18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jenda 26.5.2009 16:29

Re: Nesmysl s krví

Tak hostie jsem videl a fakt by me zajimalo kolik krve by se do nich dalo pridat aby to nebylo setsakra poznat na barve.

Alois Podhajsky 26.5.2009 9:48

TGM a hilsneriáda

TGM byl za svoji účast na procesu vypískán českými vysokoškolskými studenty z posluchárny, vejce tehdy asi byla drahá. A ještě by se slušelo dodat, že na rozdíl od sousedních států, se Rakousko, jako stát, chovalo k Židům slušně a na přezdívce "Judenkaiser" se shodli čeští i němečtí šovinisté. Ti se sice normálně vyžívali v pouličních rvačkách, ale když šlo o Židy a Rakouské policisty, byli "jedna ruka".

Marat 26.5.2009 12:25

Re: TGM a hilsneriáda

Masaryk byl vypískán vícekráte, ale především pro jeho "nevlastencký" postoj k Rukopisum, nikoliv pro jeho obhajobu Hlisnera. Titíž lidé si z Masaryka po vzniku republiky udělali boha a zase vypískávali a pronáslededovali ty, kdo se tatíčkovi-pánbičkovi   Masaryku dost hluboko neklaněl. Stačí i to, co se dnes dělá s jeho jménem. Div i veřejné záchodky nejsou pojmenovaný jeho jménem.

Jenda 26.5.2009 16:27

Re: TGM a hilsneriáda

Vase by se k tomu ucelu hodilo lip.

jerry, the bridging mouse 26.5.2009 9:48

Neměli bychom zapomenout na JUDr.Baxu, advokáta Hrůzových...

Pozdějšího ,,přesvědčeného masarykovce" a pražského primátora. Prohlédl, či převlékl kabát?8-o

vltava 26.5.2009 10:12

Re: Neměli bychom zapomenout na JUDr.Baxu, advokáta Hrůzových...

Advokát zastupuje toho, kdo mu platí, osobní sympatie nebo přesvědčení jsou druhotné.

Prorok 26.5.2009 9:47

Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

Protože byl Žid a po celé Evropě vznikla vlna židovské hysterie o tom jak jsou ukrutně pronásledováni. Jeden z mnoha pokusů, jak učinit Židy nedotknutelnými, aby mohli beztrestně ukrást území Palestiny. Vyšel jim až holokaust, který dostatečně nafoukli a dodnes z něj žijí.

a 26.5.2009 10:00

Re: Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

protože to nebylo nezávislým, ale proklatě závislým soudem

Prorok 26.5.2009 11:18

Zase lžeš, šmejde

Harpyje 26.5.2009 10:13

Re: Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

Takže jim to vyšlo teprve až napodruhé, zato ale tutově. Ono bylo také těžké, dělat si nároky na Palestinu na základě falešného obvinění Leopolda Hilsnera. :-/

vltava 26.5.2009 10:14

Re: Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

Tak ten holokaust, ten tedy židům vyšel...

K lékaři ale nechoďte, doporučil by Vám sebevraždu.

Schumacher 26.5.2009 18:08

K lékaři ale nechoďte...

;-D;-D;-DR^

kopretina 26.5.2009 10:44

Re: Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

Ale kušujte Proroku. Nikdy žádná "Palestina" neexistovala, je to území Země Israelské. To Arabové chtěli a dodnes chtějí uloupit Zemi Israelskou. Země Israelská je židovská země. Jinak antisemitská zloba je hnusná a Vy jste jeden z jejích představitelů. Jinak Hilsner nebyl vrah, Hilsner byl lenoch, opilec, ale ne vrah. A TGM to věděl.

Marat 26.5.2009 12:27

Re: Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

Proroku, jsi bratr vola.

Jakub S. 26.5.2009 13:17

Re: Proč rehabilitovat 2x nezávislým soudem odsouzeného vraha?

