

Mirek F. 5.12.2007 6:41

Re: Opravdu šlo řešit Sudety jinak?

Hezky jste se odkopal. Pokud někdo napíše, že se hledala "svoboda" v totalitním a a rasistickém státě, jakým Reich roku 1938 bezesporu byl, je jeho politická orientace celkem jasná.  Další kydy už skoro nestojí za to komentovat, jsou to jen omleté fráze profesionálních Sudeťáků, zaujmou jenom svojí drzostí (odmítat zodpovědnost za jednání říšských Němců, ke kterým se 90% SN dobrovolně přihlásilo a dalo se jim k dispozici, demonstrace roku 1919 byly násilné nejdříve z německé strany, koncentrák speciálně pro Cikány v Letech vznikl v roce 1942 z rozhodnutí okupačních orgánů....) Vrcholem je naznačování, že se snad občan ČSR nesměl volně usadit v některých částech republiky (Sudety), částech vždy patřících českému státu.  

Fleischer 5.12.2007 6:26

Opravdu šlo řešit Sudety jinak?

Jen několik připomínek: - Sudetští němci nehledali u Německa "záchranu" hledali svobodu. - Je pravda, že Němci likvidovali celé národy, byli to však říští Němci, ze sudetských Němců se někteří jednotlivci našli také (ti se najdou v každém národu). - Teroristické akce v českém pohraničí byly, nezapomínejme však, že první mrtvé po vzniku ČSR mají na svědomí čs. vojáci (Kadaň). -  ČSR po odstoupení Sudet  byla silně antisemistická, Židé byli vylučováni z veřejného života ještě před příchodem Němců. Zabavený židovský majetek se ČR zdráhá vrátit dodnes. Češi měli i svůj koncentrační tábor pro Cikány v Letech. - První ČSR neměla národnostní politiku lepší než Rakousko-Uhersko, jen se vyměnil vládnoucí a podřízený národ. - První vysídlení byli skutečně Češi, byli to lidé, kteří do Sudet přišli po vzniku ČSR a domácí obyvatelstvo je vždy považovalo za cizorodé. Jejich evakuaci řídil sám čsl. stát. Obyvatelé české národnosti, teří v Sudetech žili před r. 1918 mohli zůstat, pokud chtěli. - Není pravda, že Němci byli odsunuti ze všech okupovaných zemí: ve Francii, Belgii, Itálii a Nizozemí Němci zůstali.

NDR 5.12.2007 6:20

Re: Pan Dante si protireci.

V NDR se slavilo den osvobození od fašismu. Mohl by pan Dante objasnit, koho tam osvobozovali , když všichni Němci bez výjimky sloužili u SS ,byli vychováváni v Hitlerjugent ukopávali staré židovské lékaře, a zabírali cizí majetek. Proč u všech všudy, to nenáviděné Rakousko bylo zařazeno mezi Hitlerovy oběti, když všichni Rakušáci byli nacisté? To se spojenci zbláznili? Nebo to bylo tím, že ten transfer,(To slovo používal E:Beneš) , proběhl jenom tam, kde vládli komunisti? Ti samí komunisti, kteří se s Hitlerem podělili o Polsko, napadli Finsko, zabrali Litvu, Lotyšsko a Estonsko, Severní Bukovinu a Bessarábii?  Slyšel někdy pan Dante slovo Katyně? A který z viníků tohoto masakru byl někam transferován? A proč nebyl? Proč nebyli transferováni od nás komunisti do své země milované, kde zítra znamená včera? Jenom zemědělcú u nás pozavírali sto tisíc, tisíce lidí byly umláceny u výslechů. A to nebyla válka a týrali své krajany. Zdevasovali celou zemi a ochotně sloužili jedinému pánovi -lidské zrůdě Stalinovi. Jestli pak někdy slyšel o tom, že do transferu byli zařazeni i židé, kteří přežili koncentráky  a to jenom proto, že mluvili německy? To byli také esesáci? A nebyl to ojedinělý případ. Němců jenom v Německu bylo asi osmdesát  milionů. Transferováno bylo asi tři miliony lidí. Proč nebylo někam transferováno i těch zbylých asi sedmdesát milionů, kteří přežili válku? A proč jim nebyl zabaven majetek? Proč se na exesech při transferu u nás drtivou většinou nepodíleli lidé, keří měli co oplácet , ale lidská spodina, často složená s konfidentů  a jiných pomahačů gestapa?

JH 5.12.2007 6:15

je třeba opravdu už pomalu něco dělat...

Například kvůli vyváženosti stejně rozsáhle zaplnit média a diplomky tématem (z)decimování Polabských Slovanů a Lužických Srbů. Vždycky se v historii najde dobré téma, jak do toho druhého účinně rejpat :-)

JH 5.12.2007 6:08

Já se jenom bojím, že

tomu studentovi radí Herr Doleschall :-)

Major Terazky 5.12.2007 4:56

Ale ví, že v Sudetech převažovalo německé obyvatelstvo nad Čechy, a proto mělo právo ........... ale proč se nevyjadřuje ve stejném duchu v případě Čechů, Poláků, Slováků, Srbů a dalších národů v Rakousko-Uhersku? Ti neměli práva?

Asi nelze polemizovat s prací, která nebyla napsána, ale Danteho článek je vyargumentován, argumenty bude nutno v delším článku doložit (odkazy, citace atd.). Danteho argumentace začíná  zaplňovat informační mezeru a dluh, který má česká germanistika v této oblasti. To nic nemění na faktu, že v mnohém se Češi k Němcům před Mnichovem nechovali korektně,  ovšem Němci také ne.  Ale argumenty páně Dolleschalla typu, že Češi se báli gestapa, stejně jako Němci před válkou české policie, je třeba opravdu už pomalu něco dělat...   

Antony 5.12.2007 4:16

Re: Re: Re: Pan Dante si protireci.

Jak si muzes rikat  "Neverici Tomas" kdyz veris kazdymu blafu.

gogo 5.12.2007 4:06

Re: Re: AUTORE, JSTE POMÝLENÝ

to je jen slovník vítěze...

certik 5.12.2007 3:41

Re: Re: Re: Re: Re: Jen tak naokraj, v článku je psáno studentovi politologie...

Problem v zasade vyresen je, ale tahle reakce vam moc pratel nenadela (30% populace, 3 miliony lidi, nepropadli se po transferu do zeme, to je mi prekvapeni).

Samozrejme student politologie celi jinemu problemu, a to napsat diplomku. Ja jen doufam, ze se nenecha vydesit ruznymi hlasitymi radami ze vsech stran.