Proroku, udivuješ čím dál víc: tyhle spojitosti - odhaluješ své IQ. Máš je proklatě nízko!!

pozorovatel 26.5.2009 8:44

Jazykové nedorozumění

Není pravdou, že by nějaká osada jménem "Kfar" byla přejmenována na "Masaryk". Slovo "kfar" znamená docela obyčejně "vesnice" a samo o sobě není jménem. Teprve další připojený výraz z ní činí místní název. Původní jméno onoho kibucu bylo "Mišmar Zevulun", tedy "Strážce Zevulunu" (Zevulun je údolí). Pak byl přejmenován na "Kfar Masaryk", tj. "Masarykova ves".

Jakub S. 26.5.2009 13:25

Kfar - osada, ves.

Ano. Jenom drobné poupravení - spíš  o s a d a  než ves. To tam, víte, nesedí. No prostě  k i b u c , že.

hafusak2 26.5.2009 8:30

Těch případů bylo více.

Hilsneriáda nebyla jedinou "židovskou aférou" v monarchii. Předtím /1.4.1882/ už byla podobná v uherské části monarchie, kde v Tisza Eszlár zmizela malá Ester Solymossyová. Také byli obviněni židé z jejího podřezání a zakopání mrtvoly. Nakonec jí našli utopenou v řece.

Náčelník Skvrnitý ocas 26.5.2009 8:05

Rakouská ministryně si neprotiřečí

Vždyť přece politická rehabilitace a nemožnost soudní rehabilitace se nevylučují.

Projeví-li ministryně dobrou vůli (což učinila), my ji nepochopíme a napíšeme, že je kráva, co jsme pak v očích našich sousedů my?

Petr Kohout 26.5.2009 7:35

Vzhledem k tomu, že se původní stát rozpadl a Česká republika

(Československo) převzalo místně příslušnou část justice, můžeme rehablitovat sami. POkud to ovšem je zapotřebí, já jsem se ve škole učil, že Hilsner pachatelem nebyl.

Sibyla 26.5.2009 7:57

Re: Vzhledem k tomu, že se původní stát rozpadl a Česká republika

Přesně, všichni víme, že H. byl nevinný, Hrůzovou zabil bratr kvůli dědictví, jak se k tomu doznal na smrtelném loži, a Masarykova následná popularita mezi Židy nám hodně pomohla při vzniku ČSR. Tak co chcete rehabilitovat?

Prorok 26.5.2009 9:48

Lžete.

a 26.5.2009 10:02

Re: Lžete.

no to vy taky, tak o co jde ?

PPP 26.5.2009 8:56

Re: Vzhledem k tomu, že se původní stát rozpadl a Česká republika

Hilsner byl s velkou pravděpodobností vrahem, ale celý proces a rozsudek byl ostudný, proto byl právem zrušen. Svědek prokazatelně lhal, stopy byly poničeny, Hilsner byl předem považován za pachatele.

Nemo 26.5.2009 9:15

Re: Vzhledem k tomu, že se původní stát rozpadl a Česká republika

Podezřelých bylo víc. Zajímavý článek je tady:

Velikonoční vražda v Polné

kopretina 26.5.2009 11:06

Re: Vzhledem k tomu, že se původní stát rozpadl a Česká republika

Hilsner nebyl vrah, ano byl to lenech, opilec, povaleč, ale vrah nebyl.

Jenda 26.5.2009 16:25

Re: Vzhledem k tomu, že se původní stát rozpadl a Česká republika

Taky mi neni jasny co s tim maj rakusaci. Prvni soud byl v Kutne Hore. Takze kdyz uz tak by se tim mel znovu zabyvat tamni soud.

Danton 26.5.2009 7:10

Diskuze na úrovni mateřské školky

Diskuze na úrovni mateřské školky včetně nersmyslu o Adolfu Hitlerovi, který se ve skutečnoti ale  Hitler vůbec nejmenoval.  Přidám si jeden vlastní klep, od moji babičky jsem slyšel, že po omilostnění žil Hilsner nějaký čas pod cizím jménem údajně ve Velkém Meziřící... Co se mi zdá podstatnější je to, že z článku jsem nepochopil, proč nemohou rakouské úřady zaujmout k tehdejšímu rozsudku zaujmout  pružnější stanivisko

xyz 26.5.2009 7:08

A měli by?

That¨s the question.

MJK 26.5.2009 8:39

Ano, měli by

That´s the answer.